Šta je novo?

NIS - Naftna industrija Srbije

Čekamo večeras 2 minutes to midnight da se to iznenada i potpuno neočekivano reši.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Ar4
A možda detoniraju NIS ako procene da bi tako ubrzali MOL-ovu tranziciju sa Ruske nafte, i ako JANAF neće odmah ići u bankrot.

U suštini sve je u opticaju dok ne bude jasno osporeno.
 
Ne verujem da bi uradili nacionalizaciju odmah. Imamo određene zalihe koje bi trebale potrajati makar do nove godine.
Pretpostavljam da prvo idu sankcije, pa dva tri meseca "krize" pa tek onda neko rešavanje.
 
Sutra uveče je valjda taj kritičan trenutak, tj. rok je četvrtak 6h ne sutra ujutru.
 
Licenca ističe 8. oktobra, što znači da važi do 7. oktobra u 23:59 po Američkom istočnom vremenu.

Ako sankcije stupaju tada na snagu, pre toga će banke aktivirati sve menice i ostaviti NIS sa kešom sa kojim niko nije siguran koliko dugo mogu da vode firmu.
Platni promet niko ne zna kako će funkcionisati, naročito ako banke u stranom vlasništvu obaveste BPŠ i druge banke koje bi htele da rade sa NIS-om da one neće raditi sa njima.

Na letove sa aerodroma možemo da zaboravimo jer goriva neće biti, tj. strane kompanije neće kupovati od NIS-a.

To će biti kao otvaranje pandorine kutije.
 
Ne menja previše ali “licenca ističe 8.10.” što implicita da važi i taj dan do ponoći, a i bila je priča o dodatnih 8 dana posle isteka prethodne (30.09. u ponoć po njihovom vremenu). Kažem, ne menja previše taj 1 dan ali mislim da će deadline ipak biti sutra u ponoć po US vremenu, tj. četvrtak u 6:00h po našem.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: Ar4
Ne menja previše ali “licenca ističe 8.10.” što implicita da važi i taj dan do ponoći, a i bila je priča o dodatnih 8 dana posle isteka prethodne (30.09. u ponoć po njihovom vremenu). Kažem, ne menja previše taj 1 dan ali mislim da će deadline ipak biti sutra u ponoć po US vremenu, tj. četvrtak u 6:00h po našem.
Moguće je da si u pravu. Na JANAF-ovom sajtu piše "Mogućnost produženja dozvole nakon 8. listopada 2025. godine uvelike će ovisiti o daljnjim aktivnostima koje poduzme društvo NIS a.d. prema nadležnim američkim institucijama.“
 

"Mi ćemo svakako da izvučemo najdeblji kraj, ni krivi ni dužni", rekao je Vučić.

Ne prijatelju, bas zahvaljujuci tebi i tvojoj politici cemo da izvucemo najdeblji kraj
 

"Mi ćemo svakako da izvučemo najdeblji kraj, ni krivi ni dužni", rekao je Vučić.

Ne prijatelju, bas zahvaljujuci tebi i tvojoj politici cemo da izvucemo najdeblji kraj
Realno,šta on ima sa ovom papazjanijom oko rusa i amera?
 
 
Ali kakav clickbait naslov, Nova je postala sramotna sa senzacionalizmom u poslednje vreme. Tekst kaže sledeće:

"Ukoliko ne bude postignut dogovor u kratkom roku, američke sankcije protiv Naftne industrije Srbije stupiće na snagu 9. oktobra u 6 ujutro. To je za Nova.rs potvrdilo više dobro obaveštenih izvora.

NIS je od SAD-a zatražio novo odlaganje sankcija. Poslat je novi zahtev za izdavanje posebne licence kojom se omogućava nesmetano obavljanje operativnih aktivnosti kompanije i posle 8. oktobra, kada ističe rok predviđen prethodnom licencom.

Iako se svi nadaju da će sankcije biti odložene, za sada nema naznaka da bi to moglo da se dogodi."

Dakle ništa novo, sve što svi do sad znamo.
 
Na letove sa aerodroma možemo da zaboravimo jer goriva neće biti, tj. strane kompanije neće kupovati od NIS-a.
Nisi ispratio ovo.

Flystar Flight Support, podružnica matične kompanije Menzies iz Velike Britanije koja pruža usluge avijaciji u raznim segmentima, a posluje i u Srbiji, dobila je 04.09.2025. godine od srpske Agencije za energetiku licencu za skladištenje nafte i derivata nafte za sledećih deset godina.
Nedelju dana ranije, 28.08.2025. kompanija Flystar Flight Support dobila je od Agencije za energetiku Republike Srbije i licencu za trgovinu naftom i derivatima nafte, takođe na deset godina.
Očigledno, na snabdevanje avio gorivom, koje bi moglo biti poremećeno uvođenjem američkih sankcija, mislilo se na vreme, pa su pripreme zainteresovanih kompanija počele još u prvim mesecima ove godine, kada su sankcije i najavljene.
 
Nisi ti ispratio postove na temu Flystar Flight Support. Odakle će da nabavljaju avio gorivo, gde će da ga skladište, kojim cisternama će da opskrbljuju avione na aerodromu? Podsećam, treba da imaju skladište u krugu aerodroma da bi bili u mogućnosti da budu zaista operativni u kratkom vremenskom roku, ne znam je l ko video kako izgledaju te avio cisterne, kolika su to čuda i jedina racionalna logistika je da operišu u krugu od par stotina metara umesto da voze desetine kilometara do skladišta, ako ne i stotina km. Sve i da planiraju da izgrade nešto na aerodromu to zahteva vreme i neće biti operativni mesecima, minimum. Dakle brzog rešenja za avio nema na vidiku, za sad.
 
Kladio se na pogresnog konja jbg. Bez plana B. Neodgovorno u najmanju ruku. Pored toga 9 meseci je imao i nista nije uradio.
Ja bi rekao da se on kladio na sve konje u trci.
Al o5 kao što rekoh,šta god mi mislili o njemu on ovde nema ni milimetar slobodan za manevrisanje. Već će biti onako kako odluče rusi i ameri.
 
Ja bi rekao da se on kladio na sve konje u trci.
Al o5 kao što rekoh,šta god mi mislili o njemu on ovde nema ni milimetar slobodan za manevrisanje. Već će biti onako kako odluče rusi i ameri.
Kako na sve, gde je alternativa ovoj trenutnoj ruti onda? Zasto smo mi sada u ovoj situaciji da nemamo alternative kad se kladio na sve?

Zalepio se samo za ruske energente, gasovode itd... a rat u Ukraijini je krenuo pre tri ipo godine. Bilo je vise nego dovoljno vremena da dogovori backup varijantu.
 
Vrh