Šta je novo?

Ložionica

ložionica 1.png
ložionica 2.png
 
Zar bnv nije trebao da gardista sve objekte pa i javne u granicama projekta /retoricko potanje/
 
Kako je ranije izgledalo sada je svemirski brod.
Ceo taj potez ce tek dobiti na vaznosti kada tu bude izgradjena metro stanica.
 
Zar bnv nije trebao da gardista sve objekte pa i javne u granicama projekta /retoricko potanje/
Po ugovoru, zapravo, sve zgrade koje su spomenici kulture ostaju vlasništvo Republike Srbije sa mogućnošću da ih bez naknade ustupi Beogradu na vodi na korišćenje. Tako su Bristol i Zadruga "dati na korišćenje", do Ložionicu i bivšu Železničku renovira država.

Saglasan sam sa sa ocenima da je "Ložionica" dosad najbolji projekat u BNV, i tu se vidi značaj pravilno sprovedenog konkursa i države kao investitora. U normalnim okolnostima, upravo bi država, kao investitor formalno neopterećen komercijalnom učinkovitošću javnih objekata, trebalo da, kroz javne konkurse, bude ta koja vuče arhitekturu grada napred.
 
Мени Ложионица некако и није импресивна, у најбољем случају бих рекао да је осредња архитектура за то што треба да буде. Такав простор, са том наменом, је могао да има спектакуларну архитектуру а овако је само обична форма дела кружне зграде и то је то. Наравно, знајући историју и поенту, знамо да је то урађено јер је ту била ложионица али будући да зграда сама по себи не конзервира ништа битно у вези ложионице (а понајмање асоцијацију са историјом) само је прилично досадан пројекат.

Да ме не схватите погрешно, и овако досадан пројекат јесте најбољи пројекат у БНВ тренутно али то више говори о самом БНВ-у него о овој револуционарној архитектури:

1749155428884.png
 
Анекс је на погрешној локацији, требао је да буде на обали.
Намена Ложионице је промашена.
Иза ње су могли да иду низови степенасто виших зграда које би пратиле концентрично закривљеност ложионице, да форморају амфитеатар.
 
Ако занемаримо промашену намену, по мени је доста успешна реконструкција. Ограђујем се од ентеријера, али по рендерима је то доста лепо испало.
Замишљам вагон у овом центру, вагоне по партеру, унутра музеј железнице, не бих једну ману нашао.

Анекс је и са доста својих мана најуспешнији објекта у Београду на води, евентуално анекс куле има неку пропорцију која ваља. Бамбуси јесу мало нестали у овој форми, сајле се уопште не виде, техничка етажа на врху је накарадна, али ми је опет лепо да га видим. Што Дошљак каже, на обали би био пун погодак.

На крају ће од свих ових зграда, најбољи примери архитектуре бити они који нису смели бити дирани. Ложионица, надам се ускоро стара железничка станица, евентуално нови Теслин музеј, Хала 1. И то највише говори о демитарама у Београду на води.
 
Vrh