Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Проблеми са новим кружним током у Кошевима. Размишљам наглас и питам се
- да ли ће неко да одговара за ову будалаштину од кружног тока (неће)
- када ће кренути реконструкција кружног тока

 
Zaklopača kod Kraljeva u blizini petlje Vrba.

Zaklopača-Nadvožnjak.jpg
 
Možda će nekom biti zanimljiva ova informacija. Juče smo bili na nekoj proslavi u Sokobanji. Ka Sokobanji je krenulo 6 vozila iz Kruševca, jedno iz Trstenika i dva iz Kraljeva. Svi vozači, sem vozača iz Trstenika su od Kruševca odabrali rutu preko Đunisa, umesto rute autoputem preko Pojata. Na povratku je i taj vozač iz Trstenika odlučio da koristi rutu preko Đunisa do Kruševca.
Verovatno je tome prilično doprinelo i nepostojanje naplatne stanice na koridoru X koja je bliža Sokobanji, a za koju se često pominje da treba da bude izgrađena. Mada, zanimljiv mi je i komentar jednog od prijatelja da bi izgradnja te naplatne stanice dodatno povećala broj vozila na relaciji Kruševac-Niš preko Đunisa, nauštrb moravskog koridora.
 
Jel može neko da objasni o čemu se ovde radi? Naime, kaže se da se radi rekontrukcija dilatacionih spojeva na mostu iznad Južne Morave, i da je verovatno reč o loše izvedenim radovima.

Jel to nešto nije urađeno kako treba ili su to razumni rokovi za popravke (od trenutka kada je most pušten u saobraćaj)?
 
AI kaže od 50-100 leta. E sad, neki inženjer ovo može da potvrdi.
Sto godina je projektovani životni vek konstrukcije mosta, s tim što je taj životni vek u Srbiji nedostižan budući da je održavanje mostova nešto što vlast ne interesuje. Ako bismo na blic rekli koliko je novca potrebno za održavanje, nek to bude 1% vrednosti samog tog mosta.

Potrebno je vršiti gomilu pregleda definisanih "Pravilnikom o tehničkim normativima za eksploataciju i redovno održavanje mostova" (ili što reče neko "kakav pravilnik šta će nama pravilnik"). Neki od tih pregleda su vizuelni, koji se rade na šest meseci, i koji ne koštaju ništa, pa se ne rade.

Uz ogromne napore pre nekoliko godina je formirana baza mostova koju do tada nismo imali, i dobijene su "čvrste garancije" da će se pomeriti sa mrtve tačke, a u realnosti i nije se mnogo pomerilo.

Bitna napomena jeste da ako je projektovan životni vek konstrukcije mosta 100 godina, to ne znači da su svi njegovi delovi projektovani na toliko. Ležišta su projektovana na 30ak godina na primer, kada je potrebno da se menjaju, ali to da vidite u Srbiji nije se još desilo.
 
A znas li mozda sta se radi na obali Ibra, tamo ispod Milikica? Prosao sam juce vidim ima dva krana, kamioni neki, masine. Probao sam da obelezim, recimo tu negde. Mozda i nema veze sa AP?
IMG_20250710_150709.jpg


Esit: sad vidim da sam obelezio malo vise u desno. Odnosno uzvodno. Deluje mi da je ipak malo nizvodno, prema AP
 
Ima "pumpa" onde kod zeleznickog nadvoznjaka prema Magnohromu u Dositejevoj. Brat bratu 5 godina kako se gradi. I sve sam misljenja nece je otvarati dok ne proradi to ukljucenje. Tako da moze i ta, ne bi me iznenadilo.

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: SCS
Vrh