Šta je novo?

Pešački most na Savi

zidar

Advanced
Učlanjen(a)
23.03.2010.
Poruke
2.079
Pohvaljen
3.034
Beograd ima divne reke i priobalja, samo im fali medjusobna veza.

Moze covek da predje reku preko postojecih drumskih mostova ali to nije ni lako ni prijatno. Postojeci mostovi jednostavno projektovani su za automobile a ne za pesake, bicikliste i roditelje sa decijim kolicima.

Beogradu je potreban most preko Save na kojem ce setaci uzivati u prelasku, nesto kao Knez Mihajlova preko reke.

Pre dve nedelje na Mikseru objavili smo projekat pesacko-biciklistickog mosta preko Save u obliku slova X.

X most omogucava niz gradskih veza - Zemun-Ada, Dorcol-Blokovi, Stari Grad-NBGD... - savladava visinsku razliku izmedju Kosancicevog Venca i Karadjordjeve i spaja obale Save prostranim korzom.

Na ukrstanju krakova mosta formira se gradski trg iznad vode sa fantasticnim pogledom na Usce, Kalemegdan i stari grad.

Milina :)

x-most-beograd--x-bridge-belgrade.png


Istom prilikom organizovali smo ceremoniju polaganja kamena temeljca na keju i okacili investitorsku tablu koja ce tu stajati sve dok se most ne izgradi :)

944182_534283549961821_1893814253_n.jpg


https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Obzirom na odusevljene reakcije posetioca festivala verujem da ce Beogradjani ovu ideju srcem usvojiti i da ce se izgradnja mosta polako nametnuti kao neophodna i neizbezna :pob:
 
Dobra ideja. Ubeđen sam da će jednog dana doći na red. Već se sada prave gužve na Brankovom od pešaka i biciklista, a to će biti sve izraženije kako se priobalje bude razvijalo. Pešačko-biciklistički most će se nametnuti kao nužnost.
 
Zanimljivo i ekstravagantno resenje. Jasno je da grad nece imati novca za ovakav dupli most,ali je dobra ideja za izgradnju pesackog mosta koji je pre potrebniji nego ulaganje u beton halu i gnezdo.
 
Bas sam hteo da pitam koji to stubovi drze most i koji materijali?
 
Постоје обални стубови, виде се на рендеру.

У сваком случају, пренапрегнути бетон може све. :)
 
Може све али не може све да учини рационалним.Југ је морао овде да предвиди стубове испред бетон хале. Сваки метар распона оваквог моста експоненцијално повећава његову цену. Но чак и тада ово би било компликовано,да не кажем нереално за извођење.Мислим да би и већи лук греде (то пешачки мост омогућује) као и њен прикладнији облик (већи попречни пресек на крајњим деловима распона ) учинио ову замисао нешто реалнијом.

Не верујем да је оваква проста греда,на оволиком распону игде изведена.

Ево како бих ја то извео. (једноминутна скица,ол рајтс рзрвд :) )

untitled.jpg


Дакле

- укрштање ближе десној обали,самим тим ближе тачке приласка мосту са те стране у односу на НБГ страну што је по мени смисленије и потребније.

- Већи лук,дакле реалнија статика моста.

- Косо пилонче на, за њега прикладној и логичној страни али за двокраки мост. По мени то би било лепше,рационалније и атрактивније решење.Уз то косина пилона естетски удаљава пилон од осетљивих зона на супротној обали поред тога што је статички оправдано решење.

едит: Могло би и симетрично ово да се уради са два мања пилона и укрштањем на средини реке али то би мало закомпликовало ствари на страни старог града.
 
Raspon reke na tom mestu je 250 metara i u principu trebala bi ova greda da bude deblja nego sto je prikazano na slici ali mislim da kolega Jug je hteo da prikaze zamisao, odnosno idejno resenje bez ulazenja u tehnicke detalje.
 
Па свака замисао моста подразумева његово могуће/реално решење.То је највећи и главни посао код сваког моста.Ако Југ сматра да је ово могуће решење ту немам шта да приговорим. Нисам стручњак за статику али сам велии љубитељ мостова па оквирно разумем могућност датих конструкција. Мислим да нам је колега Југ овиме дао занимљиву тему на неком будућем конкурсу,али по мом скромном мишљењу не и решење моста,но он се сигурно неће сложити. :)
 
@delija,
Slazem se sa ovim sto si napisao iznad.
Ako mene pitas, mislim da je tehnicki moguce izvesti Jug-ov predlog ali bi trebala greda kod stubova na obali da bude slicne debljine tj visine kao greda kod Brankovog mosta.

Zapravo se ovde radi o kontinualnom prednapregnutom supljem betonskom nosacu koji bi trebao biti u obliku luka da bi se sile vracale na stubove po istom principu kao Kineski most samo sto su njegovi stubovi u vodi a ovi kod X mosta na obali.
 
X мост структурално може да се изведе и као греда и као лук и као висећи.

Суштина је у X форми.
 
Спат,то сам и ја горе написао у првом посту али опет треба имати у виду да је главни распон "кинеза" 175м,да је Бешка неко време била рекордер са 200 и нешто метара а да је аполутни рекордер мост у Норвешкој са 351м (ако се добро сећам) где је бетонска преднапрегнута греда била једино могуће решење због екстремних климатских услова. А овде причамо о распону од преко 250м и то укрштеном који по мом мишљењу не би било рационално (можда чак и могуће) градити на такав начин.

СТФ,ти то не можеш са сигурношћу да тврдиш,барем не за греду из вашег (Југовог) пројекта.У сваком случају ја сам коментарисао онај мост који нам је Југ представио.
 
@stf,
To sto je most u X formi ne umanjuje sile koje se prebacuju na stubovima.
Zapravo u zidarevom predlogu se radi o 2 mosta koji se preplicu a ako nema sirenja grede prema stubovima onda bi bar trebalo da budu neki kosnici ili nesto sto preuzima tu silu.

Ne moze kontinualna greda da bude visine 5 metara na rasponu od 250 metara.
najbolje bi bilo uraditi malu maketu od kartona pa biste videli kako se greda savija u sredini.

Jos jednom mislim da je Jug hteo samo da predstavi koncept mosta ne ulazeci u statiku njegovog resenja.
 
Па у пресеку два моста је највећи проблем,зато и мислим да је неизводљив на овај начин. Цела наука код преднапрегнутих мостова је управо у хармонији сила унутар лучне греде а сумњам да је тако нешто могуће у пресеку две такве греде. А таман и да се ради о једном мосту опет не би био могућ са овако малим пресеком греде а онда би било питање како би тај мост естетски легао на тој локацији и шта би се десило са пловним путем испод.
 
Drugari hvala na lepim recima, zaista bih voleo da ova ideja zazivi i da dobijemo lep i jedinstven most za uzivanje :)

:gobb:

Kao sto Stf rece, na renderu je prvenstveno prikazana sama ideja mosta, to jest cinjenica da bi mnogo znacio na tom polozaju i da njegov neobican X oblik nudi nesto posebno, susret iznad reke i mogucnost izbora puta.

Statika je prikazana u obrisima
, greda ima debljinu koja moze da zadovolji potrebe razlicitih struktura, od prenapregnutog betona do metalne resetke, stubovi na obali su tu da se da do znanja da je izvodljivost mosta uzeta u obzir i da ne lebdi u vazduhu.

Vec u ovom obliku most je i te kako izvodljiv ali naravno bice jos dosta posla da se osmisli optimalna struktura koja ce nositi most i biti u skladu sa njegovom estetikom.

Ima gomila varijanti, stubovi mogu biti u vodi kako bi se skratio raspon, mozemo imati sumu tankih stubova koji izviru iz vode i nose most a ostavljaju plovni put u sredini, ili pak jedan snazan stub u centru, na raskrsnici, niz kojeg se silazi do terase tik iznad vode pa do akvarijuma pod njom .... :D

Meni je bitno da most zapravo bude siroki korzo iznad vode, kapija grada, sastavni deo pesacke matrice i starog grada i NBGD, da vrednuje panoramu, pogled na izuzetno bogat prostor u kojem se nalazi, da covek na njemu oseti da je sastavni deo prostranstva koji ga okruzuje. Zato bih voleo da se svi strukturni elementi nalaze ispod pogleda setaca a da se iznad pojave samo diskretni elementi urbanog mobilijara: plocnik, klupe, kante, rasveta, prozirna ograda povucena od ivice mosta.

Nije u pitanju projektovanje klasicnog mosta vec pesackog mosta u centru grada, predmeta i prostora posebnog kvaliteta koji imamo priliku da osmislimo. Bice drugaciji od svakog drugog mosta, u svakom pogledu, bice Beogradski :) :pob:
 
Aktuelni primer pesacke pasarele u obliku horizontalne grede:

MUCEM Marsej,

Arhitekta Rudy Ricciotti

Totalni raspon: 135m
Najveci izmedju 2 nosaca (u sredini iznad vode): 76 m
Debljina grede: 1,8 m
Materijal: Beton armiran metalnim vlaknima (Ductal, Lafarge)
Cena: jos nisam uspeo da nadjem :)

8606104227_a1e738b232_z.jpg

.000_Par7436731_m.jpg

84765882.jpg


http://www.rudyricciotti.com/musees/mus ... as_Briat_2
 
Стуб на средини није могућ јер би се нашао по сред пловног пута.У осталом,само 100-150м узводно сваки већи брод мора да прође испод бранковог по средини Саве.А сваки мало већи брод једноставно не може да маневрише на тако малом растојању (а не би ни смели да скрећу са пловног пута) А ни шума мањих стубова није могућа (барем не са стране пристаниша) због, јелте - пристаништа,поред тога што је дискутабилно колико има смисла због естетике сужавати слободни речни ток. А чак и по један стуб у води на боковима реке није најсрећније решење због пристаништа јер већина туристичких бродова стиже са Дунава и пристаје уз ту страну,паралелну са бетон халом.

Остаје вам само ово из Марсеја,али 250м није мало...
 
врло симпатична идеја!!

мислим да је супер што сте тако истакнутим решењем привукли пажњу и заголоцали машту грађанима-пешацима и бициклистима!

један коментар....мислим да је кардинална грешка архитекте да тај центар Х назива тргом.
 
Koliko nadarenog i talentovanog sveta ovde ima. Samo se vlast ceka da prepozna ovu lepotu koja joj se poklanja. Prelep most.
 
Most je vrhunski, i taman leze kako valja, zaista moderno, ukusno, svetski. Nadam se da ne bi kostao mnogo , a znacio bi mnogo vise. I estetski i funkcionalno.
 
Vozeći bicikl na tasi kod ušća u večernjim satima zapazio sam određen ljudi koji se iz centra pešaka vraćaju sa posla i idu u smeru ka hotelu Jugoslavija. Ovim pešacima bi ovakav most dobro došao.

Pri daljoj razradi ideje treba uzeti u obzir i masovne događaje koji se održavaju na Ušću i na prostoru Donjeg grada, i povesti računa o optrećenju, odnosno eventualnom preopterećenju i uopšte izbegavanju takve mogućnosti.
 
lep mostic al bio bi jos lepsi kad bi se jedan deo nadovezao na onaj oblag kineski japanski il kako se vec zove ona spirala sto treba da se gradi na beton hali :) da se dobije jedna celina od kalemegdana do splava :p da bude romanticnije kad izvedes devojku :D
 
Oblak se nece gradjti samim tim nema potrebe
 
Vrh