Šta je novo?

Krnjača - moja ideja

vrabac

Beginner
Učlanjen(a)
29.09.2016.
Poruke
44
Pohvaljen
64
Pozdrav forumasi. Godinama pratim pasivno ovaj forum i zahvaljujuci njemu sam dosta upoznao Beograd iako tek godinu dana zivim u njemu i sada sam odlucio da i ja dam svoj doprinos koliko toliko.
zelim da vam predstavim svoju ideju razvoja Krnjace. Ovaj deo grada severno od Pancevca smatram najzakrzljavijim i u sustini najvecim selom u Srbiji. Zamislio sam ulicnu podelu na blokove sa dve dominantne saobracajnice, bulevare profila 2+2, severni i juzni. Juzni predstavlja ustvari planirani bulevar uz nasip. Samo ovi bulevari bi se ukrstali sa zrenjaninskim putem pa bi se poboljsala protocnost samog zrenjaninca. Ostale saobracajnice su profila 1+1 sa kosim parking mestima kao medjublokovske saobracajnice. U blokovima bi se gradile zgrade slicne onima iza Metroa, dakle P+3, kako
nebi doslo do prevelike gustine jer ovo u sustini
predstavlja predgradje; vrtici, skole, parkovi, ambulante...
ostvarila bi se dobra veza i sa stanicom Bg voza. Voleo bih da cujem vase sugestije na ovu ideju. :)

Pogledajte prilog 1
X na mapi oznacava ukinute raskrsnice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408218#p408218:vcsyw9gt je napisao(la):
vrabac » 29 Sep 2016 19:04[/url]":vcsyw9gt]Pozdrav forumasi. Godinama pratim pasivno ovaj forum i zahvaljujuci njemu sam dosta upoznao Beograd iako tek godinu dana zivim u njemu i sada sam odlucio da i ja dam svoj doprinos koliko toliko.,,,,

Pozdrav i tebi i dobro došao :D
hvala na doprinosu,
 
Nema na cemu,
mozda je radikalna ideja, ali pokusao sam maksimalno da uklopim u postojecu ,,ulicnu mrezu''
 
Dobro dosao.

Mogu reci sasvim solidna ideja da se taj deo upristoji. Za to je potrebno pored razumevanja vlasti i razumevanje lokalnog stanovnistva u eventualnom otkupu zemljista zarad izgradnje infrastrukture koja bi svima donela dodatnu vrednost.
 
Postojeća ulična mreža je radikalna, ti jednostavno predlažeš normalizaciju.
 
Lepa ideja, zanimljivo je da sam i ja gledajuci mape tog kraja dosao do potpuno istih ideja, ali sam uvek bio previse lenj da ih ucrtam. Mada to je i normalno, jer se logicna i smislena resenja namecu sama od sebe.
Zrenjaninski put i njegova okolina je postao stvarno potpuna propast. Nekada je bio magistralni put, sa malo usporavanja i stajanja, a sada je negde na pola puta izmedju magistrale i gradskog bulevara, a pokupio je najgore iz oba sveta. Ima semafora i pesackih vise nego vecina gradskih bulevara, a okolina mu je (ne)uredjena kao kod magistralnog puta. Trebalo bi da se to resi jednom radikalnom intervencijom, ne samo na putu kao sto ovi iz vlasti govore, nego kao sto si ti ucrtao, na nivou celog naselja.

Ovaj put levo, uz nasip, bi trebao da izbije u Staru Borcu i Borcu 3. Tako bi se dobile dve stvari -
1. Znacajno rasteretile guzve po Borci i na ukrstanjima puteva ka Borci i Zrenjaninskog puta
2. Borca, Kotez i Krnjaca bi se najzada spojile, moglo bi da se dodje iz jednog naselja u drugo bez kruzenja preko Zrenjaninskog puta, ljudi bi mogli za 10-ak minuta da bajsem ili nesto duze peske dodju u susedno naslje, i konacno bismo licili na normalne delove grada.
 
Mi smo godnama zapostavljani, pošto smo radnička naselja i na nas je vlast gledala i gleda i dan danas kao na građane drugog reda. Krnjača ima odličan polozaj, ali je neuređena. I kada bi neko hteo da se bavi njome, a trebalo bi, pošto je to naselje 5 km od centra grada, u bliskoj buducnosti vrlo lako bi bila moderno naselje sa prohodnim i uređenim ulicama, saobraćajno povezana i sve ostalo.

Naselja sa leve obale Dunava bi trebalo međusobno bolje saobraćajno povezati, pošto ona počinju da funkcionisu kao zaseban deo Beograda, sto bi vec sada mogla u potpunosti da postoje još neke institucije, recimo bolnica,...A i da budu bolje povezana sa drugim delovima grada.

Hvala Bogu, krenulo je, sa mrtve tačke smo se pomerili, dobili smo novi most, alternativu.
 
Ne bih se slozio sa tvojom poslednjom recenicom.
Dobili smo most, ali on i nije gradjen zbog nas, nego kao deo neke sire price, nas je samo slucajno zakacio pozitivan efekat. Na taj most nam nisu napravili nikakav prilaz iz naselja, a mogli su to relativno lako da urade ... ma ni stepenice nisu hteli da naprave da se popnes pesaka, nego kruzimo okolo bezveze. Ali zato SC Kovilovo, u koji dnevno ide 7 ljudi, ima svoju petlju !
A onda su, da jos malo dosole, na tom auto putu stavili najguplje ogranicenje brzine na svetu, pa nas love sa radarima i pune budzet.

Tako da, ne mislim da je izgradnja mosta bio momenat nakon koga se krece sa mrtve tacke, ili neki pokazatelj trenda poboljsanja, pre ce biti slucajnost :(
 
Slazem se da je bulevar uz nasip od velikog znacaja za ovaj deo grada. Ono sto ovde ima veliki potencijal za razvoj su i biciklisticke staze.
Takodje, kod stanice Krnjaca napraviti ,,park and ride'', cak bi mozda bilo dobro preusmeriti neke linije koje okrecu kod bogoslovije da okrecu kod stanice Krnjaca.
Takodje se slazem da bi uz izgradnju odredjenih sadrzaja (bolnica, trzni centri, sportski objekti...) ovaj deo grada mogao da funkcionise kao jedna celina a ne da se apsolutno oslanja na centar. Takodje smatram da je most najmanje izgradjen zbog Borce...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=408354#p408354:3vb3o59z je napisao(la):
Tyrion » Pet Sep 30, 2016 3:37 pm[/url]":3vb3o59z]Ne bih se slozio sa tvojom poslednjom recenicom.
Dobili smo most, ali on i nije gradjen zbog nas, nego kao deo neke sire price, nas je samo slucajno zakacio pozitivan efekat. Na taj most nam nisu napravili nikakav prilaz iz naselja, a mogli su to relativno lako da urade ... ma ni stepenice nisu hteli da naprave da se popnes pesaka, nego kruzimo okolo bezveze. Ali zato SC Kovilovo, u koji dnevno ide 7 ljudi, ima svoju petlju !
A onda su, da jos malo dosole, na tom auto putu stavili najguplje ogranicenje brzine na svetu, pa nas love sa radarima i pune budzet.

Tako da, ne mislim da je izgradnja mosta bio momenat nakon koga se krece sa mrtve tacke, ili neki pokazatelj trenda poboljsanja, pre ce biti slucajnost :(

Tvoja priča ima argumente, ali bez obzira na to, nama je sada bolje u saobraćajnom smislu. Sto ti kazeš, bar nas je zakacio pozitivan efekat, koji nas je ranijih godina, onako, poširoko zaobilazio. Tako da smo se sa mrtve tačke, da li namerno ili slučajno, ipak pomerili.
 
Цела лева обала мора да се уреди. То је рупа у граду (у буквалном смислу хехе), толико је близу центра, а тако далеко

Боље је да праве Београд 3 него Београд на води, оба су на води :lol:
 
Поздрав свима ! И ја дуго година пратим овај форум иако нисам из грађевинарске / архитектонске струке. Цео живот провео сам у Борчи и једноставно постаје све напорније. Саобраћајне гужве су постале свакодневница а дивља и полудивља градња су заслужне за то. Лева обала Дунава, због повољне цене квадрата, све више расте али досадашња инфраструктура то не може да одржи. Зрењанински пут је срчана жила свих ових насеља. Уколико се деси неки удес на њему рецимо у Крњачи код Метро-а, саобраћај је у колапсу све до петље за Пупинов мост.

Слажем се са предходним коментарима, насеља нису добро повезана са Пупиновим мостом. Нама би највише користило уколико би у некој нереалној ситуацији био изгађен мост између Пупиновог и Панчевачког. Да ли је то уопште могуће ? Мислим по мојој слободној процени има сигурно око 7,8 километара између ова два моста, сигурно један може да се направи негде на том потезу ? Не мора да буде друмски, могао би и железнички мост, у некој опцији да се повеже са метро системом ?

До тих нереалних планова, мени је пао на памет сасвим реалан пројекат - да се Борча и Котеж споје путем. Унапред се извињавам због мојих графичких умећа :
borca-kotez.png


Додао бих да између Борче и Котежа већ постоји земљани пут ! Ја сам само мало изменио његову трасу, да што више избегне насељено подручије. Овај пут би повезао улицу Ивана Милутиновића и Уставску у Борчи (кроз које већ пролазе аутобуске линије 95 и 104) и Хрватску улицу у Котежу (кроз коју пролази линија 43). Из Борче не би било већих проблема осим мањег дела Уставске улице - https://www.google.com/maps/@44.8690097 ... 6656?hl=sr, али као што видите улица је већ широка (можемо да захвалимо Марији Терезији и томе што се налази у Старој Борчи). Проблем настаје у Котежу. Тачније потребно је да се пробије око 300м кроз насеље да би се пут повезао са Хрватском улицом :
kotez.png

То је по мом мишљењу и једина препрека. Цео пут био би дугачак нешто мање од 3 километара и добили би бар на неки начин алтернативу Зрењанинском путу. Овако зависимо само од њега и у последње време пут до града је све напорнији. Реците ми, да ли и овај пут има икаквог смисла ?
Извињавам се што активирам поново ову тему, ако постоји нека адекватнија пребаците пост :).
 
Svaka ti čast, razmišljaš logično i praktično, ali to je ovde problem. Šta reći za grad koji ne asfaltira direktnu vezu Koteža i Borče.

Ja odavno propagiram most Tadeuša Košćuška-Kotež, sa direktnom vezom sa Borčom, prioritetno za tramvaj, ali bi i 1+1 traka za kola mnogo pomogla. Postoji i mišljenje da je bolji sasvim regularan drumsko-šinski most u zoni Luke Beograd.

Takođe sam predlagao most Tošin bunar - tunel ispod Gardoša - Borča, kao i model za njegovo finansiranje: koncesija uz naplatu mostarine.

Umesto toga, međutim, naši urbanisti predlažu nebulozne ideje, poput tramvaja preko Mosta na Adi Huji, kojim bi se do Borče vozilo sat i po. I ne predlažu niti jedan dodatni gradski most, što je apsurd, jer logične pozicije i veze (Tadeuša Košćuška, Francuska, Cvijićeva) postoje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745207#p745207:1cuik3u8 je napisao(la):
Пантограф » Sub Jun 06, 2020 2:34 pm[/url]":1cuik3u8]Svaka ti čast, razmišljaš logično i praktično, ali to je ovde problem. Šta reći za grad koji ne asfaltira direktnu vezu Koteža i Borče.

Ja odavno propagiram most Tadeuša Košćuška-Kotež, sa direktnom vezom sa Borčom, prioritetno za tramvaj, ali bi i 1+1 traka za kola mnogo pomogla. Postoji i mišljenje da je bolji sasvim regularan drumsko-šinski most u zoni Luke Beograd.

Takođe sam predlagao most Tošin bunar - tunel ispod Gardoša - Borča, kao i model za njegovo finansiranje: koncesija uz naplatu mostarine.

Umesto toga, međutim, naši urbanisti predlažu nebulozne ideje, poput tramvaja preko Mosta na Adi Huji, kojim bi se do Borče vozilo sat i po. I ne predlažu niti jedan dodatni gradski most, što je apsurd, jer logične pozicije i veze (Tadeuša Košćuška, Francuska, Cvijićeva) postoje.

Прва опција била би сјајна ! Решила би саобраћајне проблеме банатског дела Палилуле за следећих сто година. Постојала је и железница која је повезивала насеља Овчу, Ковилово и Падинску скелу. Примарна намена јој је била теретна,за потребе ПКБ-а, али у давна времена (до средине седамдесетих) функционисао је и путнички воз. Можда се нешто од тих железничких капацитета може искористити поново (додуше њен већи део су размонтирали скљупљачи секундарних сировина). Да се вратим на сам мост, мислим да баш на Дорћолу има простора за развој у том потезу од 25. маја до Панчевачког моста, већи део је индустријска зона која ће сигурно бити у потпуности трансформисана у стамбену, пре тога не би било лоше урадити ово :).
 
Нисам знао да је било путничких возова за Падинску скелу. Врло занимљиво. Иако је та траса, реално, кружна, ипак, мислим да би на веће дистанце (рецимо Падинска скела - Нови Београд) било путника.

Још нешто. Мислим да постоје солидни разлози за увођење речне линије ГСП-а "Три обале": Крњача - Дорћол - Хотел Југославија - Земун.
 
U Amsterdamu takodje postoji skela iza Centralne stanice i sasvim lepo radi.
 
Ево вам мој, малчице скупљи предлог - булеварски систем.

lop.png


Све у плавом треба да буду булевари - минимум 2+2 и са централним садржајима.

Занимљивост су 2 нова моста, један до центра на Тадеуша Кошћушка, један на НБГ на Трешњиног Цвета. Сусрећу се између Котежа и Борче, ту је најбоље одрадити као кружни ток. ТУ један мали булевар наставља уз Себеш до Зрењанинца (може се терати све до СМТ или Панчевца, небитно). Други наставља кроз Борчу и само је проширена Ивана Милутиновића и наставља се Овчанским путем, све до Јабучког Рита.

Трамваји иду на оба моста, и ту би линије биле до Збега и до Јабучког Рита.

Овако цела лева обала добија лудачки брз приступ и центру и НБГ, трамвај, и Јабучки Рит бива спојен с Овчом што не видим зашто већ није учињено пошто су малтене поред
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745758#p745758:2ezl819a je napisao(la):
SRBO » Pon Jun 08, 2020 4:58 pm[/url]":2ezl819a]Ево вам мој, малчице скупљи предлог - булеварски систем.



Све у плавом треба да буду булевари - минимум 2+2 и са централним садржајима.

Занимљивост су 2 нова моста, један до центра на Тадеуша Кошћушка, један на НБГ на Трешњиног Цвета. Сусрећу се између Котежа и Борче, ту је најбоље одрадити као кружни ток. ТУ један мали булевар наставља уз Себеш до Зрењанинца (може се терати све до СМТ или Панчевца, небитно). Други наставља кроз Борчу и само је проширена Ивана Милутиновића и наставља се Овчанским путем, све до Јабучког Рита.

Трамваји иду на оба моста, и ту би линије биле до Збега и до Јабучког Рита.

Овако цела лева обала добија лудачки брз приступ и центру и НБГ, трамвај, и Јабучки Рит бива спојен с Овчом што не видим зашто већ није учињено пошто су малтене поред
file.php
Ово је сјајно, али искрено могу да га замислим само у филму Едит и ја. Нигде нисам видео озбиљан предлог било ког новог градског моста преко Дунава а да није преко Аде Хује. Што се тиче спајања Овче и Јабучког рита и ту постоји земљани пут ! Он је и уцртан на гулг мапама. Сећам се да се један возач аутобуса заглавио на том путу у неком кишном месецу зато што су га мапе наводиле да туда иде. Недалеко, преко Тамиша је и Аеродром Панчево. Можда би тај нови пут такође могао де се повеже са Панчевом. Ето ваљане солуције где би могао да се премести Стари савски мост ако су већ одлучили да га руше.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745758#p745758:118xi643 je napisao(la):
SRBO » 08 Јун 2020 04:58 pm[/url]":118xi643]Ево вам мој, малчице скупљи предлог - булеварски систем.



Све у плавом треба да буду булевари - минимум 2+2 и са централним садржајима.

Занимљивост су 2 нова моста, један до центра на Тадеуша Кошћушка, један на НБГ на Трешњиног Цвета. Сусрећу се између Котежа и Борче, ту је најбоље одрадити као кружни ток. ТУ један мали булевар наставља уз Себеш до Зрењанинца (може се терати све до СМТ или Панчевца, небитно). Други наставља кроз Борчу и само је проширена Ивана Милутиновића и наставља се Овчанским путем, све до Јабучког Рита.

Трамваји иду на оба моста, и ту би линије биле до Збега и до Јабучког Рита.

Овако цела лева обала добија лудачки брз приступ и центру и НБГ, трамвај, и Јабучки Рит бива спојен с Овчом што не видим зашто већ није учињено пошто су малтене поред
file.php
Заборави Ратно острво, не сме ништа да се гради
 
Онда тунел. Мада 1 или 2 стуба неће направити никакве штете, а закони и прописи су јако промењиви
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=745758#p745758:2ambm27t je napisao(la):
SRBO » 08 Jun 2020 03:58 pm[/url]":2ambm27t]Ево вам мој, малчице скупљи предлог - булеварски систем.



Све у плавом треба да буду булевари - минимум 2+2 и са централним садржајима.

Занимљивост су 2 нова моста, један до центра на Тадеуша Кошћушка, један на НБГ на Трешњиног Цвета. Сусрећу се између Котежа и Борче, ту је најбоље одрадити као кружни ток. ТУ један мали булевар наставља уз Себеш до Зрењанинца (може се терати све до СМТ или Панчевца, небитно). Други наставља кроз Борчу и само је проширена Ивана Милутиновића и наставља се Овчанским путем, све до Јабучког Рита.

Трамваји иду на оба моста, и ту би линије биле до Збега и до Јабучког Рита.

Овако цела лева обала добија лудачки брз приступ и центру и НБГ, трамвај, и Јабучки Рит бива спојен с Овчом што не видим зашто већ није учињено пошто су малтене поред
file.php

Tunel odmah otpisi kao opciju. A most preko ratnog ostrva i u neposrednoj blizini usca nikako!
 
Па ако нећете ни тунел ни мост, уживајте у апсолутној саобраћајној дисфункцији

Заувек.
 
Зашто није могућ тунел испод Дунава?
 
Vrh