svaka im cast!
Voze samo po ugovoru
Vozači kompanije „Loukost" ne nose taksi oznake, ne koriste taksi stanice i ne smeju da voze žutom trakom. Iako taksisti negoduju i tvrde da su se samo „presvukli" u drugačiju delatnost, u firmi ističu da nemaju istu klijentelu
Renta vozač... Biljana Jeremić
Direktor kompanije „Loukost" Zoran Tanasijević, koja prevozi putnike po fiksnim cenama od 235, 385 i 735 dinara po gradu, tvrdi da oni nemaju istu klijentelu kao taksisti, jer i nisu klasična taksi služba. Ova firma je registrovana za obavljanje vanlinijskog prevoza, ali nema saglasnost grada jer se u aktima lokalne samouprave ova vrsta delatnosti i ne pominje. Njihovi „rentavozači" ne nose taksi oznake, ne koriste taksi stanice, ne smeju da voze žutom trakom i prevoze mušterije tek kada potpišu ugovor o korišćenju usluga.
Taksisti su oštro osudili rad kompanije, ukazujući da su se njihovi vozači samo „presvukli" u drugačiju delatnost, ali rade praktično isti posao bez ikakvih odobrenja i saglasnosti.
Fiksne cene
Tanasijević kaže da, za razliku od taksista, njihovi klijenti zakazuju vožnje i 15 dana unapred. Vozila „Loukosta" nemaju pravo da nose oznake na krovu sa oznakom „taksi", već samo naziv kompanije na vratima ili haubi.
- Mušterije ne mogu zaustaviti naše vozilo na ulici i svaka vožnja mora da se zakaže telefonom. Po putnika dolazi najbliže vozilo koje pozove kol-centar i na licu mesta vozač daje na potpis klijentu Ugovor o korišćenju usluga prevoza, u kojem je navedena jedna od tri fiksne cene, u zavisnosti od dužine vožnje. Naša vozila ne kruže po gradu, ne koristimo taksi stanice i mnogo smo ekonomičniji od taksista - objašnjava Tanasijević.
On kaže da nisu u pravu oni koji mu zameraju što njegovi zaposleni slobodno prevoze putnike dok hiljade taksista čeka na red za regularne dozvole.
- I ja sam protiv odluke grada o ograničenju broja taksista na ulici! Pa ko je taj ko može da kaže koliko ih je dovoljno? To je kao kada bi neko zabranio da se otvaraju nove pekare u gradu da bi ovi ostali bolje radili. To nema smisla, neka tržište odredi ko će da opstane u poslu - zaključuje Tanasijević.
Inače, vozači „Loukosta" su stalno zaposleni radnici u ovoj kompaniji. Rade sopstvenim vozilom osam sati dnevno za platu i jednom nedeljno u firmu predaju pazar i kopije ugovora.
Jedna od njih je i Biljana Jeremić, koja nije htela da nam otkrije kolika joj je plata, ali kaže da je prezadovoljna novim poslom.
- Odradim u proseku pet do šest vožnji u smeni od osam časova, a najviše ih je po ceni od 385 dinara. Za razliku od taksista ne smemo da vozimo žutom trakom. Cena je fiksna i nema pogađanja, ali dozvoljeno nam je da primimo bakšiš, koji je uglavnom u visini zaokruživanja cene - priča Jeremićka.
Prema njenim rečima, vozači ove kompanije uglavnom imaju redovne klijente koje voze ujutro na posao, strance koji se unapred najave da ih sačekaju na aerodromu i slično.
Armuš: „Loukost" treba zabraniti!
Predsednik udruženja „Beotaksi" Milivoje Armuš kaže za Press da će iduće nedelje u Centru Sava organizovati skup na kojem će od nadležnih, između ostalog, tražiti i hitnu zabranu rada preduzeća „Loukost".
- Rečeno nam je da će skupu prisustvovati i nadležni za saobraćaj iz Ministarstva za infrastrukturu i obavestićemo i njih o ovoj prevari. Uveren sam da „Loukost" ne posluje u skladu sa Zakonom o drumskom saobraćaju i ovde ima posla za Sekretarijat za inspekcijske poslove grada Beograda - tvrdi Armuš.
- Vožnja od grada do aerodroma je samo 735 dinara, pa sam često vozila i pilote 'Jata'. Jedan od njih mi je ispričao da ovakva firma posluje čak i u Južnoafričkoj Republici još od 1992. godine - priča „rentašofer" Biljana Jeremić.
Građani neobavešteni
Beograđani uglavnom nisu obavešteni o ovom novom vidu javnog prevoza.
Slađana Krneta (46) sa Voždovca kaže da se vozi taksijem jednom nedeljno, ali da nikad nije čula za „Loukost".
- Kao i svima ostalima, odgovara mi ako su jeftiniji od drugih - tvrdi Slađana.
Milomir Andrić (68) sa Konjarnika kaže da koristi taksi jednom do dva puta mesečno, ali da nikada nije čuo za „Loukost".
- Svi taksisti kukaju kako im je teško, a oni voze još jeftinije - priča Milomir.
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/118377/Voze+samo+po+ugovoru.html