Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Dakle ništa od završetka do KŠ ove godine. Teški smor.

Kratak pregled trenutnih AP u izgradnji (stvarnoj izgradnji) i njihovog završetka (iz današnje perspektive)
- BG Obilaznica: proleće-leto 2023.
- Pojate-KŠ: proleće 2023.
- Ruma-Šabac: leto-jesen 2023.
- Preljina-KV: proleće 2024. (mala šansa kraj 2023.)
- Pakovraće-PŽ: proleće-leto 2024.
- Kuzmin-Rača: proleće 2024. (ako se uozbilje)
- KŠ-KV: kraj 2024.

Kad se ove deonice završe, stvarno će značajno da se promeni slika Srbije, ali ipak je teško prihvatiti koliko kasni izgradnja većine(svake od njih), i koliko je cena ogromna, a biće i još veća usled povećanja cena materijala i radne snage zbog kašnjenja.
 
DENIVELACIONA PETLJA VELIKA DRENOVA I PRISTUPNI PUT DO MORAVSKE MAGISTRALE I NASELJA STOPANJE
Velika Drenova - Stopanja 800.jpg

Saobraćajna veza Velika Drenova/Selište - Stopanja je odavno više nego potrebna, ne samo zbog povezivanja naselja dve obale reke Zapadne Morave, već i zbog povezivanja dve geografske i vinske regije, Župe i Levča, ali i Kopaonika /Aleksandrovca - Rekovca/Jagodine/Kragujevca, tako da je sada prilika, sa izgradnjom denivelacione petlje Velika Drenova da se to uradi, ujedno i ova naselja i regije povežu sa auto-putnim koridorom.
 
Niko normalan neće za Jagodinu preko (prelepog) Levča onim krivinama i kad ima autoput. Stanje tog puta nije loše, ali je ipak lokalni put, iako ima veću kategoriju.
Prilično je prazan.
Za Kragujevac da, jer jeste mnogo bliže.
 
Lepo ovo ide, ali u kontekstu trenutnih dešavanja, plašim se suspenzije kredita i povlačenja izvođača... može vrlo lako da se desi da se celo gradilište zaustavi na neodređeno vreme, dok naši ne nadju alternativne finansije i uvedu nove izvođače u posao...
 
Lepo ovo ide, ali u kontekstu trenutnih dešavanja, plašim se suspenzije kredita i povlačenja izvođača... može vrlo lako da se desi da se celo gradilište zaustavi na neodređeno vreme, dok naši ne nadju alternativne finansije i uvedu nove izvođače u posao...
O čemu ti to druže?
 
O potencijalnom zaoštravanju sa Zapadom, uvođenju sankcija, stopiranju kredita i povlačenju stranih kompanija iz Srbije po komandi.
Moravski koridor se finansira za kredita koji smo uzeli sa Zapada. Amerikanci su glavni izvođači.
Hipotetička situacija, ali ne toliko nerealna, uzevši sva dešavanja u obzir.
 
IDEJNO REŠENJE ZA 2 DENIVELACIONE PETLJE I 4,5 KM PRVE DEONICE GRUŽANSKOG KORIDORA
Konačno je urađeno idejno rešenje jedine nedostajuće petlje, odnosno lokacije na Moravskom koridoru, petlje radnog naziva 'Katrga', koja treba da omogući pristup na autoput naseljima sa leve i desne strane reke Zapadne Morave, kao i aerodromu, a takođe i prvih 4,5 km buduće gružanske brze saobraćajnice do druge petlje na ibarskoj magistrali.
brzi put KG Mrcajevci Katrga - mapa +.jpg
 
O potencijalnom zaoštravanju sa Zapadom, uvođenju sankcija, stopiranju kredita i povlačenju stranih kompanija iz Srbije po komandi.
Moravski koridor se finansira za kredita koji smo uzeli sa Zapada. Amerikanci su glavni izvođači.
Hipotetička situacija, ali ne toliko nerealna, uzevši sva dešavanja u obzir.
Daleko od hipoteze, vrlo realno.
Trenutno smo na korak od vraćanja viza za Šengen,npr.
 
O potencijalnom zaoštravanju sa Zapadom, uvođenju sankcija, stopiranju kredita i povlačenju stranih kompanija iz Srbije po komandi.
Moravski koridor se finansira za kredita koji smo uzeli sa Zapada. Amerikanci su glavni izvođači.
Hipotetička situacija, ali ne toliko nerealna, uzevši sva dešavanja u obzir.

JP Morgan direktno uplaćuje pare Tursko-američkom konzorcijumu, a Srbija još za dve godine počinje da otplaćuje taj kredit, dok je izgrađenost na celoj deonici negde otprilike oko 30% ( po mojoj proceni). Iskreno, najveći gubitnici bi bili izvođači koji su dovukli ovde na hiljade radnika i uložili gomilu novca sa ambicijom da prave put dalje do Sarajeva.
Rekao bih dosta nerealna hipoteza, sa obzirom da sa Turcima i Amerikancima nema zahlađenja odnosa.
 
Vrh