Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

forest

Intermediate
Učlanjen(a)
01.05.2010.
Poruke
343
Pohvaljen
503
I na ovom forumu postavljam ove snimke da ljudi vide bruku i sramotu drzave Srbije. Rec je o magistralnom putu Nis-Prokuplje-Kursumlija-Merdare koji se nalazi u stanju raspada.
Sa druge strane cim prodjete Merdare sve do Pristine ceka vas magistrala koja je besprekorna. Ubrzo bice tu i autoput.

Izuzeto bitan pravac, a u buducnosti ce biti jos bitniji jer ovaj put spaja Kosovo sa ostatkom Evrope. Vec sada polako se uocavaju kolone Albanaca koji iz Evrope idu na Kosovo.
Deonica od Nisa do Prokuplja spada u najopterecenije magistralne puteve u Srbiji. PGDS je veci nego na magistrali Nis-Dimitrovgrad ili na nekim deonicama Ibarske magistrale. Daleko veci od mnogih magistralnih puteva koji su kompletno rekonstruisani (poput npr magistrale Paracin-Zajecar). A evo kako izgleda ova magistrala........

http://www.youtube.com/watch?v=3BnPcNr9Rak
http://www.youtube.com/watch?v=jHx3pSMgKJI
http://www.youtube.com/watch?v=1jOwK1DXmJE
http://www.youtube.com/watch?v=_VAOus_J1zQ
http://www.youtube.com/watch?v=IctmgYovnao
http://www.youtube.com/watch?v=butOVEYgbko

Tuzno!
 
Jasno je da je neobnavljnje ovog puta posledica trenutnih politickih odnosa sa Kosovom, i dok se malo ne smire strasti sumnjam da ce se ulagati u infrastrukturu koja vodi ka Kosovskoj granici
 
dusan":64bv3gm5 je napisao(la):
Jasno je da je neobnavljnje ovog puta posledica trenutnih politickih odnosa sa Kosovom, i dok se malo ne smire strasti sumnjam da ce se ulagati u infrastrukturu koja vodi ka Kosovskoj granici

Kakve to veze ima? Pa taj put ima sasvim solidno opeterecenje, a opterecenje i stanje kolovoza su jedine merodavne vrednosti koje se uzimaju u obzir kada se donosi odluka o rekonstrukciji. Nije ovaj put sada bez saobracaja pa da ne treba ulagati u njega.
Narocito sto ovde zive neki ljudi. Kakve veze imaju stanovnici Prokuplja sa politickim odnosima sa Kosovom? Njima put do Nisa treba. Prosecan dnevni saobracaj izmedju Prokuplja i Nisa je 6.500 vozila. Toliko nema ni jedna deonica na buducem autoputu Nis-Dimitrovgrad.

A da stanje puta nema veze sa politickom situacijom sa Kosovom najbolje govori cinjenica da su drugi putni pravci ka Kosovu rekonstruisani. Kompletno cela magistrala od Kraljeva ka Raskoj i pojedine deonice od Bujanovca do Konculja.
 
FOREST dobro dosao postavi i ono safaltirano skolsko dvoriste i onu ulicu da ja nekopiram postovr
 
Борчанац":1xy5opff je napisao(la):
Да нису политички односи са Прокупљем :roll:

Ne nego se u Srbiji putevi asfaltiraju ne prema prioritetima nego prema tome ko koga ima i ko moze sta da "sredi" i da "zavrsi". Tako je u Veljinom kraju asfaltiran svaki puteljak... Krusevac je u periodu dok su imali gradonaclenika iz DSS, a ministar bio Velja kapitalac dobio preko 100km novih lokalnih i regionalnih puteva, obnavljali su i puteve koji su bili u dobrom stanju. Tipican primer je put Krusevac-Ravni-Blace-Beloljin. Iako je deonica od Ravni do Toplicke magistrale u stanju raspada, ona nije rekonstruisana vec je kompletno uradjena deonica od Krusevca do Ravni iako je bila u dobrom stanju.

Takodje veliku odgovornost snosimo mi ovde. Narod neobrazovan, siromasan, podanickog mentaliteta...... umesto da izadjemo svi i blokiramo magistralu, u Srbiji samo tako izgleda ima smisla....a ono svi cute. Kazu nema veze......
 
Улазни подаци:

- Из политичких разлога желимо да отежамо Албанцима са Косова
- Овај део Србије је инфраструктурно запостављен.

Додатни улазни подаци, које заговорници аутопута прећуткују:

- Сва највећа насеља у овом делу Србије су оријентисана на пругу.
- За 90% становника овог дела Србије, вожња аутомобилом је недоступан луксуз, за бар 2/3 је вожња аутобусом матиријално недоступан луксуз.
- Простим ремонтом са половним шинама и колосечним прибором брзину је могуће повећати на 80км/с. Са том брзином, воз је бржи од аутобуса. Цена таквог ремонта је једнака 7-8 километара аутопута.
- Ниска цена превоза генерише повратни развој, тако да остану паре у селу, а не да највећи део зараде остане у транспортној привреди.
- Становништво се исељава понајвише из економских разлога, а Албанци се шире, купују куће и имања.
- Увоз ради друмског транспорта је највећи генератор дефицита, и један од кључних основа неодрживости економије у Србији.

Закључно:
- Ако имамо национални интерес да зауставимо продор Албанаца, омогућимо просторни развој и задржимо становништво у том делу Србије, приоритет би нам била железничка веза!
 
Karlo del Ponte":2tr4lz6w je napisao(la):
Улазни подаци:

- Из политичких разлога желимо да отежамо Албанцима са Косова
- Овај део Србије је инфраструктурно запостављен.

Додатни улазни подаци, које заговорници аутопута прећуткују:

- Сва највећа насеља у овом делу Србије су оријентисана на пругу.
- За 90% становника овог дела Србије, вожња аутомобилом је недоступан луксуз, за бар 2/3 је вожња аутобусом матиријално недоступан луксуз.
- Простим ремонтом са половним шинама и колосечним прибором брзину је могуће повећати на 80км/с. Са том брзином, воз је бржи од аутобуса. Цена таквог ремонта је једнака 7-8 километара аутопута.
- Ниска цена превоза генерише повратни развој, тако да остану паре у селу, а не да највећи део зараде остане у транспортној привреди.
- Становништво се исељава понајвише из економских разлога, а Албанци се шире, купују куће и имања.
- Увоз ради друмског транспорта је највећи генератор дефицита, и један од кључних основа неодрживости економије у Србији.

Закључно:
- Ако имамо национални интерес да зауставимо продор Албанаца, омогућимо просторни развој и задржимо становништво у том делу Србије, приоритет би нам била железничка веза!

Za 90% stanovnika ovog dela Srbije voznja automobilom je nedostupan luksuz???
Ne ne nisu nama potrebni Albanci mi cemo sami sebe da pojedemo! Koju buducnost moze da ima jedan narod kada postoji toliki stepen nepoznavanja sopstvene zemlje i takve predrasude! Pa sta smo mi ovde pecinski ljudi??? Jel si ti mrdnuo negde iz Beograda po Srbiji? Ti stvarno mislis da ovde 90% ljudi nema auto? Pa cime se vozimo? Konjskim zapregama? Konkretno za Prokuplje mogu da ti kazem da je iznad proseka po broju automobila u odnosu na broj stanovnika i da je grad u saobracajnom kolapsu svakodnevno jer jednostavno grad koji se sirio na turskoj osnovi i njegove ulice nisu projektovane da mogu da podnesu toliki broj automobila.
Kada sam se uselio 1992 u ovu zgradu u kojoj i danas zivim od 40 stanova mozda je bilo najvise na parkingu 10ak automobila. Danas preko 30. Nema gde vise da se parkira.

Ali ipak nisi ti najbolji. Mene je prosle godine koleginica iz Panceva koja radi u istoj firmi u kojoj i ja radim pitala doslovno i to mrtva ozbiljna "da li u Prokuplju ima struje".
Onda sam je ja pitao, a da li u Pancevu ima benzina tj da li postoje pumpe. Ona se zgranula i mislila da je zaje*******avam.

Znaci potpuno nepoznavanje materije. Da znas bilo sta o toplickoj pruzi ne bi napisao ovo sto si napisao. Ona je u takvom stanju da je treba izgraditi celu celcatu. Nikakav remont ne pomaze zato sto je kolosecna resetka polozena u sljunak i svaki radovi na gornjem stroju dovode do toga da pruga tone. Zato treba uraditi i ceo donji stroj a to je prakticno izgradnja nove pruge.

Znaci samo procitati sve sto si napisao i kompletan zakljucak je da su nas takvi vodili svih ovih godina.
Koja gomila predrasuda da ne koristim teze reci.

Dakle i autoput i pruga. Nedavno mi je jedan prijatelj iz Kragujevca koji je autoprevoznik izneo odlican komentar da je preopterecena toplicka magistrala u gorem stanju od 99% lokalnih puteva severno od Krusevca pa sve do Subotice sto je bruka i sramota za ovu zemlju.

A da ne treba mozda doneti zabranu izgradnje puta i narod prisilom terati na zeleznicu?
Pa pruga Nis Beograd umire, a ti ces Toplicu da spasavas sa prugom i da tako sprecavas Albance da nadiru. Genijalno i besmisleno. Zbog takve genijalne politike smo i izgubili sve.
Znaci odavno me neko nije ovako iznervirao. 90% ljudi nema auto............auuuuuuuuuuu ma da bre upregnemo krave pa se tako vozimo... a vi gore pezo, opel, fiat itd....... ma mi smo samo ficu videli ali kako je prestao da se proizvodi vratili smo se na zaprege.
 
forest":2q3j2ycm je napisao(la):
Za 90% stanovnika ovog dela Srbije voznja automobilom je nedostupan luksuz???
Кружити у неком кршу између два села се може и са 100-200 динара дневно. Пуна цена вожње аутомобила у једном правцу Београд - Куршумлија је 9.000-12.000 динара. :shok: То је реда величине плата у пекарама и битуцима у том делу Србије. Дакле, две такве плате да се колима дође до Београда и назад. Превоз робе аутомобилом у Београд, дакле, око 30 динара по килограму, а до Ниша око 9 динара по килограму, и то ако је ауто пун. Аутопут неће смањити ту цену, а тежња је да се само повећа због неизвесне будућности фосилних горива.
forest":2q3j2ycm je napisao(la):
Ne ne nisu nama potrebni Albanci mi cemo sami sebe da pojedemo! Koju buducnost moze da ima jedan narod kada postoji toliki stepen nepoznavanja sopstvene zemlje i takve predrasude! Pa sta smo mi ovde pecinski ljudi??? Jel si ti mrdnuo negde iz Beograda po Srbiji? Ti stvarno mislis da ovde 90% ljudi nema auto? Pa cime se vozimo? Konjskim zapregama? Konkretno za Prokuplje mogu da ti kazem da je iznad proseka po broju automobila u odnosu na broj stanovnika i da je grad u saobracajnom kolapsu svakodnevno jer jednostavno grad koji se sirio na turskoj osnovi i njegove ulice nisu projektovane da mogu da podnesu toliki broj automobila.
Разлог више да се саобраћај не оријентише на аутомобиле! Прокупље је довољно мали град и највећим делом у равници (има пар брда) да се може без проблема прелазити пешке и бициклом, и та два вида транспорта морају имати већи приоритет при планирању уличног простора од аутомобила. Даље, јавни превоз треба у већој мери да је заснован на минибусима, укључујући и једну или две линије градског минибуса. Уосталом, све указује на то да се Прокупље развијало стихијски без озбиљног урбанистичког плана, и ту треба озбиљно порадити. :dil:
forest":2q3j2ycm je napisao(la):
Znaci potpuno nepoznavanje materije. Da znas bilo sta o toplickoj pruzi ne bi napisao ovo sto si napisao. Ona je u takvom stanju da je treba izgraditi celu celcatu. Nikakav remont ne pomaze zato sto je kolosecna resetka polozena u sljunak i svaki radovi na gornjem stroju dovode do toga da pruga tone. Zato treba uraditi i ceo donji stroj a to je prakticno izgradnja nove pruge.
Да ли мислиш да су радови на дољем строју неки ултра-гига-мега пројекат? Радови на гоњем и доњем строју заједно би износили са квалитетним половним шинама 350.000 евра по километру колосека, за брзину 80км/с. За око 80 километара то би износило око 30.000.000 евра, и пруга би била задовољавајућег квалитета (уз правилно одржавање) наредних 15-20 година. Аутопут би коштао око 200.000.000 евра, и развојни ефекат би био далеко мањи. Наравно, уколико се кључни сектори укључујући и железницу, ослободе партијашке окупације.
forest":2q3j2ycm je napisao(la):
Znaci samo procitati sve sto si napisao i kompletan zakljucak je da su nas takvi vodili svih ovih godina.
Koja gomila predrasuda da ne koristim teze reci.
Ја сам можда "зао", али ја не могу ни присмрдети колико су зли они који стварно управљају Србијом :mrgreen: Укратко, ја сам гољац колико и ти, када је у питању утицај на одлуке, и признајем да мање познајем специфичности Топличког округа, те свакако уколико бих учествовао у пројектима, први корак би био да цео тај крај пређем пешке и разговарам са мештанима, у духу Јована Цвијића (књигу читај, а сељака питај). Оно у шта сам сигиран, и иза чега се не бојим да ставим инжењерски подпис је то да је аутопутевска стратегија промашај за Србију!
forest":2q3j2ycm je napisao(la):
Dakle i autoput i pruga.

A da ne treba mozda doneti zabranu izgradnje puta i narod prisilom terati na zeleznicu?
Pa pruga Nis Beograd umire, a ti ces Toplicu da spasavas sa prugom i da tako sprecavas Albance da nadiru. Genijalno i besmisleno. Zbog takve genijalne politike smo i izgubili sve.
Znaci odavno me neko nije ovako iznervirao. 90% ljudi nema auto.....
Не поричем да је путна мрежа потребна Србији, али пре свега са локалном улогом, а на државном нивоу да имају секундарну улогу. Јако пуно се може урадити за путну мрежу, али на територији целе Србије:
- Стварањем великог броја мерних места за контролу претовара. Претоварени камиони урнишу друмове.
- Дренажом и бољим системима одвођења влаге, која уништава друмове.
- Бољим системом контроле квалитета извођења радова.
- Другачијим решењима прикључних путева на главне путеве. Контрола путног појаса, ограничење градње и стварања небезбедних паркиралишта.
- Градња обилазница око насеља. (само Прокупље је одавно зрело да се изгради обилазница)
- Градња паралелних асвалтираних путева уз главне, ширине 2-2,5 метра, намењених тракторима, бициклистима, запрежним возилима, мотокултиваторима, пешацима, свим врстама колица итд.
- Повећање капацитета путевима, али само тамо где су постојећи путеви близу граница капацитета, а студија оправданости је обухватала железнички, водни, интермодални, јавни градски, пешачки и бициклистички саобраћај.
- Реконструкција постојећих путева у путеве резервисане за саобраћај моторних возила. Овако нешто се може релативно јефтино направити до сваког региона, а за брзине 80-100км/с, што је пристојно.

И све ово заједно да изађе 5 пута мање него аутопут, а има знатно већи значај.
Потпуно отворено ћу написати: ја сам "железнички лобиста"! За то ме нико не плаћа, а улажем своје време, животну енергију, по некад и новац. У највећој мери користим интернет, јер је он једини слободан медиј у Србији! За разлику од мене, знам да већина грађана нису љубитељи железнице, зато и тежим да железничку стратегију браним објективно, и уважавајући стварни интерес и грађана и Србије, а то је одрживи начин живота и рада!
По потреби могу детаљније образложити, зашто је пруга овде најважнија.
 
samo karlo ti ovde govoriš kao da bi se auto put gradio samo za građane prokuplje.

u briselu je već postignut dogovor između tačija i dačića da se oformi radna grupa da se uradi studija opravdanosti za auto put priština-niš (ili leskovac).

samo postoje dve varijante. kosovski albanci lobiraju da se auto put zapravo pomeri na leskovac da bi spojio albanske opštine sa prištinom (preševo i medveđu).


građani prokuplja se najmanje pitaju da li će da dobiju auto put ili ne. tu se pitaju mnogo veći interesi. a građani prokuplja su samo kolateral.
 
@Karlo
Molim te druze prvo dodji u Prokuplje pa onda pricaj o bilo cemu.
Ti ne znas najosnovniju stvar.... Prokuplje je grad u brdima (kao Uzice, samo malo blaza varijanta). A ne u ravnici kako si ti napisao.
Nista nemam protiv izgradnje pruge i ja obozavam zeleznicu.... ali trenutno ova drzava nije u stanju da zakrpi rupe na putevima a kamo li da rekonstruise toplicku prugu koja se zavrsava u srusenom i zatrpanom merdarskom tunelu.

@Milosav
Ta prica stoji ali kakve veze ima auto put preko Leskovca sa Presevom. Nema nikakve. Ako ta prica stoji onda jedino ima veze da spaja i Medvedju.... ali bas ce Pristina da se brine za Albance u Medvedji kojih uzgred receno tamo ima jako jako malo.
Ja mislim da se u domacem loncu kuva gde ce da prodje taj auto put. Ja licno poznajem bivseg predsednika opstine iz devedesetih koji mi je pricao da je vise puta isao u Beograd oko toga i da su se jos tada vrsili nevidjeni pritisci da se autoput odvuce na Leskovac.
 
pa koji bi drugi razlozi mogli da budu da se auto-put odvuče na leskovac ako ne spajanje albanskih opština?
 
Pa koje Albanske opstine moze da spoji put koji ide preko Leskovca????
Jedino Medvedju.
Taj put bi isao pravcem Leskovac-Lebane-Medvedja.

Na toj trasi nisu Bujanovac i Presevo.

Pa jednostavno leskovcani hoce da odvuku na svoju stranu, a mi hocemo na svoju. Ako taj put ne prodje kroz Toplicu, mozemo katanac da stavimo odmah. Oni uporno guraju da se promeni Prostorni plan R. Srbije i prostorni plan za Toplicki i Jablanicki okrug i da se auto put prebaci na njihov pravac. Onda ne bi postojalo nikakvo ogranicenje da se put gradi kod njih a ne kod nas.
 
Merdare:Kolona od 40 km, čeka se 8h
Izvor: Tanjug

Priština -- Na administrativnom prelazu Merdare kolona vozila je na ulazu na Kosovo dostigla 40 kilometra i čeka se do osam sati, javila je agencija Kosovapres.


Veliki broj Albanaca je krenuo preko Srbije kako bi na Kosovo došao zbog proslave Ramazanskog bajrama, a mnogi od njih su za agenciju Kosovapres izrazili nezadovoljstvo zbog prekomernog čekanja.

Mnogobrojni putnici su se požalili i na preterane birokratske zahteve sa dokumentima koje traže kosovski carinici, navodeći da je to neshvatljivo, javlja Kosovapres.

I javni servis RTK je potvrdio da puntici na Merdarama čekaju do osam sati.

Portparol policije Kosova Baki Kelani je, medjutim, za RTK rekao da je na Merdarama smanjeno čekanje i da se sada čeka četiri sata.

http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=881627
 
Nacekace se albanci posto ovaj autoput u Srbiji nije ni misaona imenica, a kamo li kao deo plana i prioriteta.
Ovaj autoput je ujedno jedini put koji spaja ne samo Kosovo vec i Albaniju sa severom, takoreci citavom Evropom,
jedino ako bi se izgradio autoput jadranskom obalom koji bi se spojio sa dalmatiskim autoputem, ali tuda ne bi niko isao, a ni hrvatima se to ne bi preterano svidelo.
 
Taj autoput je jedini nacin da se Toplica spasi umiranja. Zatvorena granica sa Kosovom je potpuno pogubna za Toplicu.

To sto Albanci prolaze je odlicno jer u suprotnom partijsko preduzece JP Putevi Srbije (koje asfaltira samo tamo gde neki politicar moze da "sredi" asfaltiranje) ne bi ni rupe pokrpilo, a kamo li presvuklo citavih 3 km koliko je uradjeno u poslednjih godinu dana.

Najbolji primer za to je kompletno presvlacenje puta od Paracina do Zajecara koje je izgurao Dinkic dok je imao svoju bazu u Zajecaru i Boru (Nicica i Spaskovskog).
Taj put je bio u neuporedivo boljem stanju od pravca Nis-Prokuplje-Kursumlija-Merdare i jos ono sto je najbitnije prema brojanju saobracaja Puteva Srbije sa drasticno manjim saobracajem. Najopterecenije deonice tog puta nemaju prosecan godisnji dnevni saobracaj veci od 3000 vozila, dok npr Nis-Prokuplje ima prosecno godisnje opterecenje od preko 6000 vozila dnevno.

Umesto da se odradi put koji je u losijem stanju, a pod vecim saobracajnim opterecenjem oni su kompletno odradili Paracin- Zajecar jer je za taj pravac imao ko da gura i vuce.
Na Toplickoj magistrali koja je bez premca najpropaliji drzavni put prvog reda su tu i tamo rekonstruisali neke deonice pa sada imamo jednu mesavinu deonica koje su kompletno rekonstruisane, one koje su samo presvucene novim asfaltom u postojecoj sirini koja ne odgovara sirini za magistralne puteve i sto je najgore 80% duzine ovog puta od Nisa do Merdara jos uvek nije rekonstruisano i nalazi se u stanju raspada.
 
drago mi je da se pominje ova varijanta preko niša i prokuplja, a ne ona preko leskovca.
 
Dzaba svadja Leskovac-Prokuplje, ne verujem da ce taj autoput uopste da se gradi. Da su rekli brzi put ili slicno mozda bih poverovao, ovako... Verovatno su nasi morali nesto pokazati Nemcima, pa ajde dajte neki put.
 
Leskovac i zvanicno trazi da autoput ide preko Leskovca, Lebana i Medvedje :rant:
http://www.juznevesti.com/Ekonomija/Les ... ad.sr.html

A kako jesenas izgledaju pojedine deonice magistrane Nis-Merdare mozete videti na ovim snimcima. Ono sto je novina je da je u poslednjih nekoliko godina i deonica od Nisa do Prokuplja drasticno propala i zrela za rekonstrukciju. Ali kako nemamo nikog iz ovog kraja ko bi to sredio u JP Putevi Srbije i dalje imamo situaciju da se po Srbiji rekonstruisu putevi koji su u neuporedivo boljem stanju od ovog zato sto je neki politicar to uspeo da sredi i izdejstvuje.

Ovo je snimak sa deonice Kursumlija-Merdare
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wTwdXVr-hKQ[/youtube]

A ovo Nis-Prokuplje

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QgQ-hghm70A[/youtube]
 
Па овде не треба ни да постављају ограничење брзине, сама оштећења и рупе су ограничења. :x
 
Nema finansijske logike da taj put ide na Medveđu i Leskovac iz najmanje 2 razloga:
1. teren je višestruko gori na obe strane adm. granice, za pun profil morali bi da prave gomilu tunela i mostovskih konstrukcija, da vrše eksproprijaciju posred gradskih i seoskih sredina ili prave obilaznice kroz brda.
2. Kosovske Albance interesuje samo pravac ka Nišu, jer oni već imaju, odnosno imaće ga, autoput u punom profilu od Merdara preko Prištine do Prizrena i Morine. Toplički autoput je logičan nastavak. Da kopaju 20-30 km kroz planinu, da bi se spojili sa 4-5 albanskih sela oko Medveđe - teško. A tek od Lebana do Tulara i adm. granice - koštalo bi milijardu eura i jače.
Tako da što se toga tiče ne beri brigu. Mnogo je lakše pustiti trasu kroz polje pored Merošine, južno oko Prokuplja i dalje ka Kuršumliji. Jedina građevinski baš zahtevna deonica bila bi od Kuršumlije do Merdara /15-20km/. A Mesko neka se vezuje na Belotinac ili nek izbori da mu naprave AP vezu na Doljevac i Žitorađu.
Inače, ako ima malo imozga u ovoj državi (u šta nisam siguran), najhitnije bi morali da naprave obilaznicu Prokuplja sa 1-2 petlje i odmah je pripreme za eventualni budući autoput (2+1/2+1). Realnije južnu - pre Nove Božurne sa petljom za Žitorađu i da izađe kod vojnog objekta. Koliko god da košta - nije skupo. Ovo stanje sad je zločin protiv čovečnosti i fašizam prema građanima PK, ali i vozačima, koji tu prolaze u tranzitu, naročito leti kad Š......vajcarci i ostali Belgijanci krenu u svoj zavičaj!
 
Projektovana obilaznica ide severno od grada. Juzno od Prokuplja su kada se predje Toplica sve sama brda i to na jednom delu bukvalno kao zid, tako da tu put moze da ide samo ako bi isao kroz tunel od skoro kilometar.

Obilaznica oko Prokuplja je projektovana 1986 godine, a a 2009 godine je projekat dopunjen i izmenjen ali do dan danas nije pocela ni eksproprijacija.

Toplicki okrug je potpuno zapostavljen od strane republike kada su putevi u pitanju. To najbolje govori frapantan podatak da je u poslednjih 25 godina rekonstruisano svega 5% magistralne i regionalne putne mreze koja je u nadleznosti republike!!!

Kada procitam da rekonstruisu neku magistralu po Srbiji koja je neuporedivo bolja od ove nase dodje mi da poludim.

Npr put Krusevac-Ravni-Blace-Beloljin je rekonstruisan na teritoriji Krusevca od Krusevca do Ravni iako je ta deonica bila u stanju da uopste nije bila potrebna rekonstrukcija ako se uporedi sa Ravni-Blace-Beloljin (raspad raspada).
2012 godine je bila planirana rekonstrukcija Ravni-Blace i cak je bilo uplaceno PZP Nis 50 miliona za prvu fazu radova da bi novac zatim bio vracen JP Putevi Srbije i zavrsio na nekoj deonici izmedju Knjazevca i Zjecara! Samo zato sto su tada imali onog Mirkovica koji je tamo gurao tu pricu bez obzira sto je taj pravac neuporedivo bolji od gotovo svih puteva ovde kod nas.

Kako izgledaju pojedini putevi drugog reda za koje je nadlezna isto republika tj JP Putevi Srbije pa to necu ni da pominjem. Pa to svojim ocima ne bi verovali, pitali bi ste se da li ste u Avganistanu ili u Evropi! Kada mestani pisu peticiju da im asfaltni put nasipaju makadamom.... eto sve vam je jasno!
 
Vrh