relja
Professional
- Učlanjen(a)
- 13.12.2006.
- Poruke
- 16.887
- Pohvaljen
- 19.093
Mogli su - ali nisu.
Nego je jedan arhitekta, savremenik autora, izmenio teško oštećenu zgradu, napravivši od nje objekat daleko fukcionalniji za njemu namenu - a to je ipak - pošta.
I doneli su propise, jer nisu postojali pre njih, i stavili su pod zaštitu i crkve i manastire i počeli da ulažu u rekonstruisanje.
Ovde se radi o jednom izvorno lošem objektu, koji je unapređen, samo zato što se ukazala prilika - bio je teško oštećen u ratu. I nema tu neke ideologije, samo ispravka lošeg objekta.
I još nešto, u vezi "jedinstvenog arhitektonskog stila" - hajde da odemo malo dalje i da proanaliziramo ovo.
Ako je taj "stil", poznat po raznim imenima, ali bez konačne definicije, zaista toliko vredan, zašto se u to vreme nije zidalo više objekata, zašto ga nije forsiralo više arhitekata, zašto ga investitori nisu forsirali?
Zašto znamo za samo javne, državne zgrade? Bilo je to vreme ubrzane gradnje, zašto onda privatni investitori, famozni "pravi srpski domaćini" nisu insitirali na "srpsko vizantijskom nardodnom srednjevekovnom nemanjićkom" ili kako god već stilu za svoje objekte? Pa zato što se ni tada nije primio, nisu ga prihvatili kao "svoj", kao ono kako ga vi ovde danas prikazujete, čak je i država, maltene jedini investitor ovih objekata, na kraju od toga sama odustala i hvala Bogu, prihvatila savremene tokove a ne imitacije crkava.
Zato ne možemo govoriti o "nasleđu" kada je nešto odbačeno još u vreme kada je nastajalo - bilo je prepoznato kao promašaj, slepa ulica kulture.
U redu je biti antikomunista, posle svega što su uradili ljudima i celom društvu to je sasvim normalno, ali nemojmo mešati odnos prema ljudima i odnos prema objektima od cigle i maltera zato što su u XX veku stavili pa dve decenije kasnije skinuli fasadne ukrase koji ne pripadaju epohi.
Nego je jedan arhitekta, savremenik autora, izmenio teško oštećenu zgradu, napravivši od nje objekat daleko fukcionalniji za njemu namenu - a to je ipak - pošta.
I doneli su propise, jer nisu postojali pre njih, i stavili su pod zaštitu i crkve i manastire i počeli da ulažu u rekonstruisanje.
Ovde se radi o jednom izvorno lošem objektu, koji je unapređen, samo zato što se ukazala prilika - bio je teško oštećen u ratu. I nema tu neke ideologije, samo ispravka lošeg objekta.
I još nešto, u vezi "jedinstvenog arhitektonskog stila" - hajde da odemo malo dalje i da proanaliziramo ovo.
Ako je taj "stil", poznat po raznim imenima, ali bez konačne definicije, zaista toliko vredan, zašto se u to vreme nije zidalo više objekata, zašto ga nije forsiralo više arhitekata, zašto ga investitori nisu forsirali?
Zašto znamo za samo javne, državne zgrade? Bilo je to vreme ubrzane gradnje, zašto onda privatni investitori, famozni "pravi srpski domaćini" nisu insitirali na "srpsko vizantijskom nardodnom srednjevekovnom nemanjićkom" ili kako god već stilu za svoje objekte? Pa zato što se ni tada nije primio, nisu ga prihvatili kao "svoj", kao ono kako ga vi ovde danas prikazujete, čak je i država, maltene jedini investitor ovih objekata, na kraju od toga sama odustala i hvala Bogu, prihvatila savremene tokove a ne imitacije crkava.
Zato ne možemo govoriti o "nasleđu" kada je nešto odbačeno još u vreme kada je nastajalo - bilo je prepoznato kao promašaj, slepa ulica kulture.
U redu je biti antikomunista, posle svega što su uradili ljudima i celom društvu to je sasvim normalno, ali nemojmo mešati odnos prema ljudima i odnos prema objektima od cigle i maltera zato što su u XX veku stavili pa dve decenije kasnije skinuli fasadne ukrase koji ne pripadaju epohi.
Poslednja izmena: