Vidim mrzi vas da proučite link i naučite nešto besplatno i razumno povežete sva dešavanja koja prate izgradnju.
Ja se ne pravim pametan, ja jesam pametan, to nije sramota reći.
Аli u kratkim crtama za one koji nisu pratili na času, dovoljno je logičko razmišljanja kada se pročita, Covid (
Force majeure događaj), eksproprijacija nije kompletirana (A
delay in giving the
contractor possession of the
site.), o ostalim razlozima npr. loši vremenski uslovi (
Exceptionally adverse weather), ili nepredviđeni radovi ili naknadni radovi (
Variations instructed by the
contract administrator on behalf of the
client.)... Ovo sve ide kroz odštetni zahtev i na kraju Nadzor i Investitor odlučuju o produžetku roka i određenoj novčanoj nakandi u skladu sa Ugvorom i Zakonom.
Naravno postoji obaveza Izvođača: The
contractor is required to prevent or
mitigate the
delay and any resulting
loss, even where the fault is not their own.
Kako je ovo Ugovor po "Žutom Fidiku" Izvođač prvo priprema Projektnu dokumentaciju pa nakon odobrenja i dobijanja Građevinсke dozvole kreće sa Izgradnjom. "Комерцијални уговор за реализацију пројекта изградње аутопута Е761 Појате-Прељина („Моравски коридор“), закључен је дана 5.12.2019 године, између Владе Републике Србије као финансијера и Коридора Србије д.о.о. као Инвеститора (заједно као Наручилац) са једне стране и BECHTEL ENKA JV као Извођачa, са друге стране. Уговор је закључен под општим условима „жутог“ FIDIC-a - „Conditions of Contract for Plant and Design-Build“ (First Ed, 1999)." ,
Sam Ugovor je možda i na 1000 stranica i prepun je raznoraznih informacija, a između ostalog sadrži i rok za izgradnju.
Da ne širim dalje diskusiju, političari kada i kažu neki rok ne znači da su na prvu slagali, jer je u tom trenutku to verovatno važeći Ugovorni rok ili produženi rok na osnovu nekog Odštetnog zahteva, ali je npr u proceduri odlučivanja novi Odštetni zahtev Izvođača kojim on traži produženje roka i određenu novčanu naknadu...