Prvo, za gledanje u budućnost je neophodno da su ispunjeni neki kriterijumi i prethodni koraci. A pošto se Beograd, to jest ovaj njegov deo gde biste vi da uvodite ovo, oslanja na ulice iz 19. veka, bez metroa, bez garaža i bez ikakvog zoniranja, cela ideja u startu pada u vodu.
Drugo, ne vidim šta bi se to dobilo uvođenjem novih pešačkih zona negde između Dušanove i Vasine. Neki ovde očigledno ne razumeju da neki kvartovi prosto nisu za pešačke zone. Primera radi, jedna Gospodar Jovanova kada bi postala pešačka zona, pogotovu
zapadno od Kralja Petra, to bi bila najbeskorisnija pešačka zona ikad. Jer kao što se može videti, zgrade u njoj nemaju prizemne lokale i kompletno su samo stambene. Tako da širenje trotoara tu ništa ne bi donelo, jer ne bi imalo ko da ga koristi tako širokog. Iste takve deonice imaju i Kralja Petra, Cara Uroša, Jevremova, Kneginje Ljubice... Znate, koliko god neverovatno to danas zvučalo, ali ljudi su zapravo živeli nekad tu. To je bilo pravljeno da se tu živi, ne da se skarabudžuju kancelarije, hosteli, kafići i kućne ordinacije. Zgrade su pravljene kao stambene i stambene. Sa tek ponekim lokalom za prodavnicu hrane ili zanatliju. I dosta ljudi i dalje tu živi, uprkos žestokim naporima gradske uprave i novokomponovane elite da se isteraju odatle.
Treće, stičem utisak da u zadnjih par godina postoji vladavina trendova koji kao da se postoje samo da bi moglo da se kaže da postoje. Da, dobro ste pročitali. Postojanje da može da se kaže da postoji. Pored raznih ''eko'' inovacija koje obično na širem planu ili ništa ne menjaju, ili čine situaciju još gorom (električna vozila), mislim da tu spadaju i sve ove avangardne eksperimentalne neo-trendi pešačke zone. Lično, kad sam video prezentaciju tog ''Superbloka'', nisam video nikakvo rešenje niti objašnjenje, nego samo iste probleme drugčaije upakovane i nazvane.
Četvrto, dok neki ovde ne odustaju od pešačkih zona u starom delu grada, očigledno imaju problem da razumeju da, dok trotoari u tom delu grada izgledaju
ovako, trotoari u 2/3 ostatka grada izgledaju ovako (ja lično slikao obe fotografije)
I sad, da čovek pita - dok se 3/4 ostalih delova Beograda davi u automobilima, bezakonju, divljaštvu, primitivizmu, plemenskom urbanizmu i uzurpaciji javnih površina u raznim oblicima, neko bi da ''oslobađa'' i ''modernizuje'' stare delove grada sa rešetkastom mrežom, širokim trotoarima i urednim parkiranjem (uličnim, ali bar je uređeno) uvođenjem pešačkih zona, koje će proširiti trotoare i prostor zarad... čega? Da može da se kaže da je uvedeno? Šta se tačno rešava? Šta je sada pokvareno, tu u tom starom delu grada, pa da treba da se rešava jednom pešačkom zonom?
Ne uspevam da vidim logiku tu. Kao što rekoh, podseća me na priče o modernoj ekologiji, gde se suštine problema ignorišu i guraju pod tepih, a ''popravljaju'' se stvari koje niko nije tražio da se poprave uvođenjem noviteta koji nikakav boljitak neće doneti, a koštaće para i vremena.