Šta je novo?

Park & Ride

Паметно место за Парк&Рајд су и железничка станица Земун терминуси трамваја у Кнежевцу и у Блоку 45.
 
U Helsinkiju je uz skoro svaku stanicu gradske železnice napravljen (glavnom besplatni) P&R.
Evo primera, stanica Puistola (oko 7000 stanovnika gravitira njoj):

https://www.google.rs/maps/place/Puisto ... 0661?hl=en

Ukupno preko 200 parking mesta, računajući sa obe strane.

Parking za bicikle je u podzemnom prolazu, ispod perona:

WP_20140815_10_32_30_Pro.jpg
 
Karlo del Ponte":2dasmp9n je napisao(la):
Паметно место за Парк&Рајд су и железничка станица Земун терминуси трамваја у Кнежевцу и у Блоку 45.

Ne bih se složio za Blok 45. Naime, on se nalazi na kraju linija GSP, tj predstavlja slepo crevo.

Mislim da je mnogo bolje mesto Opština NBGD ili centar Zemuna, ali tek pošto se naprave ogromne podzemne garaže, jer za nadzemne tu nema mesta.

Sava Centar nije dobra lokacija jer se tamo stvaraju gužve.
 
Па Парк&Рајд управо служи како би се избегло натрпавање аутомобилима у централним зонама и прескупе подземне гараже! Граде се тамо где постоји неки масован градски превоз, а има већих површина земљишта ненападнутог инвестицијама.
 
Он треба да буде узпут, али да буде што даље, како би вожња аутомобилом била што краћа. На жалост, ми немамо довољно развијену мрежу трамваја без семафорских саботажа, градских железница и макар БРТ док чекамо метро. Главни правци прилаза колима су:

- Батајнички
- Добановачки
- Сурчински
- Обреновачки
- Железник-Сремчица
- Ибарска магистрала
- Авалски пут
- Аутопут из Ниша
- Смедеревски пут
- Панчевачки
- Зрењанински

За већину ових праваца немамо одговарајући систем да би се преседало, односно могли би правити мања паркиралишта око аутобуских терминуса на периферији...

Ако ћемо ићи ка маштању, визији транспортног система, предлажем следећу мрежу.

Правац: Место терминала(јавни превоз на који се веже)
1) Батајнички правац: Пазова, Батајница, Земун Поље (БГ:ВОЗ), Алтина (Земунски трамвај), Инђијам Рума итд. (регионални возови).
2) Добановачки правац: Паркиралиште на пар километара од аеродрома(БГ:ВОЗ или аеродромски ЛШС), Земун железничка станица (БГ:ВОЗ), Алтина (Земунски трамвај), Блок 42 (Трамвај, БГ:ВОЗ)
3) Сурчински правац:Сурчински пут код Ледина(БГ:ВОЗ или аеродромски ЛШС), Бежанијска коса (трамвај)
4) Обреновачки правац: Стублине, Обреновац путничка, жел.ст.Барич(БГ:ВОЗ или трамвај-воз облик ЛШС), Железник (БГ:ВОЗ), Ада циганлија (ЛШС или трамвај-воз облик ЛШС или БГ:ВОЗ).
5) Железник - Сремчица: Железник, Стари Железник (БГ:ВОЗ)
6) Ибарска магистрала: Барајево, Велики Борак, Степојевац, Лазаревац(БГ:ВОЗ), Петлово брдо (трамвај са надземном издвојеном трасом Баново брдо - Петлово брдо, касније метро), Кнежевац (трамвај са унапређењем у ЛШС+БГ:ВОЗ).
7) Авалски правац: Младеновац, Сопот, Клење, Рипањ колонија, Пиносава (БГ:ВОЗ), Кнежевац (трамвај са унапређењем у ЛШС), Дуго поље (километар западно од петље са Авалским путем)(Винчански БГ:ВОЗ, трамвај Бањица-Јелезовац-Дуго поље).
8) Аутопут из Ниша: Врчин, Мали Пожаревац, Мала Иванча, Умчари (БГ:ВОЗ), Прокоп (Трамвај, БГ:ВОЗ), (Плави мост)(метро).
9) Смедеревски пут: Мали мокри луг пумпа (Трамвај са елементима ЛШС), Винча млин (Винчански БГ:ВОЗ).
10) Панчевачки пут: Панчево (ноколико веза са БГ:ВОЗ-ом), Банатско велико село, Владимировац, Јабука, Дебељача итд. (регионални возови), Крњача (БГ:ВОЗ)
11) Зрењанински пут: Крњача, Овча (БГ:ВОЗ), Борча (трмвај-воз облик ЛШС).
 
Karlo plusiććć.

Ali mi SADA, dakle OVOG MOMENTA uz minimalna ulaganja možemo da imamo P&R na sledećim železničkim stanicama:
Krnjača, Zemun, Batajnica, Rakovica (kad se otvori druga linija).
 
@Mekbejn
Pravo u centar mete!

Uveden bg:voz.
Pokazao i dokazao svoje prednosti, 'pokupio znacajan broj putnika. Cinjenica.
Sta uciniti da ovaj pouzdan i jeftiniji vid prevoza bude jos vise koristen.
1. Uvesti jos linija.
2. Povecati broj vozova i takt
3. Prilagoditi autobuski saobracaj tako da bude fider vozu.
4. Omoguciti korisnicima automobila jeftin i siguran parking na periferiji grada.

Sve to mozemo uraditi sa mnogo manje para od 'vlaznih snova' vezanih za metro.

P.S.
Na banovom brdu u neposrednoj blizini okretnice postoji garaza koja je svojevremeno i zamisljena za ovakav vid parkiranja, ali nazalost nilada nije zazivela u takvom obliku.
 
Koja je to garaza na bb moze lokacija na bing ili gugl slikama
 
Garaza je u nikolaja gogolja
98 Николаја Гогоља
Begrad

http://goo.gl/maps/LDVrI

b9bea696d579acfdd8fac9bf08ab77e2.jpg


Pogled iz Valjevske

4fcdc8edd86f210ffd685d7431695b96.jpg


Nazalost, posle visegodisnjeg ne koriscenja, odavno se koristi kao magacinski prostor...
 
A da znam sad sam se sjetio cak sam bio unutra prijatelj ima boks unutra ,u cijem je vlasnistvu mogao bi parking servis to preuzeti ,onaj lim sto visi ce nekom na glavu zavrsiti ako vec nije
 
Da li u našim službama postoji neka razvojna odeljenja koje treba da osmišljaju ovakve stvari?

Ja bih ih skoro sve otpustio, a preostalom zaposlenom dao da čita Beobuild forum i samo prosleđuje predloge. Naravno, potrebno je da taj preostali zna da čita i koristi kompjuter, tako da ništa od toga :(
 
Ово није на окретници, нити је повољно место за парк-енд-рајд, али да се оволика гаража у тако великом насељу не користи, то је слика и прилика нашег лаганог - распадања. Сада вероватно постоје и имовинско-правни проблеми.
 
Sta znaci 'nije na okretnici' ???????
Jel pricamo o garazi za korisnike ili o parking mestima za invalide visokog procenta invaliditeta???
Dobro, 'nije NA okretnici', vec na 2 minuta laganog hoda od okretnice...
Sad posto vidim moramo biti egzaktni i tacni, obrazlozi zasto nije povoljno za P&R ?
 
Čak i da se usvoje ovi naši predlozi za P&R garaže i parkinge, ne postoji način da se većina vozača ubedi da koristi javni prevoz, tj da zameni komfor automobila sa gužvanjem u prljavim autobusima.

Prvo dovesti u red GSB pa tek onda forsirati P&R (a tom politikom se izgleda i vode ovi u vlasti jer više ne forsiraju ideju P&R) :bash:
 
@Лаки
Није за ПиР из неколико разлога.
Као прво, ако ће се ослањати на аутобус - предалеко је од града. Мање-више сви београдски возачи данас знају паркинге где се може паркирати бесплатно, па продужити у град бусом (знатно ће пре стићи онај који продужи новим мостом до Блока 23 и онда на 95, десет минута до зелењака, или паркира код Куће цвећа и пређе на тролу, као што увелико и раде људи са Чукарице, Раковице... него онај ко хвата аутобус већ на крају Бановог брда).
Овако далеки ПиР паркинзи имаће смисла тек кад добијемо метро, а сада имају основа само код станица БГ:воза (станицама Земун и Батајница придодао бих ипак и Тошин бунар). У праву је Астродуле, за сада можемо да се усликамо са паркендрајдом у Блоку 45 и сл.

Друго, проблем је помало и прилаз тој гаражи.
За оне којима је Баново брдо одредиште, гаража би већ могла (и морала) да послужи.
 
astrodule":3fr5e91c je napisao(la):
Čak i da se usvoje ovi naši predlozi za P&R garaže i parkinge, ne postoji način da se većina vozača ubedi da koristi javni prevoz, tj da zameni komfor automobila sa gužvanjem u prljavim autobusima.

Prvo dovesti u red GSB pa tek onda forsirati P&R (a tom politikom se izgleda i vode ovi u vlasti jer više ne forsiraju ideju P&R) :bash:


Kao što napisah u prethodnom postu, mnogo vozača za odlazak na posao u centru već defakto koristi parkendrajd. Lokacije su Blok 23, Blok 21, garaža TC "Ušće", ulice na Paliluli iza Cvijićeve, Kuća cveća. Kada žurim na posao, i ja sam među njima. Srednje vreme putovanja Bežanijska kosa - Trg Nikole Pašića, preko Bloka 23 (najbrže): 25 minuta .
 
A zamisli tek da naprave namenske parkinge za P&R blizu tih lokacija i pojacaju linije koje tuda prolaze i stave samo ciste autobuse (kao sto su "Japanci")?
 
Moralo bi da se nađe neko mesto kraj kojeg već prolaze frekventne lnije gesepea, a da postoji i poljana gde može da se podigne garaža/fast park. U Bloku 26 prekoputa SIV-a je već godinama mogao da bude takav (privremeni) parking.

EDIT: Kao trajno rešenje, mogao bi da se nadgradi javni parking u Bloku 30, duž Pupinovog bulevara, sve do Zepterove zgrade.
I parking kod Ade bi mogao da služi tome, van sezone.
Treba naći rešenje i za bulevare Despota Stefana i kralja Aleksandra, kao i za autoput.

Naravno, parkiranje bi tu moralo da se plaća, ali bi9 moglo da bude po znatno povoljnijoj ceni (recimo 15 din/sat).
 
Voz koji krene odatle do Glavne stiže brzinom freeride bicikliste, a prema Rakovici stiže brzinom malo nervoznijeg pešaka. Bez preterivanja. Ovde tramvaj završava posao i to je sasvim dovoljno.
 
Први званичан покушај да се направи неки П+Р концепт је био претварање паркинга на Бувљаку у бесплатан паркинг за оне који користе Бгвоз. Концепт је био успешан, али примењен је само да би се спречио притисак на Газелу а можда је опет и возачима то било погодно само због дугог времена путовања преко Газеле.

Можда би се нпр могао направити неки пилот пројекат који би поново вратио тај паркинг у П+Р концепт.
Идеја би била да се паркинг викендом плаћа нормално а да радним даном може да се уђе са бусплус картицом, ако је персонализована да се прође нормално а ако је неперсонализована да приликом уласка стартује време за коришћење градског превоза.
 
tragac":219mbpb5 je napisao(la):
Voz koji krene odatle do Glavne stiže brzinom freeride bicikliste, a prema Rakovici stiže brzinom malo nervoznijeg pešaka. Bez preterivanja. Ovde tramvaj završava posao i to je sasvim dovoljno.

Sada je tramvaj jedini prevoz, ali kada iskoristili prugu u punom svom potencijalu...
 
Vrh