Šta je novo?

Nenad Bogdanović 1954-2007

Igor

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
19.616
Pohvaljen
41.851
Ovde mozete ostaviti komentare povodom smrti gradonacelnika Beograda Nenada Bogdanovica
 
:(
nek pociva u miru


od cega je bolovao?
slabo se govorilo o tome, osim da je bolestan i da se nece ponovo kandidovati za gradonacelnika.
 
elliot":1dqdfw8m je napisao(la):
:(
nek pociva u miru


od cega je bolovao?
slabo se govorilo o tome, osim da je bolestan i da se nece ponovo kandidovati za gradonacelnika.
rak
 
Saucesce porodici. Izgubio je Beograd puno njegovom smrcu. Velika steta.

P.S. Bolovao je od raka limfnih zlezda.
 
Njegova je najveća zasluga što smo za 6 godina prešli put od kasabe do evopske metropole.

Jako mi ga je žao.

:( :( :(
 
Bio je mutan lik i bavio se svim i svacim, ali je nesporno ucinio mnogo za Beograd i zahvaljujuci njemu danas imamo perspektivu i buducnost.

Nesho, budi u miru :(
 
vrachar":200prc49 je napisao(la):
Bio je mutan lik i bavio se svim i svacim, ali je nesporno ucinio mnogo za Beograd i zahvaljujuci njemu danas imamo perspektivu i buducnost.

Nesho, budi u miru :(
slazem se

"Nesho, budi u miru"
 
"Nešo, hvala ti za sve i počivaj u miru."

neahh0.jpg


Gradonačelnik Beograda i potpredsednik Demokratske stranke Nenad Bogdanović
preminuo je u četvrtak 27.Sep.'07god.,u 54. godini posle teške bolesti u
Kliničko-bolničkom centru "Bežanijska kosa".

Godinama je sa lakoćom rešavao probleme Beograđana, trasirao nove saobraćajnice, uveo
red u gradskom prevozu, sprovodio temeljnu obnovu socijalne politike, ali nije uspeo da
pobedi opaku bolest.
Poslednjih šest meseci borio se sa rakom limfnih žlezda - nažalost, izgubio je ovu bitku.

Za njegovog mandata Beograd se preporodio. Stao uz rame evropskim prestonicama.
Njegov rad i uspeh prepoznali su i u svetu. Pod njegovom dirigentskom palicom prestonica
Srbije proglašena je za "grad budućnosti".
Ostaće upamćen kao političar koji je pokrenuo projekat gradnje neprofitnih i socijalnih stanova.
Zahvaljujući toj akciji u novim domovima živi više od 1.000 porodica.

Mnogi siromašni Beograđani zahvaljujući njegovim potezima stekli su socijalnu sigurnost i
krov nad glavom. Uvedene su subvencije na komunalne račune i obdaništa.
Posle nekoliko decenija obnovljen je vozni park gradskog prevoza, a integrisanim tarifnim
sistemom, čekanja autobusa su otišla u zaborav.
Oko 3.000 saobraćajnica rekonstruisano je tokom njegove vladavine.

Bogdanović je na mestu gradonačelnika bio od oktobra 2004. godine.
Četiri godine pre toga gradom je upravljao sa mesta predsednika Izvršnog odbora.
Biće zapamćen kao jedini gradonačelnik kojeg su direktno izabrali Beograđani.

Rođen je 12. maja 1954. godine u Beškoj, u kući bake po majci, a tri nedelje kasnije
"doselio" se u Beograd ( živeo je i odrastao u Zemunu na Kalvariji, gde je išao u osn.školu).
Završio je Matematičku gimnaziju, a zatim upisao Elektrotehnički fakultet.
Diplomirao je 1978. godine, a tri godine kasnije je i magistrirao.

Dve decenije bavio se telekomunikacijama na istraživačkim, razvojnim, a potom i
menadžerskim poslovima. Radio je prvo u Institutu "Mihajlo Pupin", a od 1989. godine
postaje direktor kompanije GTE "Telekomunikejšns" i EI "Pupin".
Od 1996. godine je direktor "Alkatel Pupina Jugoslavija".

"Од 1992. године био је члан Демократске странке, a 1993. године је изабран за
председника Општинског одбора ДС Земун.
Од 1995. до 2000. обављао је функцију потпредседника Градског одбора ДС Београд.

Од 2000. до 2004. године председник Извршног одбора Скупштине града Београда, а
2004. године постао је први непосредно изабрани градоначелник Београда.
У периоду од 25. фебруара 2004. до 25. марта 2006. вршио дужност заменика
председника Демократске странке. Јануара ове године, на парламентарним изборима,
изабран је за посланика у Народној скупштини Републике Србије."

Nije bio 'mutan lik koji se bavio svim i svačim', već sposoban i uspešan
privredmik i političar, otac dvoje dece, prijatan i tolerantan u razgovoru,
Čovek za uzor i primer u svakom smislu kakvih je retko u ovom gradu.

 
No man is an Iland, intire of it selfe
Every man is a peece of the Continent, a part of the maine
If a Clod bee washed away by the Sea, Europe is the lesse, as well as if a Promontorie were, as well as if a Mannor of thy friends or of thine own were
Any mans death diminishes me, because I am involved in Mankinde
And therefore never send to know for whom the bell tolls
It tolls for thee.
Devotions Upon Emergent Occasions (1624), John Donne.
Slava mu!
 
A zaboravio sam! Sa tolikim gradskim budzetom,i Nikola Seceroski bi napravio nesto.Poenta je sa malim budzetom napraviti nesto.Takve primere imamo u Srbiji.To je bio jedini covek koji je sam sebe kandidovao za gradonacelnika bez znanja Borisa Tadica.Tad je doslo i do sukoba izmedju njih dvojce.To je covek koji nije uspeo da zavrsi proces legalizacije nelegalnih objekata,gradnje mosta preko Ade,raseljavanje Roma ispod gazele,krecenje fasada barem u centru,civilizovanje Velikog Ratnog ostrva,...
Treba realno gledati zasluge,a ne , biti emocionalan,..
 
^^Jel znas mozda u kakvom je stanju bio Beograd u trenutku kad je Bogdanovic dosao na njegovo celo?
 
Kada se ovakve stvari dese onda se uopste ne razmislja sta je ko uradio i radio da li je krao ili nije, za to postoji visa sila i energija koja sredjuje stvari...

Nije mi jasno kako covek moze biti toliko neprosvecen, i neproduhovljen, bar i u najmanju ruku da oseti neku drugaciju energiju kada neko umre neprirodnom smrcu, pa bio to i Sloba Milosevic. Zato ljudi ovde nisu, ali nadam se da ce biti, produhovljeniji malo, i ugledati se na daleki istok gde je svako ko je bio neka vazna funkcija ostao upamcen kao neko ko je do toga dosao svojom moci i znanjem i energijom, bila ona dobra ili ne....Ovakva stvar ne zna za politiku i u coveku budi razum koji oblikuje osecanja ovozemaljski stvorena civilizacijom (ako mogu tako poetski da se izrazim)..

A ako govorimo o ovom coveku, samo nek se uporedi kako je grad izgledao i koji je imidz imao (nemao) pre nego sto je ovaj covek dosao na ovu funkciju i posle. Po tome se i sagledavaju stvari valjda!

Tako da sve drugo osim zelje da mu dusa pociva u miru predstavlja nistavilo svoje vrste...
 
Neverovatno, ali covek mi vec nedostaje... Ma, nedostajao mi je i prethodnih meseci dok ga nije bilo u javnosti... Mozda nisam bio najzadovoljniji radom njegove uprave, ali ljudi su u pravu, samo kad se setim kako je Beograd izgledao pre 5.10.2000. (najznacajnijeg datuma za ovu zemlju u drugoj polovini XX veka), a kako izgleda sada... On je od mega-palanke napravio grad i ostavio nam da od grada napravimo metropolu... Hvala Nesho za sve!!!! I sto neko rece, pozdravi nam Zorana.....
 
Milance":21pktnrq je napisao(la):
^^Jel znas mozda u kakvom je stanju bio Beograd u trenutku kad je Bogdanovic dosao na njegovo celo?
A jel znas kakav je bio Novi Sad pre 4 godine,i sta je napravio sa deset puta manjim budzetom.Rekoh i Nikola Seceroski bi sa tolikim parama,mozda cak i vise uradio.
Pogledaj sta nije uradjeno: nije zavrsena legalizacija-zbog cega?-zbog korupcije(vrednost uplate gradskom budzetu je oko 160 miliona evra),nisu iseljeni Romi ispod gazele,nije zapoceta gradnja mosta preko Ade,nisu okrecene fasade-barem u centru,nisu mostovi popravljeni,cak nisu ni kanalizaciju uspeli da uvedu na Makiskoj strani Ade,iako su to radili pre 3 godine,jos nisu spasioce uspeli da postave na Makiskoj strani,napunio je takodje beogradske rafove hrvatskom i slovenackom robom,ako je nesto uradjeno to je sitno,a ne treba zaboraviti da je gradski budzet danas oko 1 milijardu dolara.
O metrou,i tome slicno da ne spominjem.
 
I really apologize that I'm going to add some politics to this thread, but I feel I have to show my great respect for Nenad Bogdanovic by defending his honour.
chicago007":1c7wo6zo je napisao(la):
A jel znas kakav je bio Novi Sad pre 4 godine,i sta je napravio sa deset puta manjim budzetom.Rekoh i Nikola Seceroski bi sa tolikim parama,mozda cak i vise uradio.
I think most people realize what you're hinting at. The reconstruction of the city centre started before SRS came to power in Novi Sad, so they technically just continued the project. Most of the "improvements" in Novi Sad, other than the reconstruction of the centre, were not the work of the city government. The massive construction boom in the city is mostly related to people doing the smart thing and investing their money in real estate property in Serbia's second largest city. This would happen regardless of who was in power. However, you can question who is responsible for the low architectural value of many of the residential buildings being built in Novi Sad. ;)
nisu iseljeni Romi ispod gazele
I don't really see how this was his fault. The city government attempted to have them moved, but many citizens insisted on not having them placed in their neighbourhood. Therefore, this problem should be blamed on Belgrade's citizens. Anyways, their relocation in the coming months will definitely be successful, and it shows that his idea of having the Roma live in decent living conditions while also enabling the Gazela bridge reconstruction to go forward, will become a reality.
nije zapoceta gradnja mosta preko Ade
In my opinion, the only mistake of the city government was that they announced the project too early and promised deadlines that weren't possible. They should have run the design competions, quietly modified the GUP (which was done during his term), prepared the funds necessary to finance the project, and then announced the deadline only once they released the tender to pick the construction firm. However, this has all been done now, and its realization is inevitable. There were many delays in the project because Belgrade at the time he came into office wasn't able to receive huge loans from private banks, the EBRD, and EIB. Therefore, funding the bridge from the budget was nearly impossible. The city's credit rating improved while he was in charge and allowed them to finance it this way. Considering all the problems associated with any big project in Belgrade, I think 3-4 years is reasonably good for such a large and significant project.
nisu okrecene fasade
The widespread reconstruction of facades started while he was in power and if you had been to Belgrade in the last few years, you'd know that many facades have been beautifully reconstructed. It's hard to reconstruct thousands of facades when there are so many important infrastructure and social projects that are more urgent. However, I must remind you that he started the brilliant idea of having the city assist building owners in reconstructing facades. Work on facades has greatly accelerated since this project started.
nisu mostovi popravljeni
Bridges, with the exception of Brankov Most and Stari Most, are not in the jurisdiction of the city government. And if you look at these two bridges, Brankov Most is in very good condition and the reconstruction of Stari Most is starting next week.
napunio je takodje beogradske rafove hrvatskom i slovenackom robom
Why should the city government discriminate against where an investor comes from? If someone doesn't want to buy Croatian or Slovenian products, they can freely go to other stores. No one is forcing them to go shopping in Idea or Mercator. Anyways, food producers in Serbia are experiencing rapid growth even with the mass introduction of foreign goods. Introducing a variety of shopping chains in the city has only improved conditions for its citizens because the increased competition has lead to lower prices.

====================================================

RIP Nenad. You'll be missed. I hope that in a few years (when the law allows it), Belgrade will show its appreciation towards Nenad Bogdanovic by giving his name to the project that he dreamed about (and started realizing), the Ada bridge.
 
Približio prestonicu Evropi
Iako je politika Bogdanovićevog vođenja grada imala i još ima žestokih kritičara, koliko i pristalica, nesporno je da se Beograd od 2000. godine približio evropskim metropolama
Nenad Bogdanović

Posle sedam godina u toku kojih je Nenad Bogdanović bio na čelu izvršne vlasti Beograda, srpska prestonica je od grada u kojem se na javni prevoz čekalo satima stigla do prestižnog proglašenja Gradom budućnosti Jugoistočne Evrope. Iako je njegova politika upravljanja gradom imala i još ima žestokih kritičara koliko i pristalica, nesporna je činjenica da se Beograd od 2000. godine do danas znatno promenio i izgledom približio evropskim metropolama.

Beograđani su već i zaboravili da su posle bombardovanja 1999. godine satima putovali do svojih radnih mesta, jer je na ulicama bilo samo 428 vozila javnog prevoza, a da im sada markica za povlašćenu vožnju važi i u autobusima privatnika koji su deo sistema, oko 1.300 vozila. Premda je to nekad bilo nezamislivo, uvođenjem privatnika u integrisani tarifni sistem Bogdanović je postigao prvi korak ka cilju da tu bude uključen i prigradski prevoz. Osim toga, javni prevoz je poboljšan donacijama i kupovinom više stotina novih autobusa i trolejbusa, obnovom tramvajskih šina, potpunom rekonstrukcijom Nemanjine, Autokomande i Savske ulice, kao i obnovom oko 3.000 manjih i većih saobraćajnica.

Međutim, ove investicije u saobraćajnu infrastrukturu, kao i urbanističko planiranje da se problem saobraćaja reši izgradnjom mosta na Adi Ciganliji, Unutrašnjeg magistralnog poluprstena i lakog šinskog metroa bile su na meti žestokih kritika dela stručne javnosti. Grupa arhitekata kritikovala je ove Bogdanovićeve planove tvrdnjama da je cena projektovanog mosta na Savi i lakog metroa previsoka i da je za taj novac moguće izgraditi klasičan metro. Nasuprot ovim kritikama o prevelikom trošenju gradskog novca, Bogdanović je kod svih najbližih saradnika važio za veoma štedljivog, koji je tačno znao da izračuna kada će grad imati problema u otplati kredita za ovako velike projekte. Obrazlažući svoj stav, pre dve godine je Savezu građevinskih inženjera i tehničara Srbije u pismu poručio „da će grad nastaviti intenzivni rad na ovim projektima, bez obzira na osporavanja onih koji su tri prethodne decenije bili u situaciji da nešto urade, a nisu, i sada osporavanjem pokušavaju da opet budu relevantan faktor”.

– To je neodgovorno, na to nećemo obraćati pažnju, radićemo posao na izgradnji Beograda i gradićemo UMP i most svesni svoje odgovornosti i obaveza koje smo preuzeli – napisao je gradonačelnik, nastavljajući realizaciju svojih planova tako da je sredinom ove godine zatvorena finansijska konstrukcija za izgradnju mosta, a u toku je i tender za izbor izvođača radova na pristupnim putevima.

Za četiri godine, koliko je upravljao sa mesta predsednika Izvršnog odbora, i tri godine kao prvi gradonačelnik kojeg su direktno izabrali Beograđani, Bogdanović je uspeo da pokrene i realizuje projekat gradnje neprofitnih i socijalnih stanova. Zahvaljujući toj akciji, u novim domovima živi više od 1.000 porodica, a počela je i izgradnja još 2.000 stanova za koje će konkurisati mladi bračni parovi, profesori, policajci, socijalno ugroženi građani... Na Bogdanovićevo insistiranje propisano je da nijedan od ovih gradskih stanova ne sme da pripadne nekom od gradskih funkcionera, koji će ga pamtiti kao strogog i često nemilosrdnog šefa.

Socijalna zaštita je bila visoko na lestvici prioriteta gradske vlasti tako da su uvedene subvencije od čak 50 odsto na komunalne račune, stipendije za najtalentovanije učenike i studente, kao i decu bez roditeljskog staranja ili sa hendikepom.

Bio je ponosan što u Beogradu ima 640.000 legalno zaposlenih sa prosečnom platom od 370 evra, pri čemu je 2000. bilo 550.000 zaposlenih, dok je samo 450.000 primalo prosečnu platu od 45 evra.

Međutim, u razgovoru za „Politiku” sumirajući 2006. godinu ocenio je da je njegov najveći neuspeh nerešavanje problema nehigijenskih naselja. Objašnjavajući ovaj problem, ukazao je i na to da je spreman da se suoči i sa najneprijatnijim pitanjima i napadima.

– Kad sam duboko ubeđen da sam u pravu, meni nije problem da se borim sa javnošću i određenim grupama građana, ali ne želim da Beograđani budu kao ljudi koji ne žele da reše te probleme zato što možda smatraju da neka druga nacija ili manjina ne zaslužuje da im se reši problem. Ne želim da Beograd i Beograđani budu na takav način predstavljeni – rekao je gradonačelnik.

Uz njegovu učestalu uzrečicu „Nemam nikakvu dilemu”, sa žarom je objašnjavao da je najvažnije da se u prestonici nastavlja trend razvoja – a to su investicije, nova radna mesta, nove firme i povećana stambena izgradnja.

Osim izgradnje stanova i poslovnih objekata, posle 20 godina prvi put su izgrađene nove škole i vrtići u gradu i počela je obnova starih. Proteklih godina započeti su kapitalni radovi na obnovi i unapređenju vodosnabdevanja, kanalizacije i grejanja, započeta izgradnja nove fabrike vode „Makiš 2” i velikog kolektora – interceptora na čijem kraju će biti izgrađena prva gradska fabrika za preradu otpadnih voda, potom je izgrađen Mokroluški kolektor, vodovod Makiš – Mladenovac, a zamenjeno je više stotina kilometara vodovodnih i kanalizacionih cevi. Za komunalna preduzeća zacrtao je cilj da ne budu privatizovana, već da budu napravljena javno-privatna partnerstva sa investitorima, tako da cene komunalnih usluga i dalje određuje gradska vlast.

Na Bogdanovićevo insistiranje da se osnuje posebno preduzeće zaduženo za „Beogradsku arenu”, ovo velelepno zdanje je završeno posle 15 godina i ovih dana će dobiti upotrebnu dozvolu. U toku njegovog gradonačelnikovanja uspeo je da realizuje ideju pokojnog premijera Zorana Đinđića da bude izgrađena biciklistička staza od Dorćola do Ade Ciganlije. Osim toga, Beograd je bio domaćin brojnim međunarodnim sportskim takmičenjima, a 2009. godine biće domaćin Univerzijade.

Za projekte obnove i ulepšavanja prestonice dobio je nagradu Evropskog pokreta u Srbiji „Najevropskiji projekat 2005”. Budući da je njegov kabinet bio uvek otvoren za novinare, pre dve godine je dobio nagradu „Najkomunikativniji političar”, u izboru novinara i urednika koje je organizovala Agencija „Pragma”.

---------------------------------

Sahrana u Aleji zaslužnih građana

Nenad Bogdanović, gradonačelnik Beograda, biće sahranjen danas u 13 časova u Aleji zaslužnih građana na Novom groblju. Komemoracija povodom njegove smrti biće održana danas u zgradi Starog dvora sa početkom u devet časova, posle čega će kovčeg sa posmrtnim ostacima preminulog gradonačelnika biti izložen u Crkvi svetog Marka od 10 časova.

U 11 časova počeće opelo, dok će u 12 časova iz Crkve svetog Marka krenuti posmrtna povorka prema Aleji zaslužnih građana. Poštovaoci rada i dela pokojnog Bogdanovića mogu da se upišu u knjigu žalosti svakog dana od devet do 20 časova do 2. oktobra u 20 sati. Odlukom Skupštine Beograda, nedelja 30. septembar proglašena je danom žalosti.
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=42558
 
chicago007":2uima01s je napisao(la):
Milance":2uima01s je napisao(la):
^^Jel znas mozda u kakvom je stanju bio Beograd u trenutku kad je Bogdanovic dosao na njegovo celo?
A jel znas kakav je bio Novi Sad pre 4 godine,i sta je napravio sa deset puta manjim budzetom.Rekoh i Nikola Seceroski bi sa tolikim parama,mozda cak i vise uradio.
Pogledaj sta nije uradjeno: nije zavrsena legalizacija-zbog cega?-zbog korupcije(vrednost uplate gradskom budzetu je oko 160 miliona evra),nisu iseljeni Romi ispod gazele,nije zapoceta gradnja mosta preko Ade,nisu okrecene fasade-barem u centru,nisu mostovi popravljeni,cak nisu ni kanalizaciju uspeli da uvedu na Makiskoj strani Ade,iako su to radili pre 3 godine,jos nisu spasioce uspeli da postave na Makiskoj strani,napunio je takodje beogradske rafove hrvatskom i slovenackom robom,ako je nesto uradjeno to je sitno,a ne treba zaboraviti da je gradski budzet danas oko 1 milijardu dolara.
O metrou,i tome slicno da ne spominjem.
Nemam sta mnogo da dodam na Aleksov post, on ti je u principu sve odgovorio. Dodao bih samo jos to da ne treba zaboraviti da Beograd delom svoga budzeta pomaze ili ce pomagati velike projekte kao sto su izgradnja obilaznice itd. koji ne podpadaju direktno pod njegovu ingerenciju. Isto tako obnovljeno je dosta ulica u gradu i mnogo je poboljsan GSP koji se subvencionise iz gradskog budzeta. Po meni se ne moze reci da je Nenad Bogdanovic lose radio svoj posao i koliko je on znacio gradu mislim da cemo dosta brzo saznati. U svakom slucaju hvala mu i vecna slava.
 
Sahranjen Nenad Bogdanović

Gradonačelnik Beograda Nenad Bogdanović sahranjen danas popodne
u Aleji zaslužnih građana na beogradskom Novom groblju.

Pogrebu je pored porodice i rodbine, prisustvovalo nekoliko hiljada prijatelja i građana, a
od gradonačelnika Beograda se oprostio predsednik Srbije i
lider Demokratske stranke Boris Tadić.
On je poručio da se građani danas opraštaju od Nenada Bogdanovića, ali ne i od njegovog dela.
Tadić je svog prijatelja i stranačkog kolegu opisao kao strogog, pravičnog i
beskonačno vrednog - kao čoveka koji je uvek slavio rad.

Prema Tadićevim rečima, Bogdanović je verovao u Beograd, kao
grad drugačiji od svih ostalih na Balkanu.
ceo text : http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2007&mm=09&dd=30&nav_id=265702
 
slozio sam se da je nesa imao i mutne radnje. ali, prica da nije mnogo-dosta uradio je stvarno tuzna i jadna.
a koliko je znaci beogradu, pokazuje to da se svi pitaju kako bez njega ili ko umesto njega.

a da je novi sad RADIKALNO bolji.... opet jadno i tuzno.
 
covece, pa samo se secam onih privatnih razdrndanih autobusa koji su isli bulevarom uporedo sa tramvajima, a tramvaja nije bilo od korova. sve je to lepo sredjeno i tramvaji idu redovito.. Vozni park GSPa je ogroman i to je velik posao. To je nesto najbolje sto je uradjeno u mandatu ovog coveka.
 
Nadajmo se samo da ce se sa istim duhom nastaviti na "upgrade-u" Beograda u jednu metropolu
 
Vrh