Upravo..pogotovu prirodnjački muzej zahteva savremenu zgradu.
Najmoderniji javni objekat, bar u eksterijeru, koji je sagrađen u ovih 30 godina u Beogradu - jeste ona pijaca na Paliluli. Treba organizovati konkurse, pozvati mlade arhitekte, dati neka moderna, jeftinija rešenja, ništa to ne treba da bude preskupo - ali dobili bismo namenske i savremene muzeje.
Ovde su se vrteli razni predlozi da se zgrade ministarstava pretvaraju u muzeje. Čemu to osim potrebe da se pred svetom pokažemo, da su nam muzeji u lepim i starim zgradama poput onih u gradovima na Zapadu.. To su sve neuslovne zgrade i bilo bi pravo mučenje od baba praviti devojke.
I ne, nije bolje voditi se principom "bolje išta nego ništa". Kada bi se jednom, npr. Prirodnjački muzej, smestio u zgradu gde je sadašnji Istorijski muzej-- ne bi se odatle pomerio ni za sto godina.
Muzejima su potrebni dobri menadžeri, proaktivnost, a ne čekanje Godoa i kuknjava kako država ne rešava njihov smeštaj. Hajde ljudi pokrenite se, izađite u javnost, tražite evro-fondove, da vidimo šta može da se uradi itd.
A što se tiče dvorova, ne treba u njima praviti posebne postavke za Obrenoviće i Karađorđeviće, već priča o njima treba da se ispriča pod krovom jednog Istorijskog muzeja u okviru stalne postavke. Pa kad uđem u jednu od prvih sala gde ću videti priču o npr. knezu Časlavu, u desetoj sali znam da ću videti priču o Karađorđu i Milošu.
Dvorovi, pogotovu Stari dvor, treba da služe u reprezentativne svrhe. Da se vrati originalni enterijer i da se koristi u državne, gradske i ostale ceremonijalne funkcije. Pa kad recimo Olimpijski komitet dodeljuje godišnje nagrade zaslužnim sportistima- da ta svečanost bude u velikoj i reprezentativnoj dvorani Starog dvora, koji bi služio kao prava Gradska kuća. A ne kao do sada da se to radi u holu Narodne skupštine.. Itd, itd.
Budimo realni, koliko ljude u Srbiji zanima železnica, ili poštanski saobraćaj? Par hiljada entuzijasta. Zato je neracionalno onoliku GŽS koristiti za železnički muzej koji bi 350 dana u godini zvrjao prazan. Ili automobilski muzej pod Brankovim mostom, nisam ni znao za to rešenje.. Potpuno van pameti..
I nije naravno isto da li zaposleni primaju plate u jednom ili više muzeja. Sada npr. imate upravnika i Železničkog, i PTT muzeja, pa njihove prateće službe, a pod krovom jednog muzeja sve to može racionalnije da se organizuje.
I samo dovesti dobre menadžere, sposobne, vredne i preduzimljive ljude.