Šta je novo?

Moravski koridor E-761 / A5 Pojate - Preljina

Koja je razlika u količini saobraćaja koju može da opsluži auto put u odnosu na brzu saobraćajnicu?
Po meni nema razlike, i jedna i druga saobraćajnica imaju po dve trake u oba smera samo je na jednom viši nivo sigurnosti pa su brzine veće.
Ima tu mnogo razlika ali kapacitet nije jedna od njih.
Po meni je opcija auto put ili magistrala sa po jednom trakom u svakom smeru.
Ako se već pravi novi put napraviš lepo auto put i završiš posao.
Po toj logici brze saobraćajnice ne bi se uopšte nigde ni gradile, a koliko znam grade se i kod nas i u svetu tako da verovatno imaju nekog smisla. Ali ok, ako uzmemo u obzir srpsku vozačku kulturu autoput jeste najbolje rešenje. Možda ga količina saobraćaja neće opravdavati ali ako se spase makar jedan nedužan život onda taj dodatni trošak ne treba žaliti.
 
Autoput je definitivno bolje iz više razloga:
- imaš zaustavnu traku u slučaju bilo kog problema sa vozilom.
- zaustavna traka može da se koristi kao vozna u slučaju rehabilitacije puta (kao E75) pa ti uvek ostaju po dve trake u oba smera
- u slučaju potrebe za proširenjem, zaustavna se koristi kao deo gradilišta i opet ostaju dve za saobračaj
- sve petlje su denivelisane
- ipak je ovo pravac koji povezuje zapad i istok / jug države pa je bitan državni pravac
- može šire da se posmatra da povezuje i susedne države
- neko iz Niša će sada lakše i bezbednije da dolazi do Užica i obrnuto, a ako se jednog dana napravi i do Sarajeva, eto neke tranzitne rute za sve između Sofije i Sarajeva

Vozio sam se nekoliko puta brzom saobraćajnicom Požarevac - Golubac, i one su ok kada se povezuju regioni države od kojih dalje nema veliki tranit. I naporno je kada ideš brzo pa košiš pred kružni tok a tu se ukršatš sa lokalnim putem pa svašta može da naiđe od lokalnih vozila.
Ali ka svim susednim glavnim gradovima, i nekim planiranim pravcima kretanja tranzita u regionu treba autoput.
Neki pravci koji povezuju sever - jug i istok - zapad države treba da su pod autoputem, a ako se povezuju lokalno regioni kao Golubac, Valjevo, Kragujevac...sasvim je ok brza saobračajnica.
 
Upravo, na motoputu je ograničenje 100 km/h, međutim, pošto su dve kolovozne trake, nekima nije problem da voze i 150 km/h odnosno imaju osećaj da su na autoputu i tu je potencijalno veliki problem. Dalje, da je autoput prošao na desnoj obali Z. Morave, kroz Stopanju, mislim da bi više ljudi koristilo autoput, ali bi izbegli i gradnju dva velika mosta, što poskupljuje gradnju, sporija je i putarina je skuplja. E sad, neko moje mišljenje zašto je trasa kroz V. Drenovu je zbog nekog ravnomernijeg razvoja tj ulaganja, kroz Stopanju prolazi pruga i magistrala u jako dobrom stanju, a kroz Drenovu samo regionalni put. Pruga će se verovatno rekonstruisati, pa će i to biti brza veza do većih mesta tj gradova. Svidelo se to meni ili ne, pravednije je što je put otišao pored Velike Drenove. Treba poraditi na tome da se kamioni sklone sa postoje magistrale, doduše sada ih dosta slabije ima
 
nisam saobracajni inzenjer ali takodje nikad nisam poimao investicije poput AP kao neko resenje za trenutne probleme (mada mi smo imali jednu crnu rupu u razvoju infrastrukture koji je doveo do toga da su nam AP bili apsolutno neophodni u nekim deonicama)
AP se projektuje i za neki buduci saobracaj koji ce se pojaviti kako demografskim promenama tako i privrednom aktivnoscu, a dodatno sam AP i njegovo postojanje ce promeniti neke saobracajne tokove i samim tim generisati dodatni saobracaj koji ranije nije tu postojao

Kajsije sadis za sebe, lozu za decu, masline za unuke
 
Koja je razlika u količini saobraćaja koju može da opsluži auto put u odnosu na brzu saobraćajnicu?
Po meni nema razlike, i jedna i druga saobraćajnica imaju po dve trake u oba smera samo je na jednom viši nivo sigurnosti pa su brzine veće.
Ima tu mnogo razlika ali kapacitet nije jedna od njih.
Po meni je opcija auto put ili magistrala sa po jednom trakom u svakom smeru.
Ako se već pravi novi put napraviš lepo auto put i završiš posao.
Razlika je u novcu,tom logikom cela Srbija treba da bude pod autoputevima.Brza saobracajnica je jeftinija,brza za izgradnju i sama putarina i odrzavanje je jeftinije.
Ovaj koridor kako samo ime kaze je koridor izmedju dva autoputa,poprecna veza,koja nikako nema funkciju autoputa kakvog imaju dva auotputa koja povezuje.
Obim saobracaja je visestruko manji u odnosu na ta dva autoputa koji povezuje
Ovde se islo populizmom,bahacenjem tigra sa balkana,pa su ga jos i nazvali didgitalnim autoputem,verovatno da ex yu komsije puknu od zavisti,umesto da se domacinski trosio novac prema realnim potrebama i mogucnostima.Nama su ljudi u nekoliko velikih talasa napustili zemlju,90-te,Nato bombardovanje,ubistvo Djindjica.
Ovi svi putevi su dobrodosli,samo je pitanje gde su nam buduca deca koja tim putevima sutra treba da se voze,dok nas danas Nepalci voze.
 
Poslednja izmena:
Razlika je u novcu,tom logikom cela Srbija treba da bude pod autoputevima.Brza saobracajnica je jeftinija,brza za izgradnju i sama putarina i odrzavanje je jeftinije.
Ovaj koridor kako samo ime kaze je koridor izmedju dva autoputa,poprecna veza,koja nikako nema funkciju autoputa kakvog imaju dva auotputa koja povezuje.
Obim saobracaja je visestruko manji u odnosu na ta dva autoputa koji povezuje
Ovde se islo populizmom,bahacenjem tigra sa balkana,pa su ga jos i nazvali didgitalnim autoputem,verovatno da ex yu komsije puknu od zavisti,umesto da se domacinski trosio novac prema realnim potrebama i mogucnostima.Nama su ljudi u nekoliko velikih talasa napustili zemlju,90-te,Nato bombardovanje,ubistvo Djindjica.
Ovi svi putevi su dobrodosli,samo je pitanje gde su nam buduca deca koja tim putevima sutra treba da se voze,dok nas danas Nepalci voze.
Sve je to jasno, samo je pitanje suvišno sada kad je put pred završetkom (da se tako izrazim). Imalo ga je smisla postavljati dok se planiralo i pre nego što su radovi započeli.

Saobraćajnica Kraljevo-NP-Raška je apsolutno neophodna samo ne znam zasto misliš da je koči (finansijski) baš Moravski koridor. Zašto ne Smajli, ili pruga do Subotice, ili (pazi sad) kompleks za Expo.

Mi ne možemo da se otrgnemo da gledamo u tuđe dvorište. Ako se nešto negde gradi, čak iako uspeš da sprečiš ne znači da će novac onda da ode na nešto što ti podržavaš.

Gledaj na to ovako:

Trenutno, svaki dinar koji bi uštedeli na Moravskom koridoru, ili bilo gde drugde u državi, bi otišao pravo u Expo cirkus.
 
I saobracajne nezgode kostaju drzavu, one najteze sa smrtnim ishodom oko 3 miliona evra... Negde sam procitao podatak godisnje da na ovaj nacin drzava potrosi 4 milijardi evra.
Toliko o novcu, valjda je i poenta da se spasu ljudski zivoti, ili su nam u glavi samo pare?
Sto se tice ovog koridora, moje licno misljenje je da je potpuno opravdan, povezuje ne samo istok i zapad zemlje, 2 autoputa, gotovo je sigurno da ce generisati dodatni saobracaj, ne treba uopste sumnjati u to.
 
Sve je to jasno, samo je pitanje suvišno sada kad je put pred završetkom (da se tako izrazim). Imalo ga je smisla postavljati dok se planiralo i pre nego što su radovi započeli.

Saobraćajnica Kraljevo-NP-Raška je apsolutno neophodna samo ne znam zasto misliš da je koči (finansijski) baš Moravski koridor. Zašto ne Smajli, ili pruga do Subotice, ili (pazi sad) kompleks za Expo.

Mi ne možemo da se otrgnemo da gledamo u tuđe dvorište. Ako se nešto negde gradi, čak iako uspeš da sprečiš ne znači da će novac onda da ode na nešto što ti podržavaš.

Gledaj na to ovako:

Trenutno, svaki dinar koji bi uštedeli na Moravskom koridoru, ili bilo gde drugde u državi, bi otišao pravo u Expo cirkus.
Naravno,sustina je u domacinskom poslovanju i odredjivanju prioriteta.Ovde je sve naopako,a Expo cirkus je najveci uisivac para.Izigravamo elitu pred svetom dok nam sve fekalije idu pravo u Savu i Dunav,na dva metra od pristana za elitu koja treba brodom do tog cirkusa.
 
Poslednja izmena:
Razlika je u novcu,tom logikom cela Srbija treba da bude pod autoputevima.Brza saobracajnica je jeftinija,brza za izgradnju i sama putarina i odrzavanje je jeftinije.
Ovaj koridor kako samo ime kaze je koridor izmedju dva autoputa,poprecna veza,koja nikako nema funkciju autoputa kakvog imaju dva auotputa koja povezuje.
Obim saobracaja je visestruko manji u odnosu na ta dva autoputa koji povezuje
Ovde se islo populizmom,bahacenjem tigra sa balkana,pa su ga jos i nazvali didgitalnim autoputem,verovatno da ex yu komsije puknu od zavisti,umesto da se domacinski trosio novac prema realnim potrebama i mogucnostima.Nama su ljudi u nekoliko velikih talasa napustili zemlju,90-te,Nato bombardovanje,ubistvo Djindjica.
Ovi svi putevi su dobrodosli,samo je pitanje gde su nam buduca deca koja tim putevima sutra treba da se voze,dok nas danas Nepalci voze.
Negde sam sličnog mišljenja ALI, nešto je moralo da se izgradi, bilo moto, bilo autoput. Danas je popularno imati kuću baš na magistralnom putu, iako je trup puta 2 metra viši od dvorišta, pa ljudi uz magistralu muku muče sa tom visinskom razlikom, pa izleću sa automobilima na put. Tu je često ograničenje brzine 50, eventualno 60 km/h, plus zone škole 30 km/h. Ne zaboravimo i regulaciju toka Zapadne Morave, to sve košta...
Da li je ovo moglo jeftinije? Verovatno
Da li ima elemenata korupcije? Sigurno, ali je treba dokazati (po mom mišljenju teško dokazivo)
 
По мом мишљењу брза саобраћајница је најсмисленија и најрационалнија тамо где је могуће искористи што већи део постојеће трасе као што је то случај код, рецимо, Дунавског коридора.
Денивелисане раскрснице су свакако боље решење али су кружни токови рационалније, поготово тамо где не постоји потенцијал да ПГДС пређе 10.000-15.000 возила.
У случају Моравског коридора није било могуће искористити постојећу трасу и магистралу и морало се ићи на потпуно нову трасу.
Такође, морали су бити изграђени и приступни путеви, везе са насељима, магистралом и другим регионалним и локалним путевима тако да се тиме евентуална уштеда између евентуалног профила брзе саобраћајнице и профила аутопута смањује.
Поред тога што Моравски коридор повезује два важна аутопута у ширем смислу он је веза југа и истока земље са западом земље и Црном Гором а у још ширем смислу веза Босне, Бугарске, Северне Македоније и Грчке.
Такође, његовим завршетком он постаје врло добра алтернатива А1 за путовања доброг дела људи до Врњачке Бање и Крушевца чиме се делимично растерећује А1.
Оно што је необично и по мом мишљењу непотребно је то што се ишло на нешто већу ширину од стандарда који имамо код других аутопутева.
 
Poslednja izmena:
Razlika je u novcu,tom logikom cela Srbija treba da bude pod autoputevima.
Ja sam se osvrnuo na komentar da li je trebalo graditi autoput ili brzu saobraćajnicu u odnosu na količinu saobraćaja.
Količina saobraćaja koju opslužuje autoput i brza saobraćajnica su iste ukoliko imaju isti broj traka.
 
По мом мишљењу брза саобраћајница је најсмисленија и најрационалнија тамо где је могуће искористи што већи део постојеће трасе као што је то случај код, рецимо, Дунавског коридора.
Денивелисане раскрснице су свакако боље решење али су кружни токови рационалније, поготово тамо где не постоји потенцијал да ПГДС пређе 10.000-15.000 возила.
У случају Моравског коридора није било могуће искористити постојећу трасу и магистралу и морало се ићи на потпуно нову трасу.
Такође, морали су бити изграђени и приступни путеви, везе са насељима, магистралом и другим регионалним и локалним путевима тако да се тиме евентуална уштеда између евентуалног профила брзе саобраћајнице и профила аутопута смањује.
Поред тога што Моравски коридор повезује два важна аутопута у ширем смислу он је веза југа и истока земље са западом земље и Црном Гором а у још ширем смислу веза Босне, Бугарске, Северне Македоније и Грчке.
Такође, његовим завршетком он постаје врло добра алтернатива А1 за путовања доброг дела људи до Врњачке Бање и Крушевца чиме се делимично растерећује А1.
Оно што је необично и по мом мишљењу непотребно је то што се ишло на нешто већу ширину од стандарда који имамо код других аутопутева.
Pa moraju da se poštuju Pravilnici, Standardi, Zakoni... koji se usvoje nakon izgradnje nekog puta.
Kao npr. ПРАВИЛНИК О УСЛОВИМА КОЈЕ СА АСПЕКТА БЕЗБЕДНОСТИ САОБРАЋАЈА МОРАЈУ ДА ИСПУЊАВАЈУ ПУТНИ ОБЈЕКТИ И ДРУГИ ЕЛЕМЕНТИ ЈАВНОГ ПУТА (Сл. гласник РС број 50/11) http://demo.paragraf.rs/demo/combined/Old/t/t2011_07/t07_0139.htm
Pa je na moravskom širina jednog kolovoza 1+3,75+3,75+0,50+2,50=11,50m
Dok je na Jugu i Istoku Koridor X 0,50+3,75+3,75+0,20+2,50=10,70m jer su projektovani pre početka primene Pravilnika.
 
Količina saobraćaja koju opslužuje autoput i brza saobraćajnica su iste ukoliko imaju isti broj traka.

U principu da. Za nijansu može biti veća količina na autoputu, ali to su vrlo male razlike i samo u slučaju maksimalne ili velike opterećenosti. Prednost autoputa u odnosu na moto put je u drugim aspektima, npr. u brzini putovanja, stepenu sigurnosti, komotnijoj i manje zamarajućoj vožnji...
 
Vrh