Šta je novo?

Makiško polje

@zexland

Vidim sad to što si označio na prethodnoj strani, to je ogroman prostor, kao novobeogradski blokovi, i veći.

Ali, znam da su pominjali da će graditi ukupno 10.000 stanova za 31.000 ljudi, a to bi stalo na dosta manje prostora. Na ovolikoj površini koliko si označio, može verovatno i 100.000.

Možda deo (poveliki) ove površine hoće npr. da pošume? Nagađam čisto.
 
А можда оно о чему ја маштам годинама, велико уређено насеље за индивидуално становање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791361#p791361:3ofoehpm je napisao(la):
ChemiR » 08 Nov 2020 06:58 pm[/url]":3ofoehpm]А можда оно о чему ја маштам годинама, велико уређено насеље за индивидуално становање.
Oko metro stanica se ne podiže individualna gradnja, niti niske zgrade.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=791341#p791341:110crt5i je napisao(la):
Пантограф » 08 Nov 2020 05:54 pm[/url]":110crt5i]@zexland

Vidim sad to što si označio na prethodnoj strani, to je ogroman prostor, kao novobeogradski blokovi, i veći.

Ali, znam da su pominjali da će graditi ukupno 10.000 stanova za 31.000 ljudi, a to bi stalo na dosta manje prostora. Na ovolikoj površini koliko si označio, može verovatno i 100.000.

Možda deo (poveliki) ove površine hoće npr. da pošume? Nagađam čisto.

To je ovaj deo prekoputa crkve na Padini (druga strana Endija Vorhola). 31000 ljudi je vise nego ceo Železnik danas koji ima oko 26000. Nisam siguran da bi malo parče ove zone bilo dovoljno.

Ceo taj potez treba ostaviti da bude kao što je i sada - prirodna oaza. Nema potrebe za tolikim bahaćenjem.

30% NBGDa nije izgradjeno, 3. Beograd koji je na 4km od centra, ceo potez od Marine Dorcol do Ade huje, cela zona autoputa od Prokopa do Konjarnika, toliko jos uvek praznik placeva na centralnim gradskim opstinama. Ajmo nekim redom aman.

Po ovome se tacno vidi da par ljudi koji misle da su mocni pokusavaju sebi da obezbede profit na štetu miliona ljudi u ovom gradu u kome buja investitorski urbanizam najgore moguće vrste. Takve treba pitati da li su normalni i da li uopšte misle na bilo šta sem na svoju zadnjicu.
 
Зар није боље да се град развија мало у ширину због гужве и бољег функционисања? А празни плацеви у центру да дођу на ред када се уради метро и комплетирају прстенови.
 
Dokle god u krugu od 3 km od Palate Albanija postoje hektari i hektari praznog ili neiskorišćenog zemljišta, često i sa sve urađenom infrastrukturom oko i ispod njih (kanalizacija, struja, grejanje...) apsurdno je i maliciozno uopšte predlagati bilo kakvu gradnju kod Makiša.
 
Нисам малициозан ако желим да се информишем, не разумем се у урбанизам. Знам само да свако вече по 20 мин тражим место за паркирање због "имплозије" града.
 
Uzrok toga nije u zbijenosti grada (mada postaje sve zbijeniji, ali ne toliko) nego u slepačkom upravljanju njime, a prvenstveno parkiranjem.
I hohštapleraju Grada i Parking servisa, koji uporno odbijaju da prave više manjih garaža, nego ili ne rade ništa, ili rade kontra - prave mali broj gigantskih garaža koje ona posle zvrje poluprazne.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792204#p792204:1ysuoh2i je napisao(la):
ChemiR » Сре Нов 11, 2020 4:59 pm[/url]":1ysuoh2i]Нисам малициозан ако желим да се информишем, не разумем се у урбанизам. Знам само да свако вече по 20 мин тражим место за паркирање због "имплозије" града.

Тражиш место баш зато што се град развијао превише у ширину, због чега сада већи део људи у центар долази колима (или јавним превозом) из Борче, Овче, Крњаче, Калуђерице, Ледина, Миријева итд. Да се градио збијено и у висину пешке би се стизало до одредишта. У градовима који се граде у висину (нпр. Њујорк, Хонг Конг, Сингапур) велика већина људи уопште нема кола јер ни нема потребу за њима. Људи иду пешке, бициклима а и јавни превоз је ефикаснији јер треба да покрије мању површину а не да, као код нас, путује са једног краја града на други и потроши времена колико је потребно колима да се оде до Новог Сада.
 
Nije problem u širini, nego u nepostojanju metroa u kombinaciji sa neadekvatnim gradskim prevozom, gde se upravo zamišlja da kičmu prevoza treba da čine linija koje idu s kraja na kraj grada. Još ako dobijemo i ovaj metro koji zaobilazi u širokom luku naseljena područja, ima još više da se zakopamo.
 
Beograd nazalost nije human grad za zivot upravo zbog svih gore navedenih problema.

Moze to donekle da se ispravi, ali sigurno nece sa dodatnom urbanizacijom periferije. To ce potpuno zabiti ekser u kovceg izuzetno losem bg urbanizmu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=792988#p792988:xnl5b4eq je napisao(la):
solecar » Суб Нов 14, 2020 12:01 am[/url]":xnl5b4eq]Nije problem u širini, nego u nepostojanju metroa u kombinaciji sa neadekvatnim gradskim prevozom, gde se upravo zamišlja da kičmu prevoza treba da čine linija koje idu s kraja na kraj grada. Još ako dobijemo i ovaj metro koji zaobilazi u širokom luku naseljena područja, ima još više da se zakopamo.

Jeste problem u širini zapravo jer metro može da kupi samo putnike oko svojih stanica, što je grad razvučen na veću površinu to je teže da obgrli sve stanovnike
 
Toronto ide u širinu, pa mu ne smeta da kupi stanovnike.
Sa druge strane, ako imaš liniju metroa koja saobraća, primera radi, na relaciji koju pokriva linija 18, prestaje potreba za linijom u takvom obliku a tada mogu da se naprave fider linije i sasvim da zadovolje posao, čime se dobija brza i efikasna presedačka veza.
 
Nije problem u 'širini', nego u 'raštrkanosti' (urban sprawl). Ako su udaljena naselja uz infrastrukturu (metro, regionalna železnica, ili jak autobuski koridor - toliko glede saobraćaja, i u drugim oblastima isto važi), održivija su od bližih naselja nasumično ubačenih u prostor. I ceo grad je onda održiviji.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793260#p793260:301suko0 je napisao(la):
solecar » Нед Нов 15, 2020 1:33 am[/url]":301suko0]Toronto ide u širinu, pa mu ne smeta da kupi stanovnike.
Sa druge strane, ako imaš liniju metroa koja saobraća, primera radi, na relaciji koju pokriva linija 18, prestaje potreba za linijom u takvom obliku a tada mogu da se naprave fider linije i sasvim da zadovolje posao, čime se dobija brza i efikasna presedačka veza.

Да је Београд грађен згуснуто и у вис као стари Торонто цео би стао на површину Новог Београда а остатак би могао да буде претворен у резервате природе. Нико не би морао да има кола, јавни превоз би могао да има упола мање возила и могло би са краја до краја Београда да се препешачи за 2,3 сата.

d0df3fe93a49688a8792aee930c5eadb.jpg


Toronto_Showbox_Mobile_800x1000_V3.jpg


Такође би вероватно било заправо мање загађење због мање потребе за колима и нико се не би грејао на угаљ нити би могао а околна природа би била нетакнута.
 
Plus svi ti visoki stambeni soliteri bi trebali da budu po uzoru na Bosco Verticale u Milanu. A to smo upravo propustili sa BNV. To bi potpuno regenerisalo Savski amfiteatar.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793389#p793389:2xb5sff1 je napisao(la):
Kailan » 15 Nov 2020 18:14[/url]":2xb5sff1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793260#p793260:2xb5sff1 je napisao(la):
solecar » Нед Нов 15, 2020 1:33 am[/url]":2xb5sff1]Toronto ide u širinu, pa mu ne smeta da kupi stanovnike.
Sa druge strane, ako imaš liniju metroa koja saobraća, primera radi, na relaciji koju pokriva linija 18, prestaje potreba za linijom u takvom obliku a tada mogu da se naprave fider linije i sasvim da zadovolje posao, čime se dobija brza i efikasna presedačka veza.

Да је Београд грађен згуснуто и у вис као стари Торонто цео би стао на површину Новог Београда а остатак би могао да буде претворен у резервате природе. Нико не би морао да има кола, јавни превоз би могао да има упола мање возила и могло би са краја до краја Београда да се препешачи за 2,3 сата.

d0df3fe93a49688a8792aee930c5eadb.jpg


Toronto_Showbox_Mobile_800x1000_V3.jpg
Ti rezervati prirode bi bili ništa drugo do pustare, jer ko bi normalan išao peške ili se gurao u gradskom prevozu ako bi hteo da ide na izlet tamo. Plus tu imamo i situaciju da ako neko hoće da putuje van grada, pa neće za svugde i u svakoj prilici da putuje vozom ili autobusom.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793389#p793389:2xb5sff1 je napisao(la):
Kailan » 15 Nov 2020 18:14[/url]":2xb5sff1]Такође би вероватно било заправо мање загађење због мање потребе за колима и нико се не би грејао на угаљ нити би могао а околна природа би била нетакнута.
Nisu kola urok svih zla u gradu i svih zagađenja.
 
Занимљиво размишљање, само се питам да ли су ти небодери по Торонту стамбени или пословни и колико је хуман и пријатан живот у таквим зградама. Сетимо се изјаве председника да су зграде до 4 спрата најпогодније за развој породице и дечију срећу.
 
@Солецар

@Дошљак

Нисам ја рекао Београд треба да изгледа као стари део Торонта, само да само илустровао оно што људи на овом форуму упорно одбијају да прихвате - градња ниских зграда и у ширину повећава саобраћајне гужве, загађење и штетно је за екологију. Заштита животне средине подразумева очување биосфере а не само уживање грађана у зеленилу и одлазак на излете.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793427#p793427:2u7alnfg je napisao(la):
zexland » 15 Nov 2020 20:21[/url]":2u7alnfg]Reče on a zida ove po 24 :)

@ Solecar : Jel Ada pustara?
Naravno da nije, ali ove se priča o nečem drugom. Da živiš, primera radi kod Keja OIslobođenja, da li bi išao peške do Ade i nazad? Ili pak negde dalje da živiš?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=793447#p793447:2u7alnfg je napisao(la):
Kailan » 15 Nov 2020 21:13[/url]":2u7alnfg]@Солецар

@Дошљак

Нисам ја рекао Београд треба да изгледа као стари део Торонта, само да само илустровао оно што људи на овом форуму упорно одбијају да прихвате - градња ниских зграда и у ширину повећава саобраћајне гужве, загађење и штетно је за екологију. Заштита животне средине подразумева очување биосфере а не само уживање грађана у зеленилу и одлазак на излете.
Objasni mi kako bi se to dešavalo u slučaju da metro pokriva tu širinu, da umesto linija koje sada saobraćaju sa jednog na drugi kraj grada imamo metro linije? Drugo, mi sada prolazimo kroz fazu izgradnje višespratnica na prostoru prizemnih ili jednospratnih kuća i samim tim povećavamo brojnost ljudi, a i dalje imamo, u velikoj većini slučajeva, infrastrukturu prilagođenu tim kućama. Da bih nešto mogao da prihvatim, moram prvo da razumem ono što mi se objašnjava, a ovde ne vidim da su do kraja obrazloženi svi aspekti.
 
Ne možeš da zidaš 'niske zgrade u širinu' i pokriješ ih metroom, taj grad bi neslavno bankrotiao; šinski sistemi traže visoke koeficijente izgrađenosti. Gradovi niskih zgrada su ili automobilski ili autobuski gradovi (najbolje što tu može da se izvuče, jeste mreža više gradića povezanih u funkcionalnu celinu već postojećim prugama klasične železnice, kao u npr. Engleskoj. Ali i taj model traži City, tj. centar visoke gustine).

Dakle, za sve urbaniste ovog sveta: gustina = održivost (isplativost) grada.
 
Zato se planira da se gradi metro na Makišu, pa ako nekog navataju da tamo gradi dobro je, ako ne, to ionako nije više briga onih koji su doneli tu odluku. Oni će da odu a mi da ostanemo sa nečim sa čime nećemo znati šta da radimo.
 
Vrh