Šta je novo?

Low-cost taxi u Beogradu

TinkyWinky

Beginner
Učlanjen(a)
27.03.2008.
Poruke
42
Pohvaljen
0
Lokacija
Blokovi
"Loukost" među taksistima
Beograđani odnedavno imaju mogućnost da se prevezu taksijem po fiksnim cenama vožnje! Kompanija "Loukost" ponudila je taksi usluge po principu "rentakar sa šoferom" za tri fiksne cene - 235 dinara u krugu dva kilometra, 385 u širem centru i 750 od i do aerodroma. Nova konkurencija i ovakav vid pružanja usluge razbesneli su taksi udruženja u gradu koja se već duže vreme zalažu za smanjenje broja taksista.

Kompanija "Loukost" nije registrovana kao taksi udruženje, već kao preduzeće za vanlinijski saobraćaj. Time je ova firma izbegla obavezu pribavljanja posebnih gradskih dozvola koje moraju imati klasična taksi udruženja.

"Zaobišli" pravila

Da stvar bude interesantnija, njihovi vozači su "obični" radnici ove firme, čime su "zaobišli" odluku gradskih vlasti da ograniče broj taksista u gradu i stopiraju izdavanje dozvola za ovu delatnost!

Direktor "Loukosta" Zoran Tanasijević kaže za Press da je ipak sve urađeno strogo po pravilima i da je firma registrovana u skladu sa Zakonom o drumskom saobraćaju.

- Poslujemo po principu "rentakar sa šoferom". Mušterija pozove naš kol-centar i mi šaljemo vozilo na adresu. Na licu mesta, vozač predaje klijentu Ugovor o uslugama prevoza, koji ovaj potpisuje, a čime su se obojica saglasili sa relacijom i cenom usluge. Na primer, cena vožnje u krugu od dva kilometra je 235 dinara, na relaciji po širem centru grada 385, dok prevoz do i od aerodroma košta svega 750 dinara - objašnjava Tanasijević.

On dodaje da vožnja "po širem centru" ne obuhvata relacije s jednog kraja grada na drugi, gde je kilometraža veća od 15 kilometara. U tim slučajevima, prema njegovim rečima, primenjuje se cena kao za vožnju do aerodroma.

- Naši vozači, kojih trenutno ima pedesetak, nisu taksisti, već stalno zaposleni radnici. Pri zapošljavanju, oni moraju imati validno lekarsko uverenje i vozačku dozvolu najmanje tri godine. Ne prihvatamo putnike na ulici, već samo na poziv, iako imamo oznake firme na našim vozilima - zaključio je Tanasijević.

Grad: Nemamo veze s tim

Član Gradskog veća zadužen za saobraćaj Dejan Mali kaže da ovakve vrste preduzeća nisi regulisane Odlukom o taksi prevozu u Beogradu.

- Grad nema veze s ovim preduzećem, jer gradska akta jednostavno ne poznaju postojanja takvih delatnosti. Ne znam da li ova kompanija posluje u skladu sa republičkim zakonom o drumskom saobraćaju, ali pretpostavljam da je osnivač ove firme to dobro proučio pre nego što se upustio u ovaj posao - priča Mali.


Direktor Srpskog komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović potvrdio je za Press da su ovakva preduzeća legalna i regularna i regulisana su Zakonom o drumskom saobraćaju.

- Koliko mi je poznato, firme registrovane za vanlinijski prevoz ne posluju kao klasična taksi udruženja, a za pružanje usluga prevoza neophodno je da imaju ugovor sa klijentom i ne smeju imati oznake "taksi" - istakao je Okanović.
kraj

ŠTA MISLITE O NOVOM VIDU TAKSI PREVOZA?

Milivoje Armuš, predsednik "Beotaksija"
- To je strašno i ne verujem da posluju po zakonu! Mi se borimo za smanjenje taksista u gradu kako bi opstali ovi što rade, a ovaj javašluk bi mogao da nas uništi. Posebno je pitanje i kvalifikacija ovih vozača, a samim tim i bezbednost mušterija. Ipak, kad-tad će njihovi vozači shvatiti da od tog posla nema ništa jer ne može da im se isplati!

Zlatan Zlatković, direktor "Nacionalnog taksija"
- Vozači "Loukosta" biće izloženi osudama i velikim nezadovoljstvom taksista na ulici, pa nije isključeno da bi moglo da dođe i do incidenata! Ipak, ceo taj posao je osuđen na propast. Takva alternativa taksiju postoji u Londonu, ali opšte je poznato koliko je u Beogradu drugačija situacija. Nema šanse da njihovi vozači imaju bilo kakvu ekonomsku računicu za većinu relacija.

Ljubiša Vujačić, direktor "Luks taksija"
- Neka oni rade koliko mogu, evo ja ću im još i pomoći ako treba! Ali taj sistem neće moći dugo, ne verujem da će uspeti. Možda bi prošao u nekom drugom gradu, ali u Beogradu nema šanse. S druge strane, ne verujem ni da su u pojedinim slučajevima jeftiniji od taksista. Mi vozimo kratke relacije koje su i jeftinije od 235 dinara.
Izvor: Press
 
Čuj moglo bi da dodje do incidenata, pa šta je ovo, divlji zapad? U kapitalizmu (mada smo mi daleko od kapitalizma) samo najbolji opstaju, ako nisi sposoban da vodiš firmu onda je zatvori, vrlo jednostavno. Nema više fiktivnih preduzeća i nevidljivih poslova. Danas treba biti snalažljiv i ko se snadje taj i prodje a ko se ne snadje taj i ne zaslužuje da prodje. Čestitam na ovoj poslovnoj ideji, još river taxi da zaživi i "bog te vido".
 
Јел неко од вас успео да нађе њихову страницу или број телефона?
 
stranac":11bxobuh je napisao(la):
Čuj moglo bi da dodje do incidenata, pa šta je ovo, divlji zapad? U kapitalizmu (mada smo mi daleko od kapitalizma) samo najbolji opstaju, ako nisi sposoban da vodiš firmu onda je zatvori, vrlo jednostavno. Nema više fiktivnih preduzeća i nevidljivih poslova. Danas treba biti snalažljiv i ko se snadje taj i prodje a ko se ne snadje taj i ne zaslužuje da prodje. Čestitam na ovoj poslovnoj ideji, još river taxi da zaživi i "bog te vido".
Slazem se,nema sta da ogranicavaju broj taksista,nek ukinu divljake pa nek se bore za trziste.A ne ovo kartelisanje sto rade kao i banke.
 
Odlicna vest! Do aerodroma za 750 dinara? Dajte ljudi sajt, telefon, ovi meni trebaju :)

I jos kako se taksisti bune...he he savrseno :)

Konkurencija batice konkurencija
 
Ja sam na radiju čuo ova dva broja telefona: 2456-555 i 063 9810.

A što se tiče cena taksi usluga u Beogradu - ako mi neko objasni kako taksi u Novom Sadu može da bude dvostruko jeftiniji (a u manjim mestima i četvorostruko), onda ću da prihvatim komentare vlasnika taksi udruženja.

OK, u Beogradu je skuplji život generalno, ali ne dvostruko. Benzin košta isto, osiguranje košta isto, automobili koštaju isto. I ima mnogo više posla i mnogo su duže relacije nego u Novom Sadu.

To koliko košta taksi "na zapadu" me ne zanima. Kada postoji konkurencija, onda se kreira i "prava" cena. Šta, taksisti i vlasnici se sa TAKVOM cenom neće obogatiti? Hmmm, pa to valjda ne treba da bude MOJ problem. U prevodu: BAŠ ME BRIGA. Ne vidim da njih interesuje ako neko nema pare da se vozi taksijem, nego lepo kažu "idi autobusom".

Taksisti nisu SOCIJALNI PROBLEM i ne smemo da gledamo na njih tako! Pogotovo nemam više nikakvih "pozitivnih emocija" od kako su nekoliko puta blokirali ceo grad. Ne zanima me da li su oni "bili u pravu" u toj raspravi sa gradom - nisu imali pravo da utiču na MOJ život i planove. Pošto ih to očigledno NIJE INTERESOVALO, od tada ni mene apsolutno ne interesuju njihovi problemi.

Ali me naravno interesuje da platim manje.
 
Hogar":2dnootkp je napisao(la):
Ne zanima me da li su oni "bili u pravu" u toj raspravi sa gradom - nisu imali pravo da utiču na MOJ život i planove. Pošto ih to očigledno NIJE INTERESOVALO, od tada ni mene apsolutno ne interesuju njihovi problemi.
Za taksiste konkretno se brinem kao za lanjski sneg, ali na skali mediokritetsko-konformistickih stavova pokondirenih tikvi u Srbiji, ovaj tuce ubedljivo prvo mesto. No, kako su mediokritetstvo i konformizam poprimili pozitivan kontekst, ja mogu samo da penim u prazno i da vas ostavim u japi uverenju da su lenje bitange svi koji se usude da izadju i protestuju blokadom saobracaja (jer ako to urade na drugi nacin, niko ih nece ni registrovati).
 
svaka im cast!

Voze samo po ugovoru
Vozači kompanije „Loukost" ne nose taksi oznake, ne koriste taksi stanice i ne smeju da voze žutom trakom. Iako taksisti negoduju i tvrde da su se samo „presvukli" u drugačiju delatnost, u firmi ističu da nemaju istu klijentelu

Renta vozač... Biljana Jeremić
Direktor kompanije „Loukost" Zoran Tanasijević, koja prevozi putnike po fiksnim cenama od 235, 385 i 735 dinara po gradu, tvrdi da oni nemaju istu klijentelu kao taksisti, jer i nisu klasična taksi služba. Ova firma je registrovana za obavljanje vanlinijskog prevoza, ali nema saglasnost grada jer se u aktima lokalne samouprave ova vrsta delatnosti i ne pominje. Njihovi „rentavozači" ne nose taksi oznake, ne koriste taksi stanice, ne smeju da voze žutom trakom i prevoze mušterije tek kada potpišu ugovor o korišćenju usluga.
Taksisti su oštro osudili rad kompanije, ukazujući da su se njihovi vozači samo „presvukli" u drugačiju delatnost, ali rade praktično isti posao bez ikakvih odobrenja i saglasnosti.
Fiksne cene
Tanasijević kaže da, za razliku od taksista, njihovi klijenti zakazuju vožnje i 15 dana unapred. Vozila „Loukosta" nemaju pravo da nose oznake na krovu sa oznakom „taksi", već samo naziv kompanije na vratima ili haubi.
- Mušterije ne mogu zaustaviti naše vozilo na ulici i svaka vožnja mora da se zakaže telefonom. Po putnika dolazi najbliže vozilo koje pozove kol-centar i na licu mesta vozač daje na potpis klijentu Ugovor o korišćenju usluga prevoza, u kojem je navedena jedna od tri fiksne cene, u zavisnosti od dužine vožnje. Naša vozila ne kruže po gradu, ne koristimo taksi stanice i mnogo smo ekonomičniji od taksista - objašnjava Tanasijević.
On kaže da nisu u pravu oni koji mu zameraju što njegovi zaposleni slobodno prevoze putnike dok hiljade taksista čeka na red za regularne dozvole.
- I ja sam protiv odluke grada o ograničenju broja taksista na ulici! Pa ko je taj ko može da kaže koliko ih je dovoljno? To je kao kada bi neko zabranio da se otvaraju nove pekare u gradu da bi ovi ostali bolje radili. To nema smisla, neka tržište odredi ko će da opstane u poslu - zaključuje Tanasijević.
Inače, vozači „Loukosta" su stalno zaposleni radnici u ovoj kompaniji. Rade sopstvenim vozilom osam sati dnevno za platu i jednom nedeljno u firmu predaju pazar i kopije ugovora.
Jedna od njih je i Biljana Jeremić, koja nije htela da nam otkrije kolika joj je plata, ali kaže da je prezadovoljna novim poslom.
- Odradim u proseku pet do šest vožnji u smeni od osam časova, a najviše ih je po ceni od 385 dinara. Za razliku od taksista ne smemo da vozimo žutom trakom. Cena je fiksna i nema pogađanja, ali dozvoljeno nam je da primimo bakšiš, koji je uglavnom u visini zaokruživanja cene - priča Jeremićka.
Prema njenim rečima, vozači ove kompanije uglavnom imaju redovne klijente koje voze ujutro na posao, strance koji se unapred najave da ih sačekaju na aerodromu i slično.
Armuš: „Loukost" treba zabraniti!
Predsednik udruženja „Beotaksi" Milivoje Armuš kaže za Press da će iduće nedelje u Centru Sava organizovati skup na kojem će od nadležnih, između ostalog, tražiti i hitnu zabranu rada preduzeća „Loukost".
- Rečeno nam je da će skupu prisustvovati i nadležni za saobraćaj iz Ministarstva za infrastrukturu i obavestićemo i njih o ovoj prevari. Uveren sam da „Loukost" ne posluje u skladu sa Zakonom o drumskom saobraćaju i ovde ima posla za Sekretarijat za inspekcijske poslove grada Beograda - tvrdi Armuš.
- Vožnja od grada do aerodroma je samo 735 dinara, pa sam često vozila i pilote 'Jata'. Jedan od njih mi je ispričao da ovakva firma posluje čak i u Južnoafričkoj Republici još od 1992. godine - priča „rentašofer" Biljana Jeremić.
Građani neobavešteni
Beograđani uglavnom nisu obavešteni o ovom novom vidu javnog prevoza.
Slađana Krneta (46) sa Voždovca kaže da se vozi taksijem jednom nedeljno, ali da nikad nije čula za „Loukost".
- Kao i svima ostalima, odgovara mi ako su jeftiniji od drugih - tvrdi Slađana.
Milomir Andrić (68) sa Konjarnika kaže da koristi taksi jednom do dva puta mesečno, ali da nikada nije čuo za „Loukost".
- Svi taksisti kukaju kako im je teško, a oni voze još jeftinije - priča Milomir.

http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/118377/Voze+samo+po+ugovoru.html
 
Taxisti se stalno nesto bune i osudjuju, kao da ne zive u svetu kapitalizma
 
Jel zna neko šta se dešava sa ovim low cost taksijem? Niko im se ne javlja na telefone, sajt im više ne postoji. Slutim da ih je taxi mafija ugasila!
 
Neznam sta se desava sa njima mora da su ih upropastili .Nego moze li mi neko stavit uporedne troskove taksija u BG i NS posto meni neide u glavu kako je u NS jeftiniji a gorivo kosta isto voze slicne ili iste automobile zivotni troskovi su tu negdje .Plus u NS vecina ima gps a neki izdaju racune :bash: Bg taksisti mi idu na zivce sa svojim nerealnim zahtjevima imonopolom :rant:
 
Taksisti smanjili popust na poziv
Lou kost taksi prestao sa radom
Tek što su dobili „lou kost" taksi u kojem su cene bile fiksne, Beograđani su brzo ostali bez njega jer je ovaj taksi ukinut.
bgtaksi01--Milos-Peric-v.jpg

ALO - „Lou kost" taksi nije ispunio sve neophodne uslove. Oni su bili vanlinijski prevoz, a za to je neophodno da vozila imaju minimum devet sedišta - kaže za „24 sata" Dragan Ristanović, pomoćnik sekretara za inspekcijske poslove.
Pored toga, Beograđane je dočekala i vest da je taksi poskupeo za 12 odsto i da su taksi udruženja smanjila popust na poziv za 10 odsto u obe tarife. Samo „Gold" taksi i „Aurora" nisu smanjili popust na poziv.
- Bilo je nerealno tražiti da poskupe cene taksi usluga, a u isto vreme davati veliki popust na poziv - kaže za „24 sata" Zlatko Zlatković, vlasnik „Beogradskog taksija".
Predrag Damjanović, šef radio mreže u Alfa taksiju, kaže za naš list da i sa poskupljenjem cene od 12 odsto i smanjenjem popusta na poziv taksisti samo pokrivaju troškove.
- Cene nisu menjane od prošle godine, a od tada je evro skočio i poskupelo je gorivo. Čak i povećanje od 12 odsto nije dovoljno, tako da je smanjenje popusta na poziv neka vrsta dopune ceni - kaže Damjanović.
24sata.rs
 
Lopovi!Paraziti!

Ne prodje nekoliko dana da me ne zgazi neki taksista,joj koliko mrzim tu bagru lopvosku!!! :rant:
 
Znaci naravno, taksisti su pokrenuli nekog iz gradske uprave da im ugasi konkurenciju...cekaj to znaci da ja recimo ne mogu da napravim firmu koja izdaje kola - sa vozacima? Znaci ne taksi (tipa da moze da se zaustavi na ulici) nego kao ovi iz low costa? Ocigledno ne moze...pazi, mora 9 sedista. Skandal, skandal, skandal, zatvorili su uredno prijavljenu firmu sa uredno prijavljenim radnicima a ulicama idu stostine divljih taksista koji ne placaju nista gradu, drzavi...ili koji voze po ludackoj tarifi, nedozvoljenoj...i SVI znaju gde se oni nalaze (aerodrom, zel. stanica, Trg. Rep.,, Terazije/Moskva) i nista se ne radi po tom pitanju...
 
Može se danas a i uvek je moglo da se iznajme kola sa vozačem, istina dosta skuplje od taxi cena. U ovom slučaju ovde sigurno postoji neka fora.
 
Verovatno je mnogima već poznat dinamički sistem formiranja cena u aviosaobraćaju, na nemačkim železnicama, Flixbus i ostale tržišno orijentisane kompanije. Ja sa takvim sistemom formiranja cene taksi usluga živim u Belorusiji. Za 6 kilometara od centralnog saobraćajnog trga sa autobuskom i železničkom stanicom do svog stana u Brestu cena je od 4 do 10 rubalja, ili 160-400 dinara (približno). Kada dođe pun voz sa 13 vagona, Yandex Taxi preko aplikacije ti nudi za 10 rubalja, ali već za 20 minuta cena pada na 7,5. Drugi mi nudi za 7 rubalja, ali kaže da treba da čekam 20 minuta. Trećeg smo uspeli da nađemo bliže za 6,5 rubalja.

Umesto fiksne tarife, Grad Beograd može da propiše određenu cenu tipa 40-80 dinara kilometar, svaki taksista je obavezan da unapred da cenu prevoza, prima bankarske kartice i ima fiskalni račun.
 
Понадах се да се појавио неки лоукост такси кад онда видех да је тема из 2010.

Слажем се да је динамичка цена сјајна ствар. Она би помогла и да се избегне гужва у саобраћају јер би тада ко год не мора путовао таксијем кад није шпиц.
Само ова цена не би требало да се сазна тек кад се седне у ауто већ би требало да постоји апликација и да се цена види унапред пре самог позива.

Мислим да би најбоље решење било да град има апликацију коју би користила удружења, слично решење је у Италији.
 
Čitam sada incijalni post, 2010. ih je mučio "Lowcost", sada "Car:go". Vrte iste prazne priče, ali taksi u Beogradu opstaje u tom svom srednjevkovnom načinu rada...
 
Јесте некропостовање, али користио сам Јандекс у Русији, Казахстану, Киргизији, Узбекистану са овим системом цена у зависности од потражње, где је цена унапред одређена у апликацији и заиста је јако добар систем, нарочито за неког ко је први пут у неком граду и плаши се да га "одеру" таксисти.
 
Vrh