Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Bio sam danas do Kruševca. Autoput odlično napreduje i deluje da bi do kraja godine možda mogao da bude gotov.
Mostovi su impresivni, pogotovo onaj preko Zapadne Morave koji je ogroman, naoko bez ikakve potrebe.

Na putu danas ozbiljna gužva, naročito kroz Ćićevac.
 
Da rezimiram, neka me neko ispravi ako grešim. Izgleda da se na svim mostovima preko Z. Morave počelo sa radovima.
Kod Adrana se radi. Kod Kraljeva će se korito reke ispraviti tako da će autoput ostati svo vreme sa desne strane Z. Morave. Kod Trstenika se rade tri mosta i na svim su radovi započeti. I na kraju kod Kruševca dva i kod Stalaća jedan i tu su radovi najviše odmakli.
Uz petlje ostaje još most preko Ibra kod Kraljeva od većih objekata.
 
Žao mi je što nisam slikao, ali zaista ne mogu da opravdam onoliki most na Zapadnoj Moravi kod Kruševca. Most je ogroman, a reka vrlo mala. U čemu je fora?
 

Po ugovoru rok za zavrsetak faze 1 Moravskog koridora Pojate-Kosevi je kraj novembra 2022., to je tek pre par dana ministar Momirovic saopstio u jednom od obracanja. Najvise me nervira sto se ti rokovi kriju od nas gradjanstva iako za to nema nikakve potrebe, nemaju elemnt tajnosti. Tako je trojac Momirovic, Antic, Drobnjak najavljivao zavrsetak istog do kraja 2021. Pa onda pocetkom 2022. Pa sredinom 2022. Da bi tek pre par nedelja saznali za ugovorni rok taj koji sam napisao. Ne znam zasto to rade i iritiraju ljude i posle svi mi mislimo da se kasni a u stvari sve ide po planu. Cak je ponovo izjavio da ce otvaranje biti 14.10.22. na dan oslobadjanja Krusevca od Nemaca u WW2. Nece biti strasno ni ako bude do kraja godine ili u februaru 2023. ali posteno je reci da je rok taj i taj, potrudicemo se da bude i ranije a ako i bude malog zakasnjenja ne zamerite. Niko ne bi zamerio. A ovako kad nas mazu po par puta za svaku deonicu izgubi se poverenje. A nema potrebe za time posto se objektivno gradi vise nego ikada.
 

A nema potrebe za time posto se objektivno gradi vise nego ikada.
Pa gradi se, ali broj godišnje završenih kilometara za poslednjih 10 godina nije značajno veći od godišnjih proseka od 1970. do 2011.
Lako je bilo u početku kad su samo završavali započeto, ali sad kad idu od 0, jedino je brzo bilo Obrenovac - Surčin. Sve ostalo ide baš sporo, a na više strana otpočeli.
I tako će neka sledeća vlast da brzo pozavršava sve što su ovi započeli i da se hvali. Muka mi je od političara.
Autoput je kapitalni projekat koga grade vlasti u više mandata, a otplaćuju bar dve generacije.
Glupi Švajcarci imaju referendum za svaku autoput. Ne daju političarima da "trguju uticajem".
 
Poslednja izmena:
Malo kasnimo:)

Prvo novi kamp u izgradnji - u pozadini petlja Adrani
unknown_2022.05.02-14.21.jpg
unknown_2022.05.02-14.22.jpg
unknown_2022.05.02-14.22_1.jpg
unknown_2022.05.02-14.22_2.jpg
unknown_2022.05.02-14.22_3.jpg


Krećemo od početka treće deonice:
Pravac prema Kruševcu(druga deonica)
1.jpg

Smer prema Preljini
2.jpg

Malo zastajemo
3.jpg

Smer prema Preljini
4.jpg

Zastajemo
5.jpg
6.jpg

Nastavljamo dalje - smer prema Preljini
7.jpg

Opet zastajemo
8.jpg

Smer prema Preljini - Petlja Adrani
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg

Segmenti za most preko Zapadne Morave se uveliko izlivaju.(pored petlje Adrani)
13.jpg

Nastavljamo - Smer prema Preljini (posle ovog objekta je most preko Zapadne Morave)
14.jpg

Most preko Zapadne Morave - ništa novo
1.jpg
2.jpg
3.jpg

Nastavak - Smer prema Preljini
4.jpg
5.jpg

Nadvožnjak preko Ibarske Magistrale
6.jpg
7.jpg

Smer prema Preljini - Dalje nećeš moći:) (zabranjena zona aerodroma Morava)
8.jpg
 
Evo ja sam bio na brzaka baš u tom delu gde je zabranjena zona aerodroma.
Na ovoj slici se vidi podvoznjak za traktore i ostale mašine za obradu lokalnih njiva. To znam jer su ovde otkupili i jedan delić mog zemljišta, doduše po mom mišljenju po stanovniku ceni.
20220501_194244.jpg
u daljini se vidi mali mostić, gde ce autoput preci preko ladjevacke rečice iliti potoka.
20220501_194253.jpg
 
Na tih preostalih par stotina metara će možda ići vijadukt s obzirom da trasa preseca reku Čemernicu, par lokalnih puteva i staru obilaznicu oko Čačka.
 
Sa mosta preko Čemernice, na putu ka Čačku, nizvodno na levoj obali, vide se gomile izrovane zemlje. Skinut je humusni sloj i deponovan sa strane.
To sa podizanjem autoputa deluje logično, ali i skuplje, verovatno. Tu ima mesta da u istom aktu magistralom premoste i rečicu i autoput.
Zanima me kako su smislili petlju i šta se od postojećih saobraćajnica može iskoristiti.
Nisam uspeo da vidim da li su dole niže, u polju iza Autogaranta otkrivali nešto više, gde je petlja planirana i naplatna rampa
 
Poslednja izmena:
Na ovim planovima koje ja imam vidi se da će autoput ići vijaduktom.
 

Prilozi

  • 4_6a CACAK 2500.pdf
    4,2 MB · Pregleda: 280
Da li je moguće da na Moravskom koridoru neće biti napravljena petlja Katrga i da naši ”stručnjaci” smatraju da je nepotrebno isključenje za:
- saobraćaj u pravcu Kragujevca,
- aerodrom Morava,
- gradjane koji žive u Mrčajevcima i okolnim mestima?!?!?!
 
Vrh