Šta je novo?

Obilaznica oko Kragujevca

Poštovani kolega, jako cenim Vaše mišljenje, pa Vas molim za komentar: navedite mi samo jedan jedini razlog koji bi opravdao ovo projektovanje? Kad ovo vidim, kako je urađeno, stvarno mi nije dobro. Crveno sam obeležio kako ja mislim da bi trebalo, poznajem teren i uveravam Vas da ne postoji nijedna jedina prepreka, ni prirodna ni veštačka više nego što je projektom već obuhvaćeno, a takođe, taj prav put bi bio dužine od nepunih 1.5 kilometara, dok je ovim "devijacijama" povećan bar za četvrtinu u dužini, plus nepotrebni nagibi za savlađivanje krivina, te kasniji uticaj poledice, bočnih vetrova i raznih drugih faktora koji nikako ne opravdavaju postojanje ovih krivina. Samo mi treba jedan jedini realni razlog koji bi izbrisao koruptivnu svrhu ovakvog projektovanja. Koliko sam shvatio iz najava, pored tih prvih 5 kilometara obilaznice predviđena je i izgradnja industrijske zone, što dalje navodi da će i ta zona da izgleda ovako zmijoliko, baš kao što je i saobraćajnica. Hvala unapred.
1725367824794.jpeg
 
Poštovani kolega, jako cenim Vaše mišljenje, pa Vas molim za komentar: navedite mi samo jedan jedini razlog koji bi opravdao ovo projektovanje? Kad ovo vidim, kako je urađeno, stvarno mi nije dobro. Crveno sam obeležio kako ja mislim da bi trebalo, poznajem teren i uveravam Vas da ne postoji nijedna jedina prepreka, ni prirodna ni veštačka više nego što je projektom već obuhvaćeno, a takođe, taj prav put bi bio dužine od nepunih 1.5 kilometara, dok je ovim "devijacijama" povećan bar za četvrtinu u dužini, plus nepotrebni nagibi za savlađivanje krivina, te kasniji uticaj poledice, bočnih vetrova i raznih drugih faktora koji nikako ne opravdavaju postojanje ovih krivina. Samo mi treba jedan jedini realni razlog koji bi izbrisao koruptivnu svrhu ovakvog projektovanja. Koliko sam shvatio iz najava, pored tih prvih 5 kilometara obilaznice predviđena je i izgradnja industrijske zone, što dalje navodi da će i ta zona da izgleda ovako zmijoliko, baš kao što je i saobraćajnica. Hvala unapred.
Pogledajte prilog 210529
Са десне стране се налази поток и пут у том дијелу прати његов ток.
 
Са десне стране се налази поток и пут у том дијелу прати његов ток.
Da, znam to, ali mislim da je taj način "projektovanja" iz vremena pre nove ere. Potpuno je besmisleno, u 21. veku, da saobraćajnica od 25 metara širine trupa zavisi od dva metra širokog potoka, ako razumete o čemu pričam. Pritom je to i idealna prilika upravo za regulaciju tog vodotoka.
 
Za mene nema ništa gore od pravog puta, sa malim intenzitetom saobraćaja, kakav bi ovaj bio po tvojoj skici. Odmah krenem da kljucam i da se borim sa sobom da ne zaspim. Možda i takve slučajeve neko uzima u obzir.
 
Za mene nema ništa gore od pravog puta, sa malim intenzitetom saobraćaja, kakav bi ovaj bio po tvojoj skici. Odmah krenem da kljucam i da se borim sa sobom da ne zaspim. Možda i takve slučajeve neko uzima u obzir.
Idem često za Italiju, ubedljivo najgore je voziti kroz Slavoniju u Hrvatskoj jer su pravci sa dosta blagih krivina i moram da stajem baš puno puta do Zagreba.
 
Za mene nema ništa gore od pravog puta, sa malim intenzitetom saobraćaja, kakav bi ovaj bio po tvojoj skici. Odmah krenem da kljucam i da se borim sa sobom da ne zaspim. Možda i takve slučajeve neko uzima u obzir.
Uzima, i ne pravi se put sa iskljucivo pravcima bas iz tog razloga, posebno magistralni, gde je jako bitno imati blage krivine zbog procene brzine.

Medjutim, ovo sa slike deluje kao da ima male radijuse i agresivne S krivine. Ne znam zbog cega je tako uradjeno. S krivina kao element koji ubija monotoniju i poboljsava dinamiku voznje treba da ima ogroman radijus, kao na autoputu Beograd-Novi sad. Ukupan broj krivina na ugrubo 70 km tog autoputa?



7.
 
Za mene nema ništa gore od pravog puta, sa malim intenzitetom saobraćaja, kakav bi ovaj bio po tvojoj skici. Odmah krenem da kljucam i da se borim sa sobom da ne zaspim. Možda i takve slučajeve neko uzima u obzir.
Da, verovatno su ovi, npr. holanđani, francuzi, rusi, ukrajinci, ameri i ko zna gde sve još, tamo gde konfiguracija terena dozvoljava, baš ludi i nenormalni, verovatno tamo ginu "ko mačići" po pravom putu. Tamo se radi o desetinama kilometara dugim pravolinijskim putevima, a ja ukazujem na BESMISAO nekoliko krivina u SAMO 1,5 km puta, uz činjenicu da je najavljeno da će uz ovih prvih 5 kilometara obilaznice da bude formirana neka INDUSTRIJSKA ZONA. Možda od toga neće biti ništa, a verovatno stvarno i neće, jer ko bi normalan gradio hale i industrijske pogone na ovako neorganizovanom terenu. Godinama sam vozio u međunarodnoj špediciji, relacija Rusija-EU, pa 7 godina živeo u Francuskoj i radio na terenu, dolazio u Srbiju i preko Mađarske i preko Hrvatske, nije mi smetao ni prav put, a ni krivine, već samo NEPOTREBNE KRIVINE i bolesna količina kružnih tokova. Pa, treba samo videti te industrijske zone po Francuskoj i Italiji, kilometri pravog puta, a fabričice poređane ko lutke, pa i u dva, tri reda paralelnih ulica, čak i sa jednosmernim bočnim ulicama, ali redno, jedna u pravcu, sledeća suprotno, i tako redom, vidi se organizovanost, red, planiranje... Nemam više komentara na ovo, nemam ništa protiv ni šta ko voli ili ne voli, samo realno gledam šta je praktičnije, lepše, korisnije, bezbednije... Nešto baš i ne primećujem da ima više nesreća po vojvođanskim selima, ušorenim, pravim, gde takođe prolaze neke magistrale, i to dvosmerno... u odnosu na ono gde se i ograda postavlja "na put" samo da bi se zauzeo koji metar više, ili put krivuda jer se izbegavaju močvare, šume, gazdina imanja, itd. pa to sad tek ne liči na ništa. Evo, na kraju, i zanimljivog poređenja površine jezgra grada Kragujevca sa Diznilend rizortom kraj Pariza, u istoj razmeri, pa pogledajte malo okolne puteve, "tako ružne"...
1726660481192.jpeg

1726660507942.jpeg

1726660527781.jpeg

1726660547398.jpeg

1726660566434.jpeg

1726660587128.jpeg

1726662499370.jpeg
1726662515984.jpeg
 
A ovo je taj "odvratni" put koji vodi od auto-puta A-4 do kružne obilaznice oko Diznilenda (ne, nije auto-put, samo obična magistrala, oko 1.5 km):
1726664738812.jpeg
 
Poštovani kolega, jako cenim Vaše mišljenje, pa Vas molim za komentar: navedite mi samo jedan jedini razlog koji bi opravdao ovo projektovanje? Kad ovo vidim, kako je urađeno, stvarno mi nije dobro. Crveno sam obeležio kako ja mislim da bi trebalo, poznajem teren i uveravam Vas da ne postoji nijedna jedina prepreka, ni prirodna ni veštačka više nego što je projektom već obuhvaćeno, a takođe, taj prav put bi bio dužine od nepunih 1.5 kilometara, dok je ovim "devijacijama" povećan bar za četvrtinu u dužini, plus nepotrebni nagibi za savlađivanje krivina, te kasniji uticaj poledice, bočnih vetrova i raznih drugih faktora koji nikako ne opravdavaju postojanje ovih krivina. Samo mi treba jedan jedini realni razlog koji bi izbrisao koruptivnu svrhu ovakvog projektovanja. Koliko sam shvatio iz najava, pored tih prvih 5 kilometara obilaznice predviđena je i izgradnja industrijske zone, što dalje navodi da će i ta zona da izgleda ovako zmijoliko, baš kao što je i saobraćajnica. Hvala unapred.
Pogledajte prilog 210529

Ovo je način projektovanja puteva koji su upražnjavali rimljani pre 2000 godina, sve u pravcu i nikakvih krivina.
 
Ono što si nacrtao jeste logično i najkraće, kapiram da krivuda da se vozači ne bi uspavali.
 
Evo da i ja nešto izjavim za televiziju naravno kao opšte razmišljanje i vidjenje a ne u vezi konkretnog slučaja

Puteve pravimo za budućnost nadam se a budućnost je već tu i od 2024(a mnoga već imaju) sva novoprodata vozila moraju imati sistem upozorenja na promenu trake i prepoznavanje znakova za ograničenje brzine.
Trenutno se taj sistm može deaktivirati ali se kao i start stop aktivira svakim novim startovanjem motora.
Svakako do kraja ove decenije sve više vozila će na putu biti i sa adaptivnim tempomatima i ostalim sistemima kao što je praćenje očiju vozača.

Samo krivudanje puta za takve sisteme kao i za sistem oslanjanja upravljanja i ležajeve točova predstavlja veći izazov.

Da ne pominjem sisteme kao što su Tesla FSD,Mobileye,Baidu,i more kamionskih samovozećih kompanija pa eto ako možemo nekad da izbegnemo dodatne troškove bilo bi korisno jer se svet promenio.

Jedan od modernih primera u Srbiji gde se nije mnogo krivudalo je Loznica Šabac.
 
Poslednja izmena:
Hvala na snimku, iako mi se "diže živac" kad vidim to "stručno" projektovanje, uz malu opasku: zašto NIKO ne snimi početak deonice, odn. priključak obilaznice na put Kragujevac-Batočina? Deo radova na toj denivelisanoj petlji je vidljiv sa samog puta (leva strana u smeru ka Kragujevcu), dok je druga strana potpuna nepoznanica zbog uzvišenog terena. Hvala.
 
Krivine uopšte nisu loše, drže pažnju mnogo više nego prave deonice i pacifikuju saobraćaj.
 
Sigurno bi i projektanti udarili pravac da nisu kroz prikupljanje podataka (projektni zadatak, lokacijski uslovi...) došli do nekih ograničenja koja usmeravaju put. Kad na to dodaš i standarde, pravilnike, finansije... koje moraš da zadovoljiš, dođeš do nekog ovakvog, nazovimo ga optimizovanog, rešenja koje možda ne izgleda logično na prvu, ali su ispoštovani svi zahtevi i kao takvo je prošlo sve kontrole.
Pritom i ove krivine moraju da zadovolje zahtevane parametre shodno rangu saobraćajnice.
 
Fino ovo napreduje
Iznenađen sam brzinom napretka. Koja je priča ovde, to jeste, koje su ovde olakšavajuće okolnosti u odnosu na neke druge deonice gde kilave? Jeli ekspriprijacija bila već rešena na kompletnoj deonici? Ili je izvođač dosta brži nego neki drugi? Ili je teren lak za rad (bez mostova, tunela)? Ili možda kombinacija sva tri?
 
Vrh