Šta je novo?

Naplata karata i kontrola - [ Beograd Plus,... ]

Zasto da prestanu da kriju, da neko iskoci iz autobusa ili otkuca kartu koju cuva godinu dana zato sto se svercuje?


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
i ja mislim da to sto se kriju i blokiraju aparate samo kontraproduktivno, a evo i zasto: neko je platio neki kredit, i cuva ga kad naidje kontrola. kad naidje, dozvoliti mu da otkuca kartu, pa ce to i sledeci put...i sve tako.ovako samo raste tenzija i nastaju neprijatne situacije (itioata ima na obe strane) naravno, preduslovi su da su kontrolori ljubazni i usluga dobra (ovo drugo je poduza tema). ovako desava se da se zalepe za prvog koji nije stigao da otkuca kartu, a ostali lagano izadju napolje (to gledam svaki put u 72 kad idem na posao). a vrhunac je bio kad su se sa jednim deckom natezali 5 stanica na engleskom (rekao bih da decko nije stranac, a jedan kotrolor je lepo pricao engleski), niti su mu oduzeli kartu niti naplatili niti zvali komunalce, vec su kad je 72 skrenula ka aerodromu diskutovali da li sad njom da se vracaju nazad ili da idu do auto-puta, pa na 611... zaboravise i na karte i na bus pun svercera.
poenta je valjda povecanje naplate, ucestalom kontrolom i dozvoliti ljudima da poniste kartu, naravno sve to mora da bude na duzi rok vidljivim poboljsanjem usluga (sistemom linija, ucestaloscu, redovima voznji koji su prilagodjeni,a tek onda wifi, crvena,bela,roze boja, logo direkcije i ostala sminka). do tada, kako kriza jaca, gledacemo samo jos gore scene jer od pocetka ne znaju da rade svoj posao.
 
Na prvom mestu je profesionalnost pružanja usluge, a njihovi radnici su 0 !! Neljubazni, i kao dizelaši neki se ponašaju, i kao što smo već pričali, kao da im je prvi cilj da prave neki problem.
 
Neka kriju aparate gde god zele, ali osnovna kultura mora da se zna i moraju da postuju propisani "dres kod". Svoju karticu moraju da pokazuju i da istaknu na vidljivom mestu. Citao sam pre neki dan da je neko iz Apeksa ili ne znam odakle izjavio da oni uopste ne moraju da imaju karticu na vidljivom mestu, nego je dovoljno samo da je nose sa sobom... :| Mislim sta reci kada ni oni ne znaju osnove pravilnika koji treba da primenjuju. Ja ih srecom nisam video mesecima i vec par meseci ne placam kartu jer ne izlazim svaki dan i ne pada mi na pamet da bacam pare.
 
To nije tačno, ni policajac ne može da ti traži bilo kakav dokument dok se ne legitimiše ;) Na šta bi ličilo, svako kome padne na pamet da se igra zakona ide i traži dokumente ljudima, na osnovu čega?
Svaka bu**** može da ima aparat i majicu, legitimacija se traži, kada je pokaže možemo da pričamo i da dobije na uvid moju legitimaciju, do tada ništa.
 
U Berlinu u metrou sam video kontrolrore obučene prilično dronjavo (bez ikakve uniforme ili jednoobraznosti) i niko se nije svadjao sa njima.
 
@becks89
Upravo to. Moze samo da me gleda u ledja sve dok ja ne vidim njegovu karticu. Bio sam potpuno zacudjen kada sam procitao tu izjavu, boze sacuvaj... Zato kazem, neka krije aparat i u zadnjici ako moze, samo da se oblaci pristojno i da mu je vidljiva kartica.
@astrodule
Pretpostavljam da niko od tih kontrolora nije bio bahat i bezobrazan, nego potpuno prijatan.
 
Pa dobro, i to nista posebno je svakako bolje nego kada naidjes na 80% kontrolora u Beogradu. Prijatan ili "diplomatski" odnos je svakako bolji nego nekakvo bahacenje i treniranje strogoce.
 
Joca28":1jjsuzwm je napisao(la):
Radnici "Apeksa" imaju pravila o ponašanju i izgledu. Građani se žale da pojedinci više liče na "batinaše".

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... -oblacenju

Nisam još stigao da podnesem prijavu, ali uradiću ako stignem tokom ove nedelje i to pisanim putem lično u dva primerka u poslovnici Apeksa s obzirom da sam čuo da ne prihvataju prijem reklamacija što predstavlja kršenje Zakona o zaštiti potrošača koji obavezuje da na prodajnim mestima vrši prijem reklamacija. Ako to nije tako ispraviću izjavu ovde, sve u svemu veći deo našeg stanovništva još uvek ne koristi internet stoga je glavni način podnošenja reklamacije pisanim putem. Da napomenem svi koji su korisnici gradskog prevoza su potrošači te ako Vam se ne odgovori u zakonskom roku od 8 dana na reklamaciju imate puno pravo da podnesete prijavu tržišnoj inspekciji protiv trgovca(pružaoca usluga).

Da krenemo redom u analizu teksta:

U "Apeksu", međutim, tvrde da do sada nisu imali pritužbe ispravnih putnika na rad zaposlenih u kontroli.
Voleo bih da znam šta znači ispravni putnik, verovatno sam ja nisam taj, bar po tumačenju NN lica koja su tvrdila da su kontrolori. Ili je svako nevin(ispravan) dok se ne dokaže suprotno? Da li Apeks deli putnike na ispravne i neispravne kao da smo mašine ili šta?

S obzirom na to da nisu hteli da pokažu službene legitimacije, ali i na osnovu toga što su bili obučeni više kao "batinaši", a ne kontrolori, sugrađanin je pomislio da su u pitanju prevaranti.
Ni u jednom trenutku nisam rekao da su batinaši već da su obučeni sportski i tako nisu odavali utisak službenih lica. Ali je glavni razlog zašto se nisam legitimisao zato jer nisu pokazali službenu legitimaciju, bez nje nisam dužan nikome da se legitimišem stoga ne bih se legitimisao ni da su u fraku i cilindru niti da su obučeni za plažu. A i vulgarno ponašanje u verbalnom smislu koji je bio veoma blizak prelasku u fizički je vršio prevagu na moju sumnju.

U "Apeksu" kažu da do sada nisu imali prijave građana na lažne kontrolore. Kao i da postoji određeni "dres kod".

- Prihvatljiv model oblačenja za žene je polo majica, kabanica, pantalone, haljine, suknje, ali ne kraće od pet centimetara iznad kolena, klasične jakne, cipele i umerena šminka - objašnjavaju u "Apeksu".

- Neprihvatljivo je da nose jako kratke suknje, upadljivo iscepane pantalone, sandale otvorenih prstiju, papuče, cipele sa platformama i napadnu šminku. Slična pravila trebalo bi da poštuju i muškarci.

Kaže se da odelo ne čini čoveka, tako je i u ovom slučaju. Ne predstavlja mi problem kako su bila obučena navedena NN lica već njihovo ponašanje i nekultura. U potpunosti razumem da rade na stresnom poslu pod 10-12 sati dnevno da bi zaradili parče hleba u ovoj zemlji koju i sami znamo kakva je, naravno ima problematičnih putnika ali im to ne daje za pravo da se na nekome ko za svojih 27 godina života nije dobio ni jednu kaznu za vožnju bez karte u prevozu maltretiraju kao kriminalca. Verujem da to nema veze sa time što sam ispod prosečne visine i što nemam mišiće. Sigurno zato i jedan poznanik koji ima 2 metra i ne izbija iz teretane ne kupuje kartu već godinama a retko koji kontrolor sme da ga pita za kartu, naravno ni on nema kazne, samo što ja kupujem nepersonalizovane karte dok on jok.

APARATI MOGU I U TORBI

MNOGI putnici primetili su i da kontrolori "skrivaju" aparate kako ih "šverceri" ne bi primetili.

Postupak kontrole počinje kada kontrolor službenom karticom blokira validator po ulasku u vozilo. Pre toga kontrolori svoje aparate mogu da drže na mestu koje procene kao najadekvatnije za bezbednost - kažu u "Apeksu".

U ovome ne vidim problem i nemam šta da iskomentarišem.

LEGITIMACIJA
SVI kontrolori moraju uvek da nose identifikacionu karticu koja je neophodno sredstvo za rad, ali koja ne mora da bude vidno istaknuta, objašnjavaju u "Apeksu".
- Prema pravilniku, obaveza kontrolora je da se putniku predstavi službenom legitimacijom.

Ovo je meritum stvari, niko mi se od trojice dotičnih nije legitimisao stoga sam logično pretpostavio da se radi o lažnim kontrolorima jer čak i policajac koji je službeno lice ima obavezu da istakne svoju legitimaciju pre nego što Vas legitimiše na kojoj je ime i prezime sa brojem značke, a kamoli radnici privatne kompanije koji nisu službena lica.

P.S. Pozdrav za kolege iz Novosti, nadam se da ćete izvestiti i o nastavku ove priče.
:grand:
 
vucko":1ud7d8a5 je napisao(la):
Joca28":1ud7d8a5 je napisao(la):

S obzirom na to da nisu hteli da pokažu službene legitimacije, ali i na osnovu toga što su bili obučeni više kao "batinaši", a ne kontrolori, sugrađanin je pomislio da su u pitanju prevaranti.
Ni u jednom trenutku nisam rekao da su batinaši već da su obučeni sportski i tako nisu odavali utisak službenih lica. Ali je glavni razlog zašto se nisam legitimisao zato jer nisu pokazali službenu legitimaciju, bez nje nisam dužan nikome da se legitimišem stoga ne bih se legitimisao ni da su u fraku i cilindru niti da su obučeni za plažu. A i vulgarno ponašanje u verbalnom smislu koji je bio veoma blizak prelasku u fizički je vršio prevagu na moju sumnju.

Вучко, ти контролори и изгледају као батинаши.
И сам знаш да су ти контролори и показали службене легтимације, ти ниси у обавези да им покажеш личну карту, јер они нису службена лица.
 
Jel ima negde da se vidi ovaj novi cenovnik?
Najavljuju da startuje 1.oktobra i spominju neka pojeftinjenja u % ali konkretne brojke ne mogu da nađem. Samo da ne bude pojeftinjenje sa 73 na 89.
 
Hvala.
Malo je nepravedno ka onima koji putuju samo unutar 2 zone. Oni su obavezni da imaju kartu za 1. i 2. zonu jer samo takva i postoji. Onaj ko se vozi sa 700 kroz Batajnicu i ima mesečnu kartu nema izbor nego da uzme kartu za obe zone. Verovatno takvih primera ima i u drugim delovima grada.
 
Ja lično ne poznajem bukvalno nikoga ko živi u budućoj drugoj zoni, a da mu ne treba prva. Moguće je da postoje pojedinačni slučajevi, ali verujem da su oni ipak izuzetak (ovo važi, naravno, za one koji redovno koriste prevoz). Sa druge strane, znam gomilu onih koji će od poslodavca dobijati samo prvu zonu (žive i rade u njoj), a treba im i druga. To je moguće prevazići uplatama razlike u Beograđanki. Koliko znam, ovo je jedino mesto za doplatu te razlike što može da bude pomalo problematično zbog gužve.

Inače, očekujem mnogo svađa putnika i kontrolora jer su ovi bukvalno podelili sadašnju prvu zonu i proći će poprilično vremena dok se ljudi naviknu.
 
Aj što su podelili , nešto će ljudi morati da se je*******avaju zbog 100 din razlike.
 
Jos manje od dve nedelje do novih izmena i zona, a tabli nigde nema, kamoli obavestenja po vozilima...
 
Mislim da je razlika između prve i prve i druge nešto iznad 300 dinara, ali je suština ista - glupiranje samo kako bi se reklo da je cena mesečne pretplate manja. Druga zona počinje nakon 5 solitera; druga zona je tramvajska okretnica na Brdu; Mirijevo su podelili na dve zone :laugh:. Jbt, sva novija groblja su druga zona (možda Bežanijsko nije).

Ja kapiram da ima ljudi koji žive i rade u prvoj zoni i nemaju nijedan razlog da idu van nje - ali mislim da su oni teška manjina. Ovo je čisto izdrndavanje jer te teraju da ideš na jedino mesto u gradu gde možeš da doplatiš za drugu zonu. Naravno, ljudi mogu da odluče da se u toj novoj drugoj zoni švercuju i prave ludi. Kao što rekoh, povod za nove svađe sa kontrolorima, a samo zbog političkih poena.
 
I i II zona trebalo je da budu kao i do sada jedna zona, jer će mnogi poslodavci uplaćivati samo za prvu, ili samo za drugu.
III zona bi u tom slučaju bila II, a IV bi bila III.
Cene bi sve ostale iste, tj. ta prva zona bi koštala kao i sada I+II jer tih 300 dinara na mesečnom nivou nikome ništa ne znače, a cena pojedinačne karte je ionako ostala ista - 89 din bilo da se krećeš samo u prvoj ili u prvoj+drugoj zoni.
 
Znaci jos komplikovanije i gore sverca ce bitini vise ali uplata razlike u samo u beogradjanki je ludost svoje vrste
 
Hahahahha :D
Nemojte me uzimati za ozbiljno i ne zamerite mi, ali ovo novo zoniranje kao da je doslo na zahtev unije poslodavaca!!!
Jer poslodavci ce jedini imati koristi od ovih izmena (citaj secem usi, krpim dupe)

A pazi sad paradoks.
Na Banjici si i zelis na okretnicu B. Brdo a imas markicu za 1.zonu.
Umesto da mozes da biras oces li sa 49 ili 50 ili mozda evwntualno do mostarske petlje, sada ti opcija 50 otpada.
Malo debilno, zar ne?!
Jer gradaki bus ce te svakako prevesti na toj relaciji....
 
Pozdrav drustvo. Ne znam da li je ovo pravo mesto da pitam al mislim da ce neko znati da mi odgovori :)) Naime pre dve nedelje su me kontrolori uhvatili bez karte i naravno uzeli su mi licnu kartu, otkucali mi kaznu i rekli da ce mi stici na kucnu adresu kazna. E sad posto ja nisam iz BG-a (udaljen sam oko 100km) a proslo je dve nedelje, ako bi neko znao da mi kaze za koliko vremena stize ta kazna na kucnu adresu? Hvala unapred.
 
Vrh