Šta je novo?

Pitanje vezano za vozni park Železnica Srbije

jlaki

Advanced
Učlanjen(a)
07.03.2007.
Poruke
2.751
Pohvaljen
650
Lokacija
Beograd
Interesuej me da li postoji neko mesto na internetu gde mogu videti po broju voza koji je to voz?

Konkretno, interesuju me polasci za Novi sad u ovom trenutku. Znam da je prvi voz izjutra 3400 RVR... da li pored njega postoji još neki RVR na ovoj relaciji?

/Kako tumačiti numeraciju vozova?
Možda su 3400 i 2400 RVR, a 2402, 2404... oni raspali sa kupeima?

Zahvaljujem unapred.
 
i glupo je što im za sastav za 3402 piše
B.jpg
, a to bi bio RVR, a zapravo je sa kupeima...
 
To tvoje pitanje JLAKI bi imallo smisla da se radi o DB a posto se radi o ZS to je nemoguca misija .Ali da pokusam da pojasnim u principu se koristi RVR ali kad isti crkne ili ode na ramont ili im zafali za beovoz onda de loksa plus dva vagona jedan sa kupeima jedan bez ali ni tu nema pravila jer tamo je opsti javasluk salju sta im se nadje pri ruci a da zadovoljava minimalnu tehnicku ispravnost :kafa: :rant:
 
Informacija o tipu voza postoji u stampanom izdanju reda voznje Zeleznica Srbije, nazalost te informacije nema na internetu.

po njemu 3400 (BGD-NS), 2400 (BGD-Subotica), 3404(BGD-NS) su ElektroMotorni Vozovi

a u kontra smeru NS - BGD to su 3401, 3403, 3407

ali kako rece direktor, sve je to relativno
 
Sobzirom da je ovo relaks, mislim da ce se lepo uklopiti u temu :)


Razmak između šina na železnicama u SAD je tačno 4 stope i 8,5 palaca (incha)...
Zašto toliko...?
Zato što je toliki razmak između železničkih šina britanske železnice. Budući da su železnice u SAD-u počeli da grade englezi, upotrebili su i u Americi istu meru.
A zašto u Engleskoj upotrebljavaju tu meru?
Zato što su prvi vagoni u Engleskoj izrađeni u radionici koja je pre izrade vagona proizvodila kočije. Za železničke vagone su upotrebili isto podvozje koje su pre koristili za kočije.
Zašto su za podvozja kočija upotrebljavali baš tu meru (4 stope i 8,5 in?a)?
Zato što je razmak točkova na kočijama bio prilagođen starim evropskim putevima koji su imali utrtu tu širinu.
Zašto su putevi imali tu dimenziju?
Zato što su puteve napravili stari Rimljani za vreme svojih osvajačkih pohoda. Njihove dvokolice sa konjskom zapregom imale su tu meru.
A zašto su rimske dvokolice imale baš tu meru?
Zato što su zapregu konstruisali tako da je bila široka tačno onoliko koliko su zahtevale dve konjske guzice.
Konačno:
Američki Space shuttle ima dva rezervoara za gorivo (SRB - Solid Rocket Booster), koje izrađuje firma Thiokol u saveznoj državi Utah. Inženjeri koji su projektovali rezervoare hteli su napraviti šire, ali su bili ograničeni širinom železničkih tunela, kojima je prolazio voz sa rezervoarima. širina tunela je određena razmakom šina.
Zaključak:
Najnapredniji primer američke tehnologije je zasnovan na osnovu širine guzice rimskoga konja..
 
Zanimljivo je da samo mi i ameri furamo automobilski koncept.A i zanimljivo je da mi mozda i jedini smo od glavnih gradova da imamo uskokolosecne sine za tramvaje,mora da su nam bili neuhranjeni konjovi ili su pili biomed 5 kad je tako? :p
 
Danasnjim k o nj o v i m a iz voznog park železnica Srbije, ne pomaže ni biomed 500 :laugh: :lool: :laugh: čabar pa čabar
 
Вучко, па ми фурамо ширину једне коњске гузице.....половична решења... :lol:
 
vucko":1d279wsv je napisao(la):
Zanimljivo je da samo mi i ameri furamo automobilski koncept.A i zanimljivo je da mi mozda i jedini smo od glavnih gradova da imamo uskokolosecne sine za tramvaje,mora da su nam bili neuhranjeni konjovi ili su pili biomed 5 kad je tako? :p
С тим да они ипак уз аутомобиле не гузе трамвај, него метро и то је битна разлика.
stf":1d279wsv je napisao(la):
Вучко, па ми фурамо ширину једне коњске гузице.....половична решења... :lol:
Ово заслужује и много више од +1!:lol:
 
Vrh