Šta je novo?

Mikser

Karlo del Ponte

Advanced
Učlanjen(a)
20.11.2011.
Poruke
3.129
Pohvaljen
8.441
Lokacija
Svuda po malo
Овим желим јавно да предложим групи "Имамо план" сарадњу са "Удружењем љубитеља железнице".

Група "Имамо план" већ има одређене идеје, као што је воз Београд - Нови Сад сваких сат времена. Удружење љубитеља железнице жели да покрене кампању за боље информисање корисника железнице, тако да у оквиру истог може да се направи:
- Предлог дизајна за ред вожње, са приказаним могућностима преседања, превоза бицикала и слично.
- Шеме путничких садржаја на станицама и мапе околине станице, намењене таблама на перонима и у зградама железничких станица
- Означавања и шеме у самим возовима код улазних врата, као и табле са спољне стране за возове који немају електронске дисплеје.

Даље, када је у питању јавни саобраћај, већ сам у великој мери разрадио предлог успостављања трамвајске линије трасом садашње Пиротске пруге у Нишу, те могућности за приградски железнички саобраћај у Нишу Алексинац - Ниш - Лесковац. Нишке општине имају заједно око 250.000 становника, општина Дољевац 20.000 становника. Општина Лесковац око 150.000 становника, а Алексинац око 50.000 становника. Сва велика насеља се налазе уз пругу, углавном са железничким станицама или стајалиштима у центрима насеља...
 
ево предлога за Јужну и Југоисточну Србију. овде сам ставио само главне станице и станице са укрштањима

jugoistocnasrbija-2_zps15d9a892.jpg


број потребних возних гарнитура (ДМВ4 је четвороделни а ДМВ3 је троделни ДМВ):

6 ЕМВ НИ-Воз (по три Житковац-Нишка Бања и Лесковац-Нишка Бања) и три ДМВ4 НИ-Воз Дољевац-Сврљиг. две ЕМВ Ниш-Димитровград, по једна ЕМВ Лесковац-Прешево и Врање-Куманово. два ДМВ3 Куршумлија-Ниш. укупно 10 ЕМВ, три ДМВ4 и два ДМВ3 плус у резерви два ЕМВ (Ниш и Врање) и један ДМВ3 у Дољевцу. ∑=12 ЕМВ, 3 ДМВ4 и 3 ДМВ3.
 
Слажем се да би требало да сарађујемо и заједно погурамо неке пројекте. Међутим за цртање и разраду нам треба људство. Тренутно Имамо план нема капацитете да све то квалитетно покрије. Треба да одржимо интерни састанак па да се организујемо.

На форуму има много "умова" али нико неће да се баци на посао.
 
@STF
Није толико проблем у "Имамо план" у мањку људства, него у мањку координације. На пример, о стајалиштима у Гроцкој сам сазнао тек када су иста урађена, а није тачно да нисам заинтересован, па макар један дан од неколико дана, колико се то радило. Форуми и фејсбук постоје, али озбиљне акције се најављују преко мејлова. Довољно је мало времена не пратити форум и фејсбук, и већ губиш ток са неким стварима. А свакако, на основу мог искуства у НВО сектору, најсигурнији начин да скупиш људе је преко телефона (додуше и најскупљи). И то систем, у суботу пошаљеш мејлове за састанак у следећу суботу, а људе за које сматраш да је важно да дођу, у понедељак позовеш и питаш "да ли су примили мејл, и да ли тада и тада могу да дођу".

Често у НВО сектору се постави питање "Недостатка капацитета", а у ствари је питање доброг управљања људским ресурсима. Ипак, нећу много да замерам по том питању, јер добро управљање људским ресурсима је малтене уметност, поготову када су у питању волонтери.

По питању Ниша, ја сам већ предузео неке кораке за повезивање са људима из истог. Дана 24.11.2012. сам се састао са двоје људи, и они су се том приликом учланили у Удружење љубитеља железнице. Пред сам крај 2012. сам покренуо на следећем форуму од 125. поста дискусију о трамвајима у Нишу
http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 333&page=7

На овом форуму сам на овој теми покренуо причу о железницама у Нишу, али изгледа се тај део форума слабо прати.

Иначе, око 15.2.2013. планира се састанак у Нишу представника 1) Удружења љубитеља нишких трамваја, 2)Друштва пријатеља железнице Ниш 1884, 3) Удружења љубитеља железнице. Састанак је отвореног типа, и могу му се прикључити и друге заинтересоване групе грађана.
 
Карло, пошто си ти чест посетилац ССЦ, прекопирај овај мој пост од раније да видимо миљшење чланова из тог краја, шта ће да кажу, можда буду имали неке сугестије. ја нешто не пратим дешавања на ССЦ-у, ББ ми је сасвим довољан :)
 
^^^ Доста су опширна разматрања која сам до сада имао, за један пост. Направио сам грубу техничку и финсијску конструкцију, направио основу предлога комплетне мреже итд. Почећу, онда од неких запажања везаних за твој предлог. Добро је да размишљаш, и имаш вољу да машташ и ствараш нове идеје, само напред :vops:

У самом Нишу, за функционисање града данас је најпроблематичнија пруга од Главне железничке станице у правцу Нишке бање. Када транзитни теретни воз пролази кроз Ниш, направио хаос у граду, јер неке главне путеве у граду заустави по 2-3 минута. Да је Ниш улагао по 3-4% свог буџета да направи по један надвожњак или подвожњак на пругама годишње, ни ж од железнице не би представљало проблем у Нишу. Уместо тога, доносиоци одлука у Нишу су деценијама оптуживали железницу како "опструира развој града", и да је "највећи сан Нишлија да се пруга избаци из града". Већ постоји припрема техничке и финсијске конструкције да се од Пантелеја (северно предграђе, кроз које пролази пруга Ниш-Зајечар-Прахово) споји са Просеком (5 километара источно од Нишке бање). На месту пруге врли градски планери желе "Јужни булевар", а ја смело браним идеју да се пруга искористи за ЛРТ. Иначе, највећа и најуређенија предграђа су источно од Ниша у правцу Нишке бање, а иначе правцем некадашњег трамваја за Нишку бању. Ова траса има читав низ погодности.
1) Простире се правцем Исток-Запад, правцем долине Нишаве и главним правцем ширења и развоја града
2) Клинички центар, 2 пијаце, главни спортски центар, и све најважније туристичке знаменитости се налазе правцем предложене линије ЛРТ.
3) Додир са свим садашњим градским аутобуским линијама у Нишу
4) Могуће је искористити свих 6 прелаза са рампом, само приближити укључне тачке за трамвај. Друм се задржава 17-30 секунди. Такође, могуће је искористити насип између СЦ Чаир и Клиничког центра, за још један подвожњак за саобраћај без укрштања (испод тог насипа је само 1 подвожњак).
5) Највећу опасност по становништво је представљало 6 "илегалних пешачких прелаза пруге". За сваки од њих сам сугерисао бициклистичко-пешачку сигнализацију. Та пруга кроз град је однела доста живота, али би "Јужни булевар" однео још више.
6) Нема трошкова експропријације, нити измештања инсталација
7) Могуће је користити класичан железнички колосек, за који је могуће проћи изузетно јефтино коришћењем половног материјала са главних железничких пруга
8) Од како је Сименс купио Диваг, Сименсов лоби полако изгурава Дивагове одличне половне трамваје, и све више зеза за резервне делове (шта мислите, зашто Базел жели да се реши Дивага). На тај начин до јефтиних трамваја су дошли Будимпешта, Газиентеп, Кониа, Машад, а неколико је купио и Истанбул. Ниш има МИН, тако да може у свовој радиности да их набуџи, и прави резервне делове.
9) Ниш има железничку индустрију. У првој фази, када Ниш буде имао свега 12 (по мом предлогу) трамвајских кола, као ДЕПО је могуће користити хале МИН-Локомотива.
10) Трасом пруге је могуће направити брз и безбедан бициклистички коридор. Са јужним булеваром би то било скоро неизводљиво.
11) Повратни развој, које стварају линије брзог, удобнох и поузданог шинског превоза (просечна брзина 30км/с)(12км Ниш-Нишка бања за 24 минута). Могућност формирања линеарног, уместо концетрисаног центра.
12) Еколошке предности.

Иначе, на највећем делу трасе, има и простора да се повећа и капацитет аутомобилског саобраћаја. Иначе, 16.9.2012. сам целу ту трасу прешао пешке, фотографисао и бележио.

За разлику од источног дела железничког чвора, где би техника (сигнално-сигурносни систем) класичних железница доста ометала остали саобраћај, западни део чвора је делом на насипу, а делом раздваја насељену од индустријске зоне. Тако, да не представља у толикој мери препреку.
Баш зато сам сугерисао стајалиште "Нишава", које би биле на мосту на Нишави и на по 500 метара од два најважнија трга у Нишу, односно то да остане главни железнички коридор кроз град. Истовремено да то, а не Железничка станица Ниш још километар даље, буде почетна станица ЛРТ за Нишку бању. Предвидео сам да возови из свих 5 праваца стају на станицама:
1) Ниш Аеродром (предложена локација за Главну железничку станицу)
2) Црвени крст (постојећа ж.с.)
3) Нишава (предложено централно стајалиште)
4) Ниш (предложено да се преименује у станица Ниш Југ)
5) Ледена стена (предложено ново стајалиште, за опслугу неизграђене зоне од запада Ниша до Аутопута)
Предвидео сам директну колосечну везу између Ниш Аеродром и Пантелеја, а на пољани источно од Пантелеја железничку станицу "Ниш исток" на којој би стајали брзи возови за Пирот и Софију, и локалци према Пироту и Зајечару. Једини возови који не би стајали на станици "Ниш Југ" били би брзи возови Београд-Пирот(Софија).

Обједињени авионско-аутобуско-железнички терминал "Ниш Аеродром" сам предвидео као регионални "Хаб". Налази се близу аутопута, те сугеришем да се управо у ту зону изместе главни пословни садржаји и да се направи "Бизнис Сити".

По питању линија по правцима, треба имати у виду да ће пруга према Пироту у кратком року бити електрификована чим се отклоне политичке препреке, док пруге према Зајечару и Куршумлији немају перспективу да буду електрификоване. :violina:
Зонске станице, одакле би се даље од ниша преполовио број локалних и регионалних возова би биле у круг око 40 километара (пругом) од Ниша, а то су Бела Паланка, Корман, Сврљиг, Прокупље, Лесковац. Са временом прилазима станицама просечно по 10 минута, то је око сат времена (реална просечна брзином воза 60км/с, путовање у возу 40 минута). Због лошег стања колосека, тренутно време путовања:
Ниш-Сврљиг 75 минута
Ниш-Бела Паланка 90 минута
Ниш-Прокупље 90 минута
Ниш-Лесковац 58 минута
Ниш - Корман 50 минута


Прва слика, предлог Нишког железничког чвора:

9vbbew.jpg



Друга слика, предлог развоја Нишког железничког чвора и трамвајске мреже:

xbcx1u.jpg
 
морам да ти кажем, свака част. ти си баш ушао ддетаљно у причу о Нишу. додуше, ја сам се са овим мојим више окренуо целокупном региону, него самом граду, јер никако да нађем времена да се мало више бавим самим градом. ал' пошто си ти то урадио и нема потребе. и морам да ти кажем да нам се доста идеја поклапа
 
Предвидео сам једноколосечну лаку железницу са укрсницама, и интервалом 10 минута.

Станице (црвеном бојом су станице које обавијају центар града):
1) Зајечарска (Нишава, Тврђава, Аутобуска станица, већи број факултета)
2) Обилићев венац (Пресецање главног булевара исток-запад, око 600 метара од Железничке станице Ниш и Трга краља Александра).
3) Старо гробље укрсница
4) Палилулска пијаца (важно раскршће у центру града)

5) Чаир (спортски центар)
6) Клинички центар укрсница (у близини и Војна болница, Медицински, Стоматолошки, Природно-математички факултет)
7) Трошарина (пијаца, терминус неколико аутобуских линија, чвориште, Ћеле кула)
8) Булевра Медијана (попречно у односу на Булевар медијана, добра позиција за "Парк енд рајд".
9) Ж.Ст.Ћеле кула (у близини Археолошког налазишта Медијана и Кванташке пијаце)
10) Електронска индустрија (Индустријска зона, сада јако запуштена)
11) Брзи брод (једно од највећих приградских насеља)
12) Брзи брод трафо ст.укрсница
13) Насеље број 6 (насеље настало захваљујући некадашњем трамвају, и названо према трамвајској станици).
Нишка бања улаз.
14) Нишка бања улаз
+15) Нишка бања центар (За ово је потребно доградити још километар пруге, јер сада је пруга на крајњем северу Нишке бање).

ГРУБ ПРЕДРАЧУН ЗА ИНВЕСТИЦИЈУ:

0) Градња обилазне пруге за правац према Димитровграду: плаћа држава, Ниш ту не мора да да ни динар. Једино је потребно имати такав ниво сарадње са државом да се то реализује.
1) Уградња 8 скретница + 4 пута по 100 метара дуг колосек укрсних станица 400.000 евра
2) Ремонт пруге коришћењем половних шина, за брзину 80км/с, 12 километара, не више од 1.200.000 евра
3) Електрификација напоном 750 волти једносмерне струје, 12 километара, 1.500.000 евра
4) Набавка 10 половних трамваја из Немачке, цена по комаду 50.000-250.000 евра. Евентуална модернизација истих уз улагање до 100.000 евра по примерку, укупно до 3.500.000 евра.
5) Изградња депо-а, који је могуће направити као део неискоришћених погона МИН или ЕИ, цена новог депоа би била око 5 милиона евра, а у неискоришћеним фабричким халама и до упола јефтиније од тога.
6) Перони, стајалишта, путнички објекти 100.000 до 300.000 по стајалишту, за 15 стајалишта 1.500.000-4.500.000
7) Сигнализација лаких железница, рампе за аутомобилски саобраћај, обезбеђена места за прелазак пешака и бициклиста: Око 1.000.000 евра.
УКУПНО: 8.000.000-16.000.000 милиона евра.

Ово је без пруге до центра Нишке бање, а то је још мало јачих милион евра.

Буџети градова су:
Ниш 90.000.000 евра
Лесковац 34.000.000 евра
Алексинац 12.000.000 евра
Прокупље 13.500.000 евра

Дакле, ови пројекти су достижни за ове градове, са обзиром да се у великој мери могу засновати на постојећим трасама пруга, обнови постојећих возних средстава или коришћењу нових која су у најави за набавку.
 
дужина пруге Зајечарска-Нишка Бања је 10,2 км. мало сам модификовао твоју мапу (надам се да се не љутиш):
Nis3_zpsb2bde9e8.jpg


кружићи представљају укрснице. има 16 стајалишта, просечно међустанично растојање је 680 м.
успут, урадио сам шему станица Зајечарска и Нишка Бања

Зајечарска
zajecarska_zpsb385f754.jpg


Нишка Бања
niskabanja_zps3f028373.jpg
 
Драго ми је да си се укључио у израду ових предлога решења :kk: Ја сам, свакако, јако слаб са графичким алатима. Ту ћу имати неколико напомена, и то оних које су изнеле саме Нишлије, а доста тога је везано и за запажања са лица места.

I Крајња источна станица би требало да буде у центру Нишке бање, а то је још километар у правцу југ-југоисток у односу на "Нишка бања улаз". Нишка бања улаз је двоколосечна трамвајска укрсница, и налази се код улазних скретница са западне стране станице Нишка бања. На самој станици Нишка бања би углавном стајали само локални возови према Пироту и Белој Паланци сваких сат времена, са композицијама не дужим од 100 метара. Евентуално би по некад стао неки туристички воз, или неки од брзих возова, и за њега је довољно уз први колосек направити перон дужине 250-300 метара. Други перон може и између 3.и 2. ширине 3 м и дужине 100 м. без подходника. Колосеци 3. и 4. би били потребни због сустизања теретних возова, и слично. Евентуално, ако би Нишку бању држали као терминус за неке од приградских возова из Лесковца и Куршумлије, могли би направити колосек сличан "првом левом" у Београд главној.

II Ово Зајечарска, то је само грубо позиционирање. Предвидложио сам да се стајалиште налази на самом мосту на Нишави. По ГУП Ниш предвижено је да се на позицији западног дела Нишког чвора по "Ослобађању" направи "Западни булевар". Неки би ту желели минимум 2+2 пут, а већ на том правцу прилазу граду постоји Булевар 12. фебруара, који је 2+2. (по негде и 2+3). Критеријуми су следећи:
- Не порушити ни једну кућу, нити објекат.
- Сачувати садашњи железнички коридор као најповољнији за шински саобраћај.
- Решити проблем профила улица Кеј кола српских сестара и Кеј Мике Палигорића, тако да профил улица буде висина минимум 4 метра (сада је 3м), ширина коловоза 7 метара, ширина пешачко-бициклистичког кеја бар 3-4 метра, и тротоара са супротне стране улице од обале бар 1,6 метара.
- Више из политичких разлога, ипак дати некакав друмски коридор север-југ уз пругу.
Чак и да уклоне пругу, без рушења кућа тешко да би се могао направити "Западни булевар". Овде предлажем пут 1+1 од Генерала Милојка Лешљанина према северу, као пут искључиво за аутобусе. За саму улицу Генерала Милојка Лешљанина планирам да се направи подвожњак 2+2 испод пруге, а да се Винареова споји са Зајечарском, те да се у правцу Милојка Лешљанина спушта рампа. Дакле, елементи би били следећи:
1) Ширина од кућа на једној обали Нишаве, до кућа на другој обали Нишаве је 100 метара.
2) На обе обале Нишаве на доњем нивоу направити улице ширине 15 метара (2м тротоар уз куће, 2 м паралелно паркирање, 7м џада, 4м бициклистичко-пешачки део)
3) Трамвај се прикључује на железничку пругу, и од Улице Јована Ристића па све до пред станицу Аеродром користи неки од алтернативних видова напајања (акумулаторско, кондензаторско, помоћни дизел мотор, вишесистемска елктровуча или нешто пето). После Аеродрома, даље се користи као нормалан трамвај.
4) Перони стајалишта треба да су широки по 5 метара на самом мосту, у дужини 100 метара. Ниш није Београд да може постојати потреба за локалним возовима дужим од 100 метара.
5) Друмски мост је са источне стране пруге, има џаду 1+1 је на истој коти као и пруга. На истом је зона успореног саобраћаја, и налазе се проширења за аутобус, минибус, такси, приватна кола када треба покупити рођака или пријатеља.
6) Са западне стране пруге се налази бициклистичка стаза.
7) Сама река Нишава би ту била широка око 60-70 метара. Та ширина средине и моста и стајалишта не сме да квари визуру моста. Комерцијалне и путничке садржаје ставити на сваки крај сваког перона, а на истим позицијама обезбедити и степеништа за комуникацију између перона, као и комуникацију са градом.

Са обзиром да у најоптимистичнијем сценарију очекујем 6 пари возова на сат на том шинском коридору, без проблема је могуће организовати на том делу пруге трамвај-хибрид са тактом сваких 15 минута Насеље Ратко Јовић-Аеродром-Нишава-Палилула-Ћеле Кула-Нишка бања.

III Прескочио си следећа стајалишта важна за град: Аеродром стајалиште, Насеље Бранко Бјеговић (на њима стају сви возови који иду из Ниша за Белу Паланку и Сврљиг), затим Ледена Стена (око 2 километра западно од Ниш Југ. Ту стају сви приградски и регионални према југу и југозападу. Западна неизграђена развојна зона).

IV Треба направити и даље планове развоја мреже трамваја, у другој фази. Наравно, иста графичка метода. Прати на План Плусу правац које ти сада помињем:
-1- Палилулска рампа, Епискпска, Обреновићева, Трг Павла Стојковића, Трг краља Александра, Јована Ристића, Димитрија Туцовића до Бубањских хероја, даље у Бубањских хероја, и од Миновог насеља га уз улицу Петра Аранђеловића врати до Димитрија Туцовића и жел.стајалишта Ледена Стена. Ту га заустави, па ако реше да шире Ниш на запад, нека у истом правцу продуже и трамвај. Ново село, као велико предграђе, већ је повезано железницом са бар две приградске линије које предлажемо. Стајалишта Обреновићева, Трг краља Александра, Шумадијска, Железничка станица, Житопек, Малојастребачка, МИН-ово насеље, Жел.стај.Ледена Стена.
-2- Клинички центар, Војислава Илића, Сремска, Византијски булевар до Габровачке реке, затим по сред ливаде према Нишави, Пролетерска, Књажевачка на исток до Ратка Павловића. Стајалишта: Клинички центар, Електродистрибуција, Парк Светог Саве, Меркатор, Дом Душко Радовић, Пијаца Дурлан, О.Ш.Мирослав Антић, Радомира Антића, Доња Врежина.

Наравно, све ове нове пруге су двоколосечна, а и од Палилулске рампе до Електронске индустрије се додаје други колосек у каснијој фази.
 
испод моста је Нишава шиока тачно 38 метара, а неких 30 метара узводно је широка 45 метара, а мост је дугачак око 60 метара, тако да може да се метне станица 100 до 120 метара дужине на мост. што се тиче железничких стајалишта нисам детаљно улазио, јер ми није било приоритетно да се бавим железницом. то ћу урадити на другој мапи, када будем узео НИ-Воз по шеми пар постова изнад.
што се тиче осталих линија, урадићу их касније, тренутно имам других послова
 
Како год, на основу свега изложеног на форуму, прави се предлог пројекта. Ти, и уопште свако ко буде учествовао ће бити уписан у материјалу предлога пројекта као сарадник. Посета Нишу се планира за 16. фебруар, а до тада би требало што више разрадити идеју, односно идејна решења.
 
урадио сам. мало сам мењао називе стајалишта, али је у принципу то то
NiT_zps2c38a024.jpg


урадио сам и продужетак плаве линије и додао сам једну нову ка Пантелеју (са две варијанте, пуна и ишрафирана)
NiT2_zpse56333c7.jpg
 
Да, то је одприлике то :kk:

Само, заборавио си да продужиш црвену линију пругом до Аеродрома, односно, ваљда си разумео да је у питању Трамвај-воз. Сада, која ће од технологија бити примењена, то је питање. Иначе, када се буде представљало Нишлијама, лако ће сами одредити микролокације стајалишта. Твоје слике ћу окачити на онај Нишки форум, да видим њихове коментаре.
 
немој да качиш без продужетка до Аеродрома. треба ми једно 10 минута да то преправим
 
никакав проблем. само, да ли да стављам нови чвор или садашње стање?
 
Састанак у Нишу биће одржан 16.2.2013. Казанџијско сокаче, кафе "На ћошку". 13:00-15:00. Ми из Београда се скупљамо у суботу ујутру и крећемо возом у 7:50 за Ниш. У плану је да останемо преко дана после у Нишу, и да се вратимо ноћним возом што око поноћи полази из Ниша према Београду.
 
Момци, поносни смо на вас.
 
Kakvi su planovi BBa za Mikser 2013

Dosadasnji prenos aktuelnosti je bio odličan
pracenje zapocetih realizacije projekata . . . hm nije loše ali bi moglo još bolje
konkretno pratim realizaciju postavljanja mikserovog projekta
postavljanje betonskih stolova po Bgdu
lepo započeto ali ko da je nešto zapelo . . .
čak i na zvaničnom sajtu http://mikser.rs/
nisam nasao podatke o realizovanim i buducim postavljanjima stolova za stoni tenis :(
 
evo boco da te informisem o jednom stolu iz prve ruke, mada nisam 100% siguran da je deo ovog projekta. u naselju nova skojevska vec danima nice jedan sto za stoni tenis ali nikako da ga zavrse. bice da je problem vreme, tj kisurina koja pada danima.
 
razgradjevinar hvala na info. :D

03.04.2013 na E-mail office@mikser.rs
zamolio sam da mi odgovore na pitanje
U kom obimu je projekat do sada relaizovan i gde se još očekuju realizacije ?

Nadam se da cu u roku od 7 dana tj. do 10.04.2013. dobiti odogovr
koj cu sa zadovoljstvom sigurno sa Vama podeliti

Sobzirom da je danas vec 06.04.2013. a dogovora još nema ,
bojim se da ih boli du**e za obične gradjane . No videcemo vreme je još ispred nas :)
 
^^^^
Stolovi za stoni tenis nemaju veze sa Mikserom, stolove je projektovala grupa Beogradskih arhitekata a samo su izlozili prvi sto u Zitomlinu na Mikseru pre 2 godine.
Tada su im svi zivi obecali da ce kupiti stolove a na kraju malo toga je uradjeno. Ako se dobro secam poslednji dogovor je bio sa Zelenilom, da zelenilo finansira izlivanje i postavljanje stolova a da zauzvrat postavi svoj logotip na njih.
 
Vrh