Šta je novo?

Pešačke zone

Malo mi deluje bez veze. Pogotovo ovo zebrasto popločavanje i ona nadstresnica na sred trga, mogli bi da nastave sa istim plavim granitnim pločama koje se i trenutno šire po centru. Ovde mi ne bi ni smetalo da prolaze tramvaji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439398#p439398:2cowmha6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Sun Mar 12, 2017 5:29 pm[/url]":2cowmha6]
Ja živim u jednoj starijoj zgradi u centru, u zoni koja se nedavnom odlukom naših prepoštenih vlasti i gradske uprave vodi kao ''ekstra zona''. Kao takav, ja plaćam porez na stan koji godišnje premašuje jednu solidnu srpsku platu. Pored toga, svakog meseca plaćam Infostan sa sve grejanjem (''grejanjem...'' ) koji iznosi više od pola srpske prosečne plate. Uz sve to naravno plaćam i ostale račune za struju, telefon, kablovsku i internet. I na kraju, kada budem imao kola plaćaću i mesečnu pretplatu za parking.

Dakle ja Gradu Beogradu, Državi Srbiji i svim njenim beskorisnim institucijama i preduzećima svake godine, ostavim od 350 do 400.000 dinara. Šta sad ja kao stanovnik te ''ekstra hyper ultimate zone'' dobijam zauzvrat?

- Za debele pare koje dajem Toplanama cele godine dobijam 4-5 meseci blago tople radijatore, koji zadovoljavajuće greju tek kada dođu praznici pa dobri radni ljudi iz Toplana odluče da ''časte'' (kako oni to vole to da nazovu) svoje korisnike malo jačim grejanjem čitavih 20 dana. Jer daleko je lokalna toplana, ima ''čak'' 3 km do nje, pa ne može temperatura da se održi iznad 15 stepeni. To traži izolaciju i moderne cevi, a Toplane ipak više vole tehnologije 19. veka.
- Za pare koje dajem Gradskom stambenom dobijam ''održavanje zgrade'' koje se svodi na postavljanje odvratne mrežice na unutrašnjoj fasadi, popravku lifta po sistemu ''samo da se kotrlja'' i tzv. čišćenje hodnika koje se svodi na jednomesečno brljanje jednom te istom krpom i kofom od vrha zgrade do prizemlja. To čišćenje se inače suspenduje u periodu od decembra do marta pod izgovorom da GS neće da kvasi hodnik jer je u hodniku -50 stepeni pa može da se zaledi voda i da neko padne. To je inače jedan od najoriginalnijih izgovora koje sam ikad čuo od nekog preduzeća i toliko je bezobrazan da je čak i simpatičan na neki čudan način.
- Za pare koje dajem Telekomu dobijam telefonsku i internet ADSL liniju koja je, isto kao i pre 100 godina, prikačena na paricu u zgradi pored. U tu paricu redovno upada neka voda i uništava veze i nama i njima. Naravno, ja ne smem da dovedem PTT tehničara da o mom trošku to zameni jer je to vlasništvo Lelekoma. A Lelekom, razume se, neće da interveniše po tom pitanju i zameni svoju infrastrukturu jer dokle god ta rđa i trulež ne pojedu sve do podzemnog kabla i dokle god broj pucanja veza ne premašuje 1000 dnevno, to je za njih sasvim prihvatljivo i normalno.
- Za pare koje dajem EPSu dobijam struju prepunu spajkova koji žderu elektroniku u stanu i raspadnute instalacije u zgradi i ispod nje zbog kojih moram da gasim kompjuter i televizor kad god naiđe oluja sa gromovima. Naravno, EPS ne zna ništa o tome niti je nadležan, niti misli da ikad išta uradi po tom pitanju. Dokle god je zgrada u jednom komadu, sve je savršeno.
- Od Zavoda za zaštitu spomenika dobijam vezane ruke da uradim bilo šta konstruktivno na svoju inicjativu. Jer eto ako ja hoću da o svom trošku i svojim golim rukama obnovim ulazna vrata, ja to ne smem. Jer mi za to treba nadležnost Zavoda. A da bih dobio nadležnost, ja moram da se vucaram po šalterima i kućnim savetima i da čekam mesecima dok oni to odobre. Isto je i za fasadu, za hodnik i za lift. I za grafite, koje ne smem da skinem i prekrečim bez prethodne saglasnosti Zavoda. Ne smem ništa da uradim i olakšam svima život, a sebi ulepšam dom i kraj, jer kada država Srbija treba da radi svoj posao, nema je nigde. ALi kad treba da se napije krvi poštenim smrtnicima koji pokušavaju nešto da urade, onda odmah reaguje. Jer lakše je drndati nekog što farba vrata nego juriti mafijaše u kafićima ili neregistrovane manjine po ulicama.
- Od para koje ću davati Parking Servisu dobiću mogućnost, dozvolu, da ostavim svoj auto (luksuz na četiri točka, kako se popularno opisuje na ovom forumu i u državnim glasilima kad god treba da se udari novi harač...) na njihovim improvizovanim smandrljanim parking mestima koja ne zadovoljavaju standarde i propise. I u koje mogu da uđu samo automobili kalibra Smarta i eventualno Punta. Ali pre nego što uopšte dođem do toga, ja moram da kružim pola sata kao lešinar dok ne nađem prazno mesto. A i kad ga nađem, moram da vidim kako da se uglavim u njega jer Parking Servis rado kažnjava one koji ne plate parking ali ne i one koji blokiraju druge.
- Od trista pedeset poreza koje plaćam Gradu i Državi za to što živim u ekstra zoni, ja dobijam štrokavu ulicu punu smeća, rupa, raspadnute infrastrukture i buke. Pre podne moja ulica je hub svakakvih cigana i prosjaka koji se dernjaju i prljaju sve oko sebe non stop. Kolovoz postaje improvizovani ekstra parking pun zaustavljenih kola zbog kojih druge Srbende odmah legnu na sirenu a i na gas, pa uz ekstra buku dobijem i ekstra zagađenje i prašinčinu. A uveče ulica postaje mini Bangkok kad kafići odvrnu ekstra muziku i počnu da okupljaju ekstra pijandure i vucibatine koji se deru, tuku i pišaju gde stignu. Uz sve to imam i ekstra hostel u zgradi sa gostima koji svojim koferčinama razbijaju ulazna vrata i olupavaju stepenice i originalni Schindler lift. Na spoljašnjosti zgrade imam ekstra grafite, a od nedavno i unutra. Ni prosjacima, ni kafićima, ni infantilnim žvrtljatorima, ni hostelu ja zakonski ne mogu apsolutno ništa. Jer u Srbiji porezi i računi služe da se plaćaju besposličari u Skupštinama (Gradskoj, Narodnoj, opštinskoj...) koji će da donose zakone tako da štite svaku moguću protuvu, štetočinu i kriminalca više nego poštenog čoveka koji plaća sve svoje dugove društvu. Znači ja plaćam 300 nameta da bi mi štetočine i propaliteti uništavali zdravlje, ulicu, zgradu pa i vlasništvo.

Eto gospodo tako vam izgleda taj ekstra život u toj ekstra zoni. Znači ja ovoj državi plaćam svake godine poreze i namete kao da živim na Beverli Hilsu. A zauzvrat dobijam iste, ako ne i gore uslove života, nego neko ko živi u Bloku 19. Jer taj bar ima mir u kući a plaća manje. A ja imam haos a plaćam sve petostruko. I onda još povrh svega toga, ja treba da slušam po medijima i forumima pljuvačine i laži o meni i drugim ljudima zato što se, zamisli bezobrazluka, usuđujemo da živimo u centru. Evo pozivam sve te pojedince koji su izvori takvih jadnih izjava da se nađu sa mnom pa da uživo popričamo o svemu tome i da mi objasne po čemu sam to ja kriv što Jajinci prepuni divlje gradnje u 2017. godini nemaju kanalizaciju. Ili što su Toplane aljkave pa im puca gasovod na Mirijevu. Ili što je Beograd Put lenj i nesposoban pa neće da asfaltira ulicu u Grockoj.

To što ja živim u centru,i što za sve pare koje ostavljam ovoj lenjoj nesposobnoj državi, imam određene prohteve, to je moje puno pravo. Koje ima da isterujem dok sam živ. Pogotovu što ja plaćam svaki dinar koji dugujem,i nikada, apsolutno nikada, nisam učestvovao ni u jednoj ilegalnoj radnji, niti bio bezobziran ili ne-fer prema nekome. Moj stav po pitanju svega toga je vrlo jednostavan - tuđe neću, svoje ne dam. A za sve reklamacije i primedbe oko raspodele gradskih i državnih para, obratite se u Nemanjinoj 11 i na Trgu Nikole Pašića ne znam ni ja već koji broj. A ako imate neke primedbe na moj, ili račun drugih ljudi koji žive ovde a koji sve uredno plaćaju, izvolite pa iz iznesite, ali argumentovano. A možete i uživo da mi sve to obrazložite, pošto ja jako volim da pričam sa ljudima koji propagiraju priču da je život u centru Beograda jednak životu na Beverli Hilsu. I da zemlja propada zbog zlikovaca iz kruga dvojke koji se kupaju u zlatu i Mercedesima gaze sirotinju. Takve budalaštine, kao i celokupni taj lokal-patriotizam i lokal-animozitet, to sam video jedino ovde na Balkanu i nigde drugde. Posebno je jadno što u Srbiji sedi 700.000 nelegalnih objekata a na jugu samo par sela duguje državi više para nego pola Beograda, al oni ljudima ovde nisu problem. Problem su zlikovci koji se usuđuju da žive u delu grada u kome su se i rodili, i da zahtevaju da za eksta hyper ultimate harače ponekad dobiju i nešto zauzvrat. A ako ne zauzvrat, onda bar da im se Grad i Država skinu s k... i ostave da žive svoj život na miru.
Pozdrav Bendere, dobro dosao. Po nacinu na koji pises vidi se da imas pozitivan pristup i da si dosao radi dijaloga a ne radi rasprave, ali moram da te ispravim u ovoj argumentaciji.
Sve stvari sa tvoje liste, osim poreza, podjednako placaju i ljudi u drugim delovima grada, a ti konstantno naglasavas da one u centru kostaju 5 puta vise. Mozda ja gresim, i u tom slučaju ti dugujem izvinjenje, ali mislim da je cena grejanja po kvadratu, cena kubika vode, cena KW/h struje, cena interneta i cena održavanja zgrade ista za sve u Beogradu. Ako grešim molim nekoga da me ispravi. Ako ne grešim, onda ne znam zašto bi neko za isti novac trebalo da ima bolju uslugu nego ostatak grada, i time cela tvoja lista gubi smisao, jer je primeniva na sve nas.
U nekoliko navrata spominješ eksta hyper ultimate harače i to petostruko plaćanje, pa te pitam da taksativno nabrojiš šta se pod tim podrazumeva. Stvarno nisam maliciozan, ali često slušam to o velikim dažbinama od ljudi u ekstra zonama, među kojima su mi i neki poznanici, ali nikada nisu precizirali o kojim iznosima se radi, a meni je bilo nekulturno da pitam. Računam da je ipak lakše o novcu pričati u nekoj anonimnosti foruma..
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439654#p439654:1f2bci8c je napisao(la):
Пантограф » 13 Mar 2017 03:58 pm[/url]":1f2bci8c]Да, и - шта ћемо са плановима да овуда иде трамвај, на којима, како нам је показано пре неки дан, ради Дирекција за грађевинско земљишта и изградњу Београда?

http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... -37-17.pdf


Зна ли глава шта јој раде руке, ноге, трбух...?
Ta glava jedino zna šta joj radi dupe. A znamo i mi - vrlo dobro znamo. I osećamo.
 
b4w20i.jpg


4q5ycy.jpg
 
U vezi studentskog trga, bice odlicno ako postane klasicna pesacka zona, jedino ce njegos da utekne od bruke zbog novog prvog komšije.
Od trga do ulaza na kalemegdan je citavih 500 metara, gde je zavrsetak naseljenog dela grada, u vasinoj je potpuno nepotreban bilo koji oblik javnog prevoza.
Narodni muzej i narodno pozoriste zasluzuju normalan plato, a ne da se ljudi stiskaju na 2m između zgrade i kolovoza (ili šina).
 
Није 500 него 800 метара.
Не постоји сличан пример у цивилизованом свету, да се са пешачког трга у центру силази директно у подземну гаражу, а да се уклања јавни превоз.
Не постоји, нити ће постојати.
 
Od nar pozorista do pedagoskog muzeja 800m?
Jesmo komsije, al ga pretera za citavih 300m.
Ta garaza ne bi imala neke posebne uzrocno posledicne veze sa javnim prevozom, a cak i da ih ima, tu je trg na citavih 250m.
 
Ne znam samo kako oni misle da sprečavaju automobile da ulaze u taj deo između Trga i Kalemegdana. Rampe će se porazbijati, a stubići onesposobiti. Za to čak nije potreban ni neki divljak u besnim kolima. Dovoljno je samo da se nađe neki dostvljač kome eto smeta ta rampa koja ne radi ili stubić koji se predugo spušta i diže, i on će naći način da to skemba.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439690#p439690:2l6hnwml je napisao(la):
Tyrion » Pon Mar 13, 2017 5:29 pm[/url]":2l6hnwml]
U nekoliko navrata spominješ eksta hyper ultimate harače i to petostruko plaćanje, pa te pitam da taksativno nabrojiš šta se pod tim podrazumeva. Stvarno nisam maliciozan, ali često slušam to o velikim dažbinama od ljudi u ekstra zonama, među kojima su mi i neki poznanici, ali nikada nisu precizirali o kojim iznosima se radi, a meni je bilo nekulturno da pitam. Računam da je ipak lakše o novcu pričati u nekoj anonimnosti foruma..
Hvala na dobrodošlici. Post je prvenstveno bio napisan da skrenem ljudima pažnju da život u centru nije med i mleko, kako se često misli. Nego da sve to ima svoju cenu koju ljudi u njemu plaćaju.
Što se tiče troškova, pored poreza, skuplji je i Infostan. Tarife za telefon, struju i parkiranje jesu iste kao i u ostalim delovima grada. Ali sveukupno posmatrano (dakle kad se sve sabere i oduzme) i to mu dođe skuplje. Da objasnim : neko na NBG plaća neki Telekom paket isto koliko i ja jelte. ALI, taj na NBG živi u zgradi od pre 30 godina sa novijim instalacijama ima protok i funkcionalan rad koji mu je obećan. A ja nemam jer živim u staroj zgradi (karakterističnoj za centar) u kojoj su instalacije smandrljane pre 80 godina i stoje tako i dan danas, a Telekom to neće da sredi. I znači taj na NBG plaća koliko i ja, ali on dobija više a ja manje. Iako je Telekom dužan da obojici obezbedi isto. Ili približno isto. Tako je i sa strujom, i sa parkingom i sa svime. Istina, nisu porez i račun za struju, Telekom i Infostan isto. Ali sve to na kraju ide u kasu državnog aparata. Koji znači meni lupi ekstra etiketu a zauzvrat mi ne pruža apsolutno ništa.
Naravno, to jeste jedna neminovna pojava s kojom ja mogu da se nekako pomirim. Ali ono, ako već plaćam sve te cene, što u novcu što u živcima, brigama i konstantnim ličnim angažovanjima oko zgrade i stana, ne moram još da slušam i kako sam Luj XIV koji živi u palati u centru na račun ostale napaćene raje.

I naravno, kad se nešto radi ili sugeriše za centar, treba čuti i razumeti mišljenja i predloge ljudi koji tu žive. Istina, neki stanari imaju baš zadrte i nerealne ideje. Al neki imaju i jako pametne i racionalne predloge. Nisu svi uvek protiv pešačkih zona samo zato što hoće da doteraju Rojsa do ulaza. Štaviše, ja sam imao isti stav o tom širenju pešačkih zona (na način na koji se to ovde radi) još godinama pre nego što je ovo popločavanje od Brankove do Vasine uopšte bilo i u planu. Nikad nisam voleo to kad dođe neko i tako olako kaže ''e ja ima da vam ulepšam grad tako što ću da prostrem jedan veliki pešački tepih po vašim kvartovima i eto svi problemi rešeni''. Pa to je lako. To mogu i ja. Ali naći rešenje koje će imati najmanje negativnih efekata, a najviše dobiti, i koje će škoditi najmanjem broju ljudi a koristiti što većem, e to je već druga priča. Ovo kažem i iz ličnog iskustva, pošto sam sa još par ljudi hteo da uradim predlog projekta za uređenje Trga Republike. Ja sam tu bio među novajlijama i bilo mi je bitno da vidim malo kako sve to radi a i usput da utičem i dam predlog kako mislim da taj deo grada treba urediti na što bolji način. Pa kad sam video ko i kako sudi, i ko i kako pobeđuje na takvim konkursima, batalio sam sve te priče. Briga me za pare, ušao sam u to dok nisam ni znao koja je nagrada. Nego sam hteo da skrenem pažnju na probleme, i potencijalna rešenja. Al sam onda video da od toga nema ništa. I to mi je samo potvrdilo da se ovde zapravo mnogo toga svodi na to prostiranje betonskih tepiha ispod kojih će da se uguraju problemi i kobajagi tako reše.
 
SBB. Razmišljao sam da kompletno pređem kod njih al mi oni sami rekoše da imaju neke petljancije koje stoje u mojoj zgradi godinama (još iz vremena pre nego što su podelili tržište) i da tu treba da se poizbacuju ti stari kablovi i razvodne kutije i sprovedu novi. Šta god da probaš, uvek neke petljancije. :D


Inače izvinjavam se što dopunjujem postove nakon objavljivanja. Stara navika sa drugih mreža, probaću da je smanjim.
 
Vecina ovoga nema veze sa pesackim zonama tako da drzite se teme koliko je moguce ;)
 
Са трамвајем или без, ширење пешачке четврти на Студенстки трг и Васину је велики искорак Београда за мале кораке Београђана. Али, уместо да асфалт и кола замене нове површине са растињем, као што се то прилично успешно догодило на Обилићевом в. , у приказаном решењу не само што нема површина са растињем него су уклоњене постојеће код Философског факултета и на средини Студентског трга !
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439654#p439654:1alakcpe je napisao(la):
Пантограф » 13 Мар 2017 03:58 pm[/url]":1alakcpe]Да, и - шта ћемо са плановима да овуда иде трамвај, на којима, како нам је показано пре неки дан, ради Дирекција за грађевинско земљишта и изградњу Београда?

http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... -37-17.pdf


Зна ли глава шта јој раде руке, ноге, трбух...?
Не отвара линк.

По подрекином идејном решењу види се "саобраћајни" коридор кроз зону, без детаљног залажења какав је то коридор (такси, бус, трола, трам или све), те можда и није тендер у колизији са идејном решењем.

Мада, по идејном решењу, у случају трам пруге, била би једноколосечна, а пошто ми линк не отвара, питање за тебе је: Да и се у тендеру напомиње једноколосечна или двоколосечна пруга? Ако је двоколосечна, онда јесте идејно решење у колизији.
 
У Васиној беше остаје улаз у будућу подземну гаражу, а предвиђа се новим планом траса трамваја 1 Калемегдан-Славија.
 
Cini mi se da je ulaz/izlaz iz garaze predviđen preko brace jugovica.
Ako ce ovim uskim grlom da prolazi bilo sta osim pesaka, onda je bolje da nista ne diraju, ionako su troleJbusi daleko brzi, popunjeniji i daju mnogo vise direktnih linija od tramvaja.
Klasicna pesacka zona je ovde najbolje resenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439821#p439821:2zfwl5yv je napisao(la):
stf » 14 Mar 2017 09:59 am[/url]":2zfwl5yv]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439654#p439654:2zfwl5yv je napisao(la):
Пантограф » 13 Мар 2017 03:58 pm[/url]":2zfwl5yv]Да, и - шта ћемо са плановима да овуда иде трамвај, на којима, како нам је показано пре неки дан, ради Дирекција за грађевинско земљишта и изградњу Београда?

http://tenderi.beoland.com/images/nabav ... -37-17.pdf


Зна ли глава шта јој раде руке, ноге, трбух...?
Не отвара линк.

По подрекином идејном решењу види се "саобраћајни" коридор кроз зону, без детаљног залажења какав је то коридор (такси, бус, трола, трам или све), те можда и није тендер у колизији са идејном решењем.

Мада, по идејном решењу, у случају трам пруге, била би једноколосечна, а пошто ми линк не отвара, питање за тебе је: Да и се у тендеру напомиње једноколосечна или двоколосечна пруга? Ако је двоколосечна, онда јесте идејно решење у колизији.


Не отвара ни мени директно - појма немам зашто - али можеш заобилазно да уђеш: кад ти пријави грешку, прво кликни на "Почетна страна", па скролуј надоле док не нађеш линк. Графички приказ је на последњој страни и ту је уцртан трамвај. У текстуалном делу се не помиње, јер се документација односи на повезивање тролејбуске мреже са депоом кроз Венизелосову, а на графици је шири оквир пројекта.

Свакако је двоколосечна пруга, у то бар немам сумње. Мислим да је то у Подрекином решењу бициклистичка стаза.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=439843#p439843:22wpczot je napisao(la):
Bumbarevo brdo » Tue Mar 14, 2017 11:22 am[/url]":22wpczot]Cini mi se da je ulaz/izlaz iz garaze predviđen preko brace jugovica.
Ako ce ovim uskim grlom da prolazi bilo sta osim pesaka, onda je bolje da nista ne diraju, ionako su troleJbusi daleko brzi, popunjeniji i daju mnogo vise direktnih linija od tramvaja.
Klasicna pesacka zona je ovde najbolje resenje.

Tramvaji se dosta dobro slazu sa pjesacima i cesta je pojava da ulicu dijele sa pjesacima.
Recimo, Ilica u Zagrebu...

 
О проширењу пешачке зоне од 09:04..

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=7LEco3pra78[/youtube]
 
Nadam se da ipak neće stavljati nikakve ''lomljive'' barijere, nego samo one jake hidarulične stubiće koji mogu da izdrže macole, sajle i ostale petljancije. I naravno kutija sa elektronikom koja je dobro osigurana. Što zbog krađa što zbog ''dovitljivih'' koji će pokušati da je onesposobe i spuste stubić.

Mada ja već vidim te stubiće koji non stop stoje spušteni (ili bar u toku celog dana, što je više nego dovoljno) jer je nekog vozača kombija mrzelo da svakog jutra ide po ključ/ukucava šifru. Ili je neki novajlija koga su zaboravili da obaveste o tome. Mislim zvuči smešno ali znajući ovdašnje uslove, ne bi me čudilo da se to redovno događa. Ovde su čak i funkcionalne rampe retkost (ako su bez čuvara), a kamoli stubići.
 
U Ljubljani imaju stubici u centru tacnije ispred hotela Union. Do 10h ujutru su spusteni i posle se podizu tako je resena dostava. Nema kljuceva. Osim ovih sto rade u hotelu ali moras da imas najavu i jedino ujutru ili uvece.

Ovde se na levom delu vidi mali stubic koji se uvlaci i veliki sa senzorom za karticu. Ima neka fora i u asfaltu neki senzori za kartice ali nisam mogao da provalim kako.
 
Kojekude, Vožde, hvala na linku. Pa ovo je odlično. Ja kao stanar buduće pešačke zone sam zadovoljan. Jedino sam se bojao šta će biti oko parkinga, sad je dilema otklonjena. Biće čak lakše naći mesto a u većini slučajeva i bliže nego sad
 
Vrh