Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Petlja Vrnjci.

Petlja-Vrnjci.jpg
 
Nažalost, ovo o čemu pišete nigde ne može da se čuje i počita. A ima takvih primera dosta: npr. u Negrišorima je porušen spomenik (o čemu smo nešto i čuli), škola i seoski dom (o čemu nismo ništa čuli) prilikom gradnje deonice Pakovraće-Požega.

Država ugnjetava sopstveni narod na svakom koraku, a većina to nesvesno podržava.

Želim Vam da uspete da se izborite za svoja prava.
Nisam čula za ovaj primer, pokušaću da se infromišem o tom rušenju. Tuga...
Na žalost, mnogo toga javnost i ne zna vezano za gradnju ovog auto-puta, tzv. Moravski koridor. Tema o kojoj sam ovde pisala vezano za zaštićeno arheološko nalazište Lađarište nije izazvala pažnju. Meni je neverovatno da se pređe preko zaštićenog područja trasom auto-puta, gde čak nisu smele da se remete vizure... Ali to su bitne stvari, kako je moguće da se baš tako gazi zakon? Kada vidim kako se radi na ovom sektoru 6, uz sve što mi kao vlasnici uništene imovine prolazimo, ne znam ni šta da napišem... Oni idu silom, upravni sporovi kao da nisu ni pokrenuti.
Sva dokumentacija postoji, Sve se može proveriti, kada su izdate dozvole, kada potvrđeni radovi od Ministarstva građevinarstva, a sve uz pokrenute upravne sporove protiv Ministarstva finansija ali i Min. građevine. Jednostavno je u dozvolama moguće slagati da neki investitor ima rešene imovinsko-pravne odnose i dobiti dozvolu, pa čak i potvrdu o prijavi radova. Međutim, ovde odgovornost za uništenje naše imovine posebno ima upravo Ministrarstvo građevine, jer se svi ti podaci proveravaju po službenoj dužnosti.

Hvala Vam na želji da se izborimo u ovoj borbi.

Opet da napišem da je i prethodni kadar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture bio upoznat sa time da postoji problem sa eksproprijacijom, da smo se nadali da će novi ministar reagovati. Niko nije reagovao. Čak ne dobijamo ni izveštaj od republičke građevinske inspekcije.
 
Koliko samo presečenih puteva. Izlaz sa auto-puta na magistralu Kv-V. Banja je menjan, ali je svakako, u najmanju ruku, čudno rešen. Kada se uporedi ovaj i prethodni projekat za auto-put (koji je van snage, iz 2013.g.), nikako se ne može razumeti na osnovu čega je uopšte taj projekat menjan, a ovaj usvojen. Onaj iz 2013.g. je imao pravilnost, nikoga nije ometao, imao je najjednostavniji izlaz na magistralu, nije bilo ovolikog rušenja o bjekata.
 
I ono što znamo, ali da opet naglasnimo, PPPPN za Moravski koridor izradio je CIP.
 
Koliko samo presečenih puteva. Izlaz sa auto-puta na magistralu Kv-V. Banja je menjan, ali je svakako, u najmanju ruku, čudno rešen. Kada se uporedi ovaj i prethodni projekat za auto-put (koji je van snage, iz 2013.g.), nikako se ne može razumeti na osnovu čega je uopšte taj projekat menjan, a ovaj usvojen. Onaj iz 2013.g. je imao pravilnost, nikoga nije ometao, imao je najjednostavniji izlaz na magistralu, nije bilo ovolikog rušenja o bjekata.
1731881609940.jpeg

Ne znam kako ovo vama izgleda, ali sve u meni "vrišti" kad vidim ovakvo nešto. Narode, izvinjavam se unapred ako će biti grubo, ali opet pitam ko su ti "stručnjaci" projektanti koji su ovo stavili na papir? Ko su im direktori, koje škole su završili, ko su ti profesori, koje su to stručne komisije pregledale ovo i odobrile... koliko stotina GOVEDA je u tom stadu?!? Ne treba biti neki naročiti stručnjak da se jednostavno vidi da postoje daleko bolje, kraće, jeftinije varijante (npr. crvena trasa 1 ili plava trasa 2, koje sam ja nasumično označio vođen običnom zdravoseljačkom logikom, ili na bilo kom drugom mestu van naselja). Čitavo naselje presečeno na pola (narandžasti krug), šteta za te ljude je nemerljiva... A tek o pasareli uz naplatnu rampu nemam reči, grlo mi je suvo, srce pocepano, mozak eksplodira... Pa priključak na magistralu Kv-Kš... ccc... Kad vidim kako su rešili veoma frekventan nadvožnjak u Kruševcu, prema selu Jasika, ova pasarela verovatno košta ko pola "selfi mostića", ili bar pet takvih nadvožnjaka... Nadam se da će doći dan kada će neko debelo da odgovara za sve ovo (ne ostavkama, oduzimanjem licenci i sličnim budalaštinama, nego stvarno, krivično i materijalno)...
 
Pogledajte prilog 220102
Ne znam kako ovo vama izgleda, ali sve u meni "vrišti" kad vidim ovakvo nešto. Narode, izvinjavam se unapred ako će biti grubo, ali opet pitam ko su ti "stručnjaci" projektanti koji su ovo stavili na papir? Ko su im direktori, koje škole su završili, ko su ti profesori, koje su to stručne komisije pregledale ovo i odobrile... koliko stotina GOVEDA je u tom stadu?!? Ne treba biti neki naročiti stručnjak da se jednostavno vidi da postoje daleko bolje, kraće, jeftinije varijante (npr. crvena trasa 1 ili plava trasa 2, koje sam ja nasumično označio vođen običnom zdravoseljačkom logikom, ili na bilo kom drugom mestu van naselja). Čitavo naselje presečeno na pola (narandžasti krug), šteta za te ljude je nemerljiva... A tek o pasareli uz naplatnu rampu nemam reči, grlo mi je suvo, srce pocepano, mozak eksplodira... Pa priključak na magistralu Kv-Kš... ccc... Kad vidim kako su rešili veoma frekventan nadvožnjak u Kruševcu, prema selu Jasika, ova pasarela verovatno košta ko pola "selfi mostića", ili bar pet takvih nadvožnjaka... Nadam se da će doći dan kada će neko debelo da odgovara za sve ovo (ne ostavkama, oduzimanjem licenci i sličnim budalaštinama, nego stvarno, krivično i materijalno)...
Nije to tako jednostavno samo provučeš liniju ima tu puno faktor...
 
Kao što Beli zo reče, nije sve to tako jednostavno ima puno faktora. Nekada su nam ti faktori poznati i zbog toga nam rešenja izgledaju logička, a nekada nam mnoge stvari izgledaju da su odrađene bez ikakve logike, nesagledavanjem stanja na terenu i nestručno. U ovom drugom slučaju postoje dve mogućnosti. Prva opcija je da nismo upoznati sa svim faktorima, a druga opcija je da su projektanti loše odradili svoj posao. Na moravskom korisoru se mogu naći primeri i za jednu i za drugu mogućnost. Npr. pomenuti nadvožnjak za Jasiku koji prelazi preko autoputa i na kome nisu predvideli mogućnost prelaska za pešake i bicikliste, nisu predvideli da će tim nedovoljnom širokim i nepreglednim nadvožnjakom prolaziti veliki broj teško natovarenih kamiona koji će iz pravca Kruševca, Blaca, Aleksandrovca, Brusa, Ćićevca... ići ka novoj regionalnoj deponiji, da se tu odvija saobraćaj sa velikim brojem poljoprivrednih mašina i da je taj nadvožnjak deo regionalnog puta ka Kragujevcu. Pored svega toga napravljen je po gabaritima i tehničkim specifikacijama kao i nadvožnjaci na moravskom koridoru koji samo služe za prelaz poloprivrednih mašina.

Isto tako prvobitnim planom nije planirana petlja Koševi za koju su kasnije shvatili da je potrebna da saobraćaj iz pravca Aleksandrovca ne bi išao kroz sam grad Kruševac da bi se uklučio na autoput, ali samim tim što su je postavili prilično daleko u pravcu Trstenika, vozači automobila koji idu iz pravca Aleksandrovca ka Beogradu neće koristiti petlju Koševi za uključenje jer bi u tom slučaju morali da pređu duplo veće rastojanje nego što im je potrebno da se vožnjom kroz Kruševac na autoput uključe na petlju Kruševac zapad.
 
Hvala na slici projekta, i po ko zna koji put, šta reći, a ne zaplakati. Sećate se da je nešto slično bilo predviđeno i na samoj petlji Pojate, uz gašenje Motela i parkinga preko puta, pa su na kraju samo malo proširene postojeće saobraćajnice, što je, složićete se, van pameti, jer se ipak radi o ukrštanju dva autoputa, a ne obične petlje za izlaz sa autoputa. Posebno boli činjenica da je obično isključenje sa autoputa, konkretno, petlja Avala na obilaznici oko Beograda, urađena vrhunski, baš u tom maniru, sa vijaduktima, a u Pojatama je čitav jedan deo autoputa urađen baš kao na bilo kom običnom isključenju sa autoputa, plus što je na tom delu autoput pretvoren u saobraćajnicu sa JEDNOM trakom u svakom smeru, što će, najverovatnije, da se desi i sa ovim ukrštanjem Moravskog koridora i Miloša Velikog, živi bili pa videli. Voleo bih da ne budem u pravu, i da rešenje sa vijaduktom iz pravca Moravskog koridora prema Požegi bude baš ovako implementirano, kao na slici, ali i dalje ostaje pitanje zašto, pobogu, nema po dve trake u svakom pravcu? Nigde u Evropi se tako ne ukrštaju dva autoputa, ali, da ne tražimo tamo, imamo dobar primer i kod nas, račvanje A1 kod Niša prema Dimitrovgradu i Preševu, tako bi MORALO da bude rešeno svako ukrštanje autoputeva.
 
Kao što Beli zo reče, nije sve to tako jednostavno ima puno faktora. Nekada su nam ti faktori poznati i zbog toga nam rešenja izgledaju logička, a nekada nam mnoge stvari izgledaju da su odrađene bez ikakve logike, nesagledavanjem stanja na terenu i nestručno. U ovom drugom slučaju postoje dve mogućnosti. Prva opcija je da nismo upoznati sa svim faktorima, a druga opcija je da su projektanti loše odradili svoj posao. Na moravskom korisoru se mogu naći primeri i za jednu i za drugu mogućnost. Npr. pomenuti nadvožnjak za Jasiku koji prelazi preko autoputa i na kome nisu predvideli mogućnost prelaska za pešake i bicikliste, nisu predvideli da će tim nedovoljnom širokim i nepreglednim nadvožnjakom prolaziti veliki broj teško natovarenih kamiona koji će iz pravca Kruševca, Blaca, Aleksandrovca, Brusa, Ćićevca... ići ka novoj regionalnoj deponiji, da se tu odvija saobraćaj sa velikim brojem poljoprivrednih mašina i da je taj nadvožnjak deo regionalnog puta ka Kragujevcu. Pored svega toga napravljen je po gabaritima i tehničkim specifikacijama kao i nadvožnjaci na moravskom koridoru koji samo služe za prelaz poloprivrednih mašina.

Isto tako prvobitnim planom nije planirana petlja Koševi za koju su kasnije shvatili da je potrebna da saobraćaj iz pravca Aleksandrovca ne bi išao kroz sam grad Kruševac da bi se uklučio na autoput, ali samim tim što su je postavili prilično daleko u pravcu Trstenika, vozači automobila koji idu iz pravca Aleksandrovca ka Beogradu neće koristiti petlju Koševi za uključenje jer bi u tom slučaju morali da pređu duplo veće rastojanje nego što im je potrebno da se vožnjom kroz Kruševac na autoput uključe na petlju Kruševac zapad.
Potpisujem svaku reč, sa posebnim akcentom na opciji da su "projektanti loše odradili posao". Verujem da su i oni "pod pritiskom" da se nešto uradi ovako ili onako, ali valjda imaju trunku ljudskog dostojanstva i stručnog integriteta, pristanak na nakaradno i loše je ništa drugo nego saučesništvo (ne ulazim u kriminalne radnje i korupciju, ako uopšte može da se razdvoji, mislim isključivo na svrsishodnost, korisnost, estetiku i zdravu logiku). Ponašanje investitora i izvođača radova prema lokalu je svima dobro poznato.
 
Зна ли неко јел тачна информација да су кренули са асфалтирањем од Адрана?
 
Koja je svrha asfaltiranja jedne trake u dužini od 3 km koja je ni tamo ni vamo?
 
Vrh