Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Nadam se da ne preterujem sa ovim svojim zapitkivanjima, ali sam primetio da ovde gravitira više upućenih ljudi, stručnjaka i amatera, nego što ih ima na zvaničnim funkcijama.

Pa evo, da istresem još jednu svoju frustraciju, koja me sačeka svaki put kada iz nekog razloga krenem put ostružničkog mosta. Tamo jako retko zalazim i nekad me ovaj splet petlji toliko zbuni, da umem i da se zagubim, kao provincijalac na putešestviju kroz glavni grad.

Znači, pitanje je veoma koncizno - da li je ovo stvarno moralo ovako?

(opširnija verzija bi bila - kome je bre palo na pamet da umesto klasičnih rešenja, poput "deteline", izvede ovu nebulozu, sa kojom ni GPS ne pomaže? Ako se ispred vas u kritičnom trenutku nađe šleper ili autobus, sva je prilika da ćete promašiti potreban pravac, ukoliko već ne znate napamet kuda idete)

Pogledajte prilog 2

Osim očiglednih pravaca, iz crvene u roze tačku (i obratno) i iz plave u zelenu (i obratno), gde je potrebno samo držati pravo, druge varijante su potpuni zbun za svakog ko nema navigatora i kvalitetan kompas kraj sebe. Stalno se pitam kako se snalaze stranci koji na putu ka aerodromu ugledaju putokaz "Novi Sad", na onom nekom slepom isključenju za nigde, daleko pre nego što je to normalno i evo, sad sam bio u situaciji da i sam ne kapiram šta je kreatoru ove nebuloze bilo na umu kada je ovo pravio, jer slabo poznajem tu petlju, budući da ekstremno retko tamo zalazim. Češće sam u inostranstvu, nego u reonu Ostružnice.

Uglavnom, rutiranje pokazuje da zbun nije neopravdan. Pokušaj da iz pravca sajma produžite ka Surčinu se, umesto prostog izlivanja sa jednog pravca i ulivanja u drugi, komplikuje sa više uzastopnih menjanja pravca, bez ikakvog smisla:



Ukoliko iz pravca Železnika poželite da nastavite ka Obrenovcu, sačekaće vas ništa manje kreativna za*******:

Pogledajte prilog 1

Moguće je da sam omatorio, ali majka mu stara... pa tolike petlje i petljice po Evropi prođoh, od kojih neke ukrštaju i po nekoliko veoma velikih puteva i nigde se ne zagubih ovako kao neki dan pred mostom. Sam sebi sam delovao glupo i (premda to nije isključeno kao razlog), vidim da analiza rute potvrđuje da je ovo jednostavno imbecilno. Niti tu postoji nedostatak prostora u toj meri, niti je teren toliko brdovit, da se moralo raditi na postepenoj nivelaciji.

Uvek sam mislio da je primer Autokomande dovoljan da ekipe nadležnih preduprede takve mentalne ispade, ali izgleda da nisam bio u pravu, jer je ovo prevazišlo autokomandu i njene neverovatne nedostatke. Interesantno je da prosečna jedinka koja ovde obitava od rođenja (ili barem dovoljno dugo), teško primećuje kakve značajne nedostatke pojedina rešenja imaju, ali do spoznaje veoma lako dolazi kada neko sa strane priupita "a kako da stignem...". Tako sam prvobitno i shvatio koliko je cela zona Autokomande neverovatna papazjanija koju je odavno trebalo poravnati i praviti od nule.

Hvala unapred na odgovorima, ako ih bude bilo! ;)

P.S. Uf... možebiti da sam ja malo zeznuo sa ovim postom u ovoj temi?
 
Ja samo mogu da potvrdim tvoj zbun.

Takođe, kada god vidim pred Beograd oznaku za Novi Sad koja vodi "obilaznicom", naježim se od same pomisli kuda će neko ko ne zna sve proći.

Smisleniji i češći putokazi sa više oznaka (preciznijih, tipa Ada, Banovo brdo, Surčin, Železnik, Centar) su neophodni

Još jedan pravac gde je vrlo teško ubosti pravu putanju je ako ideš Starim obrenovačkim od Ade i hoćeš da pređeš Ostružnički most. Tu mislim da putokaza i nema.
 
Jedan od razloga je što petlja tipa detelina ukršta glavne pravce pod pravim uglom uz možda manja odstupanja kako bi bilo dovoljno prostora za ulazno izlazne rampe. Svakako pitanje vlasništva nad zemljištem često definiše trasu i ukrštanja na njoj, tako da iznuđena rešenja nisu retkost. Potrebno je samo striktno se držati saobraćajne signalizacije bez previše improvizacije i nagađanja.
 
Ja se , do sada, dobro snalazio, nisam ni jednom pogrešio za 6 godina..
Kao što kaže Igor treba se držati signalizacije, i držati odstojanje iza velokogabaritnih vozila, kao i smanjiti brzinu da bi bilo vremena za reagovanje.
Recimo je koristim petlju za varijantu Most-Obrenovac i obratno.
Ovu straight-through da ne pominjem.
 
Da su zakomlikovali jesu , razlog ?
Slična varijacija će biti i kod Lajkovca ali tamo planiraju i naplatne rampe.



ovde kod Ostružnice je komplikacija most koji prelazi u nadvožnjak ali ako je mogla Batajnica da se uradi mogle su i ovde da se dodaju trake za isključenje i uključenje.



Očigledno da su im deteline proste pa su prešli na next level.
 
Вероватно освета несхваћеног пројектанта. Али шалу на страну, ја се стално борим против става знатног броја српских инжењера да се не боре за струку. Па не прави се пут да се удовољи власнику парцеле и газди фирме, него да нешто после тог инжењера остане. Што не кажу да обезбеђени простор није довољан, или нацртају како треба и кажу "тако мора и тачка". Нико им неће главу скинути. Ако се и повећа инвестиција, па шта, повећаће је и за неке небитне ствари.

Друго, вертикална сигнализација мора бити много боља. Зашто се боје да за овакве правце понове знакове, па у Немачкој су сва важна искључења означена бар 3 пута . знаком, где је и удаљеност од искључења. Даље, па ваљда је нормално да се на Ади постави портал са огромним словима и групама стрелица:
1. Јулино Брдо, Орловача, Пожега, Ужице, Бољаре, Подгорица (ЦГ), Кремна, Сарајево (Бих)...додати по жељи
2. Железник, Остружница, Обреновац, Нови Сад, Хоргош, Будимпешта (ХУ), С.Митровица, Бања Лука (БиХ), Загреб (Хр).... додати по жељи
Ово све поновити и са актнуелним стањем, пре одвајања за Железник, па још једном пре Остружнице. Бар 2 км, па 1км, па 500м, па 100м пре сваког скретања знак, где се скреће са сличним текстом.
3. Ставити локацију и удаљеност од места где се може окренути и вратити.
Подразумева се паралелна употреба ћирилице и латинице (енглески). Онда кад се мало уљудимо (а до тада ће потрајати) можемо као западњаци да стављамо само број излаза и да све буде јасно. Лепо се играти навигацијом, али она не може да замени сигнализацију.
 
Upravo to. Što više lokalnih oznaka i to tri puta pre svakog isključenja. Znam ja da je Ada ka Obrenovcu (i obrnuto), ali ne može da škodi.
 
Kada se Obilaznica projektovala i planirala 90' u planu je bila naplata obilaznice i zbog toga je recimo Ostruznica uradjena tako a najnovija je samo kopija Ostruznicke sa razlikom sto pravac ka gradu kod prve ide ispod a kod nove iznad obilaznice.
 
Stigao finišer za asfaltiranje privremenog priključka na Kružnom toku u Resniku...
Biće skoro propast semafora, nek propadne nije šteta!
 
Обилазница око Београда - оно кад се осећаш глупо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=575392#p575392:33y921ax je napisao(la):
ivan1973 » Čet Okt 18, 2018 10:23 pm[/url]":33y921ax]Stigao finišer za asfaltiranje privremenog priključka na Kružnom toku u Resniku...
Biće skoro propast semafora, nek propadne nije šteta!
NA sta tacno mislis kada kazes prikljucak? Mozda na onaj krak ka Rakovici,o kome si pisao pre?
 
Da privremeno dok se gradi deo ka bubnju Rakovicki put ide do kruznog sto znaci da ce ova zona biti poslednja radjena jer rakovicki treba posle podici na nivo nadvožnjaka i dovesti na kruzni umesto sadasnjeg kraka

Crveno je to novo parce sto asfaltiraju....plavo kruzni put...Rakovicki put
57572937d50c3dfe6dc73292a66f1b60.jpg
 
Obe raskrsnice (sa pravcem od manastira i ukrštanje sa Resnikom) su bile problematične decenijama, nikad nisu imali želju da reše na neki normalan način. Najzad će da srede ali opet kao neko privremeno rešenje koje će trajati do izgradnje obilaznice.
 
Semafori su nekad bili skupa investicija a sad kad su preovladali kruzni tokovo valjda ce i ovaj potez biti sigurniji.
Nisam primetio jer uvek brzo prodjem ali su ttebali i onaj put sto vodi preko pruge makar da spoje sa ovim Rakovickim jer ce se zbog skretanja levo opet kociti kolona ka Nišu..

Ivan je tamo blizu pa neka izvesti.
 
Stara Mo, hvala na objasnjenju...MOja greska je u pitanju,nekako sam razumeo da se odustalo od dizanja Rakovickog puta na onaj nadvoznjak....
 
Niko,
Kako ti je rekla StaraMo, tako je...privremeno!
Kada se uradi tunel (druga cev) i trake obilaznice do Bubanj Potoka, ovaj krak se gasi i ići će Kružni put preko tog nadvožnjaka...
To je krajnje rešenje.
 
Budući nadvožnjak stoji po Google-u od 2011/12.

 
O hvala dragom Bogu da je pocelo da se radi. To je veliki nedovrseni posao i drago mi je da se radi, bilo kako.
 
Лева цев тунела Железник, чека боља времена.

Вентилатори у десној се пале у 00:00 и раде 5 минута.
 
Опремање ће радити кинези (тј њихови подизвођачи). Када тачно, не зна се, али посао је њихов.
 
Vrh