O KAMPANJI OTVORENO O JAVNIM PROSTORIMA:
Pitanje javnih prostora i njihove dostupnosti, kao i dostupnosti infomacija jedno je od ključnih ukoliko se govori o sistematičnom građanskom organizovanju i aktivizmu. Ovo je posebno značajno u slučaju omladinskog organizovanja, jer uprkos postojanju potrebe, većina omladinskih inicijativa, projekata i grupa nema pristup prostoru za organizovanje zbog nejasnih procedura i uslova konkurisanja, nejasnih nadležnosti institucija, nedostatka informacija i često, nepostojanja volje. Program za mlade Građanskih inicijativa se intezivnije angažovao na ovom polju upravo zbog činjenice da značajan segment omladinskog aktivizma u Srbiji čine grupe mladih neformalnog tipa, koje nemaju resurse koji se zahtevaju za komunikaciju sa predstavnicima vlasti, kao i zbog toga što se postojeći prostorni resursi koji su u vlasništvu Republike i opština ne koriste u dovoljnoj meri za zadovoljavanje potreba širih društvenih grupa. Isto tako kroz dosadašnji rad pokazalo se da je nedostatak prostora jedna od većih boljki civilnog sektora uopšte.
Do sada, GI su od 160 opština u Srbiji tražile spisak raspoloživih javnih prostora na njihovoj teritoriji, kao i objašnjenje nadležnosti i procedura za njihovo korišćenje. Sistematizovane, do sada prikupljene informacije, dostupne su na www.gradjanske.org kao i na blogu: www.javniprostori.org
Intenziviraju se kontakti sa opštinskim upravama na razvijanju procedura za korišćenje raspoloživih prostora za aktivnosti i programe grupa građana. Cilj je da se osmisle i uvedu procedure po kojima će se raspoloživ prostor dodeljivati na korišćenje zainteresovanim udruženjima, ali ravnopravno i neregistrovanim omladinskim grupama, a jedan od mogućih modela je raspisivanje konkursa sa jasnim uslovima i kriterijumima.
Poseban segment kampanje je upoznavanje šire javnosti sa pojmom javnog prostora, senzibilisanje i upoznavanje predstavnika omladinskih i subkutlurnih grupa sa praksama zagovaranja za dobijanje prostora, osvajanje i korišćenje prostora od strane različitih inicijativa građana.
U okviru kampanje održane su tribine u Kruševcu, Aradcu, Kragujevcu, Zrenjaninu, Nišu i Beogradu namenjene omladinskim i drugim grupama kao informacija o tome kako su tekle neke inicijative zagovaranja i borbe za dobijanje prostora u ovim gradovima kao i organizacijama koje tamo deluju - KC GRAD, CK 13, Zaječarska inicijativa, Asocijacija mladih, Alternativni kulturni centar.
Posebna pažnja posvećena je iskustvima aktivističkih inicijativa koje na ovu temu deluju u Hrvatskoj i BiH.
Više informacija o kampanji možete naći na blogu: http://www.javniprostori.org kao i na sajtu Građanskih inicijativa: http://www.gradjanske.org
Pitanje javnih prostora i njihove dostupnosti, kao i dostupnosti infomacija jedno je od ključnih ukoliko se govori o sistematičnom građanskom organizovanju i aktivizmu. Ovo je posebno značajno u slučaju omladinskog organizovanja, jer uprkos postojanju potrebe, većina omladinskih inicijativa, projekata i grupa nema pristup prostoru za organizovanje zbog nejasnih procedura i uslova konkurisanja, nejasnih nadležnosti institucija, nedostatka informacija i često, nepostojanja volje. Program za mlade Građanskih inicijativa se intezivnije angažovao na ovom polju upravo zbog činjenice da značajan segment omladinskog aktivizma u Srbiji čine grupe mladih neformalnog tipa, koje nemaju resurse koji se zahtevaju za komunikaciju sa predstavnicima vlasti, kao i zbog toga što se postojeći prostorni resursi koji su u vlasništvu Republike i opština ne koriste u dovoljnoj meri za zadovoljavanje potreba širih društvenih grupa. Isto tako kroz dosadašnji rad pokazalo se da je nedostatak prostora jedna od većih boljki civilnog sektora uopšte.
Do sada, GI su od 160 opština u Srbiji tražile spisak raspoloživih javnih prostora na njihovoj teritoriji, kao i objašnjenje nadležnosti i procedura za njihovo korišćenje. Sistematizovane, do sada prikupljene informacije, dostupne su na www.gradjanske.org kao i na blogu: www.javniprostori.org
Intenziviraju se kontakti sa opštinskim upravama na razvijanju procedura za korišćenje raspoloživih prostora za aktivnosti i programe grupa građana. Cilj je da se osmisle i uvedu procedure po kojima će se raspoloživ prostor dodeljivati na korišćenje zainteresovanim udruženjima, ali ravnopravno i neregistrovanim omladinskim grupama, a jedan od mogućih modela je raspisivanje konkursa sa jasnim uslovima i kriterijumima.
Poseban segment kampanje je upoznavanje šire javnosti sa pojmom javnog prostora, senzibilisanje i upoznavanje predstavnika omladinskih i subkutlurnih grupa sa praksama zagovaranja za dobijanje prostora, osvajanje i korišćenje prostora od strane različitih inicijativa građana.
U okviru kampanje održane su tribine u Kruševcu, Aradcu, Kragujevcu, Zrenjaninu, Nišu i Beogradu namenjene omladinskim i drugim grupama kao informacija o tome kako su tekle neke inicijative zagovaranja i borbe za dobijanje prostora u ovim gradovima kao i organizacijama koje tamo deluju - KC GRAD, CK 13, Zaječarska inicijativa, Asocijacija mladih, Alternativni kulturni centar.
Posebna pažnja posvećena je iskustvima aktivističkih inicijativa koje na ovu temu deluju u Hrvatskoj i BiH.
Više informacija o kampanji možete naći na blogu: http://www.javniprostori.org kao i na sajtu Građanskih inicijativa: http://www.gradjanske.org