Šta je novo?

Moravski koridor E-761 (Pojate - Preljina)

Uz duzno postovanje Radetu Vucic je kriv sto dolinski auto put bez ijednog tunela duzine 110 km placamo 1.7 milijardi evra. Pristom cena nije konacna. Ako jos vracamo pare od Tita ovo cemo vracati do kraja veka, a neko se debelo ugradio bez sumnje.
 
Poješće dug inflacija, opusti se.
Deo će od putarina i gotovo. Ali ostane put nakon svega
 
Ma hoce sigurno, kao i Titov sto je pojela, pa svake godine kukamo kako bas ove stize toliko i toliko na naplatu. A ako ne pojede, a padne GDP zbog sankcija ili neceg slicnog kao sto smo imali u Banjskoj, pa bankrotiramo, hoce onda biti opusti se?
 
Kakvih sad sankcija?
Ta imaginarna izopštenost Srbije se i dalje uzima za moguću?
Previše je to "prostorni",mislio sam da si ozbiljan i zdravorazuman a ti podlegao tamo nekoj petparačkoj propagandi.
Ok ne mora sankcija, zbog neke svetske ekonomske krize, zbog nerealnog povecanja plata kod nas... Srecem mnoge strane investitore i mnogi planiraju seljenje proizvodnje jer su ovde dosli zbog jeftine radne snage. Postoji mnogo faktora koji mogu dovesti do pada GDP, a dug ostaje
 
Jaoj kad cujem pricu o dugovima iz vremena SFRJ (ostalo ukupno manje od milijardu evra) koji bi bili vec uveliko isplaceni da nismo prestali da placamo od 1992. do 2002. pa narasle kamate i penali, vidim koliko je sati. Pritom su te pare iz 70ih i 80ih potrosene na infrastrukturu i razvoj privrede tako da su se otplatile i isplatile jedno 50 puta do sad. Takav neki scenario ce biti i sa parama koje se uzimaju sada za puteve i pruge. Mnogo manje zemlje su uzimale mnogo vece razvojne kredite. Zaostajemo za razvijenim zemljama po infrastrukturi i jednostavno ovih nekoliko puteva MORA da se uradi zbog ravnomernog razvoja svih delova drzave (duga poljana, moravski, smajli, fruskogorski sa loznicom, istocna srbija) Da li ce kostati milijardu manje ili vise u konacnici nece biti prevelika razlika ako ti delovi Srbije krenu privredno da rastu. Bukvalno nijedna medjunarodna institucija ne predvidja Srbiji pad BDP pa cak ni stagnaciju u dogledno vreme, niti je tako nesto realno bez prirodnih katastrofa. Pritom se ocekuje nagli rast privredne aktivnosti ukoliko prestanu ratni sukobi sledece godine pre americkih izbora. Ne smarajte sa teorijama zavere, fokusirajte se na gradjevinske teme. Nemojte padati u neurozu zbog predizborne kampanje.
 
Uz duzno postovanje Radetu Vucic je kriv sto dolinski auto put bez ijednog tunela duzine 110 km placamo 1.7 milijardi evra. Pristom cena nije konacna. Ako jos vracamo pare od Tita ovo cemo vracati do kraja veka, a neko se debelo ugradio bez sumnje.
Ne postoji država u Evropi, a skoro i svetu, koja nije zadužena i koja ne vraća kredite. Jednostavno to tako funkcioniše. Tito je vraćao kredite kraljevine Jugoslavije, mi vraćamo Titove, neko posle nas će vraćati naše kredite... Titovi krediti su početkom 90-tih iznosili oko 10 milijardi dolara, da smo tada prodali nuklearnu elektranu Krško, hidroelektrane Đerdap 1 i 2, eventualno još neku hidro ili termo elektranu mogli smo da otplatimo te kredite u celosti. Dobar deo, ako ne i celokupan kredit smo mogli da isplatimo i od para koje su prikupljenje kroz privatizaciju, da je bilo manje krađe i odgovornosti, a i da smo sačuvali mnoge fabrike od koji su neke namerno, a neke neplanirano otišle u stečaj.

Problem je što se zadužujuemo za tekuću potrošnju i što su troškovi i cene nerealno visoke. Pa čak i kada bi hteli nešto da prodamo da bi vratili kredite, ne bi imali ništa da ponudimo sem izgrađene autoputeve i nešto malo pruga. A i ne verujem da bi nam npr. neko dao 1,7 milijardi dolara za Moravski koridor.
 
Kolicina kredita ne moze da se poredi. Zuti su nasledili 4-5 milijardi duga, koji jenpravljen 50 godina. Oni su nas za 12 godina zaduzili jos 12 milijardi. Ovi su nas za 10 godina zaduzili jos 18 milijardi. Znaci dug raste ogromnom brzinom nenamenskim trosenjem, izigravanjem zakona lex specijalisima, sipanjem helikopterskog novca kako bi kriminalni rezim odrzavao na vlasti...
 
Mnogo našeg novca, više nego što treba, ide na ove puteve. Oni nam trebaju, sigurno, ali ne postoji način provere trošenja novca kad je ceo sitem pravosuđa uništen, od republičkog tužioca za kog se veruje da postoji, do sudova i policije koji hapse one koji otkriju neku aferu. (Setimo se one dve razrešene tužiteljke i nepostojeće pruge).
Kreditni uslovi su se birno promenili i sada kamate nisu ni približno povoljne kao pre petnaestak godina, a često zbog nenamenskog trošenja, što oni neće pitati gde i kako će se trošiti, zbog kreditnog rejtinga, pribegavamo istočnim kreditirima koji daju bez mnogo potpitanja, ali sa mnogo višim kamatama.
U gradnji, često uz kredit dođe i klauzula da radi njihova firma. Tu smo tek loše prošli, jer da radi domaća (osim kao poneki podizvođač) pare bi ostale ovde i okrenule se više puta, a država bi svaki put valjala po 20% pdv.
Trenutno su nam rate, sve zbirno, oko 1,5mld godišnje, i kažu da to nije strašno, a to je eto, jedan put od Pojata do Preljine.
Kažu da to nije strašno, kao što im nije strašna ni ta zaduženost (negde do 40mld, jer je zbog obveznica teško proceniti, a pre neki dan smo dodatno zaduženi još 220m) jer pare koje dođu spolja kao kredit, prikažu kao stranu investiciju, pa uđu u BDP i pumpaju ga.
A kada stranim parama gradi strana firma kod nas, samom gradnjom ne podstičemo ništa, jer se te pare ne okreću kod nas. Na kraju, ostaće bam gotov proizvod i dugovi, ali ne i benefiti od same gradnje.
Doći će trenutak, kad sve ovo stigne na naplatu da nećemo moći da dišemo.
Još oko 2 godine imaćemo gradnju na Moravskom. Biće to veliki skok i napredak, posebno kad ba drugoj strani kraj bude kod Požege. A kud odatle?
Da se manje je kralo i rasipalo, mogli smo kao Hrvati imati sjajnu mrežu autoputeva i veliki dug za kratko vreme.
Ovako, imamo veliki dug, potrošeno je mnogo vremena, a puteva malo.
 
Слушао сам д. Комазаца и још неколико правих економиста! Наш прави БДП је на нивоу око 37 милијарди, а задужење око 93 милијарде. То је свесно и са намером урађено и сада иду на добош задња два велика система ЕПС и Телеком. Због тога је велики респиратор запео око литијума. Инфлација је на нивоу између 40-45%. Када прођу ови избори где има гласача колико и становника, плус мртви и мигранти. Ова земља ће се суочити са црном стварношћу! Нажалост колико је пара узето могла је комплетна мрежа аутопутева и пруга бити изграђена, украло се најмање 2/3. Задужење око 6 милијарди за мање од 400км аутопутева говори само за себе. При томе је око 200км рађено по цени од око 1.5 милион по км. До сада смо требали имати минимум 1500км изграђених аутопутева. Нажалост какав народ, таква власт. Намножила се фукара у Србији и паразитизира . Наравно такво стање неће моћи још дуго....
 
Негде током 2025-е ће бити завршен Моравски и део до Пожеге , бар при садашњем темпу радова. Наравно под условом да се ратови не прошире и дође до економског колапса. Видећемо, све су прилике и да ће ово бити озбиљна зима!
 
Негде током 2025-е ће бити завршен Моравски и део до Пожеге , бар при садашњем темпу радова. Наравно под условом да се ратови не прошире и дође до економског колапса. Видећемо, све су прилике и да ће ово бити озбиљна зима!
Ja sam ipak mišljenja da će Ratina-Adrani ostati za 2026. A u 2024. moguće je otvaranje samo Koševi-Trstenik. Za 2025. sve ostalo na moravskom sem Ratina-Adrani, ka Bijeljini i do Požege.
 
Vrh