Šta je novo?

Most Veliko Selo - Starcevo

sale23

Novice
Učlanjen(a)
19.02.2012.
Poruke
9
Pohvaljen
0
Sta mislite o mostu koji bi spajao njive oko Velikog Sela sa suprotnom stranom Dunava, kod Starceva i Vojlovice, i ciji bi nastavak bio put koji bi isao do Deliblata i Bele crkve? Iz Beograda bi se prilazilo novim putevima preko Visnjice (uglavnom obalom Dunava) ili sa Smederavskog puta.
 
somi, hvala na tako brzom komentaru. Most Vinca - Starcevo je planiran da bude auto-put most, kao recimo deo auto-puta Bubanj-Potok - Temisvar, a ovaj most Veliko Selo- Starcevo bi bio samo "lokalni" sa samo dve trake, koji bi nadopunjavao most kod Vince. Znaci, ta dav mosta ne bi bila konkurencija, vec bi zajedno ispunjavali funkciju u tom delu sireg podrucja Beograda...

Evo i skice zamisli:

ae1rgz.png
 
Sale23

Tako nekako je i planiran taj most. To što reče Šomi, Vinča-Starčevo. Sad, kad će ga izgraditi... ko zna.

edit: ti predloži 2 mosta na kratkom rastojanju. Uh, to nećeš/nećemo skoro videti.
 
Као прво, нећемо видети ни један, ни други мост... ускоро
Друго, мост Винча - Старчево је планиран као друмско - железнички који би био део теретне железничке обилазнице. Тако да ако буду градили неке мостове, онда ће то бити Винча - Старчево :)
 
Imali bi razlicitu upotrebu: Most kod Vince bi bio "tangencijalni", ili mozda "zaobilazni", u odnosu na Beograd, a most kod Velikog Sela bi vise imao lokalnu ulogu, recimo za put od Konjarnika do Panceva, ili za dolazak iz Bele Crkve u Beograd...
 
^^ nije bas pametno niti prakticno graditi "lokalni" most preko reke rao sto je Dunav.

Most 3+3 kod Vince je sasvim dovoljan.
 
Kartograf

Sve stoji sto ti kazes. Medjutim, ovm mostom bi se rasteretio Pancevacki most (a to je ipak nesto vise od lokalne uloge), smanjila udaljenost Kovina, Deliblata, Bele Crkve od Beograda, i obezbedio bolji protok teretnih vozila od Panceva do Beograda. Znaci, uglavnom lokalna uloga, ali i sa uticajem na rasterecenje svih drugih (nelokalnih) saobracajnica u podrucju... mozda je bolje 2+2 i 1+1 most, nego samo jedan 3+3. Hmmm - eto!
 
Most kod Vince bi kostao bogatstvo. A kod Ade Huje prilazni putevi idu preko klizista - velika ulaganja u saniranje... Znaci, most koji sam predlozio bio bi jeftina a funkcionalna altrenative.

A takodje bi se savrseno uklopio u nastavak puta od Kineskog mosta u podrucju Ovce. Bila bi kompletirana polukruznica Zemun - pored Borce - pored Ovce - pored Panceva - Vojlovica - Veliko Selo - Mali Mokri Lug :) - Autoput ka Nisu! Sta kazete? Genijalno! :)
 
A na mestu gde rukavac Dunava meandrira kod Velikog Sela, mogao bi da nikne grad-satelit od 20.000 stanovnika, naravno u nesto daljoj buducnosti. Bila bi privucena i industrija boljim saobracajnim vezama. Poenta je da bi se taj deo Beograda aktivirao, oziveo, a sada je, priznacete - slepo crevo...

A zamislite zasticenu zelenu zonu na dunavskoj adi koja se zove, mislim, Cakljanac, a preko puta rukavca - stambena zona i laka industrija. Restorani na rukavcu, a rukavcem idu gondole... Ok, malo me j emasta ponela... :)
 
@sale23

Dobro dosao na forum :vops:

Sve ideje koliko god sulude bile su dobrodosle, masta nas ne sme izdati :kk:


Bilo bi sjajno imati taj most, kao i mnoge druge, nazalost nismo sposobni da napravimo ni ovaj kod Vince...

Po planu za metro iz 1974. linija regionalnog metroa isla je preko visnjice i ona dva ostrva na Dunavu sve do Panceva.

Inace ona bela fleka na satelitskom snimku malo nizvodno od tog mosta je nasipanje buduce luke u Velikoselskom ritu, ona je osmisljena jos davno kako bi se izmestila luka Beograd aili nikada zapoceta. I na GUPu 2021 je ucrtana sa samo jednom pristupnom saobracajnicom iz pravca Vincanske deponije. Nije predvidjen nijedan drugi prilaz, ni kroz Veliko Selo ni preko Visnjice. U kontekstu luke na tom mestu most koji predlaze imao bi smisla zajedno sa mostom Vinca.

Ipak niti ce tu biti luke uz svo suludo nasipanje (to je inace mesto gde sam planirao nasipanje proizvoda kopanja metroa, barzama od Karadjordjeve do tamo) jer preko puta postoji luka u Pancevu koja moze da zadovolji potrebe Beograda za narednih par decenija niti ce se ijedan drugi most graditi pre Vince.

sale23":2856pw18 je napisao(la):
A zamislite zasticenu zelenu zonu na dunavskoj adi koja se zove, mislim, Cakljanac, a preko puta rukavca - stambena zona i laka industrija. Restorani na rukavcu, a rukavcem idu gondole... Ok, malo me j emasta ponela... :)

Do tog rukavca vodi buduci glavni kolektor za otpadne vode Brograda i tu ce se ispustati. Zaista ce da lici na Veneciju u prolece :rolleyes:
 
@zidar

Bolje te nasao! :cool:

Steta za otpadne vode, inace to ostrvo je otprilike 4 puta vece nego Veliko Ratno, a vece je nego Kosutnjak, Topcider, Topcidersko brdo, Senjak i Dedinje zajedno. Mozda je skoro najvece neprekinuta zelena povrsina u sirem podrucju grada. Ima tako neobican oblik, sto se moze reci i za rukavac. Cudi me da nije u istoriji tu niklo neko vece naselje. Takodje je dobro mesto po Feng Suiju, jer dunav "grli" ostrvo. Pancevo je pak na losem energetskom mestu, po Feng Suiju.
 
Most bi bio i najdirektnija veza Omoljice i Beograda. Omoljica bi mogla da postane Grad umetnika, slicno kao sto je Groznjan u Istri. Perfektno "bekstvo iz Beograda" za Beogradjane.

Nisam znao da je i luka planirana tu gde zidar rece. Prilicno dobro mesto za luku.
 
Imaš nas nekoliko "južnobanaćana" (Boco javi se ;) ) na forumu.
Ja svakako pozdravljam ovakvu ideju, ali se plašim da u narednih XY godina (minimum 20) nije realno.
 
Vrh