relja
Professional
- Učlanjen(a)
- 13.12.2006.
- Poruke
- 16.847
- Pohvaljen
- 19.024
E, ovako nastaju "španske kuće"
STF, izvini, ali mislim da si pomešao mostove i fotografije, a onda doneo i pogrešne zaključke.
Zaista izvini, nije mi namera da vređam i počinjem još jednu besmislenu i beskonačnu diskusiju.
U Kelnu postoje dva mosta koji, donekle, liče na Most Kralja Aleksandra.
Mülheimer Brücke
http://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%BClhe ... e,_Cologne
Završen je 1929, što znači pre "našeg", srušen 1944 (što nije zanemarivo) obnovljen do 1951
Cologne Rodenkirchen Brücke
http://en.wikipedia.org/wiki/Cologne_Ro ... hen_Bridge
Građen 1938-1941, što znači nakon "našeg", srušen 1945 (takođe jako bitna činjanica za obnovu), obnovljen do 1954, uz korišćenje originalnih pilona. Proširen je 1990, 45 godina posle rata.
Keln ima i druge mostove, Nemačka je takođe zemlja čelika (odatle nam je i došao Brankov most), njima je mnogo bilo mnogo jednostavnije da obnavljaju i mogli su sebi da priušte obnovu nekih objekata. Istovremeno su gradili i pravili koješta novo. Mi smo tek počinjali da dobijamo pomoć sa zapada, i to u mnogo manjem obimu nego što je Zapadna Nemačka dobijala od Amerike. Dobijali smo novu naprednu tehnologiju (mlazne avione, vozila, vozove, mašine svih vrsta, opreme za institute, perspektivni su slati na školovanje da vide najnovija dostignuća)... Nije nam trebao povratak u prošlost. Uostalom, najveći delovi mosta su već odavno bili izvađeni. Malo je bilo glupo 1950-ih tražiti da se ponovo proizvede nešto što je bilo na nivou 1920-tih, a tehnološki i ko zna koliko zastarelo (desio se rat u međuvremenu). Dobro su odlučili, ja ne mogu naći zamerku u rezonu.
Ovo proširenje Rodenkirchen mosta mi je - bez veze. Stubovi izgledaju kao okviri fudbalskih golova. Njma se moglo, to im je samo jedan od 12 mostova (ako sam dobro broja). Ne mogu da ga zamislim između Novog i Starog Beograda...
i da
"Lanci"???
stf":246mp5ga je napisao(la):Мост близанац се налази у Немачкој у граду Келну и премошћава Рајну. Као и Александров, и мост у Келну је срушен током Другог светског рата, али за разлику од Београда, Келн је свој мост обновио у оригиналу. Интересантно је да су рационално пословни и практични Немци подигли идентичан мост, док смо се ми нашли препаметни да глумимо рационалност. По мом скромном мишљењу, то је била тотална глупост и изговор, а необнављање моста у оригиналу је чист политички реваншистички чин и нашта ме не може убедити у супротно.
Александров је подигнут 1934, а мост у келну 1929. распон нашег је био 261 метар а немачки има распон од 315 метара.
Још пар података о Александровом мосту:
Изградња је поверена француском грађевинском друштву из Париза, гвоздену конструкцију је испоручила немачка фирма из Оберхаузена , а ланци су стигли из Гелзенкирхена. Укупна дужина је била 457 метара, главни распон 261 метар. Услов је био да се река премости без стубова минимум 250 метара и са висином од 12 метара.
Мост у Келну:
Дотични мост је доживео и проширење, и имамо живи пример како би то изледало у Београду данас са профилом Бранковог моста. Дакле, рационални разлози су глупост епских размера.
Такође и Hohenzollern bridge је био потпуно порушен у рату и такође обновљен у оригиналу.
STF, izvini, ali mislim da si pomešao mostove i fotografije, a onda doneo i pogrešne zaključke.
Zaista izvini, nije mi namera da vređam i počinjem još jednu besmislenu i beskonačnu diskusiju.
U Kelnu postoje dva mosta koji, donekle, liče na Most Kralja Aleksandra.
Mülheimer Brücke
http://en.wikipedia.org/wiki/M%C3%BClhe ... e,_Cologne
Završen je 1929, što znači pre "našeg", srušen 1944 (što nije zanemarivo) obnovljen do 1951
Cologne Rodenkirchen Brücke
http://en.wikipedia.org/wiki/Cologne_Ro ... hen_Bridge
Građen 1938-1941, što znači nakon "našeg", srušen 1945 (takođe jako bitna činjanica za obnovu), obnovljen do 1954, uz korišćenje originalnih pilona. Proširen je 1990, 45 godina posle rata.
Keln ima i druge mostove, Nemačka je takođe zemlja čelika (odatle nam je i došao Brankov most), njima je mnogo bilo mnogo jednostavnije da obnavljaju i mogli su sebi da priušte obnovu nekih objekata. Istovremeno su gradili i pravili koješta novo. Mi smo tek počinjali da dobijamo pomoć sa zapada, i to u mnogo manjem obimu nego što je Zapadna Nemačka dobijala od Amerike. Dobijali smo novu naprednu tehnologiju (mlazne avione, vozila, vozove, mašine svih vrsta, opreme za institute, perspektivni su slati na školovanje da vide najnovija dostignuća)... Nije nam trebao povratak u prošlost. Uostalom, najveći delovi mosta su već odavno bili izvađeni. Malo je bilo glupo 1950-ih tražiti da se ponovo proizvede nešto što je bilo na nivou 1920-tih, a tehnološki i ko zna koliko zastarelo (desio se rat u međuvremenu). Dobro su odlučili, ja ne mogu naći zamerku u rezonu.
Ovo proširenje Rodenkirchen mosta mi je - bez veze. Stubovi izgledaju kao okviri fudbalskih golova. Njma se moglo, to im je samo jedan od 12 mostova (ako sam dobro broja). Ne mogu da ga zamislim između Novog i Starog Beograda...
i da
stf":246mp5ga je napisao(la):Изградња је поверена француском грађевинском друштву из Париза, гвоздену конструкцију је испоручила немачка фирма из Оберхаузена , а ланци су стигли из Гелзенкирхена.
"Lanci"???