mekbejn
Advanced
Pošto je ovo ipak važan projekat za južni Banat, a priča se o tome već godinama, rešio sam da otvorim posebnu temu.
Pokušao sam uz pomoć Gugl mapa da nacrtam obilaznicu, ali ovo uzmite sa velikom rezervom:
Uploaded with ImageShack.us
Da probam hronološki:
U međuvremenu je izgradnja počela, pa stala...
Izvor za sve je KovinEkspres.rs
Pokušao sam uz pomoć Gugl mapa da nacrtam obilaznicu, ali ovo uzmite sa velikom rezervom:
Uploaded with ImageShack.us
Da probam hronološki:
Bavaništanska zaobilaznica – prva faza gradnje na pomolu
November 24th, 2008
Upravni odbor Fonda za kapitalna ulaganja AP Vojvodine, na sednici održanoj 3. novembra, dodelio je opštini Kovin 18,6 miliona dinara za izgradnju obilaznog puta M-24 oko naseljenog mesta Bavanište, za realizaciju prve faze ove velike investicije..
A moglo je 1990. godine
Priča o zaobilaznici oko Bavaništa stara je najmanje dve decenije, bar ovaj “skorašnji” niz zahteva i razgovora sa rukovodstvom Vojvodine. Pod “skorašnjim” podrazumevamo vreme s kraja osamdesetih i početka devedesetih godina kada je tadašnji predsednik opštine, Jovan Sekulić, već izdejstvovao kod Jugoslava Kostića, takođe tadašnjeg predsednika predsedništva AP Vojvodine, da pokrajinski budžet finansira ovaj projekat. U razgovoru sa Sekulićem tih dana čuli smo da se gradnja zaobilaznog puta “može smatrati ugovorenim”..ali tada su počele lude balkanske godine i novac je potekao nekim drugim tokovima.
U međuvremenu je izgradnja počela, pa stala...
U toku je nastavak radova na zaobilaznici oko Bavaništa
November 24th, 2011
Tokom oktobra i novembra, posle više od dve godine prekida nastavljeni su dugoočekivani radovi na obilaznici oko Bavaništa.
Neposredne radove na pripremi terena koji prethode asfaltiranju izvodi preduzeće Vojvodinaput iz Pančeva. Kako javlja Tanjug, projekat se nalazi u programu rada Javnog preduzeća “Putevi Srbije” i za njega je izdvojeno 54 miliona dinara.
Teški šleperi natovareni šljunkom iz Malog Bavaništa za sada samo grubo nasipaju projektovanu trasu puta dugu preko četiri kilometra. Pre toga, u maju i junu 2009. godine, uklonjen je gornji sloj zemlje do dubine od 25 centimetara kada je formirana trasa obilaznice.
Nezvanično saznajemo da se radovi zbog dolaska zime i lošeg vremena uskoro prekidaju. Nastavak, najverovatnije, sledi u proleće 2012. godine.
-Prilikom prolaska kroz Bavanište, vozači u tranzitu naviknuti na monotoni ravničarski pejzaž i prave puteve, iznenada u naseljenom mestu moraju da savladaju pet oštrih “lakat” krivina. Ako se na nepreglednom usponu u ulici Bore Radića, na delu od Grličića morave do treće autobuske stanice na Bregu, u vreme poljoprivrednih radova zatekne i po koji traktor, tek onda nastaju problemi.
Jedna od kritičnih tačaka nalazi se i u centru sela gde magistralni put neposredno prolazi pored zgrade Osnovne škole. Srećom, nijedno dete još nije stradalo, kaže Jovan Stankov kome pored kuće svakog dana prođe preko 10.000 vozila.
Nastavljeni radovi na obilaznici oko Bavaništa
October 22nd, 2012
Postavljanje asfaltnog sloja očekuje se sledeće godine
Posle prekida koji je trajao skoro godinu dana, prvih dana oktobra nastavljeni su radovi na obilaznici oko Bavaništa. Obilaznica je projektovana još osamdesetih godina prošlog veka, a tek maja i juna 2009. na trasu izlaze prve mašine.
Radove izvodi preduzeće A.D. „Vojvodinaput-Pančevo“, poslovna jedinica Vršac, koje posluje u okviru koncerna „Strabag“.
Na trasi dugoj 4.400 metara zajednički rade dve grupe putara. Prva ekipa preko iznivelisane trase nasipa šljunak za „posteljicu“ budućeg puta, a druga, nešto kasnije, preko njega postavlja tampon sloj od krupne rizle. Prirodni rečni šljunak se dovozi šleperima iz „Rudnika Kovin“ pored Malog Bavaništa. Krupna tampon rizla, frakcija 0-63 milimetra, stiže iz Resavskog kraja, iz kamenoloma Kovilovača kod Despotovca.
Kako saznajemo od izvođača radova, postavljanje asfaltnog sloja se očekuje tek sledeće godine. Kažu, ove jeseni rade samo toliko koliko je plaćeno. Ove godine imaju u planu da završe postavljanje grubog tampon sloja na celoj deonici. Sledeće sezone prvo na red dolazi izgradnja mosta preko kanala koji prolazi pored Pločičkog „aleja“ i prikuplja površinsku vodu iz južnog dela sela. On u isto vreme odvodi i jedini krak kanalizacije formirane posle izgradnje Osnovne škole, ambulante i stanova u centru sela.
Tek posle izgradnje mosta na obilaznicu se postavlja još jedan završni sloj sitnog tucanika, frakcije 0-31,5 milimetra. Na kraju ide asfalt koji se postavlja u tri sloja.
Put će najverovatnije biti širok osam metara.
Ljubomir Boškov
Izvor za sve je KovinEkspres.rs