Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Na žalost loše vesti sa deonice Adrani - Preljina: ponovo blokada u Baluzi blizu petlje na strani ka Kraljevu.
Takođe ima blokada i kod asfaltne baze u Miločaju, a i na delu Katrga - Mrčajevci.
Koliko god želim da se ovo što pre završi, takođe sam i za to da meštani budu pravedno isplaćeni za svoja imanja, u skladu sa tržišnim cenama, a i da iznosi na celom ovom potezu budu isti, ili bar slični, kao što su bili i na deonici Pojate - Vrnjačka Banja.
Ja sam čuo da su blokade u Baluzi rešene i da su ljudi isplaećeni, čak se i na snimcima vide radovi na tom delu koji su stajali 3 godine. Moguće da opet ima nezadovljnih koji nisu pristali na ponuđenu cenu. Blokada kod asfaltne baze nema nikakvog smisla jer zapravo ništa ne blokiraju, Behtel-Enka je taj izlaz zatvorila pre 15 dana jer koriste mahom trasu za prevoz asfalta.
 
Ja sam čuo da su blokade u Baluzi rešene i da su ljudi isplaećeni, čak se i na snimcima vide radovi na tom delu koji su stajali 3 godine. Moguće da opet ima nezadovljnih koji nisu pristali na ponuđenu cenu. Blokada kod asfaltne baze nema nikakvog smisla jer zapravo ništa ne blokiraju, Behtel-Enka je taj izlaz zatvorila pre 15 dana jer koriste mahom trasu za prevoz asfalta.
Upravo to, ponovo su blokade, a bile su obustavljene.
 
Juce sam isao prvi Moravskim pa Milosem da bih na kraju se ukljucio na brzu saobracajnicu za Valjevo. Naravno iz prekida. Ali i ovako je delovalo dosta ok, kapiram kako ce biti kada se sve spoji. Imam pitanje a mozda ga ima i na temi o toj brzoj saobracajnici. Posteno nisam bas azurno pratio sve, naime ona je do ulaza ispred Valjeva i tu se zavrsava, da li je u planu i dalje ili je to to? I jos, u jednom delu je bilo, recimo oko Divaca kao da ide neko odvajanje i da rade na tome pa pitam za gde je to i sta je to uopste? Izvinjavam se na skretanju sa teme ali meni je ovo bilo itekako povezano

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
 
Planirana je da ide dalje ka Loznici (čitaj rio tinto). Ne postoji još ni projekat za to, radovi nisu na vidiku uopšte. To odvajanje o kojem pričaš je kružni tok, blizu Valjeva, koji je deo južne obilaznice, a u stvari da poveže brzu saobraćajnicu sa industrijskom zonom, a dalje i sa južnom obilaznicom. Nije od preteranog značaja taj put za ljude van Valjeva, dužine par kilometara, 1+1, ali je koristan da se sklone kamioni sa puta kojim sada idu.
 
Posto vidim da se ovde ljudi sprdaju sa ovim - moja tasta i njeni roditelji i brat su ni od cega stekli dve njive u Vrbi, radili su 15 godina da bi ih kupili jos krajem 70ih, a onda je dosla drzava i ponudila 120 evra po aru. Zena je dozivela srcani udar zbog nepravde, dvaput. Krvavo je stekla, da bi joj drzava uzela za dzabe. Nego, koliko je drzava platila one njive po Surcinu ili smo zaboravili da njiva postenog seljaka u Kraljevu vredi kikiriki, a postenog paora u Surcinu suvo zlato.
 
Juce sam isao prvi Moravskim pa Milosem da bih na kraju se ukljucio na brzu saobracajnicu za Valjevo. Naravno iz prekida. Ali i ovako je delovalo dosta ok, kapiram kako ce biti kada se sve spoji. Imam pitanje a mozda ga ima i na temi o toj brzoj saobracajnici. Posteno nisam bas azurno pratio sve, naime ona je do ulaza ispred Valjeva i tu se zavrsava, da li je u planu i dalje ili je to to? I jos, u jednom delu je bilo, recimo oko Divaca kao da ide neko odvajanje i da rade na tome pa pitam za gde je to i sta je to uopste? Izvinjavam se na skretanju sa teme ali meni je ovo bilo itekako povezano

Послато са Redmi Note 8 Pro помоћу Тапатока
Evo na temi ovaj post na slici:
Poruka u temi "Državni put Ib reda br. 27: Loznica-Valjevo–Lazarevac (za sada Iverak–Lajkovac)"
https://forum.beobuild.rs/threads/državni-put-ib-reda-br-27-loznica-valjevo–lazarevac-za-sada-iverak–lajkovac.4645/post-1441891

Prvi kružni tok, na slici desno ima odvajanje za južnu obilaznicu (industrijaku zonu). To je sve maltene pred ulaz u Valjevo, ne kod Divaca.

A na drugom KT, pred sam ulaz u Valjevo (na slici levo) se vidi odvajanje za severnu obilaznicu. Bar sam ja tako shvatio, ne drži me za reč.

Sve je to planirano ali kao što reče Space Motion, nema radova ni na vidiku i pitanje kad će. Da ne dužim dalje ovde ako je nešto još nejasno bolje postaviti pitanje na temi za taj put.
 
Poslednja izmena:
Ukoliko je država ponudila nisku cenu, zašto se ne pokrene parnica kako bi sudski veštak izašao a licu mesta i procenio vrednost zemljišta.
Nakon visegodisnjeg suđenja, dobije se i kamata (koja nije zanemarljiva).
Kako ce to blokada izgradnje autoputa (ili bilo koje parcele koja podleže eksproprijaciji) da urbza ili promeni taj iznos?
 
Ukoliko je država ponudila nisku cenu, zašto se ne pokrene parnica kako bi sudski veštak izašao a licu mesta i procenio vrednost zemljišta.
Nakon visegodisnjeg suđenja, dobije se i kamata (koja nije zanemarljiva).
Kako ce to blokada izgradnje autoputa (ili bilo koje parcele koja podleže eksproprijaciji) da urbza ili promeni taj iznos?
Ne dobije se neka velika kamata, jer se dosuđuje naknada prema cenama u vreme presuđenja (pa i kamata teče od tog trenutka). Doduše, ne mogu da tvrdim za eksproprijaciju, ali generalni princip je da se naknađuje vrednost po cenama u vreme presuđenja (što sudovi po praksi pomeraju na dan veštačenja).
 
Zatezna kamata teče od datuma presude osnovnog suda, na koju će se oni sigurno žaliti višem sudu. To je realno nekih godinu do dve, zavisi od lokacije i od lokalnog suda. Nije neuobičajeno da čak podignu i reviziju vrhovnom sudu na tu presudu (iako su recimo presude osnovnog i viseg suda identicne), i to ne iz razloga da bi je dobili (jer ne mogu), nego da bi što više prolongirali isplatu. Za sve to vreme ide kamata, ali se na isplatu čeka par godina.

Jos jedna stvar, parnica o visini naknadne za eksproprijaciju moze trajati vise godina. Tj, prema našem zakonu, onaj u čije ime se vrši eksproprijacija može ući u posed iako je parnica o visini naknade te ekspropriavije još uvek u toku.
 
Zanimljiva odluka ili pravni savet, kolega. Meni je to retko viđeno, ali ne isključujem da možda ima delova Srbije gde to tako funkcioniše. Ja ne bih tako savetovao svakako.

Svejedno, godinu - godinu i po dana kamate mislim da i dalje nije neka satisfakcija za čekanje na naplatu, za parnicu sa izvesnim ishodom, da će tužilac ipak naplatiti. Pitanje je visine, a ne osnova.
 
Zanimljiva odluka ili pravni savet, kolega. Meni je to retko viđeno, ali ne isključujem da možda ima delova Srbije gde to tako funkcioniše. Ja ne bih tako savetovao svakako.

Svejedno, godinu - godinu i po dana kamate mislim da i dalje nije neka satisfakcija za čekanje na naplatu, za parnicu sa izvesnim ishodom, da će tužilac ipak naplatiti. Pitanje je visine, a ne osnova.
Slažem se sa Vama, ali je problem što ne postoji drugi način da se parcela naplati po trzisnoj vrednosti. Takodje, postoje slučajevi gde oni procenjuju parcelu kao poljoprivredno zemljište (iako je njiva u pitanju recimo), jer se tako vodi u katastru, a zapravo je važno kako je zemljište planirano u planu generalne regulacije, ili drugom opštinskom planu koji definiše namenu zemljišta. Pa tako imamo situaciju da se parnice vode ne oko visine eksproprijacije, već oko toga da li je zemljište poljoprivredno ili građevinsko, što je tek apsurd za sebe.

A što se kamate tiče i toga da li se isplati cekati, sve zavisi kolika je osnovica, i da li je hitno potreban novac ili ne. Oni čak ne uplaćuju iako stigne presuda i postane pravosnazna, sve dok se ne pokrene prinudna naplata.
 
Poslednja izmena:
Sve jasno. Nisam mnogo radio eksproprijacije mnogo, tako da ne poznajem najbolje te interese.
 
Ikea planira da do kraja godine otvori prodajni centar u Čačku, to je već potvrđeno samo je pitanje lokacije koju treba da odabere menadžment kompanije od nekoliko ponuđenih. Njihov uslov je da to bude pored autoputa i da ima dobru povezanost sa gradom. Nešto mi se čini da je baš Preljina pravo mesto za to, pa ako oni planiraju da krenu krajem godine verujem i da će se priča oko deonice Adrani - Preljina završiti do kraja ove godine uz sve blokade radova koje su aktuelne.
 
Vrh