Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Imam još jedno gore isključenje. Isključenje za Beograd sa Aerodroma. Znak zaklonjen iza velikog drveta. Slikaću jednom kada budem prolazio.

Сад си открио рупу на свирали. Има таквих небројено по Србији, нарочито у пролеће кад ижџигља растиње.
 
Ovde se vidi kako se kod nas nista ne razmislja-ovde je trebalo staviti kruzni tok i za sva vremena bi sprecili teze sudare i olaksalo bi se iskljucenje i ukljucenje na obilaznicu. Da su krenuli kruzni put da blago krive ka obilaznici jedno pedesetak metara pre raskrsnice i mogao je kruzni tok da se odradi bez diranja one kucice. Ja onako laicki skicirao. Sigurno je moglo i nesto bolje da se smisli.
kruzni tok.jpg
 
Ovde se vidi kako se kod nas nista ne razmislja-ovde je trebalo staviti kruzni tok i za sva vremena bi sprecili teze sudare i olaksalo bi se iskljucenje i ukljucenje na obilaznicu. Da su krenuli kruzni put da blago krive ka obilaznici jedno pedesetak metara pre raskrsnice i mogao je kruzni tok da se odradi bez diranja one kucice. Ja onako laicki skicirao. Sigurno je moglo i nesto bolje da se smisli.

Jedna reč, eksproprijacija
 
Ovde se vidi kako se kod nas nista ne razmislja-ovde je trebalo staviti kruzni tok i za sva vremena bi sprecili teze sudare i olaksalo bi se iskljucenje i ukljucenje na obilaznicu. Da su krenuli kruzni put da blago krive ka obilaznici jedno pedesetak metara pre raskrsnice i mogao je kruzni tok da se odradi bez diranja one kucice. Ja onako laicki skicirao. Sigurno je moglo i nesto bolje da se smisli.
Biće jednog dana, kada se obezbede pare za sve to.
 
Ja videh neki snimak, čini mi se da su pisali da je kod Orlovače
 
Jedna reč, eksproprijacija
Ne, niti ima nešto mnogo eksproprijacije tu, niti bi se to osetilo pored svih eksproprijacija koje su urađene za obilaznicu. Problem je ograničenost (u svakom smislu) i nesinhronizacija. Kod nas se sve kao prate procedure, ali po pravilu kad to znači manje posla i više para za onog koji ih prati. Ovde su potpuno zanemarili kružni put, jer kao rade samo obilaznicu, pa je i ovde samo rađeno uklapanje. A ništa ih nije sprečavalo da odmah naprave kružni tok, kao i normalnu petlju na ukrštanju sa Avalskim putem. No, to će verovatno biti novi tender, nova firma, nova ugradnja i otprilike će otići duplo više para nego da je izvođač sa obilaznice odmah radio i kružni.
 
Kružni tok kod petlju Avala bi povećala dostupnost samoj petlji, jer trenutno se ne možete od autoputa vratiti se u kontrasmer NS->NS ili Niš->Niš. Sa kružnim tokom to bi se omogučilo regularno. Eksproprijacija nije problem, samo eto zbog neka bahatost nadležnih to se provuklo da takvo bude rešenje, neefikasno i glupo.
 
Još jedna stvar što se tiće signalizaciji. Svugde po svetu kad kod se radilo za obilaznica na znacima stoji sama reč "Obilaznica", "Peripherique", "Ring Road", "Transit Road", "Обиколница", "Околоврстен пт". Ovde se ovaj autoput tretira kao da je normalan autoput među dva grada, kao normalan dio autoputne mreže, a ne da je obilaznica. Možda i to je ono što plus zbunjuje vozače.
 
Сад си открио рупу на свирали. Има таквих небројено по Србији, нарочито у пролеће кад ижџигља растиње.

ништа као Грчка и Македонија. тамо су саобраћајни знаци у џунгли
 
Još jedna stvar što se tiće signalizaciji. Svugde po svetu kad kod se radilo za obilaznica na znacima stoji sama reč "Obilaznica", "Peripherique", "Ring Road", "Transit Road", "Обиколница", "Околоврстен пт". Ovde se ovaj autoput tretira kao da je normalan autoput među dva grada, kao normalan dio autoputne mreže, a ne da je obilaznica. Možda i to je ono što plus zbunjuje vozače.

Zato sto i jeste autoput E75 koji je izmesten iz Beograda. To je sada autoput, a za Beograd se iskljucuje. Sto se tice natpisa na stranom jeziku nema potrebe za njima, jer samo "Begradjane" zbunjuje petlja, ostali tranzitni putnici i stranci ne grese. Najava ispisivanja na kolovozu je populizam i krsenje propisa jer u Srbiji prema saobraćajnim propisima nije dozvoljeno postavljanje pisanih horizontalnih oznaka na putu (ako ne izmene). Vozaci ni do sada nisu gledali table koje su im ispred nosa a kamoli natpise na kolovozu u susednim trakama i to pod uslovom da im saobracaj dozvoli. Treba dodati jos jednu tablu sa natpisom Beograd (o cemu je vec pricano) i po propisima oznaciti prestanak zaustavne trake. Po pravilniku kraj zaustavne trake na autoputu označava se kosom linijom. "Kosa linija" je neprekidna linija širine 1 metar koja se koristi za označavanje kraja zaustavne trake i početak saobraćajne trake na autoputu.
 
Да, али су најаве одавно да више неће бити.
 
@Astrotrain
Ako ćeš strogo po slovu zakona, nikad nije ni bio....Da, ima osobine autoputa, ali po slovu zakona nije.

Edit: kroz sam Grad, posle petlje je naravno autoput

Zakonska definicija:
"autoput je državni put namenjen za motorni saobraćaj, sa fizički razdvojenim kolovozima po smerovima, bez ukrštanja u istom nivou i sa potpunom kontrolom pristupa, koji ima najmanje dve saobraćajne i jednu zaustavnu traku za svaki smer i kao takav je obeležen propisanom saobraćajnom signalizacijom i opremom"

Kroz sam grad nema potpunu kontrolu pristupa i samim tim, zakon ga ne poznaje kao takav.
 
Poslednja izmena:
Иако се назив "обилазница" одавно усталио, суштински, то није обилазница већ главни правац Коридора 10.
Баш зато су чворови и пројектовани тако да возача пут води на "обилазницу", за "обилазницу" остаје у својој траци а за Београд се престројава и искључује.
 
Poslednja izmena:
Kružni tok kod petlje Avala bi povećao dostupnost samoj petlji, jer se trenutno ne možete od auto-puta vratiti se u kontrasmer NS->NS ili Niš->Niš. Sa kružnim tokom to bi se omogučilo regularno.
Ukoliko nema znaka zabranjenog polukružnog skretanja, na svakoj raskrsnici na kojoj je znakom i oznakom na kolovozu propisano skretanje levo, možeš se okrenuti.
 
@Astrotrain
Ako ćeš strogo po slovu zakona, nikad nije ni bio....Da, ima osobine autoputa, ali po slovu zakona nije.

Edit: kroz sam Grad, posle petlje je naravno autoput

Zakonska definicija:
"autoput je državni put namenjen za motorni saobraćaj, sa fizički razdvojenim kolovozima po smerovima, bez ukrštanja u istom nivou i sa potpunom kontrolom pristupa, koji ima najmanje dve saobraćajne i jednu zaustavnu traku za svaki smer i kao takav je obeležen propisanom saobraćajnom signalizacijom i opremom"

Kroz sam grad nema potpunu kontrolu pristupa i samim tim, zakon ga ne poznaje kao takav.
На потпуну контролу приступа се мисли да постоји посебно уливна веза која директно води на ауто-пут. Не мисли се на наплатну рампу или слично.
 
Да, али су најаве одавно да више неће бити.

На потпуну контролу приступа се мисли да постоји посебно уливна веза која директно води на ауто-пут. Не мисли се на наплатну рампу или слично.
Po slovu zakona mora da ima "kontrolu pristupa", a ne ulivnu vezu....
Zakon moze da se tumači....
Edit: evo da se ispravim. Zakonom je definisana i "potpuna kontrola pristupa":

"potpuna kontrola pristupa podrazumeva da je pristup moguć samo preko ulivno-izlivnih rampi sa saobraćajnim trakama za uključivanje, odnosno isključivanje na denivelisanim raskrsnicama;"

E, sad da li su uključenja/isključenja u samom gradu denivelisane raskrsnice?
 
Poslednja izmena:
Душановац има одвојене траке за укључење и искључење са ауто-пута
 
Vrh