Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Screenshot_20221008_111835~2.jpg
 
Polako i sigurno, na Sentinelu se vidi da je trasiranje započeto na celoj deonici Moravskog koridora, osim nekih 10km između mesta Vraneši i Trstenika. I par km kod Kraljeva. Ali tu se čeka na izmeštanje korita reke Morave.
 
Sve više sam siguran da je velika greška što se i kod Koševa nije gradila petlja.
 
Sve više sam siguran da je velika greška što se i kod Koševa nije gradila petlja.
Maločas sam čuo vest da se planira izmena plana i da se to odnosu na izgradnju petlje u Koševima. Doduše, neće biti izgrađena odmah već nakon nekog vremena.
Druga informacija je da će spajanje petlje Kruševac istok sa gradom, tj. istočnom obilaznicom biti započeto za nekih godinu i po dana, a do tada će petlja Kruševac istok voditi u njive, dok će sav tranzitni saobraćaj sa petlje Kruševac zapad biti preusmeren kroz grad. Mada, možda i ne očekuju završetak kompletnog autoputa do Kruševca u narednih godinu dve pa se i ne žure sa izgradnjom petlji.
Poslednja najava je da će autoput od Pojata biti završen do kraja godine, ali smanjili su dužinu deonice. Tako da će umesto završetka do Koševa kao što su do sada najavljivali, biće urađeno do Makrešana. Mada, i to mi je nelogično jer nije urađeno spajanje sa koridorom X, kao i još mnogo toga.
 
Ta istočna obilazica, ima li neki plan? Dokle je planirana?
 
Ovo što je RegentAL postavio je deo koji treba da se izgradi da bi se petlja Kruševac istok povezala sa gradom, tj. sa istočnom zaobilaznicom od koje je jedan deo u dužini od nekih 1.800 metara izgrađen pre nekih 30-tak godina. Nakon toga se stalo sa tim projektom koji je trebalo da obezbedi izmeštanje tranzitnog saobraćaja koji prolazi kroz sam grad. Pored stalnih i višegodišnjih obećanja lokalnih političara da će obilaznica biti završena, nikada se nije odmaklo dalje od same priče i datih obećanja. Na gore prikazanoj mapi mogu se videti gradske ulice kroz koje tranzitni saobraćaj prolazi (Vidovdanska, Nikole Pašića i dalje kroz ulice Kneza Miloša i Bruskog puta koje se na mapi ne vide).

Inače, ja živim u Vidovdanskoj ulici i dok pišem ovaj post prošlo je na desetine kamiona i autobusa. Takav saobraćaj, za koji nisu projektovane gradske ulice, je već prilično oštetio asfalt i šahte u ulici koja je kompletno rekonstruisana pre dve godine. Slična situacija je i u ostalim ulicama kroz koje ti kamioni svakodnevno prolaze. O buci i o drugim problemima sa teškim i gabaritnim kamionima da i ne govorim.

Ovo je video u kome glavni gradski urbanista govori o spajanju petlje Kruševac istok sa gradom koji bi trebalo da se realizuje u narednih godinu i po dana, a koji je trebalo da bude završen pre otvaranja autoputa. Ili se možda planira da autoput pored Kruševca neće biti otvoren u narednih godinu i po dana.
 
Sve više sam siguran da je velika greška što se i kod Koševa nije gradila petlja.

Prigradske ulice kao pristupne saobracajnice na A5 - Pojate, Kosevi, Makresane.jpg


Prigradske ulice kao pristupne saobracajnice na A5 - Pojate, Kosevi, Makresane

Dilema od početka - petlja Koševi i petlja Makrešane (pre nego KŠ istok) - nisu u planu, a i jedna i druga bi bile naslonjene na obodne magistalne raskrsnice sa kružnim tokom, a preko njih i sa eventualnom vezom sa naseljima leve strane reke Z. Morave, koja za sada ne postoji, osim preko postojećeg jasičkog mosta.

Delimično rešenje u datoj situaciji, ako teh. standardi dozvoljavaju (pre nego su ovde nagoveštene izmene plana za Koševe) - korišćenje prigradskih ulica i kružnih tokova kao jednostrane pristupnice izlazu/ulazu na koridor (pored planskih denivelacionih petlji Kruševac istok/zapad)

videti izvor:
www.facebook.com/moravapolis/photos/p.2122765044554459/2122765044554459/?type=3
www.facebook.com/moravapolis/photos/p.2068753249955639/2068753249955639/?type=3
 
To su polurešenja. Drago mi je da su se predomislili i da će biti petlja kod Koševa. Svi koji od Pojata idu ka Aleksandrovcu, Brusu pa i Kopaoniku će se isključivati na toj petlji.
 
Ovo jezero pored puta izgleda kao skladište jalovine iz nekog industrijskog postrojenja...
Bilo bi lepo da se to na kraju zatrpa... ružno i odvratno....
 
Planiraju da puste do Makrešana tj. odmah posle mosta na Z.Moravi, a ne do Jasičke petlje. Tu fali asfalt tako da mogu da stignu.
 
Kako onda planiraju da reše naplatu? Ne vidim na ovim snimcima da se išta radi oko naplatnih rampi.
 
Vrh