Tema je Pancevcki put - Kako jedna moderna saobracajnica, infrastrukturno veoma dobro resena, dospeva sve cesce na naslovne strane crne hronike?
Povod za ovu temu je svakako jucerasnji dogadjaj a i mnogi pre njega.
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/46...racala-iz-skole-pobegao-pa-se-predao-policiji
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/31...-u-sudaru-kada-su-krenule-da-proslave-diplomu
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/414254/Pogledajte-Kombi-prolazi-kroz-tri-crvena-svetla
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/375829/Prevrnuo-se-jugo-na-Pancevackom-putu
Ovo nije tema u kojoj bi se polemisalo o moralu tatinih sinova, pravnom sistemu, korupciji drzavnog aparata iako je i to svakako deo problema, vec je tema u kojoj bi trebalo doci do prakticnih resenja kako bi se u najvecoj mogucoj meri podigla bezbednost svih ucesnika ovog putnog pravca.
Kao neko ko svakodnevno koristi Pancevacki put vec 15 godina svestan sam problema sa kojima se suocavaju korisnici ovog puta. Ovu temu sam namerno i nazvao "Psihologija puta" jer je po meni u biti problem psiholoske, a ne infrastrukture prirode. Profil puta je zadovoljavajuci, resen sa po tri trake u oba smera, razdelnim ostrvom i odvojenim trakama za skretanje.
Nazalost, postojeci semafori su podeseni na neadekvatan nacin i ovo predstavlja GLAVNI problem koji izaziva udese sa najtezim posledicama.
Napredak je ucinjen, ali ne dovoljan. Do pre par godina, tih desetak semafora, na tih desetak kilometara puta nisu bili ni sinhronizovani. Sinhronizacijom je dosta ucinjeno za protocnost saobracaja i manje habanje samog puta ali je interval zelenog talasa nepojmljivo kratak ako se uzmu u obzir vaznosti ukrstajucih putnih pravaca. Ova nelogicnost dovodi korisnike puta do stanja frustriranosti sto dovodi do sledeceg: Precesto se semafori ignorisu, dodaje se gas kako bi se na jedvite jade uhvatio prekratki zeleni talas do mosta. Ovo je srz problema.
Situacija:
Korisnik puta koji se krece od Panceva ka Beogradu i idealno dolazi do prvog semafora na kojem je crveno zapocinje svoje kretanje pri ukljucivanju zelenog signala. Kako se priblizava svakom narednom semaforu (a blize Beogradu) sanse za prolazak kroz zeleno svetlo se smanjuju, a obrnuto sanse za prolazak kroz crveno povecavaju. Sve ovo pod uslovom da se krece propisanom maksimalnom brzinom od 60km/h koja je i odgovarajuca za put koji na svakih 1000m ima semaforizovanu raskrsnicu. Iza njega se nizu automobili, koji cesto agresivnom voznjom pokusavaju da se "probiju" sto vise ispred kolone (ablendovanje, zakucavanje u zadnji deo vozila koje je ispred, obilazenje sa desne strane, obilazenje zutom trakom). Ovakvi uslovi stvaraju pogodno tlo za prekrsaje, kojih je mnogo, ali smo ih u potpunosti svesni kada jedan od tih prekrsaja postane uzrok naslovne strane crne hronike.
U kontaktu sa sluzbom koja je zaduzena za odrzavanje i podesavanje ovih semafora sam saznao da su molili nadlezne da im odobre da produze trajanje zelenog talasa ili da bar nocu prebace semafore na trepcuce zuto, ali da im ovi nisu izasli u susret.
Habanje puta, ciji se zavrsni sloj menja svakih 6 meseci na nekih 200 metara ispred svakog semafora je takodje samo jedan od negativnih aspekata ovog problema. Slikovito opisano, zamislite da se spustate od Skupstine ulicom Kneza Milosa i da svaki od onih n semafora propusti 6-7 vozila i onda se pali crveno da bi se iz bocnih ulica ulio saobracaj, koga na Pancevackom putu skoro da i nema. A onda vam suze svakih 6 meseci po jednu traku i naprave jos vecu guzvu jer moraju da menjanju habajuci sloj ispred tih istih semafora.
Voznja od 60km/h ce vas dovesti od pocetka do kraja puta, bez zaustavljanja, pod uslovom da vozite u 5 ujutru, kada je saobracaj slab. Da se razumemo. Semafori su prekopotrebni, ali u ovom rezimu izazivaju mnogo vise stete nego koristi.
Bahatih vozaca ce uvek biti, ali treba stvoriti uslove puta koji nece od regularnih vozaca praviti bahate.
Svi predlozi, peticije, kritike su dobrodosli.
Povod za ovu temu je svakako jucerasnji dogadjaj a i mnogi pre njega.
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/46...racala-iz-skole-pobegao-pa-se-predao-policiji
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/31...-u-sudaru-kada-su-krenule-da-proslave-diplomu
http://www.blic.rs/Vesti/Hronika/414254/Pogledajte-Kombi-prolazi-kroz-tri-crvena-svetla
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/375829/Prevrnuo-se-jugo-na-Pancevackom-putu
Ovo nije tema u kojoj bi se polemisalo o moralu tatinih sinova, pravnom sistemu, korupciji drzavnog aparata iako je i to svakako deo problema, vec je tema u kojoj bi trebalo doci do prakticnih resenja kako bi se u najvecoj mogucoj meri podigla bezbednost svih ucesnika ovog putnog pravca.
Kao neko ko svakodnevno koristi Pancevacki put vec 15 godina svestan sam problema sa kojima se suocavaju korisnici ovog puta. Ovu temu sam namerno i nazvao "Psihologija puta" jer je po meni u biti problem psiholoske, a ne infrastrukture prirode. Profil puta je zadovoljavajuci, resen sa po tri trake u oba smera, razdelnim ostrvom i odvojenim trakama za skretanje.
Nazalost, postojeci semafori su podeseni na neadekvatan nacin i ovo predstavlja GLAVNI problem koji izaziva udese sa najtezim posledicama.
Napredak je ucinjen, ali ne dovoljan. Do pre par godina, tih desetak semafora, na tih desetak kilometara puta nisu bili ni sinhronizovani. Sinhronizacijom je dosta ucinjeno za protocnost saobracaja i manje habanje samog puta ali je interval zelenog talasa nepojmljivo kratak ako se uzmu u obzir vaznosti ukrstajucih putnih pravaca. Ova nelogicnost dovodi korisnike puta do stanja frustriranosti sto dovodi do sledeceg: Precesto se semafori ignorisu, dodaje se gas kako bi se na jedvite jade uhvatio prekratki zeleni talas do mosta. Ovo je srz problema.
Situacija:
Korisnik puta koji se krece od Panceva ka Beogradu i idealno dolazi do prvog semafora na kojem je crveno zapocinje svoje kretanje pri ukljucivanju zelenog signala. Kako se priblizava svakom narednom semaforu (a blize Beogradu) sanse za prolazak kroz zeleno svetlo se smanjuju, a obrnuto sanse za prolazak kroz crveno povecavaju. Sve ovo pod uslovom da se krece propisanom maksimalnom brzinom od 60km/h koja je i odgovarajuca za put koji na svakih 1000m ima semaforizovanu raskrsnicu. Iza njega se nizu automobili, koji cesto agresivnom voznjom pokusavaju da se "probiju" sto vise ispred kolone (ablendovanje, zakucavanje u zadnji deo vozila koje je ispred, obilazenje sa desne strane, obilazenje zutom trakom). Ovakvi uslovi stvaraju pogodno tlo za prekrsaje, kojih je mnogo, ali smo ih u potpunosti svesni kada jedan od tih prekrsaja postane uzrok naslovne strane crne hronike.
U kontaktu sa sluzbom koja je zaduzena za odrzavanje i podesavanje ovih semafora sam saznao da su molili nadlezne da im odobre da produze trajanje zelenog talasa ili da bar nocu prebace semafore na trepcuce zuto, ali da im ovi nisu izasli u susret.
Habanje puta, ciji se zavrsni sloj menja svakih 6 meseci na nekih 200 metara ispred svakog semafora je takodje samo jedan od negativnih aspekata ovog problema. Slikovito opisano, zamislite da se spustate od Skupstine ulicom Kneza Milosa i da svaki od onih n semafora propusti 6-7 vozila i onda se pali crveno da bi se iz bocnih ulica ulio saobracaj, koga na Pancevackom putu skoro da i nema. A onda vam suze svakih 6 meseci po jednu traku i naprave jos vecu guzvu jer moraju da menjanju habajuci sloj ispred tih istih semafora.
Voznja od 60km/h ce vas dovesti od pocetka do kraja puta, bez zaustavljanja, pod uslovom da vozite u 5 ujutru, kada je saobracaj slab. Da se razumemo. Semafori su prekopotrebni, ali u ovom rezimu izazivaju mnogo vise stete nego koristi.
Bahatih vozaca ce uvek biti, ali treba stvoriti uslove puta koji nece od regularnih vozaca praviti bahate.
Svi predlozi, peticije, kritike su dobrodosli.