forest":2q3j2ycm je napisao(la):
Za 90% stanovnika ovog dela Srbije voznja automobilom je nedostupan luksuz???
Кружити у неком кршу између два села се може и са 100-200 динара дневно.
Пуна цена вожње аутомобила у једном правцу Београд - Куршумлија је 9.000-12.000 динара. :shok: То је реда величине плата у пекарама и битуцима у том делу Србије. Дакле, две такве плате да се колима дође до Београда и назад. Превоз робе аутомобилом у Београд, дакле, око 30 динара по килограму, а до Ниша око 9 динара по килограму, и то ако је ауто пун. Аутопут неће смањити ту цену, а тежња је да се само повећа због неизвесне будућности фосилних горива.
forest":2q3j2ycm je napisao(la):
Ne ne nisu nama potrebni Albanci mi cemo sami sebe da pojedemo! Koju buducnost moze da ima jedan narod kada postoji toliki stepen nepoznavanja sopstvene zemlje i takve predrasude! Pa sta smo mi ovde pecinski ljudi??? Jel si ti mrdnuo negde iz Beograda po Srbiji? Ti stvarno mislis da ovde 90% ljudi nema auto? Pa cime se vozimo? Konjskim zapregama? Konkretno za Prokuplje mogu da ti kazem da je iznad proseka po broju automobila u odnosu na broj stanovnika i da je grad u saobracajnom kolapsu svakodnevno jer jednostavno grad koji se sirio na turskoj osnovi i njegove ulice nisu projektovane da mogu da podnesu toliki broj automobila.
Разлог више да се саобраћај не оријентише на аутомобиле! Прокупље је довољно мали град и највећим делом у равници (има пар брда) да се може без проблема прелазити пешке и бициклом, и та два вида транспорта морају имати већи приоритет при планирању уличног простора од аутомобила. Даље, јавни превоз треба у већој мери да је заснован на минибусима, укључујући и једну или две линије градског минибуса. Уосталом, све указује на то да се Прокупље развијало стихијски без озбиљног урбанистичког плана, и ту треба озбиљно порадити.
forest":2q3j2ycm je napisao(la):
Znaci potpuno nepoznavanje materije. Da znas bilo sta o toplickoj pruzi ne bi napisao ovo sto si napisao. Ona je u takvom stanju da je treba izgraditi celu celcatu. Nikakav remont ne pomaze zato sto je kolosecna resetka polozena u sljunak i svaki radovi na gornjem stroju dovode do toga da pruga tone. Zato treba uraditi i ceo donji stroj a to je prakticno izgradnja nove pruge.
Да ли мислиш да су радови на дољем строју неки ултра-гига-мега пројекат? Радови на гоњем и доњем строју заједно би износили са квалитетним половним шинама 350.000 евра по километру колосека, за брзину 80км/с. За око 80 километара то би износило око 30.000.000 евра, и пруга би била задовољавајућег квалитета (уз правилно одржавање) наредних 15-20 година. Аутопут би коштао око 200.000.000 евра, и развојни ефекат би био далеко мањи. Наравно, уколико се кључни сектори укључујући и железницу, ослободе партијашке окупације.
forest":2q3j2ycm je napisao(la):
Znaci samo procitati sve sto si napisao i kompletan zakljucak je da su nas takvi vodili svih ovih godina.
Koja gomila predrasuda da ne koristim teze reci.
Ја сам можда "зао", али ја не могу ни присмрдети колико су зли они који стварно управљају Србијом :mrgreen: Укратко, ја сам гољац колико и ти, када је у питању утицај на одлуке, и признајем да мање познајем специфичности Топличког округа, те свакако уколико бих учествовао у пројектима, први корак би био да цео тај крај пређем пешке и разговарам са мештанима, у духу Јована Цвијића (књигу читај, а сељака питај).
Оно у шта сам сигиран, и иза чега се не бојим да ставим инжењерски подпис је то да је аутопутевска стратегија промашај за Србију!
forest":2q3j2ycm je napisao(la):
Dakle i autoput i pruga.
A da ne treba mozda doneti zabranu izgradnje puta i narod prisilom terati na zeleznicu?
Pa pruga Nis Beograd umire, a ti ces Toplicu da spasavas sa prugom i da tako sprecavas Albance da nadiru. Genijalno i besmisleno. Zbog takve genijalne politike smo i izgubili sve.
Znaci odavno me neko nije ovako iznervirao. 90% ljudi nema auto.....
Не поричем да је путна мрежа потребна Србији, али пре свега са локалном улогом, а на државном нивоу да имају секундарну улогу. Јако пуно се може урадити за путну мрежу, али на територији целе Србије:
- Стварањем великог броја мерних места за контролу претовара. Претоварени камиони урнишу друмове.
- Дренажом и бољим системима одвођења влаге, која уништава друмове.
- Бољим системом контроле квалитета извођења радова.
- Другачијим решењима прикључних путева на главне путеве. Контрола путног појаса, ограничење градње и стварања небезбедних паркиралишта.
- Градња обилазница око насеља. (само Прокупље је одавно зрело да се изгради обилазница)
- Градња паралелних асвалтираних путева уз главне, ширине 2-2,5 метра, намењених тракторима, бициклистима, запрежним возилима, мотокултиваторима, пешацима, свим врстама колица итд.
- Повећање капацитета путевима, али само тамо где су постојећи путеви близу граница капацитета, а студија оправданости је обухватала железнички, водни, интермодални, јавни градски, пешачки и бициклистички саобраћај.
- Реконструкција постојећих путева у путеве резервисане за саобраћај моторних возила. Овако нешто се може релативно јефтино направити до сваког региона, а за брзине 80-100км/с, што је пристојно.
И све ово заједно да изађе 5 пута мање него аутопут, а има знатно већи значај.
Потпуно отворено ћу написати: ја сам "железнички лобиста"! За то ме нико не плаћа, а улажем своје време, животну енергију, по некад и новац. У највећој мери користим интернет, јер је он једини слободан медиј у Србији! За разлику од мене, знам да већина грађана нису љубитељи железнице, зато и тежим да железничку стратегију браним објективно, и уважавајући стварни интерес и грађана и Србије, а то је одрживи начин живота и рада!
По потреби могу детаљније образложити, зашто је пруга овде најважнија.