Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Po slovu zakona mora da ima "kontrolu pristupa", a ne ulivnu vezu....
Zakon moze da se tumači....
Edit: evo da se ispravim. Zakonom je definisana i "potpuna kontrola pristupa":

"potpuna kontrola pristupa podrazumeva da je pristup moguć samo preko ulivno-izlivnih rampi sa saobraćajnim trakama za uključivanje, odnosno isključivanje na denivelisanim raskrsnicama;"

E, sad da li su uključenja/isključenja u samom gradu denivelisane raskrsnice?
Молим вас да не заборавите и жичану ограду која спречава животиње да уђу на аутопут где се вози великим брзинама, а то у Београду није изводљиво.

Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
 
Prošao sam danas...sasvim je solidno obeleženo...oznake na putu bi svakako pomogle..i dodatne oznake na putokazima isto tipa HR, HU, Bypass ili Ring road.

Ono što mene više brine je ono "privremeno" skretanje za beograd i krivina sa jednom trakom...znamo koliko će to privremeno da traje...
У емисији САТ је поменуто да ће то искључење за БГ бити баш краткотрајно јер пребацивањем саобраћаја на обилазницу могу да се баце на уређење кружног тока код ауто пијаце и довршавање надвожњака који ће бити трајно решење за искључење ка БГДу.

Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
 
Jeste, ali ne zaboravite da mora da se ekspropriše ona kuća gde treba da se pravi kružni tok.
Iskustvo nam kaže da kad god je eksproprijacija u pitanju stvari mogu da se oduže.
Naročito ovde jer u ovom trenutku postoji rešenje za taj pravac, iako privremeno, dok ne počne da se kopa tunel ali vrlo adekvatno, štaviše iz korisničkog ugla daleko prihvatljivije od ovog koje treba da bude završeno.
 
I danas ista situacija, prilikom povratka iz Ikee, neki pametnjaković se vraća u rikverc kako bi se isključio za BG.

Pitam namerno sestru kad smo se uključivali na autoput kod Tranšpeda da mi kaže kuda za BG, devojka bez vozačke dozvole, samo na osnovu prve uočene table kaže da se treba isključiti desno. Tako da ko je koncentrisan, šanse nema da bi promašio izlaz...
 
Vraćam se danas iz pravca Tranšpeda ka Beogradu. Vozim 80, jer je gužva. Za nepun minut 4 vozača je pogrešilo skretanje za Beograd i otišlo na obilaznicu. Nešto ovde nije u redu. Čeka se prvi udes. S obzirom na količinu grešaka, čudi me da se već nije dogodio.
 
Sretnem se juce sa prijateljem na aerodrumu. Kaze on meni: "Prosao sam nekoliko puta i dalje nista ne razumem. Iskljucim se desno i opet sam u brzoj traci. A imaju samo dva znaka".

Kad malo razmislim, vozaci u Srbiji do sada nisu bili u prilici da se srecu sa racvanjima na autoputu. Na svim petljam su iskljucenja. Ono u Dobanovcima postoji godinama, ali ga vise koriste tranzitni putnici nego domaci. A to sto vide samo dva znaka, znaci da uopste ne gledaju table kraj puta nego samo one iznad traka.
 
Nema opravdanja za ovo, postoji toliko znakova da mi logiia ne dozvoljava kako neko moze da omasi, sinoc je lik ispred mene isekao belo farbano racvanje i jedva otisao ka beogradu. Pa ima 20 znakova na prilazu od 7km, ja stvarno ne razumem. Ljudi jednostavno ne znaju da voze i to je
 
Sretnem se juce sa prijateljem na aerodrumu. Kaze on meni: "Prosao sam nekoliko puta i dalje nista ne razumem. Iskljucim se desno i opet sam u brzoj traci. A imaju samo dva znaka".

Kad malo razmislim, vozaci u Srbiji do sada nisu bili u prilici da se srecu sa racvanjima na autoputu. Na svim petljam su iskljucenja. Ono u Dobanovcima postoji godinama, ali ga vise koriste tranzitni putnici nego domaci. A to sto vide samo dva znaka, znaci da uopste ne gledaju table kraj puta nego samo one iznad traka.

Па у Добановцима је исто - право се иде на обилазницу, а за Београд се иде десно. Само што је другачије обележено, као полулево и полудесно. Овде су путокази постављени као да је обично искључење, јер је тако било пројектовано првобитно. Зато ваљда и фали табла за Београд на последњем порталу.

А што се брзе траке тиче, људи су ментоли. Кад су пустили то искључење за Београд (пре пуштања обилазнице) у брзој траци колона, а ја сâм у десној траци идем брже од колоне у левој траци и како их пролазим иза мене се прави возић кола који из леве сада прелазе у десну траку. :ROFLMAO:
 
Mozda da je tabla ovakva, bilo bi lakse...bar onima koji gledaju table. Ali pravac ka centru sada valjda vise nije AP pa je obelezen belom tablom kao iskljucenje a obilaznica obelezena PRAVO. A svi su navikli da ka gradu i dalje ka ZG ide AP.
Iskreno, i mene je u trenutku zbunilo, ali samo zato sto je promenjeno posle mojih 30 god prolazenja tuda.
Ali gledao sam table i to je to...resio problem.

AP tabla.PNG
 
Молим вас да не заборавите и жичану ограду која спречава животиње да уђу на аутопут где се вози великим брзинама, а то у Београду није изводљиво.
Послато са M2101K6G помоћу Тапатока
Žičana ograda nije standard ni u mnogo razvijenijim državama.

Elem da se vratim na ovu temu isključenje za BG, hoću da podelim sveže iskustvo, za vikend sam bio porodično u Frankfurtu i tamo sam naišao na jedno račvanje koje me je signalizacijom prilično dobro "odvelo" tamo gde treba a i dosta podsetilo na račvanje na BP. Ali idemo redom,

U pitanju je račvanje autoputeva A66 i A648. Ja se nalazim na A66 i moram da ostanem na njemu dok A648 ide desno i posle nekoliko kilometara postaje gradska saobraćajnica (khm khm, našta ovo podseća).

Na oko 2000m se autoput širi iz tri u četiri trake, odnosno jedan ulaz u autoput postaje dodatna traka, nešto kada bi ulaz iz Tranšpeda prema gradu postao treća traka na našem A1
1688974499772.png


Na oko 1800m od račvanja idu veliki portali sa tablama koje najavljuju koja traka vodi gde. Iako A648 vodi u grad samo stoji belom pozadinom "-Stadtmitte" u prevodu Frankfurt-Centar. Brzina se ograničava na 100kmh, u pozadini vidimo isto portale.
1688974362352.png



Na oko 1300m od račvanja ide ponavljanje, ovo tabla desno je najava još jednog izlaza (slično kao kada bi bio najava izlaza za Pančevo)
1688974776311.png


Na 800m se autoput širi u pet traka, prve dve trake sa leve strane su i dalje A66, treća i četvrta sa leve idu na A648 i u centar Frankfurta a zadnja peta traka vodi direktno prema jednom izlazu:
1688974971423.png


I neposredno pred samo isključenje idu strelice koje pokazuju smer kretanja auto puta (znači ne samo puko "pravo"), odmah iza ide puna bela traka i autoputevi / smerovi se račvaju.

1688975060339.png



U prevodu, mislim da pravilnik za vertikalnu signalizaciju mora hitno da se modernizuje posebno kada su račvanja u pitanju.

Od petlje tranšped do račvanja na BP ima skoro 2 kilometara, s obzirom da je u pitanju međunarodni pravac BP je relativno skromno odrađen kada je u pitanju broj traka i slično. A signalizacija je u najboljem slučaju "dovoljna" i daleko od toga da bude optimalna - a ipak je lakše namestiti signalizaciju da bude kako treba umesto da se šire trake.
 
Џаба бројиш. Теретним возилима у транзиту је већ годинама забрањен пролаз кроз град, па и преко Газеле. Већ годинама могу и морају да користе обилазницу у комбинацији са кружним путем. Исто тако то већ годинам раде и возачи путничких возила, осим ако баш не желе да прођу Газелом. Због свега тога саобраћај преко Газеле неће бити растерећен нимало ван туристичке сезоне, а мало за време исте, само за онај део путничних возила, која ће ићи обилазницом уместо кроз центар.
 
Џаба бројиш. Теретним возилима у транзиту је већ годинама забрањен пролаз кроз град, па и преко Газеле. Већ годинама могу и морају да користе обилазницу у комбинацији са кружним путем. Исто тако то већ годинам раде и возачи путничких возила, осим ако баш не желе да прођу Газелом. Због свега тога саобраћај преко Газеле неће бити растерећен нимало ван туристичке сезоне, а мало за време исте, само за онај део путничних возила, која ће ићи обилазницом уместо кроз центар.

Naivno je verovati da će obilaznica da reši saobraćajne gužve i probleme u samom gradu, ali ona je svakako deo jedne velike saobraćajne slagalice isto kao što je i ona magistrala od NBG do Surčina i šta sve još ne. Tako da nije baš "za džaba".
 
Fora je što mnogo ljudi nije upućeno u to i onda čuje političke priče i oduševljava se sad, kad generalno je prazan Beograd i kad nije seoba Turaka i Albanaca. Kad počne školska godina, videće koliko se ništa nije promenilo.
 
Mozda da je tabla ovakva, bilo bi lakse...bar onima koji gledaju table. Ali pravac ka centru sada valjda vise nije AP pa je obelezen belom tablom kao iskljucenje a obilaznica obelezena PRAVO.

Pogledajte prilog 167068

И једна и друга варијанта је јасна ономе који гледа. Из смера Загреба је исто овако, с тим што је и тамо Београд постао бео (пре два дана сам ишао). Дакле и на оваквој зеленој табли може бити бело, жуто (Чачак раније) или плаво поље, у зависности да ли је улазак у насељено место, локални/магистрални пут или мотопут.
 
Џаба бројиш. Теретним возилима у транзиту је већ годинама забрањен пролаз кроз град, па и преко Газеле. Већ годинама могу и морају да користе обилазницу у комбинацији са кружним путем. Исто тако то већ годинам раде и возачи путничких возила, осим ако баш не желе да прођу Газелом. Због свега тога саобраћај преко Газеле неће бити растерећен нимало ван туристичке сезоне, а мало за време исте, само за онај део путничних возила, која ће ићи обилазницом уместо кроз центар.
Za putnički saobraćaj nisi u pravu. Do pre neki dan skoro svi su išli kroz centar.
Sve navigacije su vodile putnička vozila kroz grad.
Sada tokom leta je primetan pad broja vozila. Van sezone će biti gotovo isto kao i do sada, jer ima manje tranzita a više naših.
Mislim da i sada u sred sezone mnogo više ljudi skreće ka gradu nego na obilaznicu, pogotovo na Bubanj potoku.
 
Зато ваљда и фали табла за Београд на последњем порталу.
Мени се чини да се ту чува место за Timisoara. Колико схватам, не мешају домаћа и инострана одредишта. Ако су на истој табли, иду прво једна па друга.
 
U Dobanovcima je obilaznica očajno obeležena, nigde nisu postavi dodatne znakove. Svi stranci koji idu iz pravca Novi Sad skreću desno za Beograd. Mislim da su trebali da malo izreklamiraju Ring road sigerišući pravac Sofija, Skoplje, Solun i sl. Ljudi voze po navici. Veliki pozdrav za ekipu sa foruma!
 
Vrh