Šta je novo?

Novi Sad - Opšta tema (gradski život i vesti)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=633817#p633817:tby3bi7x je napisao(la):
Прле » 26 Jun 2019 03:21 pm[/url]":tby3bi7x]Први ми је најлепши, најприкладнији, и вароватно најлакше изводљив.
Једино што сваком решењу фали то је пристаниште за речни трамвај.
Prvo rešenje ima najbolje objašnjenje, iako je estetski iza ostalih. Ipak je most velikog kapaciteta u odnosu na onaj drugi. Jedino što ne vidim kako je rešena biciklistička rampa - obzirom na položaj ovde će prelaziti mnogo bicikala svakog dana - Šangajci, radnici rafinerije, Lear i ostalih fabrika okolo...Što se tiče vizuelnog utiska - nije baš da nema onaj domaćinski vojvođanski šmek, jer podseća, a možda je i inspirisan kotobanjom za kukuruz :p
 
О томе причам. Домаће, аутентично. Зашто морамо да правимо (лоше) умањене копије нечег ашто постоји у свету...
 
Do investicije za gradnju tek treba da dodjemo.

A, investicija u urbanističke planove je potrebna.
 
Оћеш ићи?

Не могу на овом плану да се разаберем где је писта?

Иначе положај спрам постојећи аутопут и лакође изградње железничке везе је одлична.
Не знам како је са ветровима и са маглама.

Поставља се питање о сврсисходности изградње аеродорма. Тим пре у предстојећих 25 година.
Апсолутна друга ствар је ако постоји приватни инвеститор који види свој интерес.
 
Pista je u pravcu sadašnje travnate piste, a jeste u blizini autoputa i buduće brze pruge BG-NS
tako da će potencijalni putnici biti i iz Beograda, većeg dela Vojvodine, Šapca, . . oko 3 miliona.

Investiranje u gradnju bi moglo da bude "javno-privatno", gde bi NS uložio lokaciju i infrastrukturu.
Planira se druga faza Sentandrejskog bulevara i rekonstrukcija puta do aerodroma, bic-staze,. . .

Kontrola leta bi toranj i sve ostalo izgradila sa parama EU, a i Pokrajina bi mogla da plati nešto.
Kada se uradi "Idejni projekat" sa potrebnim studijama, onda može da se traži i privatni investitor.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641250#p641250:3olyuq60 je napisao(la):
dragan » 22 Јул 2019, 13:33[/url]":3olyuq60]Do investicije za gradnju tek treba da dodjemo.

A, investicija u urbanističke planove je potrebna.

ја говорим о градњи
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641249#p641249:1rtz3ap3 je napisao(la):
JohnnyLee » 22 Jul 2019 01:30 pm[/url]":1rtz3ap3]ево једна примедба: непотребна инвестиција

Već sam imao jedan informativni tel. razgovor sa našom firmom koja je investirala

u jedan aerodrom u bližem inostranstvu, tek da uzmu u obzir da se radi plan za NS.
 
Мене занима број магловитих дана, дана са смањном видљивошћу као и опасно ветровитих у Ченеју, са упоредом анализом ште се дешава на АНТ тих дана за последњих двадесет година. Може ли се доћи до таквих докумената?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641242#p641242:c1c5jpzp je napisao(la):
dragan » 22 Jul 2019 12:24 pm[/url]":c1c5jpzp]Plan može da se preuzme na ovom linku : http://www.nsurbanizam.rs/rani_javni_uvid
file.php
Da je države, ovaj plan bi blokiralo nadležno ministarstvo kao nesvrsishodan.
Ne samo da je Nikola Tesla u regionu Novog Sada malo manje nego Beograda, nego je Aerodrom Batajnica, čak, na teritoriji AP Vojvodine.
Sve što treba da postoji u Čeneju, to je aerodrom za GA, sa betonskom pistom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641303#p641303:3cj7l8ny je napisao(la):
Прле » 22 Jul 2019 02:29 pm[/url]":3cj7l8ny]Мене занима број магловитих дана, дана са смањном видљивошћу као и опасно ветровитих у Ченеју, са упоредом анализом ште се дешава на АНТ тих дана за последњих двадесет година. Може ли се доћи до таквих докумената?
Verovatno postoji negde ili u gradskoj kući ili Urbanizmu, ili u meteoročoškom zavodu. Ali evo ovako čisto privatni osećaj i ono što vidim. Broj dana sa maglom u Dunavskoj niziji je osetno manji nego u Savskoj dolini. Koji je tačan razlog za to ne znam, ali nebrojeno puta mi se desilo da krenem iz Novog Sada koji je u kasnu jesen, zimu proleće, na suncu, pređem most kod Beške i čim pređem greben Fruške Gore, dakle pređem u zonu uticaja Save upadnem u magluštinu. Isti slučaj zimi i kada se ide preko Iriškog Venca, često je magluština oko Save, Šabac - Ruma se jedva vozi, i onda pri usponu iz Iriga magla polako prestaje i na severnim obroncima ka Dunavu je nema. Tačan mikroklimatski razlog ne znam, ali su mi i ovi koji imaju nasade na Fruškoj Gori rekli da na južnim obroncima F. gore, okrenutim ka Savi ima značajno manje vinograda, jer oni ne vole maglu (skloniji su plamenjači ako su često pod maglom, pa propadaju).
Dakle nije da magle nema, ume da je bude, ali ja za ovih 30+ godina ovde nisam nikad video maglu da je zimi više od par dana, i to obično ne u nizu. Inače baš tu negde kod Rimskih Šančeva (istočno od Čeneja) je i meteorološka stanica za ovu regiju. Ljudi sa poljoprivrednog fakulteta su govorili da je tamo baš zato što je tu otprilike granica uticaja Košave, zapadno od njih, Košava je slaba, a preovlađujući uticaj ima severozapadnjak, koji se spušta Panonskom nizijom niz Dunav.

Genealno, Čenej bi bio odlična alternativa za BG ako je na Surčinu gusta magla (mada valjda sad uređaji to rešavaju). Batajnica ne bi - jer ima potpuno istu klimu. Pošto je aerodrom severno od NS, lako bi bio dostupan većini iz Vojvodine, a zbog blizine Beograda auto putem ni dolazak putnika iz BG ne bi bio problem. Po meni idealno za low-cost i čartere, dok bi redovni flag-carrieri i dalje preferirali Beograd, što je i normalno, pogotovo jer Teslu treba polako pretvarati u regionalni hub. E sad posle koncesije na Tesli, ne verujem da je ovo uopšte realno u nekih sledećih 10-15 god, ako stvanro postoji blokada na broj putnika na aerodromima u okruženju, inače bi po broju putnika verovatno brzo bio pun pogodak za vlasnika (pretpostavljam ono državno preduzeće Aerodromi Srbije).
Sve u svemu da je ovaj aerdrom bio bar delimično u funkciji putničkog saobraćaja do sada, verovatno bi lako imao pristojan broj puitnika već u prvoj godini. Ali da, taj deo putnika bi se dobrim delom oduzeo od statistike u Beogradu.
 
Što se tiče magle u Sremu na potesu SM - RU - BG, to mogu da potvrdim
jer imam pogled sa Fruške gore do Avale i dosta je česta, visine ~100met.

A, ako bi broj putnika bio do 500.000/god to ne bi značajno konkurisao
francuzima u BG, uostalom prvo bi njima trebalo ponuditi aerodrom NS.

Oni se bave aerodromima i mogu da kombinuju letove, povežu redovnom
bas-linijom aerodrome BG i NS, itd. . Ali, ako odbiju, onda nema prigovora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641435#p641435:31x28xuc je napisao(la):
dragan » 22 Jul 2019 10:59 pm[/url]":31x28xuc]Evo šta kaže država, planiran je "potencijalni regionalni aerodrom" :
file.php
Е, то је то. Чему служи регионални аеродром? Да буде повезан, регионалним летовима са центром вишег реда. А које су опције из Новог Сада? Да није Београд? Ниш? Бањалука, за Драгана Торбицу и његову родбину из Футога, још је и најсмисленија опција. Да је 1913. (или 1943.) могло би за Пешту. Остријен ће да лети за Ченеј, поред живог Сурчина? Луфтханза за Минхен?

Пре неки дан је био текст у новосадском Дневнику: "Направићемо писту од 1.750 метара, за авионе до 100 седишта... и користиће се за лоукост и за чартере". Ако и има неки чартер да користи авионе до 100 места, ваљало би пронаћи таквог лоукостера.

Важно да се има концепт. онда ни успех неће изостати, је л` да.
 
. . Чему служи регионални аеродром? . . Важно да се има концепт. онда ни успех неће изостати, је л` да.
Pitanje je šta ko podrazumeva pod "regionom" : balkanski, evropski ili nešto šire.

Prvo da uradimo projekat i izgradimo aerodrom, a posle ćemo videti šta sa njim. :)

Videćemo ko će upravljati aerodromom, jer od toga zavisi i njegovo poslovanje.

U svakom slučaju moraće da se dotira od strane države, kao što se dotiraju ostali.
 
Da li neko ima update fotku glede ove fasade na trgu slobode?
 
U vezi aerodorma :kafa:

Peti savrseni alternativni aerodrom Tesli.
Jer 200km do Nisa vise nije savršeno, a izgleda ni 130km do Kraljeva isto nije. A ni 15 do Batajnice, nije ni to.

Svima deluje nemoguće, ali ocigledno da glupostima nema kraja. Samo da ne budemo zatečeni kad krenu sa izgradnjom kao u slucaju Gondole.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643148#p643148:2grasojy je napisao(la):
lepi » 28 Jul 2019 04:15 pm[/url]":2grasojy] Peti savrseni alternativni aerodrom Tesli. . .
Teško da će to biti baš "alternativni aerodrom Tesli", ali nikad se ne zna iliti ko zna. :)

A, mogli bi da se povežu aerodromi u Nišu i Novom Sadu, pa da imaju zajedničke linije.
 
Za manje od sat vr.si NS - Surčin. Ne razumem stvarno.

dal onda jos jedan, ali sad bas PRAVI, GLAVNI, JEDINI da izgradimo kod Mladenovca?
Otprilke bi identično bio svrsishodan.

Nemaju na sta drugo da ukradu pare, nego se izbacuju s ovim maloumnim idejama
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=643152#p643152:yndl4clf je napisao(la):
lepi » 28 Jul 2019 04:46 pm[/url]":yndl4clf]Za manje od sat vr.si NS - Surčin. Ne razumem stvarno. .
To da, ali šta ću ja u Surčinu, ako je let koji mi odgovara u NS.

To važi za 3 miliona ljudi koji su na manje od 100km od Čeneja.

viewtopic.php?p=641274#p641274
 
Je li realno sta piše ovaj čovek :lol:
Posle neko kaže vlast je loša :lol:
Vlast je super kolko pameti ima siroka narodna masa.

Zato sto ti je na manje od sat vremena Tesla!
Manje od sat vremena je mnogo malo vremena.

Smesno je, izvinite svi ostali, ali prosto moram na nivo taj da se spustim.

Zašto bi išao do Beograda :lol:
Ali uracunao 2 miliona Beograđana da dođu u Cenaj :lol:
Ma u Mladenovcu jedan aerodrom, na manje od 30km je 2.5miliona ljudi :lol:
 
Nastavi ti da se cerekaš, a nemam nameru da trošim vreme sa ovakvim likovima.

Putnici ne dolaze na aerodrom radi aerodroma, već dolaze na let koji im odgovara.

Ako Beogradjanima bude odgovarao let iz NS, neće ići na Surčin, već će ići u NS.
 
Vrh