Šta je novo?

Pančevački put - Psihologija puta

Dorcol

Beginner
Učlanjen(a)
25.08.2011.
Poruke
96
Pohvaljen
75
Tema je Pancevcki put - Kako jedna moderna saobracajnica, infrastrukturno veoma dobro resena, dospeva sve cesce na naslovne strane crne hronike?

Povod za ovu temu je svakako jucerasnji dogadjaj a i mnogi pre njega.

http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/46...racala-iz-skole-pobegao-pa-se-predao-policiji
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/31...-u-sudaru-kada-su-krenule-da-proslave-diplomu
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/414254/Pogledajte-Kombi-prolazi-kroz-tri-crvena-svetla
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/375829/Prevrnuo-se-jugo-na-Pancevackom-putu

Ovo nije tema u kojoj bi se polemisalo o moralu tatinih sinova, pravnom sistemu, korupciji drzavnog aparata iako je i to svakako deo problema, vec je tema u kojoj bi trebalo doci do prakticnih resenja kako bi se u najvecoj mogucoj meri podigla bezbednost svih ucesnika ovog putnog pravca.

Kao neko ko svakodnevno koristi Pancevacki put vec 15 godina svestan sam problema sa kojima se suocavaju korisnici ovog puta. Ovu temu sam namerno i nazvao "Psihologija puta" jer je po meni u biti problem psiholoske, a ne infrastrukture prirode. Profil puta je zadovoljavajuci, resen sa po tri trake u oba smera, razdelnim ostrvom i odvojenim trakama za skretanje.

36940183.jpg

36423635.jpg


Nazalost, postojeci semafori su podeseni na neadekvatan nacin i ovo predstavlja GLAVNI problem koji izaziva udese sa najtezim posledicama.

Napredak je ucinjen, ali ne dovoljan. Do pre par godina, tih desetak semafora, na tih desetak kilometara puta nisu bili ni sinhronizovani. Sinhronizacijom je dosta ucinjeno za protocnost saobracaja i manje habanje samog puta ali je interval zelenog talasa nepojmljivo kratak ako se uzmu u obzir vaznosti ukrstajucih putnih pravaca. Ova nelogicnost dovodi korisnike puta do stanja frustriranosti sto dovodi do sledeceg: Precesto se semafori ignorisu, dodaje se gas kako bi se na jedvite jade uhvatio prekratki zeleni talas do mosta. Ovo je srz problema.

Situacija:
Korisnik puta koji se krece od Panceva ka Beogradu i idealno dolazi do prvog semafora na kojem je crveno zapocinje svoje kretanje pri ukljucivanju zelenog signala. Kako se priblizava svakom narednom semaforu (a blize Beogradu) sanse za prolazak kroz zeleno svetlo se smanjuju, a obrnuto sanse za prolazak kroz crveno povecavaju. Sve ovo pod uslovom da se krece propisanom maksimalnom brzinom od 60km/h koja je i odgovarajuca za put koji na svakih 1000m ima semaforizovanu raskrsnicu. Iza njega se nizu automobili, koji cesto agresivnom voznjom pokusavaju da se "probiju" sto vise ispred kolone (ablendovanje, zakucavanje u zadnji deo vozila koje je ispred, obilazenje sa desne strane, obilazenje zutom trakom). Ovakvi uslovi stvaraju pogodno tlo za prekrsaje, kojih je mnogo, ali smo ih u potpunosti svesni kada jedan od tih prekrsaja postane uzrok naslovne strane crne hronike.

U kontaktu sa sluzbom koja je zaduzena za odrzavanje i podesavanje ovih semafora sam saznao da su molili nadlezne da im odobre da produze trajanje zelenog talasa ili da bar nocu prebace semafore na trepcuce zuto, ali da im ovi nisu izasli u susret.

Habanje puta, ciji se zavrsni sloj menja svakih 6 meseci na nekih 200 metara ispred svakog semafora je takodje samo jedan od negativnih aspekata ovog problema. Slikovito opisano, zamislite da se spustate od Skupstine ulicom Kneza Milosa i da svaki od onih n semafora propusti 6-7 vozila i onda se pali crveno da bi se iz bocnih ulica ulio saobracaj, koga na Pancevackom putu skoro da i nema. A onda vam suze svakih 6 meseci po jednu traku i naprave jos vecu guzvu jer moraju da menjanju habajuci sloj ispred tih istih semafora.

Voznja od 60km/h ce vas dovesti od pocetka do kraja puta, bez zaustavljanja, pod uslovom da vozite u 5 ujutru, kada je saobracaj slab. Da se razumemo. Semafori su prekopotrebni, ali u ovom rezimu izazivaju mnogo vise stete nego koristi.
Bahatih vozaca ce uvek biti, ali treba stvoriti uslove puta koji nece od regularnih vozaca praviti bahate.

Svi predlozi, peticije, kritike su dobrodosli.
 
Na ovoj saobraćajnici uopste ne bi trebali da postoje swmafori i pešački prelazi

Послато са GT-N7100 уз помоћ Тапатока
 
Slažem se. Prelazak bi se svodio na teleportacione mašine sa obe strane puta.
 
Dok ne završimo novi centar za promociju nauke (te i dok oni ne izmisle teleportacione uređaje) možemo da postavimo pasarele. Podzemni prolazi bi sigurno bili daleko skuplji te ih ja be bi razmatrao. Ako je nemoguće uraditi petlje (neki bi me možda i streljali za ovu ideju) onda ili kružni tokovi ili sinhronizovani semafori.
što se tiče divljanja na putevima u vidu prevelike brzine, to se lako rešava fiksnim radarima ili novim čudom koje naši putevi tek treba da ugledaju, a to su kamere na svakoj raskrsnici, tj svakom ulazu i izlazu sa ovog puta, kompjuter meri vreme između 2 tačke svakog vozila, ono vozilo koje pređe put za kraće vreme od dozvoljenog dobija razglednicu.

Nakon izvedbe ovih stvari nezgode bi se svele na 1% u roku od nekoliko meseci (koliko je građanima potrebno da uvide da su razglednice neizbežne.
 
Свака раскрсница на "панчевцу" би требала да се денивелише, од петље "Крњача" до петље где се раздвајају Панчевачки пут и Панчевачка обилазница. Наравно и за аутобуска стајалишта би требало направити одговарајуће нише.
На тај начин ће се решити проблем садашњег Панчевачког пута.
 
Dobro rešenje, sa razumnim ulaganjem, bilo bi uvođenje semafora sa detekcijom vozila iz bočnih pravaca. Nešto poput semfora kod Rafinerija na ulazu u Novi Sad, kod Kaćkog mosta. Pešaci bi bili rešeni tasterom za prelaz.

Boćni pravci na pančevačkom putu, osim možda kod Politike i Jeep komerca, gotovo da nemaju saobraćaj. Trenutno stanje je primer birokratske budalaštine, koja traje već nekoliko desetleća.
 
Odlična tema.
Povremeno idem za Pančevo i svaki put sam razmišljao kako bi mogao da se ubrza saobraćaj.

Narano, semafori su tu zbog bočnih uključenja i levih skretanja, i pre svega zbog pešaka. Na nesreću, ovakvo rešenje sa semaforima je zamišljeno u vreme kada su silne firme duž ovg puta - radile, dok danas možemo da posmatramo tužan prizor napuštenih pogona.
U međuvremenu, saobraćaj se znatno pojačao. Ako se ne varam, tek nedavno je ograničenje povećano sa 50 na 60 km/h?

Trajno rešenje bi bili nadvožnjaci i dodatne staze duž puta.
Do tada - duže trajanje zelenog signala za vozila, pešačke pasarele, video nadzor 24h duž cele trase (glomazni rasponi iznad puta koji će da nose kamere povezane sa operativnim centrom, i displeje sa jasnim upozorenjem da se saobraćaj snima), baza saobraćajne policije sa motociklistima u stalnom dežurstvu.
 
Da ne zaboravimo prolaze za pešake. Mogli bi prvo da vidimo kako kod poljoprivredne škole? Ja mislim da tu bolje leži podzemni prolaz jer ne mora puno da se ukopava, verujem svega dva tri stepenika. Za ostala mesta mogu i pasarele.

Za početak 3-4 pasarele.
Potom jedan po jedan nadvožnjak.

Dakle idemo redom, prvo dopis za prolaz kod poljoprivredne škole.
 
Pasarele su svakako dobrodosle, ali budimo realni, nema od toga nista u dogledno vreme. Moje je misljenje da je problem u velikoj meri resiv i bez ikakvih ulaganja u infrastrukturu. Prosto vozaci na ovom putnom pravcu ignorisu semafore jer ih smatraju nepotrebnim i delimicno su u pravu (ovako kako su sad podeseni). Po meni su potrebni ali uz znatno duzi interval zelenog talasa. Postojeci rezim je idealan da kod svakog iole normalnog vozaca izazove road-rage istog trenutka.

A za bahate, koji bi da iskoriste duze intervale zelenog talasa pa da se zalete sa 120km/h postoji saobracajna policija. Ovo je resivo bez ikakvih ulaganja.
 
Držati patrolu ili nekoliko patrola je isto investicija. Takođe je podložna korupciji :)
Gore spomenute kamere u startu koštaju malo više ali se debelo isplate na duži period, što zbog toga što naplaćuju svaku kaznu što zbog toga što ne traže leba.
 
Poslao sam mail u "Beogradsku Hroniku" pre neki dan sa linkom ka ovoj temi. Verujem da ce se danas sigurno baviti i nesrecom od petka. E sad, da li ce se samo zavrsiti na tome, ili ce pogurati nekoga da nesto i ucini.
 
Gorstak89":2j352c6n je napisao(la):
Držati patrolu ili nekoliko patrola je isto investicija. Takođe je podložna korupciji :)
Gore spomenute kamere u startu koštaju malo više ali se debelo isplate na duži period, što zbog toga što naplaćuju svaku kaznu što zbog toga što ne traže leba.


Patrola je vec godinama tamo, i hvata ove sto ubrzavaju 15-20km/h preko dozvoljene brzine kako bi uhvatili zeleni talas. Samo se premestaju od zbuna do zbuna. Nisu saobracajci problem, oni imaju normu i da ne ulazim u to..... Problem je to sto su semafori podeseni po sistemu stap-sargarepa, i prosto navlace i normalnije vozace na greske
 
Браво Дорћол! Одлично дефинисан проблем, који је, слажем се, психолошке природе, а узрокује га лоша организација саобраћаја. Ту треба да је јак зелени талас као у Кнеза Милоша.

Предложио бих и трајно решење: фазну денивелацију раскрсница на том потезу. Није то никакво урбано језгро и петље никоме не би сметале. Скупо је? Тачно. Зато прво изградимо две скромне петљице, а на осталим раскрсницама омогућимо само укључење удесно - ко жели лево, иде у контрасмеру до следеће петље. Брзина денинелације осталих раскрсница зависила би од тога колико пара буде пристизало.
 
Bravo za pokretača teme i sva kreativna rešenja.

Slažem se da bi produžavanje zelenog talasa na račun bočnih ulica (koje i nisu prave ulice) poprilično popravilo situaciju.
Pitanje: da li postoje neki nagazni semafori za automobile? Da tek ako iz bočne ulice naiđe auto ili pešak želi da pređe, glavnom pravcu pokaže crveno?

Takođe, smatram da je fazna denivelacija odlična ideja
 
Inače je originalni projekat puta predviđao paralelne (servisne) saobraćajnice sa obe strane, i 2 denivelisane petlje - bez ijednog semafora. To je sve što je potrebno da bi vozila normalno saobraćala. Uz to potrebne su i pasarele za pešake. Naravno ovo može fazno da se radi, ali sam veliki pesimista povodom te priče.

U nedostatku dugoročnog i kvalitetnog rešenja, jedino što može da se uradi je prepravka režima rada semafora i ostale vertikalne signalizacije. Inače kompletna ta vertikalna signalizacija na pančevačkom putu je totalni horor.
 
Ова улица је савршена за примену ИТС (интелигентни транспортни системи), где би возачи добијали обавештења попут препоручене брзине, времена чекања укључења из бочне улице и слично. To је добар полигон за развој домаћих кадрова на том пољу, јер је једноставнији пример примене истих.
 
Evo nekih ohrabrujucih vesti. Danas su me kontaktirali iz Beogradske Hronike i sutra ce se snimati prilog o problemu opisanom u ovoj temi. Jedan od ucesnika bice i Milan Vujanic, profesor Saobracajnog fakulteta i clan komiteta za bezbednost saobracaja. Javicu vam kako je proslo, i kakvi su njegovi predlozi. Nadam se da ce se doci do poboljsanja u odvijanju saobracaja na ovom putnom pravcu, u nekom razumnom roku, uz primenu realnih i brzo primenjivih resenja.
 
Ne znam za nagazne semafore ali postoje sistemi semafora kojima upravlja računar ili operater. Uz pomoć kamera i drugih senzora može da beleži opterećenje puteva i da im se zatim prilagođava. Semafor u Beogradu je poprilično zastareo. Danas baš nešto razmišljam u mom kraju, kada dobijem zeleno da se uključim iz bloka obavezno naletim na još 2 crvena na razmaku od po 100m do ulaska u bulevar mihaila pupina. Ne verujem ni da sada takav sistem košta puno, za svaku petlju treba neki mini kontrolni računar i jedan uređaj sa sim karticom.
Kada se desi da nema konekciju sistem pređe na neki rad gde samosalno odlučuje ili radi po nekom sistemu sličnom ovom danas. Za slučaj da sistem detektuje grešku, pali svuda crveno svetlo, resetuje se ili se zove ekipa/operater/šta god.
dobija se na bezbednosti i optimizuje se protok. I naravno, smanjuje se potrošnja i uticaj na životnu sredinu. win-win rešenje sem inicjalnog ulaganja, dodaj na to opremu za proveru brzine i dobijaš ultra bezbednu saobraćajnicu koja je i optimizovana u svkaom smislu.
Denivelacija kasnije i treba da bude konačan cilj kao najbolje rešenje takvog puta.
 
SVe što uradiš u životu ima ovaku ili onaku posledicu.

Problemi:

1. Normalni poprečni profil je profil autoputa, gde se samo u zoni površinskih raskrsnica žuta (zaustavna) traka postaje saobraćajna.
Ovakav profil puta prosto mami za brzom vožnjom-teško je odoleti takvom iskušenju kad je put širok, prav i dobrog kolovoza.

2. Semaforizovan površinske raskrsnice samo iritiraju vozače jer ti poprečni pravcu uopšte nemaju saobrćaaja pa je čest slučaj da nema vozila zbog se stoji na crvenom svetlu.

3. Još ako postoji crveni talas-eto savršenih uslova za konflitne situacije.

Rešenja:

Trajno rešenje je denivelacija koja je i verovatno prvobitno projektovana a usled nemanja para nikad nije izvedena.
Kružni tokovi bi bili solidno rešenje.

Među rešenja su disciplinovano održavanje zelenog talasa sa brzinom 60km/h, portali koji upozoravaju bljekću, radari na portalima pred raskrsnicama sva ta tehnološka rešenja koja ne menjaju geometriju saobraćanice.
Mana oviog rešena je održavanje. U SRBIJI se stvari ne održavaju pogotovo ako su javne tako da bi tako napredan sistem bio efikasan samo u garantnom roku. Posle tog roka bi bilo vremenskih perioda neopertaivnosti dok se ne realizuju javne nabavke usluga održavanja.
 
PIGLET":3e833gg9 je napisao(la):
SVe što uradiš u životu ima ovaku ili onaku posledicu.

Problemi:

1. Normalni poprečni profil je profil autoputa, gde se samo u zoni površinskih raskrsnica žuta (zaustavna) traka postaje saobraćajna.
Ovakav profil puta prosto mami za brzom vožnjom-teško je odoleti takvom iskušenju kad je put širok, prav i dobrog kolovoza.

2. Semaforizovan površinske raskrsnice samo iritiraju vozače jer ti poprečni pravcu uopšte nemaju saobrćaaja pa je čest slučaj da nema vozila zbog se stoji na crvenom svetlu.

3. Još ako postoji crveni talas-eto savršenih uslova za konflitne situacije.

Slazem se sa navedenim, medjutim, ovde ne bi trebalo ici na represivne mere kao dominantan nacin kontrolisanja saobracaja. Pod stavkom 2. si naveo srz problema, a to je iritacija vozaca neadekvatnom signalizacijom sto dovodi do zanemarivanja iste, sto u pojedinim slucajevima dovodi do udesa sa cesto visesturko smrtnim ishodima.
Konkretno je ovo resivo za jedan dan.

Svakako je najboje resenje denivelisanje raskrsnica (najskuplje- u Srbiji trenutno nemoguce). Ali bi sledeci korak nakon produzavanja trajanja zelenog talasa mogao biti uvodjenje jednog jednostavnog sistema nadzora sa po dva masivna stuba iznad svih 6 traka. Ovaj sistem bi belezio vremena ulaska vozila pred prvi semafor i njihov izlazak posle poslednjeg semafora. Ovo bi pokrilo 95% saobracaja na ovom putnom pravcu i zajedno sa jakim zelenim talasom bi ovaj put nacinilo jednim od najbezbednijim u drzavi.
 
možda zvuči paradoksalno, ali mislim da bi podizanjem ograničenja na 70 km/h smanjili frustraciju vozača većom protočnošću a time i povećali bezbednost.

Jer kao što smo videli, većina udesa na ovom putu je usled nepoštovanja semafora, a ne prevelike brzine
 
Delimicno se slazem. Uz odredjena ulaganja i unapredjenja ova saobracajnica bi trebala postati gradska magistrala sa brzinom vecom od opstih 50km/h
Pesacke pasarele ne kostaju previse, a servisne saobracajnice takodje. Izgradnjom ta dva elementa dobili bi smo sigurnu i brzu saobracajnicu na istocnom prilazu Beogradu.


Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Snimanje priloga je zavrseno. Nadam se da ce u montazi RTS-a uspeti da istaknu srz problema zbog kojeg korisnici ovog puta stradaju, a to je da trenutna podesavanja zelenog talasa i normalne vozace pretvara u rizicne. U prilogu je i gospodin sa Saobracajnog Fakulteta koji se slozio da je postojece stanje nelogicno i rizicno ali je vise paznje usmerio na izgradnju podzemnih prolaza i denivelisanju raskrsnica. Medjutim, trebalo bi se fokusirati na izvesna i moguca resenja. Otkloniti jedan od glavnih uzrocnika frustracija vozaca, a to je slab zeleni talas. Verovali ili ne, vozila na glavnom pravcu imaju otvoreno zeleno citavih 20 sekundi dok im je crveno celih 40 sekundi! Ovo je katastrofalno za put koji ima izmedju 17500 i 20000 vozila na dan. Kao sto sam i obeca novinarki Jeleni Popovic sa RTSa okacicu i ilustraciju frekventnosti saobracaja na teritoriji Srbije ranije preuzete za skyscraper foruma.
 
Vrh