Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

1000017320.jpg
1000017321.jpg
1000017322.jpg
1000017316.jpg
1000017317.jpg
1000017319.jpg


sa antićevog instagrama
 
Poslednja izmena:
Јасно је да ће убрзо све бити под два слоја асфалта. Како има још бар 10-так дана прохладног времена без падавина, јасно је да ће асфалтерски радови који зависе од временских прилика бити готови. Тако ће и В.Бања изаћи до Нове године на АП. Колико видим убрзавају се радови на преосталој половини и могуће је да ће у току следеће године много тога урадити. Свакако ћемо пратити!
 
Vidim mrzi vas da proučite link i naučite nešto besplatno i razumno povežete sva dešavanja koja prate izgradnju.
Ja se ne pravim pametan, ja jesam pametan, to nije sramota reći.

Аli u kratkim crtama za one koji nisu pratili na času, dovoljno je logičko razmišljanja kada se pročita, Covid (Force majeure događaj), eksproprijacija nije kompletirana (A delay in giving the contractor possession of the site.), o ostalim razlozima npr. loši vremenski uslovi (Exceptionally adverse weather), ili nepredviđeni radovi ili naknadni radovi (Variations instructed by the contract administrator on behalf of the client.)... Ovo sve ide kroz odštetni zahtev i na kraju Nadzor i Investitor odlučuju o produžetku roka i određenoj novčanoj nakandi u skladu sa Ugvorom i Zakonom.

Naravno postoji obaveza Izvođača: The contractor is required to prevent or mitigate the delay and any resulting loss, even where the fault is not their own.

Kako je ovo Ugovor po "Žutom Fidiku" Izvođač prvo priprema Projektnu dokumentaciju pa nakon odobrenja i dobijanja Građevinсke dozvole kreće sa Izgradnjom. "Комерцијални уговор за реализацију пројекта изградње аутопута Е761 Појате-Прељина („Моравски коридор“), закључен је дана 5.12.2019 године, између Владе Републике Србије као финансијера и Коридора Србије д.о.о. као Инвеститора (заједно као Наручилац) са једне стране и BECHTEL ENKA JV као Извођачa, са друге стране. Уговор је закључен под општим условима „жутог“ FIDIC-a - „Conditions of Contract for Plant and Design-Build“ (First Ed, 1999)." ,

Sam Ugovor je možda i na 1000 stranica i prepun je raznoraznih informacija, a između ostalog sadrži i rok za izgradnju.

Da ne širim dalje diskusiju, političari kada i kažu neki rok ne znači da su na prvu slagali, jer je u tom trenutku to verovatno važeći Ugovorni rok ili produženi rok na osnovu nekog Odštetnog zahteva, ali je npr u proceduri odlučivanja novi Odštetni zahtev Izvođača kojim on traži produženje roka i određenu novčanu naknadu...
Gde moze da se preuzme ugovor za Moravski koridor?
 
Jos jednom izuzetno lepi kadrovi i odlicno tehnicki odradjen snimak.

Lepo je videti da su se radovi nastavili medjutim ceo Krusevac Istok ide izuzetno sporo i pitanje je kada ce i kako biti zavrsen ovaj izuzetno bitan prikljucak autoputu za grad Krusevac.
Da je Krusevac Istok bio odradjen na vreme u velikoj meri bi se olaksao saobracaj na Krusevac Zapadu a i samim tim rasteretio saobracaj u samom gradu u poslednjih par meseci do otvaranja nove deonice autoputa.

Ako neko zna sta je razlog za ovako sporo odvijanje radova neka napise u komentarima.
Za sada znam samo da je postojao problem sa ekspropriacijom , medjutim na osnovu ovih i predhodnih snimaka deluje kao da firma koja radi na samoj konstrukciji mosta posao izvodi izuzetno usporeno.
 
Izgleda da je negde zapelo oko rušenja jer se ne vidi nikakav napredak od 20.10. kada je objavljen nastavak radova. Za dve nedelje su mogli da ih sravne.
 
Vrh