Šta je novo?

Naplata putarine: vinjete, naplatne rampe, TAG uređaji

To je drugi Autoput...mislim da je od početka komunicirano da će da radi samo na e75

Не, није "комуницирано". Српски таг би требало да функционише на свим аутопутевима под наплатом у Македонији, исто као и македонски на свим аутопутевима под наплатом у Србији.
 
kad sam isao pre par meseci na Ohrid, neprijatno me iznenadilo kad su mi rekli da MCard ne vazi na "autoputu" prema Tetovu i dalje Gostivaru...
pisem autoput pod navodnicima, jer je u tako losem stanju da je moj saputnik, koji je pokusavao da spava, u jednom trenutku reagovao sa "vozi malo po putu, jbt" :)
 
Šta mislite koji je bolji model napalata putarine, otvoreni ili zatvoreni?

I oba imaju i prednoste i maane. Otvoreni je kad se naplata vrši među gradove, tokom ulaska u svake dionice. Nedostatak mu je da ima više stajanja, ali prednost je u tome da se može ubaciti više petlja pomeđu dionicama manje naplatnih rampa. Primjeri u regionu su Makedonija, Grčka. Kod zatvorenog sistema prednost je ima manje stajanje samo dva pri ulaskaom i izlaskom sa autoputa, ali maana je da svaka petlja mora biti ujedno i putarina. Ovo je recimo kao u Srbiju šta je naplata putarine, Slovenija... više zemalja.

Treći model, je vignette only, kao Bugarska recimo. Rampe ne vidiš nigde, ali moraš imati nedeljnu, dnevnu ili godišnju vinjetu. Provjera e samo kad te policija zaustavi.

Četvrti moguči koji mi nećemo videti u regionu je potpuno otvoreni autoput, da naplata nema uopšte. Ovo je dobar model za malih država kao Makedonija ili Crna Gora gde se može uvesti samo neka ekološka taksa za vozila koji tranzitiraju kroz državu koja bi se naplačivala samo pri ulaskom u te države još na graničnim prelazima ili preko internet kao vinjeta i to je to. Prednost ovog sistema je da se destimuliše i sklanja tovarni saobračaj sa lokalnim putevima da bi se izbeglo plačanja putarine. Tkd male potrebne zaposlenih, manje oddržavanja sistema, manje operativni troškovi.
 
Не, није "комуницирано". Српски таг би требало да функционише на свим аутопутевима под наплатом у Македонији, исто као и македонски на свим аутопутевима под наплатом у Србији.
Ako se sećaš ista situacija je bila i tokom korone...kada su nam makedonci omogućili da besplatno prolazimo ka Grčkoj. To je važilo samo za taj pravac.

Makedonci još svoje tagove i Mkard nisu uvezali a kamoli open balkan.
 
Danas sam prvi put koristio OB tag u postpaid režimu. Kad odem na nalog nema Istorije prolazaka, a i rubrika Moji računa je prazna.
Jel neko imao sličnu situaciju?
 
Obračun ide nakon jednog dana. Tako da će ti sutra skinuti pare i biće ti vidljiv račun na nalogu.
Ja prvi put koristio u subotu, u nedelju ujutro stigao mail da je naplaćeno. :sesir:
 
OB je podržan na svim naplatnim mestima sa funkcionalnim čitačem tagova, i Makedonci su počeli da prekonfigurišu TAG uređaje za OB, još to kod njih može i online preko nacionalnog portala enp portala.
 
Šta mislite koji je bolji model napalata putarine, otvoreni ili zatvoreni?

I oba imaju i prednoste i maane. Otvoreni je kad se naplata vrši među gradove, tokom ulaska u svake dionice. Nedostatak mu je da ima više stajanja, ali prednost je u tome da se može ubaciti više petlja pomeđu dionicama manje naplatnih rampa. Primjeri u regionu su Makedonija, Grčka. Kod zatvorenog sistema prednost je ima manje stajanje samo dva pri ulaskaom i izlaskom sa autoputa, ali maana je da svaka petlja mora biti ujedno i putarina. Ovo je recimo kao u Srbiju šta je naplata putarine, Slovenija... više zemalja.

Treći model, je vignette only, kao Bugarska recimo. Rampe ne vidiš nigde, ali moraš imati nedeljnu, dnevnu ili godišnju vinjetu. Provjera e samo kad te policija zaustavi.

Četvrti moguči koji mi nećemo videti u regionu je potpuno otvoreni autoput, da naplata nema uopšte. Ovo je dobar model za malih država kao Makedonija ili Crna Gora gde se može uvesti samo neka ekološka taksa za vozila koji tranzitiraju kroz državu koja bi se naplačivala samo pri ulaskom u te države još na graničnim prelazima ili preko internet kao vinjeta i to je to. Prednost ovog sistema je da se destimuliše i sklanja tovarni saobračaj sa lokalnim putevima da bi se izbeglo plačanja putarine. Tkd male potrebne zaposlenih, manje oddržavanja sistema, manje operativni troškovi.
Ovo što dolazi pre svega u celoj SAD,dobrim delom u Latinskoj Americi a polako i u Eu a to je Multi Lane Free Flow.

Najpoštenije je da platiš ono što si koristio onoliko koliko si to i koristio.

Ukratko naplata po kilometru uz miks tagova ,čitača tablica i eventualno satelita.

Korisnik ima tri mogućnosti a to je...

1. Da otvori nalog kod upravljača puta i da prijavi broj tablica,veže karticu i biće mu automatski skinut novac ili ručno kada se vrati sa odmora može se ulogovati i platiti svoje zaduženje po tablicama.

2 .Na granicama,pumpama,poštama i slično gde će u takvim sistemu postojati tač ekrani kao u Mek Donaldsu gde korisnik ukuca svoj registarski broj i proveri zaduženje koje plati karticom ili gotovinom(redje,ali postoji) i na taj način izmiri svoja dugovanja ili čak unapred uplati deo novca.

3.Tagom kao i do sada i to će uglavnom važiti za komercijalni soabraćaj gde će se iznos skidati na nedeljnom ili mesečnom nivou jer sama kupovina postpejd taga povlači neku vrstu garancije.


Neke procene su da će ovaj MLFF sistem do 2030 godine biti preovladjujući način plaćanja putne takse i u EU.

Znači da ne bude zabune MLFF podrazumeva slobodan protok bez ikakvih rampi i skretanja ni na glavnim pravcima niti na isključenjima sa autopouta.Sva ta tehnika(kamere i čitači) se nalazi na portalima iznad puta,korisnik samo vozi i prolazi deonice bez ikakvog maltretiranja.
 
Ja u US se nikada ne zaustavljam. Imao ti onaj uredjaj, nemao sve jedno. Nema nikoga u kucicama nikada. Imaju tri opcije za placanje:
- Sa uredjajem i preko weba dopuna
- Bez uredjaja samo prodjes i najkasnije za 7 dana dopuna preko sajta (ukucas tablicu i tako se pronadjes)
- Nista ne uradis stize ti racun na adresu ali nesto malo uvecan jer nisi sam platio. Prvi put kad platis tako uz pomoc tog racuna pamti kreditnu karticu i od tada sami skidaju. Moj najcesci metod placanja :)

Ako ne platis tad ide na prinudnu naplatu.

Ono sto je bitno automatizacija je tu postigla visok stepen samo po meni treba i kucice da sklone.
 
Ljudi, samo mala pomoć od članova koji su se već registrovali. Pre 2 dana sam pratio instrukcije i registrovao se za grčki tag. Sve što mi je stiglo je ova slika dole. Nikakvi mail-ovi sa dokumentima koje moram da potpišem ili bilo šta. Da li trebam da ih dodatno kontaktiram ili ne?
Screenshot_20230709-234819_Gmail.jpg
 
Ljudi, samo mala pomoć od članova koji su se već registrovali. Pre 2 dana sam pratio instrukcije i registrovao se za grčki tag. Sve što mi je stiglo je ova slika dole. Nikakvi mail-ovi sa dokumentima koje moram da potpišem ili bilo šta. Da li trebam da ih dodatno kontaktiram ili ne?
Pogledajte prilog 167059
Strpi se još koji dan,i kod njih su godišnji odmori a Srbi su ih verovatno zatrpali zahtevima,u toku dana eventualno sutra pošalji kao odgovor na taj mail upit dokle se stiglo sa mojom prijavom itd.

Inače to je samo jedna od firmi koja upravlja državnom deonicom puteva a ima još nekoliko koncesionara koji prodaju tagove koji takodje rade svuda u GR.

 
Ljudi, samo mala pomoć od članova koji su se već registrovali. Pre 2 dana sam pratio instrukcije i registrovao se za grčki tag. Sve što mi je stiglo je ova slika dole. Nikakvi mail-ovi sa dokumentima koje moram da potpišem ili bilo šta. Da li trebam da ih dodatno kontaktiram ili ne?
Pogledajte prilog 167059
Poslao sam im zahtev pre 8 dana i dodatni email nakon oar dana i odgovorili da su preopterećeni.
 
Ljudi, samo mala pomoć od članova koji su se već registrovali. Pre 2 dana sam pratio instrukcije i registrovao se za grčki tag. Sve što mi je stiglo je ova slika dole. Nikakvi mail-ovi sa dokumentima koje moram da potpišem ili bilo šta. Da li trebam da ih dodatno kontaktiram ili ne?
Pogledajte prilog 167059
28.06. поручио, иста ситуација као код тебе. 03.07. питао шта се дешава и добио овај одговор:
Hello,
Due to the fact that there are plenty of applications, the delivery time lasts more than usual. If you need the transponder urgently, we recommend you visit a service point in Greece so as to pick it up. Otherwise, you have to wait but we are not able to know when you are going to receive it as the delivery time depends on the partner courier company as well.
We remain at your disposal.
Пошто ми није стала крава на ногу рекао сам да могу да сачекам. Идем само до Ситоније ове године и до тамо имам само две рампе, па ми (надам се) не значи много, нарочито јер не путујем за викенд. А и Весић је најавио да ће "у наредном периоду" наш таг важити и у Грчкој, Хрватској и БиХ.
 
Ako Vesic uspe da usaglasi priču sa Grcima onda ću mu šaljem telegram podrške.

Grci su godinama medjusobno odlagali jedni druge(6 koncesionara imaju) sa zajedničkim tagom a pos terminale su uveli tek pre 2 godine.

U medjuvremenu im je propao jedan tender za satelitsku i putarinu pomoću kamera a sada posle izbora treba da raspišu isti takav samo povoljniji po državu.

Ako tender uskoro prodje onda za putnička vozila više neće trebati tagovi već samo aplikacija preko koje platite putarinu.
 
Putujem u Grčku leti već 10 godina a plaćanje putarine karticom sigurno postoji već više od 4-5 godina
 
Putujem u Grčku leti već 10 godina a plaćanje putarine karticom sigurno postoji već više od 4-5 godina
Izvinjavam se na katastrofalnoj grešci !

Na Egnatia Odosu autoputu koji mi najviše koristimo poćetak je bio 27.07.2018 plus 10 dana znači Avgust 2018.


A u jednoj Srbiji 11 godina pre toga

 
Poslednja izmena:
Vrh