Šta je novo?

Pešačke zone

Screenshot (3021).png
 
Žao mi dvice.

Smeju mi se ljudi što često hodam od Kalemegdana do Slavije, uskoro će silom prilika morati i oni, biće gužve na cipelcugu, ne ide mi to u prilog.
Žao mi Beograda. Beograd bez dvojke kao ptica bez krila. Sakaćenje par excellence. Najgore od svega što se ukidanjem te deonice automatski uklanja i jedina direktna veza (ujedno i u nivou bez planinarenja) Knez Mihajlove kao najveće i strancima najpoznatije pešačke zone sa tramvajskim podsistemom. Trole su još vezane na Trgu, a pitanje i one dokle će pored štetočina. Bukvalno strancima ukidaju pristup znamenitosti grada. Neka Gangul-paša pita budimpeštane, da li bi 4/6 smeli permanentno iseći na dve zbog pešačke zone, a ne samo privremeno usled rekonstrukcije.

Dvojka jeste odaaaaavno izgubila svoj šmek zato što na svakom pravcu puste po 2-3 spore tandrkave Katice koje unutra zaudaraju na klošare i tjelesne tekućine, a i raspadaju se. Ovo kažem kao neko ko je 3 decenije živeo u omraženom delu grada koji ta linija okružuje. Još od 90ih je sam tramvaj 2 sinonim za klošare (otkad su i vozila počela da propadaju).

Ali naravno da rešenje za sve to nije uništavanje.

Mada nije tajna da naprednjački propaliteti preziru i samo ime krug dvojke, a kamoli sve u njemu, tako da ne čudi da sad žele da ga demontiraju.


P.S.
Šta svinje uradiše od nekada gotivne i lepe zelene oaze oko okretnice kod Pristaništa...
Pogledajte prilog 199208
Al dobro, makar je izgrađeno™ i puno ljudi. Progres je zamenio zelenilo.
Ja se sećam da se tramvaj 13 koristio upravo vikendom samo do Kališa, a 12 i 13 u špicu radi izbegavanja stajanja na jednoj nozi u autobusu, inače tada nepouzdanijem od tramvaja. Odavno to ne funkcioniše kako je trebalo, ali to samo po sebi nije problem tramvaja kao vida prevoza već je posledica ideologije novog (nazadnog) urbanizma predvođenog samodovoljnim političarima i gordim arhitektama.

Ako će da se vuku brzinama kojima se sada kreću, bolje da ni ne vraćaju tramvaje.

Ovih dana sam se nekoliko puta vozio tramvajima i šokirao koji je to raspad od sistema i koliko su spori i nepouzdani. 20km/h je prosečna brzina tramvaja, bar na ovoj desnoj obali Save. Žali bože takve tramvaje.

Eno i na temi o tramvajima najnovija vest i snimak tramvaja koji je iskočio iz šina u krivini. Pošto ih mudrice na pravcima voze sporo a zato ih u krivinama zaleću ko manijaci dok se ne zatrese sve.
Ako je ikakav progres postignut, to je onda uopšteno u smanjenju uopšte komercijalne brzine, ne samo mestimičnih ograničenja. Ako nije nova skretnica ili lagana vožnja zbog loših šina onda ne daj bože da izostave poneki novi semafor ili makar pešački prelaz (gde usporavaju i same pešake).

Sve je to učinilo ceo prevoz nekonkurentnim, a tramvaj u odnosu na autobus, umesto da je napredak išao u suprotnom smeru (da je tramvaj prednjačio i preuzimao dijametralne autobuse, a da su autobusi postali efikasni specijalisti u lokalu do žel. stanica).

Koliko se sećam, ni tu ne razvijaju maksimalnu brzinu između stajališta koliko bi mogli i trebalo. Što više se prisećam raznih lokacija i zapažanja, to mi se više čini da se GSP plaši da ih malo ubrza i zaleti bilo gde van Novog Beograda i da se isto tako plaši da koči njima.

Da, naravno, znam da tramvaj mora da ima određeno odstojanje od onog ispred kao i da ne sme da se zaleće bilo gde, a i da nije poželjno da se čuje škripa kad mora naglo da ukoči, pa da zato ne vole da ih zaleću. Ali kažem, toliko puta se vozim Katicom koja se mrcvari i kad god čujem kako u motoru kreću da rastu snaga i brzina, odmah iste sekunde sledi kliktanje i zamiranje i tramvaj klizi 20 na sat po šinama narednih 50 metara i onda posle sve u krug.

Opet napominjem da izostavljam Novi Beograd, jer verujem (a i sećam se) da se tamo usuđuju da ih zalete više. Ali ovo po ostatku grada je stvarno više sramota. I brzine, i polasci, i stanje vozila. I nije to tako samo od i zbog glupog Šapića, to je tako već jedno 20ak godina. Sad je samo još jači utisak zbog još goreg raspada i zapuštenosti vozila, pa sve još jače podseća na Pjongjang.
Toliko je loša infrastruktura da su vozila raskupusana skroz. Malo jedan kradonačelnik, malo drugi, rođačke firme, divno održavanje GSP i mnogo vremena dovoljno je da i Bog vrat skrlja, ne da polupa to malo postolja što se srećom još kotrlja, pogotovo niskopodna Đilasova šaka jada.

Ne znam šta da ti kažem, ali mene tramvaj podseća na babu i dedu, posebno deonica oko Kališa,i to ne zbog dvojke nego zbog trinaestice koju smo koristili vikendom radi šetnje po Kališu.

Pola mi grada iz duše iščupaše. Mislim ne treba sad svakom građaninu podići spomenik, ali bi upravo zbog toga što su u jednom periodu istorije grada činili grad živim organizmom trebalo negovati osobine gradskih lokacija.
 
Poslednja izmena:
Koje godine je sklonjen taj buvljak na platou tunela, nešto me vuče da je negde 2003-2005, ja sam '92 i baš mi je ostao urezan u sećanju iz detinjstva, tada mi je uvek bilo zanimljivo da tuda prođem.
 
Zanimljiv dokaz da su kiosci postojali i pre nesrećnih 70tih godina. Valjda ćemo se jednom emancipovati. Trebamo se rešiti montažnih objekata i kiosaka u širem centru Beograda.
 
Neko odneo dva metalna poklopca šahtova. Sada nam glavna pešačka zona izgleda ovako.

Pogledajte prilog 204452

Pogledajte prilog 204453
Ако ми верујеш, ја сам малтене престао да шетам по пешачкој зони. Сваки пут из ње изађем тужан када видим како све то изгледа и колико представља једно укупно стање нашег друштва. Ово и није ствар новца, већ комплетно одсуство било каква жеље да се нешто уради. Графити, налепнице, отворени шахтови, агресивни просјаци, вашарски сувенири - то је нажалост слика центра наше престонице. А ово су проблеми који свакако могу релативно лако да се реше.
 
Jedan primer u Knez Mihajlovoj su DECENIJAMA napuštene prostorije oblepljene plakatima i pune đubreta. Ne godinama, decenijama. Najelitniji prostor u gradu? I niko da kaže, u redu, ovde možda postoji problem vlasništva, sudskog procesa, ili bilo šta drugo. Ali svakako je velikom interesu Grada da za TAKO turistički značajno mesto, izlog Beograda i čitave naše Države, potroši bar neku mizernu količinu para da bi, recimo, video zašto sudski proces decenijama stoji na mestu, ili bar čistio izloge, ili obezbedio da neko to privremeno koristi ali sa obavezom održavanja? Da li je to tako teško? Da li su nesposobni i za to?
 
Vrh