Драго ми је да си се укључио у израду ових предлога решења :kk: Ја сам, свакако, јако слаб са графичким алатима. Ту ћу имати неколико напомена, и то оних које су изнеле саме Нишлије, а доста тога је везано и за запажања са лица места.
I Крајња источна станица би требало да буде у центру Нишке бање, а то је још километар у правцу југ-југоисток у односу на "Нишка бања улаз". Нишка бања улаз је двоколосечна трамвајска укрсница, и налази се код улазних скретница са западне стране станице Нишка бања. На самој станици Нишка бања би углавном стајали само локални возови према Пироту и Белој Паланци сваких сат времена, са композицијама не дужим од 100 метара. Евентуално би по некад стао неки туристички воз, или неки од брзих возова, и за њега је довољно уз први колосек направити перон дужине 250-300 метара. Други перон може и између 3.и 2. ширине 3 м и дужине 100 м. без подходника. Колосеци 3. и 4. би били потребни због сустизања теретних возова, и слично. Евентуално, ако би Нишку бању држали као терминус за неке од приградских возова из Лесковца и Куршумлије, могли би направити колосек сличан "првом левом" у Београд главној.
II Ово Зајечарска, то је само грубо позиционирање.
Предвидложио сам да се стајалиште налази на самом мосту на Нишави. По ГУП Ниш предвижено је да се на позицији западног дела Нишког чвора по "Ослобађању" направи "Западни булевар". Неки би ту желели минимум 2+2 пут, а већ на том правцу прилазу граду постоји Булевар 12. фебруара, који је 2+2. (по негде и 2+3). Критеријуми су следећи:
- Не порушити ни једну кућу, нити објекат.
- Сачувати садашњи железнички коридор као најповољнији за шински саобраћај.
- Решити проблем профила улица Кеј кола српских сестара и Кеј Мике Палигорића, тако да профил улица буде висина минимум 4 метра (сада је 3м), ширина коловоза 7 метара, ширина пешачко-бициклистичког кеја бар 3-4 метра, и тротоара са супротне стране улице од обале бар 1,6 метара.
- Више из политичких разлога, ипак дати некакав друмски коридор север-југ уз пругу.
Чак и да уклоне пругу, без рушења кућа тешко да би се могао направити "Западни булевар". Овде предлажем пут 1+1 од Генерала Милојка Лешљанина према северу, као пут искључиво за аутобусе. За саму улицу Генерала Милојка Лешљанина планирам да се направи подвожњак 2+2 испод пруге, а да се Винареова споји са Зајечарском, те да се у правцу Милојка Лешљанина спушта рампа. Дакле, елементи би били следећи:
1) Ширина од кућа на једној обали Нишаве, до кућа на другој обали Нишаве је 100 метара.
2) На обе обале Нишаве на доњем нивоу направити улице ширине 15 метара (2м тротоар уз куће, 2 м паралелно паркирање, 7м џада, 4м бициклистичко-пешачки део)
3) Трамвај се прикључује на железничку пругу, и од Улице Јована Ристића па све до пред станицу Аеродром користи неки од алтернативних видова напајања (акумулаторско, кондензаторско, помоћни дизел мотор, вишесистемска елктровуча или нешто пето). После Аеродрома, даље се користи као нормалан трамвај.
4) Перони стајалишта треба да су широки по 5 метара на самом мосту, у дужини 100 метара. Ниш није Београд да може постојати потреба за локалним возовима дужим од 100 метара.
5) Друмски мост је са источне стране пруге, има џаду 1+1 је на истој коти као и пруга. На истом је зона успореног саобраћаја, и налазе се проширења за аутобус, минибус, такси, приватна кола када треба покупити рођака или пријатеља.
6) Са западне стране пруге се налази бициклистичка стаза.
7) Сама река Нишава би ту била широка око 60-70 метара. Та ширина средине и моста и стајалишта не сме да квари визуру моста. Комерцијалне и путничке садржаје ставити на сваки крај сваког перона, а на истим позицијама обезбедити и степеништа за комуникацију између перона, као и комуникацију са градом.
Са обзиром да у најоптимистичнијем сценарију очекујем 6 пари возова на сат на том шинском коридору, без проблема је могуће организовати на том делу пруге трамвај-хибрид са тактом сваких 15 минута Насеље Ратко Јовић-Аеродром-Нишава-Палилула-Ћеле Кула-Нишка бања.
III Прескочио си следећа стајалишта важна за град: Аеродром стајалиште, Насеље Бранко Бјеговић (на њима стају сви возови који иду из Ниша за Белу Паланку и Сврљиг), затим Ледена Стена (око 2 километра западно од Ниш Југ. Ту стају сви приградски и регионални према југу и југозападу. Западна неизграђена развојна зона).
IV Треба направити и даље планове развоја мреже трамваја, у другој фази. Наравно, иста графичка метода.
Прати на План Плусу правац које ти сада помињем:
-1- Палилулска рампа, Епискпска, Обреновићева, Трг Павла Стојковића, Трг краља Александра, Јована Ристића, Димитрија Туцовића до Бубањских хероја, даље у Бубањских хероја, и од Миновог насеља га уз улицу Петра Аранђеловића врати до Димитрија Туцовића и жел.стајалишта Ледена Стена. Ту га заустави, па ако реше да шире Ниш на запад, нека у истом правцу продуже и трамвај. Ново село, као велико предграђе, већ је повезано железницом са бар две приградске линије које предлажемо. Стајалишта Обреновићева, Трг краља Александра, Шумадијска, Железничка станица, Житопек, Малојастребачка, МИН-ово насеље, Жел.стај.Ледена Стена.
-2- Клинички центар, Војислава Илића, Сремска, Византијски булевар до Габровачке реке, затим по сред ливаде према Нишави, Пролетерска, Књажевачка на исток до Ратка Павловића. Стајалишта: Клинички центар, Електродистрибуција, Парк Светог Саве, Меркатор, Дом Душко Радовић, Пијаца Дурлан, О.Ш.Мирослав Антић, Радомира Антића, Доња Врежина.
Наравно, све ове нове пруге су двоколосечна, а и од Палилулске рампе до Електронске индустрије се додаје други колосек у каснијој фази.