Šta je novo?

NIS - Naftna industrija Srbije

Umorio sam se od tog naftovoda za Madjarsku, a Transnafta odavno "radi" na njemu.
 
Poslednja izmena:
Зашто би нама било у интересу да се то "разреши" на било који начин који не подразумева да се нама врате наш капитал и ресурси
Slažem se, i mene kao srpskog državljana interesuje zašto bi mi samo gledali ruske interese, srpska država treba pre svega da gleda srpske interese. Ako je nama u interesu da se Rusi povuku iz vlasništva NIS-a onda treba naći način da se to uradi, a ne podilaziti ruskim interesima na našu štetu.
 
Дунав нам није опција за превоз нафте? Колико кошта један речно-морски танкер који може да се користи на Дунаву?
 
Dunavom i danas dolazi značajna količina nafte u Srbiju.
Rečno-morski tanker nema smisla koristiti zbog niske vode na Dunavu u značajnom delu godine, i enormno povećava troškove za morske brodove, koji imaju veći gaz.

Zato ide varijanta iz Konstance pretovar sa morskih brodova na rečne, ili iz Mađarske/Austrije prevoz Dunavom takođe.
 
Prevozi se baržama, ako imaš gde da ih napuniš i ako dozvole prevoz.
Проблем дозволе превоза смо имали расправу када су румуни забранили превоз Дунавом војне опереме. Међутим, испоставило се да је по међународном праву немогуће забранити превоз, могуће је забранити пристајање уз обалу. Размишљам, ако је танкер са више посаде и већом количином горива тј аутономије, што би то био проблем?
 
Problem je da li NIS može da kupi rusku naftu u Konstanci, jer to ne može u Hrvatskoj zbog nekog člana sankcija. Valda je zabranjena kupovina ruske nafte koja se vozi morskim brodovima, pa je pitanje da li je uopšte ima u Rumuniji.

Zabrana se odnosi i na transport pa će zato Jadranski naftovod obustaviti takvu isporuku. Rumuni bi takodje zabranili utovar i prevoz. Za sada nemamo problema sa naftom, ali se razmatraju sve opcije.
 
Zabrana za rusku naftu stupa na snagu tek posle nekog vremena (u decembru ako se dobro sećam). Može se još uvek uvoziti, ali posle toga neće dozvoliti ulazak ruskim tankerima u luke, samim tim neće moći ni preko Konstance ni preko Omišalja (Janaf).
 
Дакле треба купити своје танкере.
 
Tankere?! . :) . bolje da kupimo opremu za bušenje i tažimo naftu.

Trebalo bi ponovo istražiti na većoj dubini naš deo Panonskog mora.
 
Ruski ugalj i đubrivo, iako pod EU sankcijama, i danas dolazi za Srbiju preko Konstance.
A brodovi koji ga dovoze nisu ruski, ni srpski, nebitno čiji su, to je sve slobodno tržište prevoza:)
 
Brodovima i baržama možemo da prevozimo naftu i iz Madjarske, pa zato i nije izgradjen naftovod do njih do Novog Sada. Osim toga postoji mogućnost da se nafta doprema " . iz pravca Mađarske prema Sisku, a zatim Jadranskim naftovodom do Pančeva. Takav vid transporta već se odvijao i u zavisnosti od potreba i dogovora . ."
 
Problem vlasničke strukture je rešen pre izvesnog vremena na sledeći način


Jer GASPROM nisu stavili pod sankcije jer ne bi mogli sami da uvoze GAS a GAZPROM NEFT je ćerka firma

na taj način su rešili korištenje JANAF-a

i Hrvatskoj je u cilju da zarađuje pare od naftovoda.

Vreme će pokazati, nama ostaje da se nadamo da će sve biti rešeno na za nas pozitivan način.
 
Za sada prolazi takvo rešenje, ali pošto se problemi sa gasom zaoštravaju pitanje je šta će biti do kraja godine kad počne zima.

Možda je plan da država preuzme te akcije Gasproma kako rusi ne bi imali većinsko vlasništvo. Videćemo kako će se to rešiti.
 
Čekaj malo , da li treba da bude na nuli ?
u toj ceni najviše uzme država kroz akcize i porez
 
Čekaj malo , da li treba da bude na nuli ?
u toj ceni najviše uzme država kroz akcize i porez
Nisam rekao da treba da budu na nuli, treba da zarade ali ne treba da gule kožu.. Nisu 400 miliki zaradili prodajući krompir nego gorivo. Znači da je njihova marža mnogo, mnogo veća nego što se predstavlja...
 
 
Ne prodaje se samo gorivo, ima tu i drugih stvari.
ali da ne širimo. Ako stvarno misliš da najviše na ceni goriva zarađuje NIS, neka bude.
 
Ne prodaje se samo gorivo, ima tu i drugih stvari.
ali da ne širimo. Ako stvarno misliš da najviše na ceni goriva zarađuje NIS, neka bude.
Daleko od toga. Najviše zarađuje država kroz akcize i PDV, kao što si i rekao. Ali ne mislim da zaista važi FOB MED +7 dinara na pumpi.
 
Sada će ovo nadgornjavanje oko plaćanja da utiče na cenu nafte, ali i gasa.


Ukrajina je prekinula tranzit ruske nafte ka Mađarskoj, Slovačkoj i Češkoj preko naftovoda "Družba",
 
I pored ograničenih cena kod nas je najskuplje gorivo u regionu
 
NIS isplaćuje dividende 22. avgusta, građanima po 35,46 dinara po akciji
Više u članku
 
Vrh