Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

To i ja kažem za većinu "starih" blokova na Nbg. Ali onda dođu neki i kažu - mora tako,to je zakon tržišta i slično.

Naravno da ne mora. Kao što je NBG nastao ni iz čega, a imamo i primere manjih naselja, tako neka grad "dovede" infrastrukturu do praznh livada na obodima i neka investitori tamo prave svoje nove "rajeve, gardene" i ostale zgrade. Onda neka Grad napravi tamo i dom zdravlja, školu, vrtić, objekte opšte namene (poštu, prodavnicu i sve što je potrebno ljudima za život)...

Najlakše je pogledati mapu NBG, videti prazne prostore i dati ih investitorima da grade stambene objekte.
 
Pa da, i onda kada bi se pogledala mapa, po tom kriterijumu, logičnija lokacija bi bila kod Dr. Agostina Neta, prostor prema toplani je zapušten, ima mesta, samo... nekome je to zemljište već obećano za "luksuznu gradnju", most i problemi koje će da generiše će se nametnu običnoj raji... a i samo stotinjak metara je bliže Mostu preko Ade, pa je tek tada besmisleno.

Ali kad se setim rasprava o Mostu preko Ade, koliko se potenciralo to što će pešaci i biciklisti moći bez problema preko Save na Adu... i aj sad, treba novi most, kao da ovaj ne postoji, kao da gradski prevoz ne postoji, kao da poenta nije u rekreaciji... famozno "samo nek se gradi".
 
I ja sam pisao da je logičnija lokacija Agostina Neta jer taj prostor može i treba da živne, a i manje je stambenih objekata tu. Plus, što bi se do tada valjda i probio čuveni podvožnjak čime bismo dobili najdirektniju moguću vezu 3+3 Sava - Dunav i tako rasteretili barem malo Omladinskih brigada koju su uništili sa svim novogradnjama.
 
A ja sam na više mesta pisao kako bi bilo dobro da se šetalište duž Save produži od dr. Agostina Neta do Mosta preko Ade i da se dodaju još jedne stepenice... i eto još jedne pešačko-biciklističke veze i rute za rekreaciju...
Pogled na suprotnu obalu kod "Male Kolubare na reci" je fantastičan.
 
Ja bi prvi kao biciklista podržao pešačko-biciklistički most od Dr Agostina Neta. To bi bio i dobar motiv da se uredi deo šetališta istočno od ove ulice ka mostu na Adi i Gazeli a čiji najveći problem trenutno je regulisanje prolaza pored toplane.
 
Garaže i zoniranja će SVAKAKO rešiti PROBLEM (kao što su rešili u svim uređenim gradovima sveta), ali su ljudi ovde navikli da ne plaćaju "jer je to naš kraj BRE i ja neću u svom bloku da plaćam bilo šta". Ne znam kome normalnom može da smeta garaža, pod uslovom da se izgradi na bezbedan način (dakle ako mora spratna zbog podzemnih voda, onda spratna).

Veoma
 
I to je rešenje... ali pogrešno. Nismo mi podanici koji plaćaju harač za nerad državnih službenika, već građani koji pune budžet da bi država radila u našem interesu.
Rešenje je: popraviti oštećena postojeća parking mesta (korenje drveća, utonulo zemljište), ukloniti splavove, osposobiti neuređene površine kao što je to urađeno u delu prema Gandijevoj...smanjiti priliv novih vozila i smanjiti pritisak na postojeću infrastrukturu (ne samo za parking). E, kada se te i sve ostale mogućnosti iscrpe, onda možemo da pristanemo na naplatu kao poslednje rešenje. A ne da se izazivaju dodatni problemi kada i postojeći nisu rešeni.
 
Aman čoveče, nije to "tvoj blok" niti je grad tako parcelisan, pomiri se sa tim da ljudi dolaze tu i cirkulišu, kao i ti na neko drugo mesto. Dakle ne može se "sprečiti priliv novih vozila", naročito jer sada postaje standard 2 vozila po stanu, a sve je projektovano na ispod jednog vozila po stanu. Dakle pričaj (ili uvaži) prave činjenice, a ne utopističke ideje koje zasigurno neće biti moguće sprovesti.
 
Mislim da nema dileme da su garaže neophodne pre svega za stanovnike blokova koji bi imali povlašćene mesečne cene dok bi gosti plaćali po višoj tarifi.
 
Pa očigledno ima i tu dileme :) pojedinci su u fazonu "kako je napravljeno 60-tih i 70-tih, tako mora da ostane".
 
To je besmisleno pošto upravo automobili ugrožavaju javne zelene površine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914024#p914024:1y097orc je napisao(la):
ccc » 03 Jan 2022 05:44 pm[/url]":1y097orc]Aman čoveče, nije to "tvoj blok" niti je grad tako parcelisan, pomiri se sa tim da ljudi dolaze tu i cirkulišu, kao i ti na neko drugo mesto. Dakle ne može se "sprečiti priliv novih vozila", naročito jer sada postaje standard 2 vozila po stanu, a sve je projektovano na ispod jednog vozila po stanu. Dakle pričaj (ili uvaži) prave činjenice, a ne utopističke ideje koje zasigurno neće biti moguće sprovesti.

Može da se spreči priliv novih vozila, kako da ne može?
Priliv novih vozila je pre svega zbog splavova koji su redom nelegalni, stalno se dodaju novi, postavljaju se sve veći i stari se proširuju.... nove gradnje oko ovog dela Oml. brigada nije bilo decenijama, dakle kada se eliminišu splavovi može da se organizuje prostor za povećani broj vozila stanara.
Može se, nego nekima to nije u interesu.

Zašto da stanari plaćaju parking zbog splavova koji zarađuju kršeći brojne propise a uništavaju šetalište?
Nekome je zinulo da tu vidi pešački most za Adu iako most postoji samo 10-15 min peške niz ulicu, pa sada svi koji tu žive treba počnu da plaćaju parking?
Za razliku od blokova duž Muhajla Pupina gde su već zonirali, tamo je razlog makar nešto što puni budžet - firme useljene u novoizgrađeni poslovni prostor, ovde nema ni toga... samo fiks ideja novog mosta samo malo niže od takođe novog.

Šta je sledeće? Još jedan u Dr. Ivana Ribara, zato što i je taj u Omladinskih brigada nekome daleko? Gde je granica ove neumerenosti?
Ljudi rezonuju kao da Most na Adi ne postoji, ignorišu ga.
 
Gomila neistina i manipulacija :) 10 minuta ti treba peške od keja do Delta City-ja i to ako znaš dijagonalno kroz blok 70a da prođeš prečicom kroz poljanu.

Parking mesta nema dovoljno SAMO ZA STANARE, i sklanjanje splavova (koje se neće desiti, džabe predlažeš utopijske ideje) nikako ne oslobađa prostor za parking. Dakle svi argumenti ti nemaju nikakvo osnovno logičko uporište.
 
Pa vidi, mogu i ja tebi da kažem da imaš nelogično rezonovanje.

Hajdemo redom:
Naravno da kada sam napisao
Nekome je zinulo da tu vidi pešački most za Adu iako most postoji samo 10-15 min peške niz ulicu
da se to nije odnosilo na početnu tačku kod tog zamišljenog mosta koji - ne postoji. 10-15 min je niz ulicu - ali ulicu Jurija Gagarina, naravno da neću da dođem do nepostojećeg mosta za koji smatram da ne nepotreban, a preko kojeg bi trebalo kao da pređem Savu pa da odatle merim put do već potojećeg. Merim u realnom prostoru i vremenu, sa mesta odakle ima smisla meriti. Proveri ako hoćeš, od raskrsnice OB-JG do Mosta na Adi ima oko 15 min pešačenja.

Drugo, parking mesta može biti dovoljno za stanare. To što ti smatraš da nije tako to nije argument i to se ne može uyeti a priori kao "logičan stav". Treba ti argumentacija, to što ti tako misliš ne znači da je to tako.

Evo ti, kvanitativno, odokativnom metodom uz aproksimacije na minimalne vrednosti. Upravo sam prošetao kejom, i na okretnici u Oml. brigada je ovakvo stanje: 3. januar, (uglavnom) neradan dan, 18-19h, Kruz, Kota, Pivnica, Korzo i ti ostali fensi-šminkerski-buržujski splavovi rade, imaju goste... Na parkingu na okretnici, puno: kombiji, pikapovi, neki brendirani sa logo-ima splavova, ja izbrojao 7-8 takvih vozila, sigurno službena vozila splavova. Hajde onako minimaistički, da ne preterujem, neka u ovom trenutku, u proseku, po splavu bude po 5 automobila gostiju (minimalno, pa neka su i neki došli sa 2 vozila po jednom stolu) ... znači minimum minuma neka bude 25 vozila gostiju za splavove na tom najbližem potezu... plus automobili gazdi, zaposlenih (pošto eto znam neke ljude koji su toj branši i znam da ako imaju gde da se parkiraju, dolaze kolima), dakle na ovako sporo veče koje je tek počelo, neka na tom prostoru bude 50 vozila vezano za splavove...ja ne znam da li si ti vozač, da li imaš svoj auto (stekao sam utisak da nije tako, možda grešim, to ja ne mogu da znam) , ali da li ti znaš šta znači kapacitet od 50 parking mesta? I to na ovako sporo veče, a da ne pričamo o lepm vremenu kada su splavovi puni gostiju i kada je gužva na šetalištu. I sa tih 50 mesta u ovom trenutku sam bio veoma, veoma na minimaltičkoj strani, mislim da ih je mnogo više.
Okretnica kod bloka 45 - nema ljudi, splavovi uglavnom još ne rade, pogašena svetla, Cunami zatvoreni, skoro sva mesta na parkingu - slobodna.

A što se tiče "utopije"... pa vidi, tu grešiš, ali principijelno. Ti se izgleda zalažeš da splavovi ostanu (ili veruješ da ne mogu da se sklone odatle), ili makar veruješ da tu ne može da uvede red, ali ti je u redu da se zavede red uvođenjem zone za parkiranje... kao da može da se zavodi red na račun stanara koji tu žive i imaju nekretnine, plaćaju poreze i sl, ali ne može na račun vlasnika splavova koji kao što znamo, sve rade na divlje i ne bi ni smeli da budu tu.... ako sam te dobro razumeo?
E pa vidi, splavovi mogu da se sklone za veoma kratko vreme i red može da se zavede. Dokaz: kao što je za 8 dana potpuno zatvoren pristup vozilima, postavljene prepreke, žardinjere, podignuti ivičnjaci, postavljene rampe i čuvari... i to je funkcionisalo dok je neko odlučio da više ne funkcioniše. I splavovi preko puta BnV-a su sklonjeni odatle za veoma kratko vreme na drugu lokaciju. A znamo od koga/čega sve to zavisi.

I ako se već preganjamo oko logike: most sa stazama za pešake i bicikliste od skoro postoji. Ada je oaza u gradu. Oaze su po definiciji - izolovane. Ada ne bi bila to što jeste kada bi bila baš tako dostupna. Na Adu se ide zbog rekreacije i kretanja, na Adu se ne žuri. Logično je - upotrebi postojeći most. Ne budi lenj, ne budi samoživ i razmažen, aktiviraj se, iskoristi to što već imaš, ne traži previše i nemoj da stotinama komšija praviš probleme zarad par odlazaka na Adu u toku godine, kad već odnedavno imaš način da to uradiš, način koji generacije pre tebe nisu imale.
 
Činjenice:

- 22 minuta od TVOJE predložene tačke do pred uspona na most, gde btw svakako nije tačka okupljanja ni kretanja. Niti tu ljudi žive, na raskrsnici, niti mogu da ostave kola. A kad pređu most, koliko onda još do Ade?
- parkinga da li ima ili nema može da vidi svaka osoba, jer da ima, ne bi svaki trotoar u bloku 70a bio zauzet automobilima. Smešno je što pokušavaš da tvrdiš suprotno


Pretpostavke: ti imaš isključivu agendu da "vaspitaš" ljude koji dolaze kod tebe u kraj, da to ne rade, jer ti želiš da imaš parking mesto za sebe.

Ja bih VOLEO da se splavovi uklone, ali to se neće desiti 99.999 posto, pa je svaka diskusija o tome smešna i dimna zavesa "kad bi se to uklonio e onda bi bilo savršeno".

Kao kad bih ja rekao "e kad bi prosečna plata u Srbiji bila 10 puta veća, onda bi bilo savršeno".
 
Vidi, mi se očigledno ne razumemo.
Sledeći most je veoma blizu, sa njega siđeš na stepenicama i na Adi si. Ako ne ne mrzi, naravno.
Ja sve vreme pričam da ovaj most ne treba graditi pošto će ti pešaci do njega dolaziti - kolima. Most na Adi je drumsko pešački, onaj ko do njega dođe kolima, naravno da će produžiti na Adu - kolima... ili to nije logično?
Slobodnog parkinga u bloku nema zato što se zauzeće mesta zbog viška vozila koja dolaze zbog splavova sa ulice preliva na prostor u bloku - zar to nije logično?

Činjenica, ne pretpostavka: ja vodim računa o komšijama, ne samo o sebi. I da nam svima bude dobro. A ti, tj svi mi, prelaz mostom na Adu već imaš.

A to za splavove... pa jel ti zaista misliš da je most zamišljen samo za pešake i bicikliste, kad već imamo i most i GSP prevoz i čamce?
Neee... zar je toliko teško da se pretpostavi? Pa hoće da komercijalizuju i suprotnu obalu, ali trenutno nema načina da se uveče lako i brzo pređe na Adu. Ne budimo naivni, obala sa naše strane je skoro već potpuno zauzeta a apetiti su nežajažljivi. To nije samo pretpostavka, već veoma izvesno, iskustvo je to pokazalo, nema granice. Pa ako ne želiš splavove i ko zna šta sve još na Adi do koje ti je toliko stalo, razmisli još jednom koliko ti je stalo i do mosta. A ako si stvarno toliko malodušan da misliš da ne može biti bolje, onda zaboravi sve...
 
Opet apsolutno netačno. Dakle od te iste tačke uspona na most (do koje ima 22 minuta pešaka od gore pomenute raskrsnice) ima 3.5 km do samog početka slavskog jezera, odnosno do najbliže tačke gde možeš doći peške i smatrati da si na Adi, iako još uvek nisi.

Dakle pričaš radi priče.

Sve drugo što je napisano ispod za splavove na Adi i oazu i namenu mosta me baš mrzi da komentarišem. Jer tvoj prethodni argument pobija sve što si rekao. Pošto ako već može da se uđe na Adu kolima, kakve veze ima ČAK I DA BUDE DRUMSKI (a neće).
 
Dakle još jednom bih se vratio i na same potencijalne korisnike mosta:

- ljudi koji žive direktno u savskim blokovima (I koji se sigurno neće "prošetati do, pa uz J.Gagarina, pa eto tako do Ade - gde je dakle za šetnja sat vremena samo da se dođe do Ade)
- svi ostali posetioci keja koji će možda na licu mesta da odluče "daj da skoknem preko puta kad sam već tu"

Ovo što Dragan tvrdi, da će dolaziti ljudi ciljano na taj most kao turistička atrakcija i to iz NS, to je naravno apsurdno, jer im je alternativa zaista bolja.

Ovo što ti tvrsiš kao argument da postoje čamci, da, ali niti su:

- dostupni tokom cele godine
- besplatni
- često ni pouzdani ni komforni (posebno za bicikliste i roditelje sa kolicima sa bebama)
 
Ali pobogu, ako ti se ide na Adu a nećeš da šetaš, idi prevozom preko Mosta na Adu, ako ti se šeta možeš i sada da šetaš, možeš i sada biciklom, šta te toliko mrzi pa baš moraš da imaš most ispred zgrade kad drugi već postoji? Mrrzi te da komentarišeš, izgleda da te sve mrzi, mrzi te i da koristiš most koji je tek izgrađen? Ti si izmerio 22 minuta, čak čitavih 7 od mene... šetao bi, ali ti je 7 minuta šetanja više - mnogo? Nećemo valjda da pravimo čitav most zato što bi neko možda baš u blokove, pa mu se ćefne da hoće da ode negde drugde...
Ideja mosta je sumanuta, argumentacija detinjasta jer ne uzima u obzir probleme života u blokovima, a moguća šteta ogromna. A rešenje već postoji. I nisam ni rekao da će most da postane drumski, nego da je glavna motivacija pristup novim komercijalnim sadržajima na Adi.
Zar nije logično da se samo produži šetalište do brodogradilišta i do mosta?
 
Pravi si demagog I neko ko ili nema kapacitet da razume stvari iz druge perspektive ili ne želi da ga ima.

Sve ti je precizno predstavljeno u minutima i kilometrima što se tiče upotrebivosti postojećeg mosta za pešake, za ljude koji živi čak i najbliže njemu u teoriji, kako si već birao postavku problema. Rečeno ti je i da je ta 22 minuta da se dođe do preko puta buvljaka, od raskrsnice, kao i da je to besmislena početna tačka. Rečeno ti je i koliko treba da bi se došlo do Ade zapravo. Da li si ikada video ikog da je to zapravo peške prošao? Dakle ne mladi bračni par sa kolicima, bilo koga?

Nudiš drugima rešenja koja su izrazito falična i to je onda sasvim u redu, zar ne?

A "brineš o svim komšijama", pa ako toliko brineš, daj da se raspiše referendum pa da se izjasni bar svih 10-tak blokova koji gravititaju ka Savi da li su za most ili ne, kao i za garaže. Prosto i jednostavno.
 
Ama čoveče, ko baš hoće da ide peške, neka ide, može, ima mogućnost, kome je bitno samo da stigne na Adu neka ide prevozom, kolima...
Meni je to 15 minuta, tebi je 22, meni nije problem ni 15 ni 22.
I ko je ikada rekao da "mora da se peške ide na Adu"?

Ja ne nudim rešenja, rešenja postoje posledjnih deset godina. Samo razmažen i lenj čovek može da preko toga traži nešto više i ignoriše probleme koje pravi drugima.
Ako ti se ide na Adu, možeš to i sada, ako imaš dobru volju.

Pa komšije su već napravile peticiju, iako je Dragan to pokušao da predstavi drugačije.
Nema razloga da se pravi dupli posao... isto kao i sa mostom.


I tvrdim, sve je ovo zbog novih kafića, splavova, smeštaja i sl. na obali Ade.
Ovi ništa ne palniraju i ne rade zbog koristi građana, već samo zbog koristi svoje interesne grupe. Dokazano u svakoj prilici.
Da im je stalo do građana, makar bi popravili stepeništa na šetalištu.

Laku noć, sanjaj kako prelaziš preko pešačkog mosta... :)
 
Ne bih se složio sa Reljom da je most u potpunosti bespotreban ali mislim da pre svega nije prioritet pored toliko gorućih saobraćajnih problema. Ponavljam ključna je garaža i nju treba izgraditi na toj ili nekoj drugoj poziciji u svakom slučaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914122#p914122:1z3qxinc je napisao(la):
Igor » Pon Jan 03, 2022 11:38 pm[/url]":1z3qxinc]Ponavljam ključna je garaža i nju treba izgraditi . .
Što se tiče garaže, Komisija za PDR je donela ovakvu odluku.
gara-e.png


Zadržana je i okretnica/terminus na moj predlog/primedbu, jer nije bila u tekstu. Kasnije sam predložio tro-etažnu garažu, tj. ispod, iznad i u nivou ulice gde se sada nalazi parking. Odmah da podsetim da već pola veka postoji vodonepropusni beton koji se koristi i za bazene, pa može i za podzemne garaže.

Sada neću više ponavljati razloge i argumente za izgradnju ovog mosta na toj lokaciji, jer sam već dosta pisao i odgovorio na sva pitanja koja se sada ponovo postavljaju. Ali, mogu da podsetim radi novih forumaša da je oko godinuipo dana pošto sam otvorio ovu temu CIP uradio jednu studiju po nalogu gradske uprave.

Uzete su u razmatranje lokacije kod ulica dr.Ivana Ribara, Omladinskih brigada i Agostina Neta. Tom studijom je utvrdjeno da je moj predlog najbolji i onda je uradjen Idejni projekat za most. Direkciji je naloženo da izgradi most, pa je ona prvo zadužila Zavod za urbanizam da uradi Plan detaljne regulacije.

Medjutim, neko iz Direkcije je sasvim nepotrebno ubacio i podzemnu garažu od pola kilometra duž ul.O.Brigada, pa je komisija to morala da izbaci, kao što piše u gonjem citatu. Sada se čeka taj izmenjeni PDR, ali su se u medjuvremenu pojavili i neki drugi projekti kao nap. Linijski park.

Posle te brljotine Direkcije oko podzemne garaže nisam se više mnogo interesovao za ovaj projekat, ali posle izbora na proleće i formiranja nove gradske vlasti, ponovo ću da se raspitujem šta se radi i kada će početi da se gradi most koji sam predložio na toj lokaciji.

Na kraju da podsetim da ovaj most neće biti samo za pešake, već i za bicikliste, pa iz očiglednih razloga njegovu izgradnju podržava i najveće njihovo udruženje "Ulice za bicikliste". Zato i biciklisti ( nažalost ne znam koliko ih je u Beogradu) moraju da se uzmu u obzir kada se govori o biciklističko-pešačkom mostu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=914122#p914122:3hzcw433 je napisao(la):
Igor » 04 Jan 2022 12:38 am[/url]":3hzcw433]Ne bih se složio sa Reljom da je most u potpunosti bespotreban ali mislim da pre svega nije prioritet pored toliko gorućih saobraćajnih problema. Ponavljam ključna je garaža i nju treba izgraditi na toj ili nekoj drugoj poziciji u svakom slučaju.

Drago mi je da si ti taj koji je spomenuo i aspekt prioriteta a ne ja, pa da se i oko toga ne objašnjavam.
Ne da nije prioritet, nego je skandal što Grad uopšte troši vreme i resurse na ovaj idejni projekat.
I to je još jedan od razloga što smatram da ovde postoje skrievene namere i da neko blizak partiji ima plan da komecijalizuje savsku obalu Ade.
 
Ulice za bicikliste ne podržava gradnju mosta Dragane, ne znam odakle ti to. Baš sam pričao sa ljudima iz tog udruženja oko ovog mosta više puta i smatrali su ga bespotrebnim sa čime se ja ne slažem.
 
Vrh