Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

Struka slobodno može da ignoriše obične korisnike onda.
S druge strane, ako nekoga zanima informacija...

IMG_20230711_141253.jpg
 
Ne razumem šta ovo tačno znači. Da li enpay prestaje da postoji i da ćemo koristiti OB web servis ili će svi tagovi vezani za enpay dobiti mogućnost korišćenja van SRB. U tom slučaju verovatno će traziti tu dodatnu karticu za plaćanje u inostranstvu… ili je neka treća opcija. I nejasno je da li ćemo dobiti sve funkcionalnosti OB odmah ili sa zakašnjenjem, na primer uključivanje još neke zemlje u sistem.
P.S ne mogu da nađem nigde podatak kada sam kupio tag tj. koliko mi je uređaj star, da li to može nekako da se proveri? Ja sam svoj direktno poručio preko enpay.
 
Ne razumem šta ovo tačno znači. Da li enpay prestaje da postoji i da ćemo koristiti OB web servis ili će svi tagovi vezani za enpay dobiti mogućnost korišćenja van SRB. U tom slučaju verovatno će traziti tu dodatnu karticu za plaćanje u inostranstvu… ili je neka treća opcija. I nejasno je da li ćemo dobiti sve funkcionalnosti OB odmah ili sa zakašnjenjem, na primer uključivanje još neke zemlje u sistem.
P.S ne mogu da nađem nigde podatak kada sam kupio tag tj. koliko mi je uređaj star, da li to može nekako da se proveri? Ja sam svoj direktno poručio preko enpay.
Pisano više puta i mnogi forumaši već znaju.

U vreme dok je JP Putevi odbijalo da uvede popstpaid za fizička lica ,jedan od distributera je napravio aplikaciju i pokrenuo biznis iskoristivši opciju da pravna lica imaju 5 posto popusta na fakturu ako je izmire u dogovorenom roku.Za to je morao da položi bankarsku garanciju i proširi rad kancelarije.

Ljudi željni postpejda su naravno prelazili ko njih,prekonfigurisali svoje pripejd tagove,pravile su se akcije sa master karticama itd i stvar je zaživela.

Neke procenu su da imaju desetine hiljada korisnika,a prvi problemje nastao pre nekolko meseci kada je uveden jedinstveni popust od 6 posto,Svaki od korisnika zna kako se to kod Enpay ostvaruje.

Drugi problem je sada Open Balkan jer su pregovore vodile dve državne kompnije i nisu se bavili distributerima.Sada se zbog masovnosti broja korisnika pravi most koji će i njih povezati na OB ali tu nismo samo mi uključeni a Makedonci imaju zahtev da OB što pre uključi teretni saobraćaj koji je njima mnogo bitniji jer imaju jaku špediciju i autobuski prevoz.

I kada sve ovo prodje ko garantuje korisnicima Enpay da će kompanija imati profit ako matično preduzeće ponovo promeni neka od pravila u vezi popusta itd itd.

Za proveru taga probaj servis na sajtu OB.imaju opciju unosa serijskog broja ali nisam siguran šta je odgovor ,tj da li ti daje podatak o vremenu formiranja tvog taga.Eventualno na nekoj stanici možeš pitati inkasanta da ti pročita sa ekrana taj podatak ako želi da se cima.
 
Ne kontam da li će se za ovo koristiti već postojeći tag PS ili parking Servis uvodi svoje tagove ?
 
Ne kontam da li će se za ovo koristiti već postojeći tag PS ili parking Servis uvodi svoje tagove ?
U tehničkoj dokumentaciji piše doslovno da mora biti kompatibilan sa tagovima Puteva Srbije jer ih ima već preko 600.000 hiljada u prometu i da ne žele da se opterećuju nabavkom novih.

U principu Open Balkan aplikacija može da poveže bilo koji sistem koji koristi CEN278 standard ,dogovoris samo karticu i razmenis kodove i to je to...Tako možeš da napraviš kompatibilnost i sa nekim u Australiji na primer.

Dobro je da se krenulo ovim putem ali i da se nastavi jer bi ovo stvarno bilo olaksanje za sve Beogradjane ali i Nišlije,Novosadjane koji bi mogli lako primeniti isti model a i Putevi bi dobili više korisnika.

Vidim na Aerodromu itd su postavili neke antene čitače ali je stvarno glupo ako bi insistirali na drugom standardu i korisnike prinudili da imaju dva,pet ili deset tagova ako žele da prodju bez zaustavljanja.

Takodje je pohvalno da se planoira i OCR opcija očitavanja takodje.
 
Poslednja izmena:
Odlična vest i posle jučerašnje vesti sa Ade sada je i najvećim skepticima korišćenja taga valjda jasno kako život može biti lakši bar u tom delu priprema za put.

Sada bi logičan sled dogadjaja trebalo da bude izrada funkcionalne mobilne aplikacije i kao sledeći korak ta aplikacija bi trebala da ne kažem morala posedovati i modul preko koga bi korisnik mogao da kupi vinjetu za okolne zemlje i dobije potvrdu i podsetnik do kada važi takodje preko aplikacije
 
Sad jedno prakticno pitanje, i Allyes (enpay) i putevi Srbije navode AMSS u Bul. A. Čarnojevića kao mesto gde može da se preprogramira Tag. Da li to znači da prebacivanje sa enpay na OB moze da se završi na jednom mestu? Za nas van Bg ovo je bitno da se izbegne odlazak iz jednog u drugi deo Bg.
 
Sad jedno prakticno pitanje, i Allyes (enpay) i putevi Srbije navode AMSS u Bul. A. Čarnojevića kao mesto gde može da se preprogramira Tag. Da li to znači da prebacivanje sa enpay na OB moze da se završi na jednom mestu? Za nas van Bg ovo je bitno da se izbegne odlazak iz jednog u drugi deo Bg.
Moj savet,okreni ih i telefonom proveri da li može.
Sve se odigrava u hodu, posebno u slučajevima da Enpay tako da se dnevno menjaju informacije.
 
Zar nije bilo reči o tome da nam tagovi nisu kompatabilni? Svakako odlične vesti!
Jeste pisano o tome ovde na forumu, ali ja lično ne znam pojedinosti (o kompatibilnosti). Svakako jesu odlične vesti.

Kako naajvljuje pregovori su u toku sa BiH, Crnom Gorom i sa Grckom (reče Vesić da je imao razgovor sa novoizabranim ministrom saobraćaja- Grci pre nekakko imali izbore, pa vrv zbog toga ta priča će možda najkasnije zaživeti....)

A što se tiče kompatibilnosti verujem da ako ima volje sve može da se reši.

edit: ja lično sam smatrao da će sa HR ići najsporije, al drago mi je da su me demantovali.
 
Ako sam propustio izvinjavam se, ali nigde ne vidim da se spominje da li će osim kompatibilnosti i povezivanja sa drugim zemljama važiti i popusti koji tamo dobijaju korisnici ENP-a? Pa tako na primer u Hrvatskoj je ogroman popust ako se koristi tag, da li ćemo i mi sa srpskim tagom imati taj popust ili će oni koje hoće popust morati ipak i dalje da imaju dva taga? Lepo je to što ne moramo da se zaustavljamo, ali ipak najveći benefit u zemljama koje su dobro rešile ovu problematiku je značajan popust koji se dobija.
 
Ako sam propustio izvinjavam se, ali nigde ne vidim da se spominje da li će osim kompatibilnosti i povezivanja sa drugim zemljama važiti i popusti koji tamo dobijaju korisnici ENP-a? Pa tako na primer u Hrvatskoj je ogroman popust ako se koristi tag, da li ćemo i mi sa srpskim tagom imati taj popust ili će oni koje hoće popust morati ipak i dalje da imaju dva taga? Lepo je to što ne moramo da se zaustavljamo, ali ipak najveći benefit u zemljama koje su dobro rešile ovu problematiku je značajan popust koji se dobija.
Za Makedoniju ne važi za sada.To će biti predmet narednih dogovora.Važi samo 6 posto kroz Srbiju za sada.

Pritom treba napraviti razliku na popust kod pripejda gde vi nekome date novac unapred i postpejda gde plaćate sutradan.Neki rizici su skopčani s time ali se nadam da će deo toga ispeglati.

Slično kao i sa romingom otprilike,nešto važi a nešto i ne.
 
Za Makedoniju ne važi za sada.To će biti predmet narednih dogovora.Važi samo 6 posto kroz Srbiju za sada.

Slično kao i sa romingom otprilike,nešto važi a nešto i ne.
U tom slučaju većina onih koji su već nabavili hrvatski tag će i dalje nastaviti da ga koristi. Moj drugar nekoliko puta mesečno koristi HR puteve i njihov tag je uzeo prvenstveno zbog značajnog popusta. Koliko vidim njemu će ovo samo zakomplikovati život jer će morati sada da nekako izoluje srpski tag, da mu se ne bi naplatilo duplo.
A ova novina će biti korisna samo nama koji par puta godišnje prođemo kroz HR pa nećemo da se cimamo oko njihovog tag-a.
 
A šta je situacija sa Grčkom koliki popust oni imaju na tag - ako imaju uopšte popust?
 
Je l za tag može da se veže samo kreditna kartica? Ili može i debitna?
 
DIna i Master su "svetske kartice", trebalo bi da rade u celom svetu. Dina je domaća, može samo za plaćanja unutar Srbije
 
Vrh