Šta je novo?

naselje Galenika

jedanBata

Novice
Učlanjen(a)
12.09.2012.
Poruke
27
Pohvaljen
4
*** tekst sadrži linkove na mapu sa opisima, a dalje u temi su linkovi na fotoalbum ***

Napisao bih par redaka o Galenici u Zemunu.
To je naselje na obodu Zemuna gornjeg grada, na putu prema Zemun polju i Batajnici.
Veoma je blizu Dunava, ali je uređenost terena takva da se to uopšte ne primećuje, jer između naselja i reke je Batajnički drum, i zeleni pojas od nekih 300 do 400 metara, u kojem su i krugovi nekih preduzeća koja su tu još od vremena sfrj. Kada se dođe do reke, obala je padina, što znači da je teren na kojem je naselje značajno izdignut od reke, tako da za svojih 50-tak godina postojanja naselje nije bilo ni u najluđoj mašti u opasnosti od poplave, a tako blizu reke.

Najvažnije je znati da je naselje od početka planski napravljeno i komunalno sasvim uređeno.
To je jedan od glavnih atributa naselja koje želim da istaknem ovim tekstom.


Ulice su pod pravim uglom, i upadljivo široke, komotne čak i za ovo vreme kada svaka šuša ima automobil, i postoje široki trotoari za normalan prolaz pešaka. Mada naselje je i dan danas dovoljno mirno da svi komotno hodaju ulicom, a prolaz vozila je sporadična stvar.
Kanalizacija je besprekorna i ugrađena od samog nastanka naselja.
Ni sa strujom nikada nismo imali problema.
Voda i vodovod su odlični.

Sve kuće su istog tipa: garaža tj. suteren, izdignuto prizemlje, prvi sprat, i tavan ili potkrovlje. Nisu identične, ali su istih gabarita i opštih crta; Nisu previše male i ušorene kao u starim naseljima u Zemunu, ima komotnosti u dvorišnom prostoru, opet kažem, zahvaljujući tome što su placevi od početka tačno iskockani, i na njima tačno propisana pozicija i gabarit kuće.

Zbog svega toga i posle decenija urbanističkog bezakonja, i nemalog broja proširenja kuća u potkrovlja i u dubinu dvorišta, po principu "koliko hoćeš i koliko možeš", gde su se iskazali najrazličitiji geniji građevine i estetike, naselje i dalje ima opšti utisak uređenosti i to ga drastično i veoma upadljivo razlikuje od većine drugih naselja. Sve to se vidi odmah, čak i pomoću programa GoogleEarth.

Naselje na severnoj i južnoj strani ima novi deo koji čine veoma prepoznatljive višespratnice (soliteri od po 12 spratova , i lamele od po 5 spratova) sa svojim crvenom fasadnom ciglom, i crnim kosim krovovima zahvaljujući kojima nije bilo onog odvratnog nadziđivanja. Crvene fasadne cigle su se pokazale kao estetsko rešenje mnogo otpornije na vreme nego neka druga, jer zgrade i posle trideset godina izgledaju dobro i neishabano.

Jedan pogled na snimak iz vazduha jasno govori da ima više nego dovoljno igrališta, parkinga, i zelenila.
Zelenilo je sjajno, jer je naselje staro već nekoliko decenija, i drveće je visoko sa bujnim krošnjama.

Kako naselje ima od početka iskonstruisane saobraćajnice i infrastrukturu, a važne saobraćajnice su ga ograničile u pravilan pravougaonik, nije moglo da bude naruženo divljim naseljem.

Altina se ne može smatrati nastavkom naselja Nova Galenika jer je autoput prema Novom Sadu dovoljno široka i frekventna saobraćajnica, da nikada nije moglo da dođe do stapanja dva naselja, ni vizuelno ni praktično.
(mala digresija: možda ste primetili da po oglasima za nekretnine oni koji oglašavaju nešto što se nalazi na Altini, stave da je lokacija Galenika)
Niko ozbiljan neće reći da je srećan što su 1997. radikali, preuzevši vlast u zemunskoj opštini, dozvolili tu divljinu zvanu Altina, Plavi horizonti, i druga divlja naselja koja su popunila prostor između Galenike i Zemun polja, i dalje se šire iza Zemun polja.
Kontrast, vizuelni i urbanistički, da ne kažem kulturni, koji čini naselje N.Galenika prema Altini je drastičan. Još bih podsetio na poplave koje su pre koju godinu nastale u Altini zbog izdizanja podzemnih voda kad je bio nabujao Dunav. Nemaju kanalizaciju, a onaj efekat izdignutog terena koji ima N.Galenika, se do Altine izgubi, pa kad naraste Dunav njima se izdignu podzemne vode.

Na mapi sam obeležio (brojem 6) deo naselja koji je do te 1997. bio zelena parkovska i pošumljena površina između naselja i fabričkog kruga fabrike Galenika. Taj pojas je 1997. zaposednut divljom gradnjom, ali one bogate klase. Samim tim što su tu izgradili svoje skromne hacijende, odmah su imali sve ono što Novu Galeniku čini privilegovanim naseljem: asvaltirane ulice sa trotoarima, kanalizacija, struja, voda, telefon, odnošenje smeća, linije gradskog prevoza, pošta, dva obdaništa, samoposluga, pijaca, ambulanta, benzinska pumpa... i oko njihovih kućerina parkovska zelena površina sa poodraslim drvećem (onim koje nisu posekli).

Ovoj listi infrastrukturnih dobara dodao bih i da je od 2003. naselje pokriveno kablovskim sistemom SBB-a (s znači smradovi) , a pre dve godine je Telekom razvukao optičke kablove (za šta su na opšte nezadovoljstvo upotrebili brdske betonske bandere, iako naselje od početka ima primerene metalne bandere ulične rasvete).Nedavno su postavljeni na nekoliko mesta podzemni kontejneri, koji su na povoljnim pozicijama.

Saobraćajno je Nova Galenika odlično povezana.
Autoput prema NS-u praktično počinje odma’ tu kod naselja, a taj isti put od lakat krivine je direktna veza i sa autoputem prema Nišu ili što bi mnogi ovde rekli, autoput prema gradu.
Sa druge strane naselja je pomenuti Batajnički drum, koji je u stvari nastavak ulice C.Dušana koja ide neprekinutim pravcem kroz centar Zemuna pa sve do Ušća i Brankovog mosta. Od kad ja pamtim naselje je imalo gsp liniju 84 čija je okretnica u sred naselja, i ide do Zelenog venca, a od pre tri-četiri godine na istoj okretnici imamo i liniju 612 koja prolazi kroz Zemun gornji grad, pored doma zdravlja u Šilerovoj, Zemun novi grad, pored železničke stanice u Zemunu, pored okretnice 15 i 45 izlazi na vezu dva autoputa, zatim pored Tempa i kvantaške pijace (buduće veletržnice) , bežanijskog groblja, pored naselja Bežanija, SC 11. april , Studentskog grada, bulevarom Z.Đinđića do opštine NBG , i okreće u Pohorskoj (isto gde i 16-ica). Veoma blizu naselja je i okretnica gsp linije 17 , gde je i taxi stajalište, pa kad naručite vozilo a ono stigne za minut. Pored naselja prolaze i linije gsp-a 707, 704, 706, 73, 705.

Dunav je za sve ljubitelje aktivnosti na reci takođe veoma pristupačan, veliki je broj stanovnika Galenike aktivan na reci, i na adi Vojne bašte postoji živa zajednica izletnika, kao u ostalom duž cele obale Dunava i Save na celoj teritoriji Beograda.

Poljana pored naselja (na mapi desno od naselja) je ogledna njiva nekog od poljoprivrednih instituta. Generacije dece sa naselja su stazom preko te poljane pešačile u osnovnu školu OtonŽupančič/DesankaMaximović (sada čujem da će ta zgrada da bude geografski fakultet) do konačne izgradnje škole na naselju Galenika 2009. Ta staza preko njive je uvek bila i neka vrsta šetališta, jer pruža fantastičan pogled na široko nebo iznad ravnice, i na zalazak sunca iza naselja. A u udaljenom kraju poljane se nalazi tor i štale sa konjima koji mirno pasu ili kaskaju. Dovoljno daleko da se uopšte ne osećaju, a svojim prisustvom pružaju lep rustični prizor. Nešto što se može videti samo tu. Sve to će za godinu dana (ako se ostvare planovi) da bude uspomena, jer će po sred te njive da prođe saobraćajnica prema novom mostu preko Dunava.

Novi most.
Kakve će promene života doneti novi most tek ćemo videti. Oko naselja je saobraćaj veoma frekventan oduvek, pa ne verujem da će se to odraziti mnogo na naselje u smislu nekog povećanja buke. Vrednost nekretnina će porasti, nadamo se. Kako će izgledati taj novi deo grada koji će neminovno narasti sa druge strane Dunava. Hoće li biti još jedna divljina nalik drugim srpskim ruglima od naselja, ili nešto bar približno sređeno kao Novi Beograd, i kao Nova Galenika.

Mape - uža i šira okolina:
uža okolina
šira okolina
Link prema albumu fotografija

plavim kružićima sam obeležio stanice gsp-a , unutar naselja su
stanice linija 84 i 612, a bočno od naselja su dve stanice linije 707 koja novosadskim autoputem ide prema Zemun polju

žutim elipsama sam obeležio benzinske i plinske pumpe, ima ih tri na obodima naselja i četvrta je kod okretnice linije 17.

bledozelene linije obeležavaju kuda prolaze linije gsp-a.
račvanje strelica pokazuje gde 84, 707, 704, 706 idu prema Zemunu i Beogradu, a 612 prema Zemunu gornjem gradu

žutim linijama i brojevima sam obeležio celine koje želim da istaknem:

1.centralni deo naselja, od uvek su tu male bele zaobljene kućice-lokali, koje su krajem 60-tih verovatno izgledale svemirski, i u kojima su prostorije mesne zajednice, ambulante, biblioteke, pošte, apoteke, lutrije, gsp dispečer, obućar, pekara, frizer, mesara, male prodavnice... pored je velika samoposluga Maxi, tu je okretnica gsp linija 84 i 612

2.prostor simetričan onom pod br.1 , ali tu je jedan od dva vrtića, i staro igralište, tj. parkić.

3.drugi vrtić sa prostranim ograđenim igralištem, tu je od kad je napravljen taj novi deo naselja, krajem 70-tih, početkom 80-tih.

4.osnovna škola M.Pupin sa prostranim ograđenim igralištem, tu je od 2009. , inače taj prostor je od kad se ja sećam bio šibljak, povremeno raskrčen da bi se tu smestio putujući luna-park. Škola je tu planirana decenijama unazad.

5.prizemni lokali: prodavnica, pekara, apoteka...

6.prostor koji je do 1997. bio pošumljena zelena tampon zona između naselja i fabričkog kruga Galenike, a onda su nikle "skromne kućice" , i hale nekih firmi.

7.zelena pijaca , okružena prizemnim lokalima (pekara, mesara, ribarnica, hemijsko čišćenje...)

8.neka vrsta mini šoping centra ;) , tu su samoposluga Roda, Tehnomanija, Uradi Sam, Đak, i druge prodavnice odeće i obuće...sa prostranim parkingom

9.slično kao 6. (hehe) , do 1997. bilo deo njive pored autoputa. Ta lokacija se zove Ratarski put, i tu je takođe bogata divlja gradnja, sa poslovnim prostorom, ugostiteljskim objektima i benzinskom pumpom. Ali kao i Altina, od naselja Galenika su odvojeni dovoljno širokom saobraćajnicom. I oni se isto u oglasima predstavljaju kao Galenika.


10.okretnica linije 17 , i taxi stanica , tu je i srednja saobraćajna škola, malo dalje niz ulicu C.Dušana je viša medicinska škola

11. stambeni blok, iz meni nepoznatih razloga znan po imenu Majmunjak ili Majmunsko naselje, pored kojeg smo išli u školu (možda baš zato).

12. u neobeleženom polju je zgrada bivše OŠ Oton Ž./Desanka M. , a obeleženo sa 12 su ograđeni tereni FK Partizan, ali dok sam ja bio đak u pomenutoj OŠ , ti tereni su bili otvoreni tereni kluba fabrike Teleoptik i svima dostupni, tu smo imali fizičko.

13.tor ili koral, gde se mogu videti lepi konji, koje ponekad izvedu na šetnju oko cele poljane/njive


ZP - Zemun Polje , linijom obeleženo originalno naselje, okolo je divlja gradnja

AL - nije Albanija nego Altina

PH - Plavi Horizonti

GB - Goveđi brod , izlaz na Dunav, nije uređeno, tu je neka šljunkara i neko večito privremeno prebivalište Roma, ali tu žitelji Galenike koji se time zanimaju drže čamce kojima prelaze na drugu stranu

VB - Vojne bašte - sojenice i kolibe na obeleženoj adi i levoj obali Dunava u tom delu

Smeđa linija - po neproverenim najavama tuda će se pružati saobraćajnica prema novom mostu preko Dunava

Kockica na kraju smeđe linije - tu je lakat krivina kojom počinje novosadski autoput, i kažu da će tu biti raskrsnica prema novom mostu

VP - naselje Vojni Put, uglavnom divlje - ružno kao većina divljina, i u jednom većem delu sa skoncentrisanim romskim stanovništvom, i atmosferom.

ŽS - železnička stanica Zemun , pored nje je stanica linije 612 i 45

ZM - fabrički krug nekadašnje fabrike Zmaj , tu su sada mega marketi Roda i Dis, do kojih se može doći odmah sa autoputa, ali i od železničke stanice Zemun, tu je naravno i benzinska pumpa Zmaj

T i KV - megamarket Tempo i Kvantaška pijaca (Veletržnica Beograd)
tu prolaze linije 612, 711, 708



Zamisao koja me je motivisala da napišem sve ovo na ovom forumu (i da se na isti zbog toga i učlanim)
je da istaknem koliko su (mi) važne sve te stvari koje ima planski napravljena lokacija, sa minimumom improvizacije i samovolje pojedinaca, bar u urbanističkom pogledu. Jasno postavljene ulice, tačno razgraničeni placevi, javne i zelene površine, postojeća i funkcionalna podzemna infrastruktura...

Naglasio bih da se moje nezadovoljstvo koje sam izrazio prema divljoj gradnji odnosi isključivo na to.
Nemam nikakva elitistička ubeđenja, niti predubeđenja prema ljudima koji stanuju na takvim lokacijama.
I u ovom naselju se po stanju različitih dvorišta i kuća jasno vidi da u njima stanuju najrazličitiji ljudi.
Ali kao što sam već razjasnio, moj pozitivan utisak se odnosi na opštu urbanističku uređenost, ljudi nisu tema ove teme, bar ne direktno.

Ako ste sve ovo pročitali, i stekli iz mog teksta predstavu o pozitivnim stranama naselja Galenika, i nekih srećnih okolnosti koje doprinose opštoj dobroj slici, voleo bih da se uključite u ovu temu tako što biste naveli još neka naselja koja su u sličnoj i većoj meri uređena, i svojom komunalnom i urbanističkom stabilnošću pružaju ljudima upadljivo bolji kvalitet stanovanja, nego u nekim drugim lokacijama.
 
Mogao bi knjigu da izdaš :D
Inače lepo naselje i mislim da je jako loše GSP povezano (samo jedna prava linija, 84)
 
jedanBata":1uw7cbyo je napisao(la):
Ako ste sve ovo pročitali, i stekli iz mog teksta predstavu o pozitivnim stranama naselja Galenika, i nekih srećnih okolnosti koje doprinose opštoj dobroj slici, voleo bih da se uključite u ovu temu tako što biste naveli još neka naselja koja su u sličnoj i većoj meri uređena, i svojom komunalnom i urbanističkom stabilnošću pružaju ljudima upadljivo bolji kvalitet stanovanja, nego u nekim drugim lokacijama.

Onda je tema trebalo da se zove "Najlepsa urbanisticki uradjena naselja Beograda"

Ja dajem primer iz mog komsiluka, Cerak Vinogradi, savrseno mesto, skoro najvisa tacka Beograda, uz odlicne saobracajnice, fenomenalan prevoz, parkinga i dalje ima bar 30% prazno, unutrasnjost naselja ogromna sa parkovima, terenima bez saobracaja sa jednom skolom, 3 vrtica, toplovod, gradjeno za vojsku, sendvic zidovi sa fasadnom ciglom, kazu da je to jedno od najlepsih naselja na Balkanu i da je zasticena zona Beograda, nema sanse da se pomislja na divlju gradnju u okviru naselja.

Nije ni Vidikovac los, ali Cerak Vinogradi su odlicni.
 
cerak odlično saobaćajno povezan? sa čime?


mi onda očigledno imamo različita shvatanja šta je to dobra saobraćajna povezanost
 
Kompletan gornji deo Cerak Vinograda ceka bus kod Meka 23, 37, 50, 53, 59, 89, E2, E5, E7. Nije bas kao Pozeska, ali po meni nije lose. Za donji deo nije bas zgodno, ali dadose im 52.

Ne znam sta je po tebi dobra povezanost. Pozeska je savrsenstvo, ali nije bas idealno naselje u drugom smislu, jako lose zgrade, parkinga nema, vece zagadjenje i sl.
 
povezanost mi je kad ima više od jedne ulice sa po jednom trakom do centra.


čekati 37 u špicu i njime ići do centra znači putovanje od jednog sata, kroz ratka mitrovića, požešku, šećerane, kneza miloša, pored skupštine, a da se ne zna gde je veća gužva.

blagoja parovića isto katastrofa, ali ipak bolje nego nego putanja kojom ide 37....


po meni dobra povezanost ne znači da imaš liniju do svakog mesta, nego da imaš manje linija, ali pouzdanih gde ćeš uz eventualno presedanje da brzo stigneš do svog odredišta.


a što se tiče saobraćajne infrastrukture u beogradu jedino novi beograd je dobro povezan. na nbgd ti se neće desiti da čekaš neki semafor duže od dva puta, osim naravno ako ne ideš na novi most. iz bilo kog dela novog beograda ćeš pre stići u centar nego sa ceraka, u bilo koje doba dana, autobusom ili kolima.


a da ne pričamo da cerak ima jako lošu vezu sa autoputem,

da bi došao do auto puta u pravcu niša moraš da ideš na rakovicu, pa preko manastira na kružni put, pa da tim putem ideš do auto puta. za novi sad i šid isto nije lako....

ka banatu takođe povezanost je katastrofalna, sa tendencijom da može da bude samo još gora.

dobra povezanost je sa ibarskom magistralom, ali izgradnjom auto puta beograd-preljina cerak opet ostaje loše povezan i sa ovom saobraćajnicom, pogotovu ako bude leva obala save, pa će žarkovčani morati lepo da se voze do obrenovca da bi se priključili na auto put beograd preljina.
 
Ako pricas o gradskom prevozu isto ces putovati iz blokova do centra koliko i sa Ceraka. Kao da ja ne znam koliko su sinhronizovani semafori na NBGD pa sve ide potaman. Ti pricas o losoj vezi sa autoputem?! Jesi li cuo za Orlovacu na 5 minuta odatle i obilaznicu Beograda?

Ako se izgradi auto-put i sav teretni saobracaj krene tamo ja ne znam zasto bih isao do autoputa kod Obrenovca kad mogu ibarskom negde kasnije da se ukljucim?

Ziveo sam ja na NBGD 10 godina, ali tu priznajem samo deo oko opstine. Tu su problem stare losije zgrade, ali lokacija je odlicna. To sto se narod lozi na west, Belville koji su 100% u Betonu pored toplane, garaze GSP-a, buduce stanice, ogromnih petlji, to je idilicno kao da zivis u Savskoj ulici. Ja sam za neke druge aspekte zivota. U odnosu na Galeniku koja infrastrukturno lici na Cerak Vinograde, na Ceraku je sve bolje. Blizu je Kosutnjak, Ada, sada i NBGD na koji se kolima stize za manje od 15 minuta u spicu. Ne vidim vise toliku nuznost da se povezes sa auto-putem na Gazeli kad postoji obilaznica i novi most na Adi. Gde bi to morao da idem da bi se bas ukljucio na Gazeli? Ona vise nije primarna za Cukaricu kad se sve ovo na Adi zavrsi. Vise nece biti ni potrebna i bice jako rasterecena.
 
једанБато, постави неке фотке ако можеш, да видимо амбијент, итд. Галеника, са све Новом Галеником је једно од ретких локација у Бг на које ретко залазим.

100% се слажем са Николом011 за Церак Винограде - једно од најлепших насеља у граду, вероватно би га пожелели и много богатији и сређенији градови, а и дивља градња се, колико сам могао да видим, своди на уградњу прозорских оквира друге боје :) Скоро нестварно за Београд. Штета што одржавање није боље.

Насупрот ЦВ стоји Видиковац, некада феноменално место, али недавно УНАКАЖЕН надградњама, "закровљавањем", инфициран баракама и разним мањим крпљењима. Разболео сам се када сам видео оно, није ми добро када се сетим :evil: :evil: :evil:
 
Dok sam ziveo na NBGD niko me ne bi ubedio da odem na stari Beograd. Kad silom prilika odes, i to cak na Vidikovac, pa malo udahnes vazduha i naviknes se, onda sebi postavis i neka druga pitanja. Gde cu sutra ziveti, ne znam. Stepa mi je po reklamama na pocetku gradnje izgledala kao Cerak Vinogradi, ali kad sam sad video sta je to ustvari ispalo ostao sam u soku. Ja sam nekako uvek za novo, tu su jos uvek subvencije, staro treba renovirati tako da su mi Cerak Vinogradi kojima nikako ne pada cena koliko u drugim delovima skuplji od Stepe na kredit. Zato sam ja da se ukinu sve subvencije i da trziste uradi svoje pa da mogu da biram.

Najlepse naselje na NBGD su mi one kockice iza Energoprojekta i njhihova okolina i relativno veca prostranost izmedju tih lepih malih zgradica. U nekom uzem centru lepe su mi zgrade od fasadne cigle na Lionu, sve ostalo u Beogradu postalo je ili previse sareno, nefunkcionalno, razbacano bez ikakvog reda i previse betonirano.
Kad sam jednom otisao da vidim nesto u onom cuvenom kraju na potezu od Juznog bulevara do Gospodara Vucica gde su nekreetnine zaista skupe, ja sam samo pomislio ko moze tamo da zivi i zasto je to toliko skupo. Ja tamo nisam video to sto drugi vide.

Da, Vidikovac je zaista lep kako je osmisljen, ali ona sarenolikost nadgradnje i lokala da covek ne moze da zamisli da se toliko baraka moze uvuci izmedju zgrada jesu katastrofa, ali arhitektonski gledano, takodje jako lepo zamisljeno i verovatno je bilo fenomenalno kad se tek zavrsilo.
 
Fino predstavljeno ali puno teksta ni jedna slika i kako da neko dodje ako pozeli slike slike kao za grocku.Svidja mi se ovo prestavljanje krajeva beograda bilo bi fino kad bi svi bili grupisani najednom mjestu IGORE .Ja cu kad uhvatim vremena predstaviti Banovo Brdo .
 
Igore, definitivno nam fali podforum "Moj kraj" ili nešto na tu temu.
 
Hvala na učestvovanju u temi.
U vezi slika koje tražite, ovo je veza prema albumu koji sam malopre popunio slikama koje sam našao na disku, a koje sam napravio većinom pre dve godine, i njihova namena nije bila informativna pa se ograđujem ako vam se tako i učine (neinformativne).
(kada kliknete na sliku, otvoriće se u nešto smanjenoj formi , pa treba još jednom kliknuti da se otvori u punoj veličini)

Na GoogleEarth ima na mapi Galenike zanimljivih slika ambijenta, a isto tamo kao i na planplusu ima obeleženih pozicija nekih bitnijih tačaka (stanice, pumpe, firme...)


Za Cerak se slažem, super je. Ali istini za volju, tamo sam jako retko prolazio, ipak mi je ostao jako lep utisak.
Naravno, osim izgleda, samo oni koji tamo žive mogu da kažu nešto i o svakodnevnim detaljčićima koji mogu da zagorčaju život :wink:

Dodao bih, mislim da po cenama kvadrata Cerak šije Galeniku :?
 
Jel pregledao neko album ? (imam utisak da nije niko)

Kako vam se čine slike naselja ?
 
Vrlo lepe slike.
Meni se naselje sviđa. Samo mi je malo odvojeno od ostatka Zemuna, nekako odsečeno, to mi smeta. Inače je infrastrukturno vrlo solidno uređeno.
 
Galenika jeste lepo naselje, ali ono što je najveća greška tadašnjih urbanista je da su napravili uske ulice i da praktično nema parkinga!
Obzirom da je naselje nastalo kao "greenfield", mogli su da naprave baš komotno naselje.
Bilo je mesta da kod svake male zgrade bude bar po 10ak parking mesta.
Ovako svi trotoari su zakrčeni automobilima koji nemaju gde da se parkiraju, i vožnja ulicama često je kao "kroz iglene uši"
 
mekbejn":ze4jf2k1 je napisao(la):
...Samo mi je malo odvojeno od ostatka Zemuna, nekako odsečeno...
Ta odsečenost je (nisam siguran, tako se priča) zato što je naselje prvobitno nastalo kao stambeno rešenje za radnike Galenike, i drugih obližnjih tadašnjih preduzeća.
A i nije baš nešto odsečeno, bar ne u smislu udaljenosti i saobraćaja, ali jeste zasebna celina, što je veliki plus na onaj način kako sam opisao u početnoj poruci.

Nick Slaughter":ze4jf2k1 je napisao(la):
Galenika jeste lepo naselje, ali ono što je najveća greška tadašnjih urbanista je da su napravili uske ulice i da praktično nema parkinga!
Obzirom da je naselje nastalo kao "greenfield", mogli su da naprave baš komotno naselje.
Bilo je mesta da kod svake male zgrade bude bar po 10ak parking mesta.
Ovako svi trotoari su zakrčeni automobilima koji nemaju gde da se parkiraju, i vožnja ulicama često je kao "kroz iglene uši"
Potpuno pogrešna primedba.
Tadašnji urbanisti (stari deo naselja sa jednospratnim kućama je pravljen od sredine do kraja 60-tih godina, a planiran verovatno više godina ranije)
su planirali po tadašnjim standardima. Svaka od tih kuća ima po dve garaže. Druga je priča što su mnogi te garaže pretvorili u stambeni prostor, i što se tokom 40-50 godina broj automobila po stanovniku povećao. Ali kao što sam naglasio u početnoj poruci, ulice su široke i prohodne čak i kada su načičkane parkiranim vozilima. To je jedan od aduta ovog naselja. Na nekim drugim mestima u Zemunu (da uzmem za primer Novi grad gde se čak može videti isti tip kuća, verovatno pravljene u istom periodu) često su ulice upravo takve kao što si ti opisao, uzane i bez mesta za parking, ali na Galenici ne.
 
opet ja, u sledećih nekoliko poruka nakačiću razne slike i linkove na članke o Galenici koje sam našao na internetu.
ništa od ovih slika nije moj rad:

***

pogled sa solitera - na solitere
32211651.jpg


najzad sagrađena škola
skola_galenika_prva.jpg


pogled sa solitera - na solitere sa snegom
37759487.jpg


zelene površine
o43230-f1.jpg


pogled sa severnih solitera na jug, vidi se kako je bujno drveće. desno se vidi ulica L.Mamuzića , a desno od ulice je bivša zelena površina. daleko desno u pozadini se nazire divljina Altina, a levo se vide južni soliteri
26545290.jpg


presvlačenje asfalta ulice Petra Jovovića , desno se vide kvadratni lokali o kojima sam pisao
Radovi-Galenika.jpg


pogled sa južnih solitera na lamele, iza se vidi prostor gde je sada škola, a tada je bila zelena površina i neki neuspeo pokušaj gradnje
2-27-Stambeno-naselje-Galenika-02-1981.jpg
 
LINK na jedan , rekao bih tematski sličan forum, gde od sredine stranice (poruka #850) ima slika Galenike i okoline, uz komentare sa kojima se samo delimično slažem. slike preporučujem samo kao info, ali napominjem da se sve to može mnogo lepše fotografisati. a o tome da nije nikako precizirao poziciju lokacije, da ne govorim...

LINK na pomalo komičnu vest sa Galenike, pogledajte i komentare ispod vesti ;)

LINK na vest gde se vidi unutrašnjost škole (eto, naišao sam i na to pa da se ne baci)
 
Jos kad bi bidjeli te kioske dizajnirane koji i dans djeluju svemirski inace cini mi se da je naselje pocelo da se gradi 76 godine
 
eh, za razumevanje pročitanog teksta - ocena dva minus !

nisu kiosci nego lokali,
i napisao sam da su sigurno tada u svoje vreme bile modernog dizajna.
ima na forumu koji sam linkovao u svojoj prethodnoj poruci jedna slika okretnice autobusa u naselju
gde se vide ti lokali.

za 76. - može da se odnosi na onaj deo sa soliterima i lamelama, ali onaj središnji deo sa jednospratnim kućama
je građen od sredine 60-tih, stanujem u jednoj od njih pa znam.
 
mISLIO SAM na lokale pogresno sam se izgrazio vjerovatno se misli na solitere provjericu kad vidim novine gdje sam to procitao.Vjerovatno mi nije ucitalo tu fotografiju a kazu ljudi da i danas odisu savremenoscu da ih vrijeme nije pregazlilo pogledacu sa drugog racunara
 
Juče sam saznao da je postavljen temelj za izgradnju crkve na naselju Galenika.
Lično sam nezadovoljan zbog toga, jer imam negativno mišljenje o SPC zbog njihovog delovanja i opšteg licemerja kojeg se ne bi "postidela" ni najljigavija politička partija.
I o religijama generalno imam loše mišljenje.
U pitanju je pozicija na uglu Batajničkog druma i puta koji ga spaja sa autoputem za Novi Sad.
Pozicija je izdignuta nekoliko metara iznad nivoa na kojem je pomenuta raskrsnica, kao neki mali breg.
To je uvek bio deo uređenog parking prostora oko naselja, ali zbog veće udaljenosti od stambenih zgrada, niko taj "ćošak" nije koristio za parkiranje, pa je odavno bio zarastao u korov.
Ako se to izgradi, a nema razloga da se ne izgradi jer je investitor pun (narodnih) para, naselje (pogotovo red lamela i solitera u neposrednoj blizini) će moći da uživa u jeci zvona, i okupljanju prosjaka.
 
Hvala na informaciji o otvaranju novog gradilišta :kk:
Na tom delu izuzeto retko se može videti parkirano vozilo - dugo zvrji prazno
ako u naselju ima budista ne bi mi smetalo da podignu i svoju bogomolju

Sobzirom da u samom naselju preovladavaju hrišćani a decenijama to mesto zvrji prazno
a sama Galenika po prilično dobro je pokrivena sa vrticima,školama,poštom , pijacom. . .
ne shvatam zašto ti smeta da drugi na tom mestu ljudi zadovoljavaju svoje potrebe ako te aktivno ne ugrožavaju ?

Ostace još tu dosta prostora i za druge objekte
kao sto je podignuta privatna fabrika papira,i gomila dr. privatnih posl.zgrada na zelenoj porvršini samog naselja
a koristi ima samo nj. vlasnici :( a ne i okolni stanari.
Nasuprot tome u crkvu će ulaziti ne mali broj ljudi sa N. Galenike :D
 
uvek me je zanimalo ko finansira izgradnju crkvenih objekata, zna li neko od vernika?
 
Vrh