Joca28":1jjsuzwm je napisao(la):
Radnici "Apeksa" imaju pravila o ponašanju i izgledu. Građani se žale da pojedinci više liče na "batinaše".
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -oblacenju
Nisam još stigao da podnesem prijavu, ali uradiću ako stignem tokom ove nedelje i to pisanim putem lično u dva primerka u poslovnici Apeksa s obzirom da sam čuo da ne prihvataju prijem reklamacija što predstavlja kršenje Zakona o zaštiti potrošača koji obavezuje da na prodajnim mestima vrši prijem reklamacija. Ako to nije tako ispraviću izjavu ovde, sve u svemu veći deo našeg stanovništva još uvek ne koristi internet stoga je glavni način podnošenja reklamacije pisanim putem. Da napomenem svi koji su korisnici gradskog prevoza su potrošači te ako Vam se ne odgovori u zakonskom roku od 8 dana na reklamaciju imate puno pravo da podnesete prijavu tržišnoj inspekciji protiv trgovca(pružaoca usluga).
Da krenemo redom u analizu teksta:
U "Apeksu", međutim, tvrde da do sada nisu imali pritužbe ispravnih putnika na rad zaposlenih u kontroli.
Voleo bih da znam šta znači ispravni putnik, verovatno sam ja nisam taj, bar po tumačenju NN lica koja su tvrdila da su kontrolori. Ili je svako nevin(ispravan) dok se ne dokaže suprotno? Da li Apeks deli putnike na ispravne i neispravne kao da smo mašine ili šta?
S obzirom na to da nisu hteli da pokažu službene legitimacije, ali i na osnovu toga što su bili obučeni više kao "batinaši", a ne kontrolori, sugrađanin je pomislio da su u pitanju prevaranti.
Ni u jednom trenutku nisam rekao da su batinaši već da su obučeni sportski i tako nisu odavali utisak službenih lica. Ali je glavni razlog zašto se nisam legitimisao zato jer nisu pokazali službenu legitimaciju, bez nje nisam dužan nikome da se legitimišem stoga ne bih se legitimisao ni da su u fraku i cilindru niti da su obučeni za plažu. A i vulgarno ponašanje u verbalnom smislu koji je bio veoma blizak prelasku u fizički je vršio prevagu na moju sumnju.
U "Apeksu" kažu da do sada nisu imali prijave građana na lažne kontrolore. Kao i da postoji određeni "dres kod".
- Prihvatljiv model oblačenja za žene je polo majica, kabanica, pantalone, haljine, suknje, ali ne kraće od pet centimetara iznad kolena, klasične jakne, cipele i umerena šminka - objašnjavaju u "Apeksu".
- Neprihvatljivo je da nose jako kratke suknje, upadljivo iscepane pantalone, sandale otvorenih prstiju, papuče, cipele sa platformama i napadnu šminku. Slična pravila trebalo bi da poštuju i muškarci.
Kaže se da odelo ne čini čoveka, tako je i u ovom slučaju. Ne predstavlja mi problem kako su bila obučena navedena NN lica već njihovo ponašanje i nekultura. U potpunosti razumem da rade na stresnom poslu pod 10-12 sati dnevno da bi zaradili parče hleba u ovoj zemlji koju i sami znamo kakva je, naravno ima problematičnih putnika ali im to ne daje za pravo da se na nekome ko za svojih 27 godina života nije dobio ni jednu kaznu za vožnju bez karte u prevozu maltretiraju kao kriminalca. Verujem da to nema veze sa time što sam ispod prosečne visine i što nemam mišiće. Sigurno zato i jedan poznanik koji ima 2 metra i ne izbija iz teretane ne kupuje kartu već godinama a retko koji kontrolor sme da ga pita za kartu, naravno ni on nema kazne, samo što ja kupujem nepersonalizovane karte dok on jok.
APARATI MOGU I U TORBI
MNOGI putnici primetili su i da kontrolori "skrivaju" aparate kako ih "šverceri" ne bi primetili.
Postupak kontrole počinje kada kontrolor službenom karticom blokira validator po ulasku u vozilo. Pre toga kontrolori svoje aparate mogu da drže na mestu koje procene kao najadekvatnije za bezbednost - kažu u "Apeksu".
U ovome ne vidim problem i nemam šta da iskomentarišem.
LEGITIMACIJA
SVI kontrolori moraju uvek da nose identifikacionu karticu koja je neophodno sredstvo za rad, ali koja ne mora da bude vidno istaknuta, objašnjavaju u "Apeksu".
- Prema pravilniku, obaveza kontrolora je da se putniku predstavi službenom legitimacijom.
Ovo je meritum stvari, niko mi se od trojice dotičnih nije legitimisao stoga sam logično pretpostavio da se radi o lažnim kontrolorima jer čak i policajac koji je službeno lice ima obavezu da istakne svoju legitimaciju pre nego što Vas legitimiše na kojoj je ime i prezime sa brojem značke, a kamoli radnici privatne kompanije koji nisu službena lica.
P.S. Pozdrav za kolege iz Novosti, nadam se da ćete izvestiti i o nastavku ove priče.