Šta je novo?

Magistrala/autoput Nis-Pristina

Ova deonica je već sada motoput.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663292#p663292:3c8azplw je napisao(la):
Pendolino » Mon Sep 23, 2019 9:58 pm[/url]":3c8azplw]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=663069#p663069:3c8azplw je napisao(la):
JoeBG » Mon Sep 23, 2019 7:48 am[/url]":3c8azplw]Gde je planirano tačno odvajanje sa A1 ka Prokuplju? Samo će se ugraditi na postojeću ptelju (odvajanje za Dimitrovgrad) ili će biti nešto južnije?
Petlja je "Merošina".
Tu se i sada odvajanje za izgrađeni deo motoputa za Prokuplje i Prištinu.
Treba renovirati sadašnjih 5215m puta i uraditi još oko 28km.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=657708#p657708:3c8azplw je napisao(la):
Pendolino » Fri Sep 06, 2019 9:43 pm[/url]":3c8azplw]Via Mišelin kaže:

Merdare-Autoput (prokupačka petlja) 78km od čega je nešto oko 5km motoput. Evo par slika tog motoputa sa Google Maps.
Mislim da bi svi bili potpuno zadovoljni da i ovako bude.

file.php

file.php

file.php
 
Renovirati sadasnjih 5215 metara uz dogradnju zaustavne trake - to ce onda biti desna traka autoputa. I plus na celoj toj duzini kompletno izgraditi novu levu traku :)
 
Jel ovo autoput pod naplatom ili je put poput Lajkovac-Valjevo, budući Novi Sad-Ruma?
 
Dok iz "poluautoputa" ne preraste u autoput sumnjam da će se išta naplaćivati.
Besmisleno je naplaćivati široku magistralu, a još besmislenije ovih 5,5km punog profila.
Btw, ovo je deonica koja je i sad u pristojnom stanju (uz tradicionalno ispucali asfalt u tom kraju), relativno nova, prava kao strela sa ograničenjem 100, ravna sa blagim spuštanjem ka Merošini, čak i sa denivelisanom raskrsnicom za Balajnac i Gradište!
Ova deonica je trebala biti na kraju, a ne na početku, jer je to jedini deo puta od Niša do PK koji se prelazi lako, brzo i efikasno. Pakao počinje upravo prolaskom kroz Merošinu, pa Jugbogdanovac, Božurnu, ali pre svega kroz Prokuplje gde u gastarbajterskoj letnjoj sezoni to zadovoljstvo može trajati i do 45 minuta. Za one koji idu dalje zabava se nastavlja u Potočiću, Maloj Plani, Kondželju, Beloljinu, gde uredno narodna milicija uvek bude negde situirana. Od Beloljina se podeli saobraćaj, deo se odlije ka Blacu, Kopu i Kruševcu, pa gužva ka Merdaru bude samo kad Krasnići i Keljmendi krenu iz Švice na odmor u zavičaj, do Kuršumlije i Prolom Banje još i ima nekog saobraćaja, posle je put loš, ali je samo tranzit i pomenuta sezonska ekipa.
Benefit iz ove deonice mogao bi biti sređivanje puta kroz Aleksandrovo i Mramor, pre svega dugoročna sanacija stravičnog klizišta na Mramorskom brdu, jer je u suštini to glavni pravac NI-PK i sramota je da taj put bude nedostojan XXI veka, a to će biti alternativa dok ovo budu gradili, u krajnjoj liniji i paralelni put kad je budu sagradili, jer slati one koji neće da plaćaju putarinu na Žitorađu je bezobrazluk.
Da se samo nadamo da je ovo početak i da će glavno uslediti ubrzo, a to je pre svega obikaznica PK sa podosta tunela. Čak i u poluprofilu skratiće put ka Prištini i Kruševcu barem za 20-ak minuta.
 
Ta deonica "brzog puta" od A1 do Merosine je napravljena 1992 u sklopu izgradnje deonice autoputa od Trupala do Batusinca (poslednja deonica izgradjena u SFRJ). Napravljena je kao veza sa magistralnim putem Nis-Pristina. Tako je dotadasnja deonica magistralnog puta preko Aleksandrova i Mramora postala lokalni put. Mramor- kliiste- bice sanirano nikad! Da je negde blize Beogradu ili Krusevcu mozda bi i bilo sanirano.

Inace ono sto je vec godinama u planu je i rekonstrukcija magistrale od Merosine do Prokuplja koja se nalazi u jezivom stanju.

Prokuplje i odvijanje saobracaja kroz njega- no comment.

I najveci protivnik izgradnje ovog autoputa kada prodje kroz Prokuplje- zacuti.
 
Predsednik obišao Prokuplje pre neki dan. Tamo je stigao helikopterom.
Između ostalog kaže:
...
krajem septembra ili početkom novembra počinjemo da gradimo prvih 5,5 kilometara auto-puta od Niša do Merdara u ukupnoj dužini od 77 kilometara. Ovo je jedan od najtežih predela za izgradnju auto puta, jer ćemo na toj deonici imati 85 mostova, 35 tunela ukupne dužine 18 kilometara, a čitava investicija će koštati 255 miliona evra od toga će nam Evropska unija pokloniti 40 miliona i hvala im na tome
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832336#p832336:3gwzlepn je napisao(la):
caribrod » Thu Mar 18, 2021 6:08 am[/url]":3gwzlepn]Btw, ovo je deonica koja je i sad u pristojnom stanju (uz tradicionalno ispucali asfalt u tom kraju), relativno nova, prava kao strela sa ograničenjem 100, ravna sa blagim spuštanjem ka Merošini, čak i sa denivelisanom raskrsnicom za Balajnac i Gradište!
Apsolutno. Deonica do Prokuplja i jeste vrlo teška. Meni je potpuno besmisleno što se kreće od autoputa a ne od Prokuplja, jer je ovih 5,5km u sasvim zadovoljavajućem stanju

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832336#p832336:3gwzlepn je napisao(la):
caribrod » Thu Mar 18, 2021 6:08 am[/url]":3gwzlepn]Benefit iz ove deonice mogao bi biti sređivanje puta kroz Aleksandrovo i Mramor, pre svega dugoročna sanacija stravičnog klizišta na Mramorskom brdu, jer je u suštini to glavni pravac NI-PK i sramota je da taj put bude nedostojan XXI veka, a to će biti alternativa dok ovo budu gradili, u krajnjoj liniji i paralelni put kad je budu sagradili, jer slati one koji neće da plaćaju putarinu na Žitorađu je bezobrazluk.
Kad budu rekonstruisali ovih postojećih 5,5km na dalje se radi nova trasa, tako da stari (postojeći) put ostaje.
Mramorssko brdo je sramota države Srbije. Put je u katastrofalnom stanju. Rupe su koliko toliko zakrpljene, ali one grbe brate. Nisam tu prošao sigurno 20 godina, baš sam se iznenadio u prošli petak.
Inače, kolegu je Google navigacija bacila iz Prokuplja na autoput preko Žitorađe na Doljevac?!
Doduše i mene je od starog groblja u Nišu vodila preko Metroa na Niš jug. Kad sam shvatio bilo je kasno.
:bash:


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832344#p832344:3gwzlepn je napisao(la):
forest » Thu Mar 18, 2021 7:40 am[/url]":3gwzlepn]Prokuplje i odvijanje saobracaja kroz njega- no comment.
I najveci protivnik izgradnje ovog autoputa kada prodje kroz Prokuplje- zacuti.
Realno je Prokuplje možda jedini grad u Srbiji koji nema paralelan put glavnoj ulici, tako da sav saobraćaj koji i nije nešto previše veliki, ide kroz sam centar grada. Dodatni problem je tolerantnost policije ka nepropisnom parkiranju. Ok, grad je vrlo brdovit i to komplikuje stvar.

Drugi utisak o specifičnosti Prokuplja je vidno odsustvo novogradnje, tj. novih stambenih zgrada. Možda ih i ima ali se ne vide sa glavnog pravca.
 
Evo Vučić kaže da za 15 dana dolazi Ursula Von der Leyen da se potpiše ugovor za autoput Niš - Merdare.
 
Пут Куршумлија-Пролом бања и Ђавоља варош је део Е-80, а ужасан за вожњу. Ја разумем да не желимо шиптарима да градимо да се они туда возикају, али зар су Пролом бања и Ђавоља варош на Марсу и зар нам не значе ама баш ништа?
 
Iskreno, ako su Albanci problem, to je rešivo: postaviš žestoke kontrole na administrativnoj liniji i eto.
Put je potreban.
 
Екипа РТС-а на траси будућег ауто-пута Ниш–Мердаре, почетак градње наредног месеца
Изградња прве деонице ауто-пута Ниш–Мердаре у дужини од 5,5 километара почеће наредног месеца, потврђено је РТС-у у "Путевима Србије". Истовремено ће се радити и реконструкција постојећег коловоза између петље Мерошина и петље Мерошина 1. Екипа Дописништва из Прокупља проверавала је да ли је завршена експропријација и какав је значај изградње ауто-пута.

https://www.rts.rs/page/stories/ci/...dare-pocinje-da-se-gradi-narednog-meseca.html
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=880017#p880017:1ex90p8u je napisao(la):
DzonTravolta » Уто Сеп 14, 2021 3:48 pm[/url]":1ex90p8u]Iskreno, ako su Albanci problem, to je rešivo: postaviš žestoke kontrole na administrativnoj liniji i eto.
Put je potreban.

На жалост, проблем су Американци.
 
"Koridori Srbije - Ugovor o izgradni auto puta Niš Merdari dodeljen Štrabagu bez objavljivanja javnog poziva, te da je javna nabavka izuzeta od primene Zakona o javnim nabavkama"

Javno preduzeće Koridori Srbije i konzorcijum firmi Štrabag AG i Štrabag Beograd potpisali su danas ugovor o izgradnji prve faze „Autoputa mira”, Niš-Pločnik-Merdare, na deonici Merošina - Merošina 1.

Ugovor je potpisan je u niškom naselju Donje Međurovu u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i predsednice Evropske komisije Ursule fon der Lajen, prenela je Beta. U prvoj fazi će biti izgrađena deonica autoputa dužine 32, 6 kilometara od Merošine kod Niša do Beloljina kod Pločnika, a vrednost radova je 255 miliona evra. Na toj deonici je šest tunela, 12 mostova i veliki broj nadvožnjaka, podvožnjaka i vijaduktova.
 
Ако гради Штрабаг, да очекујемо дуплирање обећаних рокова, можда и по нека арбитража...

Само нек се гради...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879926#p879926:1s3qwyay je napisao(la):
Mikie » 14 Sep 2021 09:16 am[/url]":1s3qwyay]Пут Куршумлија-Пролом бања и Ђавоља варош је део Е-80, а ужасан за вожњу. Ја разумем да не желимо шиптарима да градимо да се они туда возикају, али зар су Пролом бања и Ђавоља варош на Марсу и зар нам не значе ама баш ништа?

Verovali ili ne, ima ljudi koji smatraju da na magistrali kroz Toplicu ne treba ni rupe krpiti kako bi put bio sto uzasniji i kako bi na taj nacin Albanci bili "kaznjeni". Na forumu skyscapercity je vise takvih "ljudi".
 
Letos sam pročito na Twitteru (nepouzdana informacija naravno) da su se Albanci žalili medju sobom da im naši carinici uzimaju po 10eur na ulasku/izlasku iz zemlje. Sa druge strane, aerodrom u Prištini je jedan od najboljih u Evropi kada se poredi broj putnika u 2019. i u ovoj godini.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901250#p901250:rtsg7y88 je napisao(la):
forest » Уто Нов 23, 2021 8:29 am[/url]":rtsg7y88]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879926#p879926:rtsg7y88 je napisao(la):
Mikie » 14 Sep 2021 09:16 am[/url]":rtsg7y88]Пут Куршумлија-Пролом бања и Ђавоља варош је део Е-80, а ужасан за вожњу. Ја разумем да не желимо шиптарима да градимо да се они туда возикају, али зар су Пролом бања и Ђавоља варош на Марсу и зар нам не значе ама баш ништа?

Verovali ili ne, ima ljudi koji smatraju da na magistrali kroz Toplicu ne treba ni rupe krpiti kako bi put bio sto uzasniji i kako bi na taj nacin Albanci bili "kaznjeni". Na forumu skyscapercity je vise takvih "ljudi".
Читао сам, то су идиоти који ће таквим ставовима да иселе и оно нешто истрајних Срба у горњој Топлици. Демографија Шиптара и Срба је огроман аларм, а они се баве тиме ко ће да иде тим новим асфалтираним путем.
Постоји много ефикаснијих начина за борбу против тог примитивног начина којим су се Шиптари ширили по Балкану, а они бирају да не закрпе распали асфалт који нико такао није 20+ година.

Нпр., мени је накарадна идеја да се гради веза са Бујановцем и да се спајају два дела истог, непријатељски настројеног народа, а да се Срби оставе запостављени у Топлици, иначе херојској по много чему.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901274#p901274:oibz4wlk je napisao(la):
Mikie » Tue Nov 23, 2021 10:02 am[/url]":oibz4wlk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901250#p901250:oibz4wlk je napisao(la):
forest » Уто Нов 23, 2021 8:29 am[/url]":oibz4wlk]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=879926#p879926:oibz4wlk je napisao(la):
Mikie » 14 Sep 2021 09:16 am[/url]":oibz4wlk]Пут Куршумлија-Пролом бања и Ђавоља варош је део Е-80, а ужасан за вожњу. Ја разумем да не желимо шиптарима да градимо да се они туда возикају, али зар су Пролом бања и Ђавоља варош на Марсу и зар нам не значе ама баш ништа?

Verovali ili ne, ima ljudi koji smatraju da na magistrali kroz Toplicu ne treba ni rupe krpiti kako bi put bio sto uzasniji i kako bi na taj nacin Albanci bili "kaznjeni". Na forumu skyscapercity je vise takvih "ljudi".
Читао сам, то су и***** који ће таквим ставовима да иселе и оно нешто истрајних Срба у горњој Топлици. Демографија Шиптара и Срба је огроман аларм, а они се баве тиме ко ће да иде тим новим асфалтираним путем.
Постоји много ефикаснијих начина за борбу против тог примитивног начина којим су се Шиптари ширили по Балкану, а они бирају да не закрпе распали асфалт који нико такао није 20+ година.

Нпр., мени је накарадна идеја да се гради веза са Бујановцем и да се спајају два дела истог, непријатељски настројеног народа, а да се Срби оставе запостављени у Топлици, иначе херојској по много чему.

Imaš veeeliku grešku!
Čim prođeš Končulj sa đamjom i "administrativni" prelaz (sa carinicima i graničnom policijom na obe strane), ulaziš u srpsku (od nas nepriznatu, odvojenu od Kos. Kamenice gde isto ima dosta preostalih Srba) opštinu Ranilug sa nekih 13-14 srpskih sela, a posle i u Šilovo, srpsko selo i predgrađe Gnjilana, trn u oku Albanaca. Takođe i Kusce malo severnije, a nisu daleko ni srpska sela oko Novog Brda. U Kosovskom Pomoravlju je nezanemarljiv broj Srba, na relativno kompaktnoj teritoriji (izdvojeno je samo Štrpce i delimično oko Gračanice i Lipljana), ali njih se setimo samo za izbore i većina misli samo na "biznismene" sa severa i njihov atar, kao da južno od Ibra Srba i nema.
 
Није грешка јер та веза не би служила њима. Аутопут далеко већи значај има за привредно развијеније делове него за села. Далеко више значи Шиптарима који држе велику већину привреде. Спајати Бујановац, Прешево са Урошевцем, Гњиланом и Приштином је по мени грешка. Теретни саобраћај је први разлог зашто се гради аутопут.
Са друге стране, треба помоћи како се зна и уме тим људима у Поморављу, али аутопут је прескуп пројекат који њима, чини ми се, није главна потреба.

П.С. Ја свакако не бих градио ништа озбиљније од Плочника. Проширена где треба и обновљена магистрала одатле би била далеко више него довољна. Обилазница са тунелом око Прокупља је најважнија ствар свакако.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=901677#p901677:1st1qvzi je napisao(la):
Mikie » Sre Nov 24, 2021 12:08 pm[/url]":1st1qvzi]Ја свакако не бих градио ништа озбиљније од Плочника. Проширена где треба и обновљена магистрала одатле би била далеко више него довољна. . .
Da, to bi bilo dovoljno, pa ako jednog dana oni izgrade AP do Merdara, onda . . .

Inače, vidim da niko nije primetio ovu vest, pa evo da vas obradujem :

https://www.ekapija.com/news/3501302/po ... is-merdare
 
Autoput Niš-Priština inače ne postoji u prostornom planu Republike Srbije, niti je rađena bilo kakva studija opravdanosti za njegovu realizaciju. Gradimo ga samo zato što se veliki vođa potpisom na Vašingtonski Sporazum obavezao da će ga graditi.

Koji je to interes Srbije da se saobraćajno povezuje sa Dračom i da šiptarskim secesionistima sa KiM omogući vezu sa Koridorom 10 ? Ovo je autoput Velike Albanije,šiptarske narko-mafije i NATO pakta, ništa drugo. Strateški interes Srbije je da se saobraćajno poveže sa Republikom Srpskom i sa lukama Bar i Pirej, a ne da oživljava propalu luku Drač i da uvozi jeftini paradajz iz Albanije, dok srpski proizvođači prosipaju svoj paradajz usred Beograda. Srpski nacionalni i ekonomski interesi se očigledno ne poklapaju sa interesima AV i njegovih inostranih mentora.

Oduvek sam kritikovao sve vlasti za traljavu i kilavu gradnju autoputeva, ali u ovom konkretnom slučaju po prvi put molim boga da se nikada ni kilometar autoputa ne izgradi, barem ne dok je Kosovo i Metohija pod okupacijom. Zamislite katastrofalne posledice po celu zemlju, još ako zaživi i ona boleština od "Mini-Šengena", droga će koštati 50 dinara, a šiptarski kolonizatori i narkodileri će preplaviti jugoistok Srbije, Niš, Leskovac i Vranje će se za 20 godina pretvoriti u Prištinu,Uroševac i Gnjilane. Novi autoput sigurno neće služiti da njime radna snaga hrli iz Srbije u Albaniju,nego će biti upravo suprotno, pošto je to jedna od 2 države sa nižom prosečnom platom u Evropi. Zašto ne grade autoput Kraljevo-Kosovska Mitrovica? Ne, tu čak više nema ni putničkih vozova, jer šiptarska teroristička "vlada" to ne odobrava,ali zato Vašingtonski Sporazum nalaže i novi autoput i obnovu železničkog saobraćaja na pruzi Niš-Priština. Šta mislite, za čije babe zdravlje im je do toga toliko stalo, naše ili šiptarske?

Nažalost, s obzirom da se ceo ovaj autoput gradi po naređenju naših evroatlantskih "prijatelja i partnera", ne sumnjam da će izgradnja početi na vreme i da će biti završena u dan tačno, za razliku od drugih saobraćajnica koje su predviđene planskim dokumentima ove države. Da li smo uopšte više država? Mislim da je čak i Nedićeva Srbija više bila država od današnje.
 
Da. Nato kolaboracionistima smeta jaka cena droge. Sada, kada droga putuje oronulom magistralom, pa još dok pređe carinu, ode to i na preko 60 dinara. Kada naprave autoput i ukinu carine, biće i ispod 50. Ima deca od džeparca da kupuju herion.

Svašta.
 
@GOJE
Bravo drug

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906719#p906719:bbb8vvu3 je napisao(la):
Užice » 09 Dec 2021 03:39 pm[/url]":bbb8vvu3]Autoput Niš-Priština inače ne postoji u prostornom planu Republike Srbije, niti je rađena bilo kakva studija opravdanosti za njegovu realizaciju. Gradimo ga samo zato što se veliki vođa potpisom na Vašingtonski Sporazum obavezao da će ga graditi.

Koji je to interes Srbije da se saobraćajno povezuje sa Dračom i da šiptarskim secesionistima sa KiM omogući vezu sa Koridorom 10 ? Ovo je autoput Velike Albanije,šiptarske narko-mafije i NATO pakta, ništa drugo. Strateški interes Srbije je da se saobraćajno poveže sa Republikom Srpskom i sa lukama Bar i Pirej, a ne da oživljava propalu luku Drač i da uvozi jeftini paradajz iz Albanije, dok srpski proizvođači prosipaju svoj paradajz usred Beograda. Srpski nacionalni i ekonomski interesi se očigledno ne poklapaju sa interesima AV i njegovih inostranih mentora.

Oduvek sam kritikovao sve vlasti za traljavu i kilavu gradnju autoputeva, ali u ovom konkretnom slučaju po prvi put molim boga da se nikada ni kilometar autoputa ne izgradi, barem ne dok je Kosovo i Metohija pod okupacijom. Zamislite katastrofalne posledice po celu zemlju, još ako zaživi i ona boleština od "Mini-Šengena", droga će koštati 50 dinara, a šiptarski kolonizatori i narkodileri će preplaviti jugoistok Srbije, Niš, Leskovac i Vranje će se za 20 godina pretvoriti u Prištinu,Uroševac i Gnjilane. Novi autoput sigurno neće služiti da njime radna snaga hrli iz Srbije u Albaniju,nego će biti upravo suprotno, pošto je to jedna od 2 države sa nižom prosečnom platom u Evropi. Zašto ne grade autoput Kraljevo-Kosovska Mitrovica? Ne, tu čak više nema ni putničkih vozova, jer šiptarska teroristička "vlada" to ne odobrava,ali zato Vašingtonski Sporazum nalaže i novi autoput i obnovu železničkog saobraćaja na pruzi Niš-Priština. Šta mislite, za čije babe zdravlje im je do toga toliko stalo, naše ili šiptarske?

Nažalost, s obzirom da se ceo ovaj autoput gradi po naređenju naših evroatlantskih "prijatelja i partnera", ne sumnjam da će izgradnja početi na vreme i da će biti završena u dan tačno, za razliku od drugih saobraćajnica koje su predviđene planskim dokumentima ove države. Da li smo uopšte više država? Mislim da je čak i Nedićeva Srbija više bila država od današnje.


Izneo si gomilu neistina i nebuloza. I sada postoji put i moze nesmetano da se putuje, ovaj tvoj tekst je napisan kao da je sada betonska barijera na granici, pa cemo je autoputem otvoriti. Put i sada postoji. Dakle granica nije hermeticki zatvorena, pa cemo autoputem promeniti ne znam sta.

Autoput ce samo olaksati i ubrzati putovanje, a stanovnicima Toplice je preko potreban jer smo u svakom segmentu zapostavljeni. Ko je ikada prosao kroz Prokuplje jasno mu je koliko je gradu neophodna obilaznica, a jedini nacin da se to resi je izgradnja autoputa. Grad ne da se gusi u kolapsu nego vise je svako funkcionisanje onemoguceno. Npr meni ne pada na pamet da idem do centra grada kolima pre 7 uvece, grad je u takvom kolapsu da je to nezamislivo. Magistralni put Nis-Prokuplje ima PGDS od 5500-7500 vozila sto je vise od mnogih deonica autoputeva koje vec imamo!
Saobracajno opeterecenje u samom gradu je preko 25000 vozila i to na obicnom putu 1+1. To je jezivo!!!! Od Prokuplja do Beljoljina je 5000, posle do Kursumlije 3000. Pritom brojevi svake godine rastu.... ogroman je promet, kako putnika tako i robe. Podseticu te da Srbija na Kosovo izvozi robu od skoro 300 miliona evra. 90% tih kamiona ide na Merdare. Izvoz Kosova u Srbiju je svega par miliona evra, tako da je jasno sta nam valja ciniti. Mi smo ekonomska sila za njih i treba nastaviti u tom pravcu, a ne u pravcu razlokane "magistrale".

Takodje nije tacno da ovaj autoput nije planiran. Planiran je svim vazecim dokumentima Republike Srbije, a prvi put je u prostorni plan usao 1996 godine i tada je prvi put najavljena njegova izgradnja i to iz usta Slobodana Milosevica leta 1996 godine, kao deo autoputa Nis- Podgorica.
Planirana je trasa Nis-Pristina-Kosovska Mitrovica-Berane-Matesevo-Podgorica.
 
A niko da pomene "patriJote" koji kao fol izvoze robu na Kosovo a onda je vraćaju nazad.

A slučajno ili ne, svi su uz ovu vlast.

Ovde se vidi veliki paradoks pitanja Kosova.
Mnogi vide i dalje Kosovo u Srbiji, a pri tom ne žele da se pravi put do tamo.

I dok nas zamajavaju prodaće celu Srbiju.
 
Vrh