Evo Politika obmanjuje narod, a što je posebno problematično privrednike netačnim informacijama.
Da li je moguće imati takve lažove? Odgovaraju li oni za informacije?
Imam kamione hladnjače u Srbiji, koji prvi put za poslednjih 10 godina, nemam šta da utovarim u Srbiji, a za to su krivi domaći saboteri domaće privrede. Prazne kamione šaljem u Mađarsku i Bugarsku, jednog od njih poslao na Bajakovo-Batrovci (ka Pečujupreko Slavonije), a tamo? Kolona 6km. To je približno 50 šlepera na kilometar = 300 šlepera +/-. Kamion je tu stajao 1,5 dan, i na kraju mu je došao obavezni odmor 24 sata. Dakle, jedva 200 šlepera dnevno.
Posle pola sata guglanja, gde ne znaš kako da filtriraš pretragu od gomile beskorisnih novinskih članaka,
jedva nalazim sledeći link. Tamo je napisano:
1ГП БАТРОВЦИ са Хрватске стране ГП БАЈАКОВО Липовац, на АП Е70
Detalji:
Према последњим информацијама задржавања на нашим граничним прелазима су:
На ПУТНИЧКИМ терминалима:
1. Излаз из Србије - око 30 минута.
2. Улаз у Србију - око 30 минута.
Подсећамо да је овом времену задржавања потребно додати и време које се проводи на хрватским терминалима.
На ТЕРЕТНИМ терминалима:
1. Излаз из Србије - задржавање је вишесатно.
2. Улаз у Србију - око 30 минута.
Praksa tog "višesatno" je da možeš stajati danima, a što se "novinari" ni ne trude da istraže, makar kao ja guglanjem, i da pronađu više izvora. Do nekle se peru što piše da su pitali AMSS.
Ja sam na kraju poslao na Kelebiju druga dva kamiona, gde AMSS piše 180 minuta. U praksi je bilo 6 sati, ali podnošljivo.
Ono po čemu Srbija ne zaslužuje da se nazove ni Srbistan, to je da ne postoje parking-čekaonice na graničnim prelazima koji su skloni preopterećenju. Ako se dostigne bar taj civilizacijski nivo, mogu da se pridruže zemljama Kazhstan i Uzbekistan. Moj kamion bi takođe stajao 1,5 dan, ali bi za to vreme napravio odmoe 24 sata na mestu koje ima prodavnicu, vece, tuševe, klozet, kante za smeće, perionicu veša, nekakav restoran i ostale udobnosti za koje bi bio zainteresovan privatan partner za takav projekat. Čak i kada nema preopterećenja prelaza, usluge takvog mesta bi bile korišćene zato što je znajuću da ćeš imati dugu proceduru sa robom bolje dati odmor vozaču tu pred granicom nego ga na kraju smene slati na istu. A i zato što i kamiondžije imaju dušu.
Na kraju krajeva, kolona kamiona na kolovozu ugrožava bezbednost saobraćaja. To je izuzetak koji ne sme da postane pravilo.