[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=641303#p641303:3cj7l8ny je napisao(la):
Прле » 22 Jul 2019 02:29 pm[/url]":3cj7l8ny]Мене занима број магловитих дана, дана са смањном видљивошћу као и опасно ветровитих у Ченеју, са упоредом анализом ште се дешава на АНТ тих дана за последњих двадесет година. Може ли се доћи до таквих докумената?
Verovatno postoji negde ili u gradskoj kući ili Urbanizmu, ili u meteoročoškom zavodu. Ali evo ovako čisto privatni osećaj i ono što vidim. Broj dana sa maglom u Dunavskoj niziji je osetno manji nego u Savskoj dolini. Koji je tačan razlog za to ne znam, ali nebrojeno puta mi se desilo da krenem iz Novog Sada koji je u kasnu jesen, zimu proleće, na suncu, pređem most kod Beške i čim pređem greben Fruške Gore, dakle pređem u zonu uticaja Save upadnem u magluštinu. Isti slučaj zimi i kada se ide preko Iriškog Venca, često je magluština oko Save, Šabac - Ruma se jedva vozi, i onda pri usponu iz Iriga magla polako prestaje i na severnim obroncima ka Dunavu je nema. Tačan mikroklimatski razlog ne znam, ali su mi i ovi koji imaju nasade na Fruškoj Gori rekli da na južnim obroncima F. gore, okrenutim ka Savi ima značajno manje vinograda, jer oni ne vole maglu (skloniji su plamenjači ako su često pod maglom, pa propadaju).
Dakle nije da magle nema, ume da je bude, ali ja za ovih 30+ godina ovde nisam nikad video maglu da je zimi više od par dana, i to obično ne u nizu. Inače baš tu negde kod Rimskih Šančeva (istočno od Čeneja) je i meteorološka stanica za ovu regiju. Ljudi sa poljoprivrednog fakulteta su govorili da je tamo baš zato što je tu otprilike granica uticaja Košave, zapadno od njih, Košava je slaba, a preovlađujući uticaj ima severozapadnjak, koji se spušta Panonskom nizijom niz Dunav.
Genealno, Čenej bi bio odlična alternativa za BG ako je na Surčinu gusta magla (mada valjda sad uređaji to rešavaju). Batajnica ne bi - jer ima potpuno istu klimu. Pošto je aerodrom severno od NS, lako bi bio dostupan većini iz Vojvodine, a zbog blizine Beograda auto putem ni dolazak putnika iz BG ne bi bio problem. Po meni idealno za low-cost i čartere, dok bi redovni flag-carrieri i dalje preferirali Beograd, što je i normalno, pogotovo jer Teslu treba polako pretvarati u regionalni hub. E sad posle koncesije na Tesli, ne verujem da je ovo uopšte realno u nekih sledećih 10-15 god, ako stvanro postoji blokada na broj putnika na aerodromima u okruženju, inače bi po broju putnika verovatno brzo bio pun pogodak za vlasnika (pretpostavljam ono državno preduzeće Aerodromi Srbije).
Sve u svemu da je ovaj aerdrom bio bar delimično u funkciji putničkog saobraćaja do sada, verovatno bi lako imao pristojan broj puitnika već u prvoj godini. Ali da, taj deo putnika bi se dobrim delom oduzeo od statistike u Beogradu.