Šta je novo?

Kolor šeme vozila GSP-a

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738564#p738564:2o1agflt je napisao(la):
Дошљак » 14 May 2020 06:24 pm[/url]":2o1agflt]И увођење жуто-плаве шеме је било једнако дебилно.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560505#p560505:2o1agflt je napisao(la):
Дошљак » Пон Авг 20, 2018 12:42 am[/url]":2o1agflt]
file.php
Ево нешто модерно као предлог. :)

Predlog je bombona :)

Da se razumemo i zuto-plava je isto bila ne bas dobro resenje, ali spram vristece crvene je bila (bar meni) daleko ispred !

E ovo je Dosljak prava stvar ! Znas li ti koliko je ovo ispred svih kolor sema koje je jadni GSP vukao decenijama...

IK-112LE_Arriva.jpg
 
Хвала :) Хајед да кажемо да су црвено-беж шема, зелено-беж шема и две зелене биле ок за возила из 20 века, која су имала више металних површина и прозоре са гуменим кедерима. Значи могло је да прође до појаве нископодних аутобуса. Код њих већ имамо мање металне површине а више стаклених и прозоре који су лепљени. При томе, доминира црна боја која није баш најсрећнија за уклапања.
 
Ja bi metalik kao na avionima jata prije nego što su pobjelili...
 
Taj modernizam u sivoj i roze varijanti, sa ili bez elemenata crne :notok: , a ovi skroz beli su mi bili :kk: , i nešto što je bilo mnogo prihvatljivije od većine šareniša. Čak i one katice crveno - krem boje su super legle.
 
Бела је неупоредиво најлепша, али најнезахвалнија за одржавање чистоће. Ja сам лично за црвено-беж колор шему, али бих је одбацио из практичних разлога.
FAP_A-547_Transprodukt.jpg
 
Ako se čisti kao što je to slučaj kod nas, koju god boju da odabereš, nezahvalna je.
 
На сивој се оваква чађ најмање примети.
 
Нико не може да каже да су аутобуси ружни јер су се испрљали ако су све време ружни јер изгледају прљаво

hqdefault.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738665#p738665:3sbug443 je napisao(la):
Дошљак » 15 Maj 2020 03:02[/url]":3sbug443]На сивој се оваква чађ најмање примети.
Poenta nije u izboru boje gde će se štroka i nepranje najmanje videti, nego u izboru kolor šeme koja je prijatna za oko, a istovremeno i laka za održavanje (mislim u slučaju nekog oštećenja i sl.). Pod time ne mislim na dijapazon crvene boje od vrišteće crvene do boje trule višnje. I da se farbanje radi u jednoj farbari, gde će se fabrički precizno odraditi tonovi odabranih boja.
 
Meni nije loša kombinacija belo/bež i crveno, na primer, u Beču su samo modernizovali postojeću šemu i izgleda odlično. Kod nas j eproblem što se samo odabere šema, ali se ne uradi poseban predlog za svaki tip vozila, pa imamo samo tek tako ofarbana vozila.

wiener_linien_bus_Wiener_Linien-Thomas_Jantzen.jpg

https://www.stadt-wien.at/wien/oeffentl ... laene.html

127.617.383

https://www.noen.at/in-ausland/wien-fle ... 127617875#

GSP bi trebalo da razmisli o vraćanju stare šeme na KT4 tramvaje, ovako samo crveni sa onom odvratnom plavom su užasni.

Tatra_%C4%8CKD_Belgrade.jpg

https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%93%D1 ... lgrade.jpg
 
Ova Mečka u Beču je savršen primer kako bi moglo, ali kao što se vidi na slici, i ona podrazumeva ''izvlačenje'' pojedinih belih linija koje prate konture i oblike vozila. Kad se radi o GSPu, takve poteze zaboravite. Ne bi oni nikad hteli da se bakću s takvim detaljima. A ako bi to radila druga firma pod ugovorom, računajte da bi im rekli da batale te linije i da samo ''rokaju crvenu do pola, a iznad toga belu''. Jer to je GSP.

Inače sviđaju mi se ovi predlozi i primeri sa sivom. Naravno, Došljakova varijanta je posebno dobra, ali znam da GSP ni to nikad ne bi usvojio. ALI... mislim da bi pristali na neku varijantu sive s malo crne, kao na onom Ikamercu što je okačio Zexland.
 
Nije ni samo problem do GSP-a. U gradu imamo i mnogo privatnih prevoznika koje niko ne spominje, a i kod njih je šareniš po pitanju kolor šema, a tu su još Lasta i Strela. GSP i ne farba vozila koliko znam, sem možda ovu starudiju što još imamo. Tu belu traku ispod stakala ne bi bio nikakav problem izvući, jer mi prosto nemamo vozila čiji su bokovi kao kod Citara C2. Ako nam i dođe nešto tako sofisticirano u budućnosti, to će po bilo kakvom oštećenju farbati ovlašćeni servis, a ne GSP.
 
Проблем је што је правило секретаријата за јавни превоз да возила треба да буду ''црвена''. И то је то, нема никаквих објашњења, нема тачне нијансе. И да превозници желе да испоштују правила немогуће је.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738757#p738757:336luiww je napisao(la):
Bender Rodriguez » 15 May 2020 01:27 pm[/url]":336luiww]Ova Mečka u Beču je savršen primer kako bi moglo, ali kao što se vidi na slici, i ona podrazumeva ''izvlačenje'' pojedinih belih linija koje prate konture i oblike vozila. Kad se radi o GSPu, takve poteze zaboravite. Ne bi oni nikad hteli da se bakću s takvim detaljima. A ako bi to radila druga firma pod ugovorom, računajte da bi im rekli da batale te linije i da samo ''rokaju crvenu do pola, a iznad toga belu''. Jer to je GSP.

Inače sviđaju mi se ovi predlozi i primeri sa sivom. Naravno, Došljakova varijanta je posebno dobra, ali znam da GSP ni to nikad ne bi usvojio. ALI... mislim da bi pristali na neku varijantu sive s malo crne, kao na onom Ikamercu što je okačio Zexland.
Veliki problem Beograda po pitanju kolor šeme, u odnosu na Beč, je to što ima milion različitih modela autobusa. Beč, odnosno Wiener Linien, ima vrlo malih različitih modela. Solo autobusi su isti model kao i zglobni, tako da je vrlo lako da se pronađe kolor šema i izgled šeme, tako da izgleda vrlo lepo. Uz to ima vrlo mali procenat drugih modela. Tramvaji isto, tri modela. Jedan model elektro busa. I svi oni imaju posebno urađene kolor šeme koje se uklapaju uz sam izgled autobusa, a ne kao u Beogradu gde svaki model ima istu šemu. A u Beču, iako svaki ima različito, svi izgledaju lepo, a i u neku ruku isto, ako je to moguće.
 
Ја мислим да је Варшава идеалан пример тога да разноликост возног парка нема везе са колор шемом. Прави разлози су да људе у Београду који би требало тиме да се баве баш брига.

Urbino III http://busphoto.eu/photo/326749/
Urbino IV http://busphoto.eu/photo/324237/
Ursus http://busphoto.eu/photo/325796/
MAN hybryd http://busphoto.eu/photo/325407/
MAN CNG http://busphoto.eu/photo/322183/
Conecto LF http://busphoto.eu/photo/288865/?vid=127796
Otokar http://busphoto.eu/photo/267707/?vid=473618
Solbus http://busphoto.eu/photo/323727/

Са трамвајима је такође иста прича
https://transphoto.org/photo/918112/?vid=218576
https://transphoto.org/photo/1176879/?vid=99208

И са возовима градске железнице је иста прича.
Такође седишта и дисплеји на новим возилима су унифицирани. Сви новији аутобуси независно од модела и превозника имају беле дисплеје са истим фонтом и седишта са истим тапациром
 
Slažem se Mare. To je još jedan razlog što se ja uvek isčuđavam kad neko na već šaren vozni park JGPa u Beogradu (dakle ne GSP, nego celokupan JGP) kupi još neku novu marku vozila. Ok, razumem, ide se na kvantitet, nema se para... ali mislim pobogu, ima nešto što se zove standardizacija. I što se ne praktikuje iz dosade nego što zaista ume mnogo da znači.


Inače, a šta mislite o komplet crvenoj, od blatobrana do klime na krovu? Pričali smo malo o tome ranijih godina ali ne sećam se šta je sve napisano. Meni ne bi smetala. Ili ovako nešto kao u Londonu, sa sivom štraftom dole.

london-bendy-bus-at-trafalgar-square-serving-route-453-to-deptford-B0NX6W.jpg
 
Комплет црвена лепо стоји и на старијим и на новијим возилима. Ето тролејбуса, има и једна Тролза скроз црвена, било је и пар ИК-103/201, за Конекто и Соларис има примера по другим државама, једино ми КТ-4 никако није за једнобојну шему.
 
To sa crvenom bojom preko celog autobusa ume da bude i loše rešenje, pogotovu ako se u upotrebi svetlije i drečavije nijanse. Mnogo lepše izgledaju autobusi farbani u bordo ili trula višnja nijansu, barem meni. Na liniji 79 ima najmanje jedan takav autobus, i mnogo prihvatljivije izgleda za oko, kakvo god da je vreme napolju. Isto važi i za trolejbuse. Tu bih izuzeo tramvaje i elektrobuseve.
 
Много енергије потрошисте на нешто што у овом тренутку није приоритет.
Сада је много важније посветити се исправности, поузданости и броју возила на улици.
1986,7. Београд је куповао возила самодоприносом. Да би се ти аутобуси означили и разликовали, обојена су у црвено, попут дотадашњих трамваја у тролејбуса. Први су били саноси 115, па МАН АМ.
Тешко је данашњим очима оцењивати ондашње шеме. Стандарди естетике су се мењали свакако, а и начини бојења прилагођавани су актуелним возилима.
Сећам се касније, када су кренули да све остале боје у црвену, ИК5 црвен био је невероватно ружан и никако му није "легла", за разлику од осталих ик.
У том контексту су биле и налепнице и ознаке - положај и фонт гб, увођење грба, па колор грб...
Оригиналан положај налепнице "Сачекај да се аутобус укључи" кад је уведена, лепо се уклапао, за разлику од каснијих насумичних лепљења.
А о захтевима времена најбоље сведочи еволуција реклама на возилима - од стидљивих трака испод прозора седамдесетих, преко чеоних квадрата Беобанке осамдесетих, тотал дизајна друге половине деведесетих, до садашњих фолија.
Е, сад могло би се поставити питање укуса, али...
 
У суштини питање бојења возног парка није било упитно ни сад када су мењали из жуто/наранџасто плаве у црвену као и претходна промена из црвено-беж шеме у жуто/наранџасто/црвено-плаве. И тад је било већих приоритета, али позната је мантра мазња очију шминкерским променама које нису суштинске. И лепо наводите проблем који је кључни у виззелном идентитету ГСПа а то су изведбе свих решења која су у теорији сва ок али у пракси нема естетике и униформности.
 
Да, промена боје у очима неуких потире разлику старих и нових, новонабављених и затечених, односно даје утисак да се нешто догађа.
Паре које су отишле на фарбање солариса могле су бити уложене управо у њих, што би, ем побољшало квалитет превоза, ем неке дигло са клоцни, а некима удахнуло још живота пре потребе за ремонтом. Али, популизам, демагогија и "колики је мој део" главна су средства ове власти.
 
Jedan zanimljiv detalj na Ikarbusu iz Zemuna :roll: Inace to nije jedini bus sa tim propustom, ne znam kako ljudi koji lepe brojeve uspevaju to...Mozda samo previse gledam detalje i zelim da sve bude lepo odradjeno,ali ovo stvarno ne mogu da razumem..

AcTsvXE.jpg
 
1389 :D i to na domaćoj proizvodnji :D Meni je više od naopake osmice zasmetalo što na crvenu pozadinu lepe logo GSP-a u teget boji, tačno se na sve strane vidi da su posvadjani sa estetikom.
 
A ja bih opušteno prešao i preko jednog i preko drugog kada bi vozilo umesto burek papira imalo funkcionalan digitalni displej u 2020. godini.
 
Vrh