Šta je novo?

Poziv za biciklisticku voznju

dzonihsv":2ucc4iak je napisao(la):
@nikola011

Ja skoro svugde idem bajsem i dobro razumem o čemu pričaš. Širenje mreže staza bi bila odlična stvar, ali pošto su srbi očigledno rođeni u automobilu, od toga teško da će ičega biti. Još, kad sam čuo one nebuloze da 1km bici. staze košta 150.000 eura (verovatno ne može neko da se ugradi, pa lupio cenu zarad depopularizacije daljih ideja).

Nije to jedini problem. Omasovljenje bilo cega znaci da to bude prihvatljivo za vecinu. Beograd nije ravnicarski grad, pa sve i da se desi da po citavom Beogradu izgrade staze i sl. ne znam bas da li bi neko koristio bicikl za posao i nazad. Jedno je da rekreativno krenes pa da se znojis i umaras, ali ne bih mogao da zamislim da se biciklom sa posla vratim sa Novog Beograda do Vidikovca. I ne samo do tamo, nego do bilo kog drugog dela grada, Banjice, Stepe, Mirijeva. Drugo je Novi Sad ili neki drugi grad, u Beogradu to ne moze biti popularizovano na taj nacin.

Ima li neki brdovit grad u Evropi poput Beograda sa velikim usponima a da je koriscenje bicikla za posao omasovljeno?

Novi Beograd je vrhunski sredjen, i da nema biciklistickih staza trotoari su jako siroki i nema puno ljudi, pa opet ne vidim da se to nesto puno eksploatise. Ni sami novobeogradjani uopste ne voze toliko bicikle. Od mnogih koje znam, ne znam ni da li 20% njih uopste ima bicikl bar za rekreaciju.
 
Ма не треба ни стазе. Само да се направи култура међу возачима када возимо улицама.
 
ja sam par puta pokušao da odem biciklom na posao. živim na nbgd, a radim u starom gradu. i sve je super do brankovog mosta, i kad ga usteram uz brankov most, pa ulicu, onda se oznojim toliko da mi je neprijatno da se pojavim. bez tuš kabine ne bih išao na posao biciklom.
 
nikola011":3ilsnl5c je napisao(la):
Nije to jedini problem. Omasovljenje bilo cega znaci da to bude prihvatljivo za vecinu. Beograd nije ravnicarski grad, pa sve i da se desi da po citavom Beogradu izgrade staze i sl. ne znam bas da li bi neko koristio bicikl za posao i nazad. Jedno je da rekreativno krenes pa da se znojis i umaras, ali ne bih mogao da zamislim da se biciklom sa posla vratim sa Novog Beograda do Vidikovca. I ne samo do tamo, nego do bilo kog drugog dela grada, Banjice, Stepe, Mirijeva. Drugo je Novi Sad ili neki drugi grad, u Beogradu to ne moze biti popularizovano na taj nacin.

Rešenje tog problema je - kondicija. ;) Bolja kondicija = manje umaranja = manje znojenja. Često idem do ortaka bajsem od Koteža do Bežanije (gore, u Vespučijevu) sa bajsem u šortcu i majici. Vozim lagano, između 15-20km/h i znojenje je svedeno na minimum. Ujedno, upotrebu brzina na bajsu treba popularizovati, jer je kod većine stanovništva stav ''da ako ne odvrneš u poslednju brzinu i ne zapinješ konstantno, bolje da ni ne voziš bajs''. Zna se kako se bajs vozi, koja se brzina kad koristi, kojoj kadenci treba stremiti... Ovako, zilion i jedan put vidim ljude u takvim situacijama, i naravno da će se oznojiti kad zapinju kad ne moraju. Smanji brzinu, povećaj kadencu - znojenje na minimumu.

U svakom slučaju, to što je Beograd brdovit nije prepreka za biciklističke staze, samo izgovor.

nikola011":3ilsnl5c je napisao(la):
Ima li neki brdovit grad u Evropi poput Beograda sa velikim usponima a da je koriscenje bicikla za posao omasovljeno?

Pojma nemam. Ako nema, budimo prvi.

nikola011":3ilsnl5c je napisao(la):
Novi Beograd je vrhunski sredjen, i da nema biciklistickih staza trotoari su jako siroki i nema puno ljudi, pa opet ne vidim da se to nesto puno eksploatise. Ni sami novobeogradjani uopste ne voze toliko bicikle. Od mnogih koje znam, ne znam ni da li 20% njih uopste ima bicikl bar za rekreaciju.

Jer svi idu na savski i zemunski kej, kao i na Adu. Znam ljude koji redovno idu biciklom na posao (sa NBG-a su) i mahom kad se voze rekreativno, voze van NBG-a Zašto? Jer su staze mahom sr*nje i ispresecane ivičnjacima. Ivičnjaci sa MTB-om i nisu strašni, ali sedi na drumaša i pređi preko nekoliko ivičnjaka koji presecaju staze... Posle mesec dana traži nove bubrege. Ujedno, smoriš se totalno sa kreni-stani sistemom, a za biciklistu je to nešto najgore što možeš da radiš u toku vožnje. Još jedna interesantna stvar vezana za NBG i koju uvek primetim je da kad god prolazim tamo, jeste broj penzionera. Niti jednog penzionera na bajsu nisam video, dok kad zalazim po banatskim selima, babe/dede sa sve 70-80 leta cepaju bicikl kao da im je 20. :)

E sad, istina je da malo ljudi vozi bicikl u centru. Mahom jer je Beograd brdovit, sa jedne strane, a sa druge, znam ljude kojima je ispod časti da voze bicikl (verovao ili ne). A, opet, ljudi se vode logikom ''nema bici. staza, koji će mi bajs, neću da se rvem sa automobilima''.
Evo ovde kod mene u Kotežu svakodnevno vidim ljude koji idu na pijacu/prodavnicu sa bajsem. Valjda ravno, pa ide lako. Međutim, to je zanemarljivo mali broj ljudi na ukupno stanovništvo naselja.

Obrni-okreni, bicikističke staze po BG-u teško da ćemo dobiti i sa tim sam se odavno pomirio. Naučiš da voziš kroz saobraćaj, tj budeš deo saobraćaja i to ti je to.
 
dzonihsv":1r0m61km je napisao(la):
Rešenje tog problema je - kondicija. ;) Bolja kondicija = manje umaranja = manje znojenja. Često idem do ortaka bajsem od Koteža do Bežanije (gore, u Vespučijevu) sa bajsem u šortcu i majici. Vozim lagano, između 15-20km/h i znojenje je svedeno na minimum. Ujedno, upotrebu brzina na bajsu treba popularizovati, jer je kod većine stanovništva stav ''da ako ne odvrneš u poslednju brzinu i ne zapinješ konstantno, bolje da ni ne voziš bajs''. Zna se kako se bajs vozi, koja se brzina kad koristi, kojoj kadenci treba stremiti... Ovako, zilion i jedan put vidim ljude u takvim situacijama, i naravno da će se oznojiti kad zapinju kad ne moraju. Smanji brzinu, povećaj kadencu - znojenje na minimumu.
.



ovo nije baš tačno. kao bivši sportista mogu da ti kažem da postoje ljudi koji su odličnoj kondiciji koji se znoje pri najmanjem naporu.

postoje ljudi i sa problemima znojenja koji se toliko čak i kad sede u mestu da im lekari ubrizgavaju botoks ispod pazuha da se ne bi znojili.
 
Nisam ja napisao da se totalno elimiše znoj, već kako da se smanji - pametnom vožnjom. Ako ja sa blažim oblikom fokalne hiperdidroze (taj problem znojenja koji si napisao) uspevam da se manje znojim pri sporijoj i pametnijoj vožnji, i onaj koji nema navedeni problem može da preveze određenu deonicu sa smanjenom količinom znoja.
 
Чини ми се да је та прича о неадекватности конфигурације БГ терена малко пренадувана.

Барем се мени тако чини из личног искуства. Са никаквом кондицијом сам прешао бајсом врачарски гребен од Таковске, преко Београдске узбрдо, па низбрдо до БДП-а и назад и то у време сунчевог зенита без претераног умора и готово без знојења.

И без искуства. И без утренираности будући да бајс не возим јер га немам (возио сам ортаков на сервис).

Елем, уз паметно пројектовање бициклистичке мреже (не стаза, оне су промашај), која неће сметати другим видовима саобраћаја стећиће се услови за повећан број редовних бициклиста који данас користе јавни превоз или аутомобил.
 
Centar grada je ključna zona u kojoj bi trebalo omogućiti bezbedno bicikliranje, zato što tu radi većina ljudi, a takođe živi puno ljudi. Puno dnevnih migracija imamo sa NBG u centar i obrnuto, i količinu automobila bi mogli da zamene bicikli. Usponi u Beogradu nisu previše dugački i kada se popnete na greben, uglavnom je ponovo ravnica. Uostalom, u povratku je olakšavajuća okolnost spuštanje nizbrdo, jer ne zahteva nikakvo ulaganje energije. Taj deo niko ne spominje.

Pored toga, niko ne razmišlja o pešačenju. Niko ne kaže da se bicikl mora voziti do kraja i bez prestanka ako se koristi kao prevozno sredstvo. Ako neko ne može da izgura neku uzbrdicu, može da prepešači. Uzbrdice u centru uglavnom nisu predugačke. Uostalom, posle nekoliko puta pešačenja, ja verujem da bi počeo da biciklira ubrdo. I što kaže Džoni, postoje i brzine, a postoji i mogućnost sistema javnih bicikala sa električnim motorima koji apsolutno eliminišu problem uzbrdica.

A ako mislite da bicikliranje, čak i sa pešačenjem, značajno duže traje od prevoza automobilom ili javnim prevozom, jedna lepa sličica:

400182_10151133907002825_375267284_n.jpg


Pre svega, treba se osloboditi nervoze i potrebe za brzinom u životu, pogotovu kada ima beznačajan uticaj na produktivnost. Vožnja biciklom obično traje isto kao vožnja javnim prevozom, možda nekoliko minuta duže nego automobilom u idealnoj situaciji, ali bez ograničenosti slobode kretanja i bez mogućnosti da budete zaglavljeni u saobraćaju.

Motorists may think they are saving time with their cars when it takes 20 minutes to drive to work, compared to 30 or 40 minutes on a bicycle. However, motorists might be spending one or two hours per day (or more) earning the money to cover the cost of their cars, while cyclists spend only a few minutes per day earning the money to pay for their bicycles.
Izvor: http://theconversation.edu.au/not-so-fa ... -time-9682

Nažalost, u ovom gradu treba raditi i na popularizaciji pešačenja, jer ovi što su sada na vlasti očigledno za to ne znaju, pa imamo potpuno nehumane ulice za pešačenje kao što je prljava i bučna Brankova ili haotična Kneza Miloša.
 
odlično napisano laki.

samo bih tome dodao i vreme utrošeno na parkiranje koje u centru može biti i 20 minuta. pošto ja radim u starom gradu, dosta mojih kolega parkira kod brankovog mosta na nbgd strani, pa odatle ide peške. kad uračunaju i to vreme njima se definitivno više isplati da idu biciklom.





takođe veliki nedostatak, a koji se može lako rešiti, je nedostatak parkinga za bicikliste.
 
A zašto to mora da se prijavi ?
Šta sada Pera i ja krenemo da vozimo bicikl kroz kralja milana, i slučajno u tom trenutku se zadesi da Laza, Mika, i Žika takodje voze bicikl kroz kralja milana, i onda treba policija da nas ukloni sa ulice :D ? zato što nas 5 vozi bicikl.
 
Poenta je bila u tome baš da dobijemo nebulozan odgovor kao što je ovaj, eto. Testiranje gradskih službi. Ne znam šta drugo da ti kažem. Svi su bili protiv prijavljivanja Kritične.
 
Podrazumevano je održavanje 21. Kritične mase u Beogradu, koja je zakazana za subotu, 29. decembar 2012. godine sa početkom u 17 časova sa Trga Republike. Lista prethodnih Kritičnih masa i fotografije: http://www.uzb.rs/fotografije.html

Putanju Kritične mase možete pronaći ovde: http://www.uzb.rs/kriti269na-masa.html

Kritična masa je spontani događaj, mesečna proslava biciklizma (ne protest). Nema vlasnika niti organizatora i tiče se građana i građanki na najdirektniji način. To je društveni događaj koji se odvija u preko 300 gradova širom sveta, sa ciljem skretanja pažnje na probleme sa kojima se biciklisti i biciklistkinje susreću u svakodnevnom saobraćaju.

5545422_orig.jpg


U Beogradu, održavanje događaja Kritična masa pokrenuto je od strane Maksimilijana Sagmulera iz Austrije, tada volontera organizacije OSMEH. Prva vožnja održana je aprila 2011. godine i brojala je oko 30 učesnika.

Kritična masa je značajan događaj za grad Beograd koji je okupio entuzijaste, građane i građanke koji bicikl koriste kao svakodnevno prevozno sredstvo i one koji ga koriste za nešto više od toga.

Bitno je da nam se pridruže svaki biciklista i svaka biciklistkinja, kako bismo skrenuli pažnju na naše postojanje na ulicama Beograda.

Link ka Fejsbuk stranici događaja: http://www.facebook.com/events/478199905552254/

Više o Kritičnoj masi u Beogradu do sada i od sada: http://www.UZB.rs/kriti269na-masa.html
 
Biciklotron Kritična masa - 22. vožnja za fantastičnu budućnost bicikliranja

Pozivamo sve građane i građanke u posedu najplemenitijeg prevoznog sredstva - bicikla, da učestvuju u Biciklotron Kritičnoj masi, jedinstvenom futurističkom početku godine. Kao i uvek, okupljanje počinje u 17:00 na Trgu Republike, ovog puta 26.01.2013. godine. Zajedno sa nekoliko prototipa Biciklotrona za Beograd (fotografija desno) da osvetlimo grad i provozamo se beogradskim ulicama koje su svake poslednje subote u mesecu rezervisane za nas!

5396112_orig.png


Više informacija: http://www.uzb.rs/3/post/2013/01/bicikl ... ranja.html
 
Sta je sa ovom temom, zasto tako malo poruka oko biciklizma ?
Da li ima mozda neka generalna tema Biciklizam, pa je tamo vise poruka ?
Takodje smatram da bicikl treba da ima vise uloge u nasim zivotima.
Nekima je postao opsesija, nekima jedino prevozno sredstvo ali sigurno mnogim sugradjanima bi mogao za pocetak da postane upotrebaljivo-rekreativno prevozno sredstvo.
Kao neko ko je van svakakve fizicke forme, pusac, ama nista ne vezbam, niti sam, uspeo sam prakticno odmah da vozim bicikl, a da sam zimu pre toga prilikom pomeranja kontejnera za djubre (na tockicima) 2m, zamalo riknuo :)
Dzoni je u pravu i za brzine, te da sa pravilnom upotrebom brzina kao i rasporedom snage, lako mozete da obilazite grad.
Kada sam nakon 25 godina, posle ponike uzeo od ortaka MTB, otisao do Ade, jedva sam sam se od Slavije do Crvenog Krsta vratio. Nisu me interesovale brzine, kako je podeseno, tako sam manje vise vozio ceo put, smaralo me da razmislajam kako to uopste radi. Vratio mu bicikl, bolelo me d**e 3 dana, nisam seo na bajs opet 5 godina.
Kupio posle 5 godina polovan bajs MTB, ispod 200 e sa sredjivanjem i novim delovima (nekim), otisao na vozju Adu, Nbgd..
Shvatio brzine, nisam zurio, naprotiv poucen prthodnim losim iskustvom , bas sam opusteno vozio. Dosao kuci, nista, nikakve upale, ne boli me d**e. Nastavio da vozim 30-50-100 km za dan, nijednom upalu misica dobio nisam, ni d**e me nije bolelo, ma savrseno.
Elem, danas bi uvek pre odabrao za prevoz do grada sa Crvenog Krsta bicikl, ono sto me najvise u tome sprecava je sigurnost, odnosno strah da mi ga ne ukradu. Ne verujem lancima, ukoliko nemogu sa njim da udjem u neku ustanovu, onda ne koristim bicikl.
Nekada me mrzi da vozim bicikl, ili kada treba nesto da ponesem, a ne cima mi se 5kg na bajsu, pa idem kolima, mada mnogo vise uzivam u voznji bicikla, dok mi je gradska voznja kolima smaranje , iako je retko praktikujem.

Predlozio bih svima koji duze vreme nisu seli na bicikl, bez obzira na losu fizicku kondiciju, pruze sansu biciklu.
To nemora biti redovno odlazenje na posao, u skolu, moze biti samo rekreativna voznja ili zavrsavanje nekih poslica tipa odlazenje do prodavnice, pijace, poste, banke.. negde gde se zadrzavate kratko, a pre ste isli peske ili kolima.
Ja i dalje nisam neki bicikl freak, ne vozim svaki dan, pravim pauze, ali ipak ga koristim i to mnogo vise nego sto sam mogao da pretpostavim pre samo godinu dana.
 
Danas sam isao peske do gradskih sluzbi, jer nema nikakve sigurnosti za bicikle.
Nazalost gradska uprava je skup koprumpiranih, nezainteresovanin i nesposobnih sa po nekim izuzetkom, pa nikada nece uspeti da to organizuje kako valja.
Iako su postavili u zgradi kod 27, Marta (gde je vecina sekretarijata) gvozdje za bicikle, tamo nema vezanih bicikala skoro nikada,
Nije da nema biciklista, naprotiv, svaki minut prodje neki, voze se bicikli po gradu, ali da se ostave ...
Ne zeli niko da dozivi sudbinu Japanca, Holandjanina, domacih biciciklista.
To je samo jedan od razloga zasto ljudi ne dolaze u gradkse sluzbe biciklom ( a bilo bi tako dobro da im zasmrdimo znojem one kancelarije :) ), drugi je sto cak ni tih parkiralista nema ispred svihh sluzbi, iako ispred vecine ima mesta.
Da postoji pameti, odnosno zelje za opste, umesto zelje za licno, neko bi se setio da vecina tih sluzbi ima i video nadzor vec postavljen. Mislim na server ili masinu koja snima.
Trosak da se doda jos jedna kamera u sistem video nadzora je mali ili neka vec postojeca iskoristi da se usmeri na to mesto gde se nalazi parking za bicikle, to bi drasticno popravilo pricu.
Ukoliko bi jasno bilo napisano da je se parking nalazi pod video nadzorom, (mozda i onom cuvara staviti u opis posla da proverava da li neko nesto drnda oko lanaca), verujem da bi oni sa biciklima do 200-300e rizikovali, a takvih je vecina.
Naravno kada se uhvati lopov, sud bi morao da ga natera da vrati 200-300e, kako zna i ume, godinama nek vraca po 20e mesecno ako treba.
Verujem da bi se tada mnogo vise sugradjana odlucilo da takvih sluzbi ide biciklom, umesto peske. To su stotine hiljade ljudi mesecno, i neverovatne bi bile ustede, pogotovo na duzi period, a i sve bi bilo bolje, ne samo fizicki nego i psihicki.
Automobili cesto donose stres, potezanje oruzja zarad saobracajnog prekrsaja je poznata i redovna pojava, na biciklima su takve stvari mnogo redje.
 
Ne tako davno sam bas tako razmisljao al eto Bulevarac ga napisa

Sada razmisljam o tome da cemo svi otplacivati i ovaj Kineski most sa obilaznicom a koristice ga samo auto lobisti
Moglo je samo iza bankine porsiriti asfaltnu traku za 50 cm i eto lepe biciklističke staze izmedju Zemuna i Borče
 
Ne mozemo znaci da se vozimo novim mostom? Pesaci ? Ako mogu pesaci, mozemo i mi :)
 
Može, ne znam sad otkud ne može. Već godinama pričaju da će uz postojeću 2+1 traku biti i pešačko-biciklistička traka pored druma razdvojena sa 1-1.5m travom/razdelnim nasipom (jbga, nije baš ostrvo). E sad, to ''biciklistička'' sam odma' (u glavi) skontao da će biti samo pešačka (bez ocrtanih staza), tako da...

PS: ''Ne možemo'' ide odvojeno. :)
 
^hvala, ispravljam. znaci moze preko mosta biciklom ?
 
Po planovima/najavama će moći. Čekamo da ga završe, pa ćemo videti kako će to izgledati.
 
Kritična masa: Biciklisti s parolama vozili kroz Beograd
I. H. | 23. 02. 2014. - 16:22h | Komentara: 0
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/444811 ... oz-Beograd

"Hoću staze - neću da me gaze", "Ulice za bicikliste", "Volim Beograd, vozim bicikl" i mnoge druge parole nosilo je juče više od 200 biciklista u zajedničkoj vožnji u sklopu već tradicionalne 35. Kritične mase.
438532biciklisti1foto-do.jpg


Oblačno vreme i slaba kiša koja je padala za vreme događaja nisu pokvarili raspoloženje ljubitelja ovih dvotočkaša na sopstveni pogon, koji su ovim gestom nastavili borbu za svoje parče puta.

Tematika događaja, "Glas za bajs", je naišla na pozitivan odziv kako prolaznika tako i učesnika samog događaja. Udruženje građana "Ulice za bicikliste", koje je učestvovalo u organizaciji vožnje, ističe da je ovaj izlet u svet protesta zapravo uslovljen lošim stanjem biciklističke infrastrukture i nezainteresovanošću nadležnih za proširenje iste kao i za promociju bicikla kao sredstva transporta.

Naredne subote najavljuju još jedan događaj za koji se nadaju da će naići na još veći odziv građana, a sa ciljem da se svim strankama na predstojećim izborima skrene pažnja na neophodnost boljeg planiranja i poboljšanja uslova za sve korisnike bicikala, ali i ostalih ugroženih učesnika saobraćaja.

438531biciklisti-foto-do.jpg


Kritična masa je zajednička biciklistička vožnja koja se odvija u preko 300 gradova širom sveta, sa ciljem skretanja pažnje na probleme sa kojima se biciklisti i biciklistkinje susreću u svakodnevnom saobraćaju. U Beogradu se održava svake poslednje subote u mesecu.
 
Видео сам ову манифестацију, јер ми је блокирала пут у једно два отварања семафора из Тиршове :D
Било је 100тинак + учесника, са све неким специфичним возилима :shock: по благој кишици. Занимљива онако промоција.
 
Biciklisti obišli stranke tražeći plan za staze
Beta | 01. 03. 2014. - 20:15h | Foto: Dejan Živančević | Komentara: 3
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/446527 ... n-za-staze

Dve stotine bicklista Beograda obišlo je danas tokom "izborne vožnje" gradske odbore stranaka koje imaju kandidate za gradonačelnika tražeći da u svoje agende uvrste i plan za razvoj biciklističke infrastrukture u glavnom gradu.

"Krajnje je vreme da političari na visoko mesto postave pitanja održivog urbanog razvoja, zdravije životne sredine i stvaranja uslova za Grad po meri čoveka a ne automobila", navodi se u zahtevu predatom gradskim odborima naprednjaka, demokrata, socijalista, Demokratske stranke Srbije, Liberalno demokratske partije, Nove demokratske stranke, Nove stranke i Treće Srbije.

Biciklisti su naveli da očekuju da im sve stranke pošalju predloge i ideje za unapređenje biciklističke infrastrukture u Beogradu, u koju nije ulagano od 2011. godine.

"Udeo bicikala u beogradskom saobraćaju je manji od jedan odsto, od 2008. godine kada su izgrađene staze na Novom Beogradu i 2011. i kada su rekonstruisane staze do Ade Ciganlije nije bilo značajnijeg unapređenja biciklističke infrastrukture u Beogradu", navodi se u saopštenju i dodaje da Beograd ima manje od 65 kilometara staza.

Prema njihovim navodima, mnogo manji gradovi regiona imaju razvijeniju biciklističku infrastrukturu, jer njihove lokalne vlasti prepoznaju potrebe biciklista i svakodnevno rade na stvaranju bezbednijih i boljih uslova za korišćenje bicikla kao ravnopravnog prevoznog sredstva.

U Beogradu se broj automobila u poslednjih devet godina duplirao i sada ih ima oko 650.000, naveli su oni.
 

Нигде паркираних бицикли. Јако мало користимо овај превоз од тачке до тачке. Када би људи само пробали да превале неку раздаљину...чини ми се да многи верују, да не могу ни мале дистанце. Позивам такве нека само једном пробају...
И без кондиције може да се превали много километара, а корист за своје здравље, новчаник и свој град, неизмерна!
 
Vrh