Šta je novo?

Obilaznica oko Beograda - [ Autoput ]

Meni je fascinantna kancelarijsko-sektaška de***lana pri projektovanju uključenja cele Rakovice i Voždovca na obilaznicu:
Petlja Avala.jpg

1) Nisu napravljene niše za gradski autobus.
2) Umesto semafora ili bar kružnog toka na mestu gde se normalno očekuje ogroman saobraćaj i konfliktna tačka, napravljena raskrsnica zasnovana na pravilima prvenstva prolaza.
3) Mesto i značaj je takav da treba baš semafor, a ne kružni tok. I to sa dve trake za pravac u oba smera po Starom kružnom putu, dve trake za levo skretanje iz Rakovice, jedna dodatna za desno skretanje iz Avale, dve za levo skretanje sa obilaznice + jedna za desno skretanje.
4) Semafor je važan, zato što jedino on može da koliko-toliko garantuje bezbednost nemotornog i slabomotornog (do 0,3kw) saobraćaja, za koji nije izgrađena pešačko-biciklistička staza minimum sa strane suprotno od autoputa.
5) Kako je raskrpetlja kod 1000 ruža praktično deo distributivne mreže Petlje Avala, i kako je otkupljen, razrušen, opustošen prostor za gradnju Tunela Beli Potok, tu je neiskorišćen prostor za razvoj drugih i boljih rešenja za vezu Avalskog puta sa starom obilaznicom (uz koju bi trebao da se razvija biznis). Već deo od Petlje Avala do Hiljadu Ruža je na licu mesta trebao da bude 2+2 sa semaforima, razdelnim ostrvom, i pešačko-biciklističkim koridorom.
6) Trebalo je da se odmah formira osnovna mreža servisnih saobraćajnica za komercijalne sadržaje bez uključivanja na staru obilaznicu osim preko desnih skretanja i semaforizovanih raskrsnica.

Mislim da je grad tu mnogo više kriv nego republika. I samom gradu je isplativo da napravi takav sistem i zaradi od prodaje na taj način uređenog komercijalnog zemljišta.
 
Pritom su obe raskrsnice nebezbedne do maksimuma. Na iskljucenju sa petlje svakodnevno ima staklica od svetala i delova branika, desavala su se i ozbiljnija cukanja, a kada od Avale hocete na Kruzni put ka Rakovici/Bubanj Potoku ulazite u rizik da vam iz oba pravca naleti neki ludak sa 100 na sat posto je, jelte, "otvoreni put"

Policije, naravno, nigde

Petkom znaju da se stvaraju guzve na iskljucenju ali to nije nista sto semafor ne bi mogao da resi
 
Kriminalno je da se sve raskopalo kako bi se izgradio tunel i onda sve vratilo u pređašnje stanje. Mogli su makar ostaviti onaj deo sa kružnim tokom. Barem bi jednostavno bilo rešeno skretanje sa Avale prema Leštanu (ako je gramatički ispravno) i prema Jajincima.
Mislim da je već vreme da se konačno krene sa tim planiranim kumodraškim bulevarom i novom trasom puta prema Sopotu, Mladenovcu itd. Tu bi verovatno morao da se kopa tunel ispod Avale.
 
Vrh