Šta je novo?

Podzemni Tunel koji bi spojio Dr Ivana Ribara sa Ibarskom magistralom

Pa ja nisam napisao da nigde u svetu nema tunela ispod reke. Negde su okolnosti takve da je pogodnije izgraditi tunel a ne most. Ali to je vrlo retko. Interesantno bi bilo videti kako izgledaju ti tuneli u Parizu i Budimpešti.
 
Ima i u njujorku dva tunela ispod Hudson reke koje spajaju Manhatten i New Jersey, Holland Tunnel i Lincoln Tunnel. Holland je duzine 2,5 km...
 
Znam ja dobro da je to davno rešeno ali koliko taj sistem košta i imali garancije da se neće nikad pokvariti. Na mostu on jednostavno nije potreban. U tunelu kod Kotora koji je dug 1,7 km ventilacija nije bila završena a Crnogorci su ga pustili u saobraćaj. Govorilo se da ko bi peške krenuo kroz tunel na pola puta bi pao mrtav otrovan izduvnim gasovima (ugljenmonoksid i ostalo). Pa i u "teškom" potpuno podzemnom metrou čovek se ne oseća najprijatnije. Kakav je tu pogled kroz prozor! Zato se sada i ide na metroe koji će ići iznad zemlje oko 10 metara. Neće nikome smetati kao ni podzemni ali vožnja će biti mnogo prijatnija. Decenijama se vozim autobusom istom relacijom od Dedinja do Slavije ali uvek volim da gledam kroz prozor pogotovu kad je lep dan i ako, naravno, ceo taj put znam napamet. Njujork nije nikad pogodan za upoređivanje sa drugim gradovima - on je nešto posebno skoro u svakom pogledu. Uporedi biciklističku stazu u tunelu i na mostu
 
Ово није бесмислен тунел. Замисли само како би Ада изгледала са мостом посред језера и острва. Ужас. :shok:
 
Moze most moze tunel...sve i svasta moze samo da se spoji nbg sa ibarskom...

Ja sam ranije pisao o mostu ali bi i tunel bio jako zanimljiv. i verovatno ne bi bilo previse tesko da se izvede. Ta tehnologija je osvojena pre 50 godina.
 
SIguran sam da postoje jos stariji planovi za most (mnogo pre ideje o tunelu), koji bi spojio Lazarevacki drum sa ulicom Dr. Ivana Ribara. Kada se pogleda mapa grada, to resenje je jednostavno namece samo. On ne bi prelazio preko Ade Medjice,ali su valjda odustali od njega jer bi trasa prelazila direktno preko kupalista.
Tunel je zastarelo resenje, ja bih predlozio da se ipak gradi most, ali zatvoren staklom, prakticno stakleni nadzemni tunel. On bi sprecavao zagadjenje kupalista, bio diraktna veza Lazarevackog druma sa Nbg, i bio bi prelepo arhitektonsko resenje, a koristio bi i pesacima i biciklistima.
 
Ta grdosija bi morala da bude nekoliko puta veća i duža od mosta na špicu Ade, dok tunel pak mora da prevaziđe problem velikih uspona i padova. No, budimo realni o tome niko od urbanista neće razmišljati narednih 50 godina, ako ne i više.
 
Zato sto Beograd nema urbaniste.....
 
U svakom slucaju nek ga nazovu Vuckov tunel i sagrade ga i za 100 ljeta i moji potomci ce biti ponosni :cool:
 
Moje razmišljanje je: tunel ispod Save - nikako. Most preko Save - da, ali ne i preko Ade Ciganlije. Zato je i ovaj most koji se sada gradi pomeren nizvodno i ne ide preko Savskog jezera (Ade C.) ali ipak dodiruje špic što će donekle kvariti prirodan izgled ade. Međutim, u ovom primeru drukčije se nije moglo a Ada je najvećim delom sačuvana od izduvnih gasova, buke i sl. Postoji drumski most kod Ostružnice koji pripada zaobilaznici i to je dovoljno. Pa ne mora svaka ulica na Novom Beogradu mostom biti povezana sa starim Beogradom. Evo jednog primera gde je izgradnja tunela sasvim opravdana ali ne ispod reke već ispod mora. Mislim na tunel ispod moreuza Verige u Boki Kotorskoj. To je jedan od najlepših zaliva na svetu i most bi pokvario prirodni ambijent. Ima nekoliko varijanti za most preko Veriga, svi ti predloženi mostovi su lepi ali svi neizbežno kvare prirodni ambijent i narušavaju lepotu cele Boke Kotorske. Pošto se prelaskom Veriga znatno skraćuje put opravdani su planovi da se izgradi tunel i kompletno sačuva postojeći ambijent i vizure prema Perastu i ostrvima. U Italiji su velike diskusije o povezivanju ostrva Sicilije sa kopnom. Preovlađuju pristalice mosta. I kod nas je ostrvo Krk impresivnim mostom povezano sa kopnom. Taj most je mnogo fotografisan, sjajno se uklopio u okolinu i doživljaj je preći preko njega. Mostovi mogu biti prava umetnička dela (Golden gate). Tuneli to ne mogu biti nikad.
 
Mogli bi da potpuno pokrijemo Savu od Ade do ušća i tako apsolutno i potpuno spojimo Novi i stari Beograd. Tako se dobija i nova ulica i prostor za parking.
 
Хаха, ово је добра идеја! Са подземним воденим тунелом... Добро дошли у Београд у двадесет четвртом ипо веку! :lool:
 
Isusiti i Kupaliste i napraviti podzemnu garazu sa 4821. mestom...i stanicu za metro.....salu na stranu, ja sam pomenuo stakleni tunel most, koji bi bio lepo arhitektonsko resenje, a sacuvao bi Adu i kupaliste od izduvnih gasova. Most na tom mestu je itekako potreban, bez obzira na ovaj koji se gradi. Pa Budimpesta na svakih pola kilometra ima po most, Pariz takodje....
 
Ta priča o ogromnom mostu koji bi išao preko Save sredinom ade deo je jednog starog urbanističkog plana Beograda od pre nekih 35 godina. Most je trebao da pređe Savu i adu i da se spusti na početak Trgovačke ulice nekih 100 metara od sadašnje tramvajske okretnice na Banovom brdu. Trasa bi odmah zatim išla kroz tunel ispod Košutnjaka i izbijala negde u Rakovici. Od svega ovog kasnije se odustalo. Jasno je da je ovo takođe bilo zamišljeno kao neka vrsta poluprstena oko Beigrada. Sada je most pomeren nizvodno do špica i tunel se planira ne ispod Košutnjaka nego ispod Dedinja. Ideja g. stf-a o staklenom nadzemnom tunelu je dobra ali nerealna. Sa završetkom mosta koji se sada gradi plus most kod Ostružnice koji je u funkciji kao i most kod Obrenovca, broj mostova preko Save biće sasvim dovoljan. Kad se izgradi Savski amfiteatar trebaće još jedan most koji bi bio na sredini između Brankovog i Gazele.
 
Ne slazem se da ce broj mostova posle ovog sto se gradi biti dovoljan, taj most u SA fali okreni-obrni, bez obzira da l' ce se graditi nesto u SA. Jedino je razlika u kapacitetu mosta, on moze da bude manji za sadasnje potrebe ali morao da bude recimo bar kao Brankov most ako bi se u SA ikada ista izgradilo.

Ono sto je doduse prekopotrebno su mostovi preko Dunava. Ako bude srece krenuce da se gradi ovaj "kineski" ali i sa njim fale bar jos 2.
 
Мостова никад довољно. Слажем се да овај тунел (ипак сам пре за тунел, него за мост посред Аде, макар био и стаклени тунел, ружно изгледа!) није хитан и да може да дође на крај, као шлаг на торту, пошто се изграде, поред моста на Ади и моста у СА, још 3 моста на Дунаву.
 
Da rezimiramo

1 talas:
most preko ade ciganlije
Zemun-Borca
2 talas:Vincanski Most
most preko Ade Huje
3 talas:metro most
4 talas:ovaj tunel.
 
Ne slažem se.

Most u nastavku Nemanjine je meni najvažniji od mostova koji nisi počeli da se grade. Nažalost, izgradnja tog mosta podrazumeva izmeštanje železničkog saobraćaja iz SA, a to ko zna kad ćemo da dočekamo. Isto tako na NBG strani ostaviti i dalje aktivan prostor pored hotela Interkontinental, a s obzirom da je ona zgrada preko puta samo privremenog karaktera i da je dozvoljena mnogo viša gradnja, doneti izmenu kojom se parcela za mrvu skraćuje kako bi buduća saobraćajnica mogla nesmetano i funkcionalno da se poveže sa bulevarom Zorana Đinđića.

No, moram biti realan i reći da ne očekujem da će u narednih 10 godina neko izgraditi taj most u Nemanjinoj.
 
Ja sam ovo sortirao po ocekivanom hronoloskom a ne prioretnom redosledu,slazem se sa tobom shmeksi da je taj most najvazniji.
 
Bogme, most kod Ade Huje, Vinče i u Nemanjinoj imaju jednake šanse za izgradnju, a šta će se prvo graditi nećemo saznati sigurno nekoliko godina.
 
Most Zemun-Borca se sigurno sledeci gradi, jer sam vec u drugoj temi spomenuo da se favorizuju ravnicarske Beogradske opstine. Mislim da je iluzorno razmisljati koji je hitniji, Zemun-Borca ili Vinca, ali se zna da Zapadne i severne opstine imaju prednost nad juznim i istocnim.
 
Vrh