Šta je novo?

Kolor šeme vozila GSP-a

Evo jedna izjava koja će obradovati @Bumbarevo Brdo:
U poslednje vreme na linijia 26 ili 37 (jedna od te dve je, al ne sećam se koja) viđam privatni IK-103 kome su oni crni delovi oko farova i ispod šoferke prefarbani u crveno. Sad je sve jedna te ista neprekidna crvena površina. I moram priznati da izgleda mnogo mnogo bolje nego što sam zamišljao. :) Nisam slikao pa dok ne uhvatim priliku upotrebite malo maštu. :D
Tako da malo mi je jasnije što te iritiraju ti crni elementi i što više voliš kad je ista, neprekidna boja od prozora pa do ivice lima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=568261#p568261:2uvwqy54 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Sep 18, 2018 10:31 am[/url]":2uvwqy54]Ne brini, samo se strpi još par godina da dođe neka nova garnitura na vlast pa će onda oni da uvedu neku svoju kolor šemu.

(Mada moguće je da ćemo se načekati pošto ovaj naš ima životni san da bude srpski Kim Džong... ali dobro to je sad već druga tema...)
Moj bivši bus je imao šest slojeva boja na sebi. Došao kao beo, dva reklamna farbanja, pa plav, pa crven i na kraju žut.
 
Pa da, tako je to u plemenskim zajednicama. Sa svakom novom garniturom kreće nova istorija. Novi udžbenici, nove kolor šeme, novi nazivi ulica...
 
Ili vraćanje starih naziva ... Još kada bi smo uspeli da usavršimo i tehniku vraćanja prethodnih boja , tj. da prvi sloj farbe skinemo a da sloj ispo pri tom ne oštetimo.
 
Kako god da ga farbaju on uvek bude žut i plav. :D

 
Da jednom za svagda sahranimo mit da je crveno-bela kolor šema uvedena za vreme komunista i čisto iz političkih razloga.
Objašnjenje i slike sa FB grupe ''Istorija Javnog Gradskog Saobraćaja u Beogradu'':

Crvena boja kao beogradska GSP tradicija

Od trenutka u kome je javni gradski prevoz u Beogradu prvi put namenski kupio veću količinu najmodernijih autobusa za prevoz putnika - bili su to "Mercedesi" 1937. godine - pa sve do današnjih dana, boja karoserija je varirala, pa su u određenim epohama ulicama Beograda išli crveni, zeleni, žuti, narandžasti ili čak srebrni autobusi, tramvaji i trolejbusi, u nekim dekadama čak i pomešani istovremeno.

Druga velika nabavka je bila kada su iz Velike Britanije stigli legendarni "Lejlandi" 1961. godine koji su - bili zeleni. U međuvremenu su kupovani i drugi autobusi, trolejbusi i tramvaji, domaćih ili stranih proizvođača, takođe u različitim bojama...

Kako pokazuju nedavno otkrivene fotografije starog Beograda, s kraja tridesetih u koloru, beogradski "Mercedesi" su bili u crvenoj boji, što do sada nije moglo da se sa sigurnošću utvrdi na crno-belim fotografija iz tog perioda. Na ovaj način je nesumnjivo utvrđeno da je upravo sa crvenom bojom započelo uniformno obeležavanje vozila javnog gradskog prevoza u Beogradu. Takođe, i drugi retki kolor snimci iz epohe pedesetih, naprimer, pokazuju da je deo vozila i tada zadržao predratno farbanje u crveno.

Tradicija se na najbolji način nastavlja i u naše vreme: pre 5 meseci za potrebe javnog prevoza Grad Beograd je finalizovao nabavku 244 nova autobusa. Svih 244 autobusa, baš kao pre više od osamdeset godina, na beogradske ulice stigli - u crvenoj boji karoserije.

Fotografije: R. Marjanović; internet forumi; Predrag Mitić

file.php
 
Ko je pa rekao da su to kumanjare radile? Komunjare su farbale (posebno 70tih i 80tih) u onu odvratnu vojnu zelenu.

Crveno-bez varijanta datira iz 30tih godina XX veka.

Problem je (po 100x) sto to nije kolor sema koja treba da bude. Savremenu kolor semu cemo dobiti tek po raspisivanju konkursa za graficki dizajn i idejno resenje vozila JS u Beogradu. S tim da bi taj konkurs trebao da bude ogranicen samo za domace graficke dizajnere. Nemam nista protiv licno da elementi budu crvena i bez boja (koja je vracena) ali ne na ovakav nacin.
 
Дефинитивно за новија возила треба осмислити нову модерну колор шему.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738434#p738434:1h18bnw1 je napisao(la):
zexland » Čet Maj 14, 2020 1:49 pm[/url]":1h18bnw1]Ko je pa rekao da su to kumanjare radile? Komunjare su farbale (posebno 70tih i 80tih) u onu odvratnu vojnu zelenu.
Pa bilo je više takvih insinuacija, čak i na ovoj temi. Imaš na prethodnim stranama.

Što se tiče novijih i boljih kolor šema, sve su to lepe zamisli ali ja tačno znam da GSP nikad ne bi uvodio ništa sa više od tri boje, jer jednostavno im nije u interesu. Treba smišljati kolor šemu za svaki model vozila, pa nabavljati boje, farbati svaki ponaosob... previše je to posla i troška za njih.
Doduše nije da ih ne razumem. Mogu da se stavim u njihove cipele. I ja bih na njihovom mestu gledao da držim troškove što manjim. Samo što oni naravno preteruju u tome i ne rade na otklanjanju finansijskih crnih rupa u svojim redovima nego štede na drugim stvarima.
 
I pre sam pisao da su vozila javnog prevoza vrlo nezahvalna za komplikovane kolor šeme. Jednostavno, česte su štete na vozilima i mnogo je lakše kad pri popravci oplate imate jednu ili dve boje, nego nekoliko kombjnacija boja i njihovih nijansi. Proces je skuplji i komplikovaniji i verujem da bi imali priličan šareniš kako vozila bivaju duže na ulicama. I mnogo bogatiji gradovi ne eksperimentišu mnogo sa kolor šemama na vozilima javnog prevoza. Veliki su to sistemi i treba izbegavati komplikovane i nepraktične stvari da tako kažem.
 
Зато предлажем да се возила фарбају скроз у металик сиву, а да лого, гаражни број и грб града да се лепе. Модерно и лако за одржавање. Наравно, старија возила да остану у оригиналним шемама.
 
Ових неколико преосталих Икара 103/201 и сви трамваји осим КАФова. Њима би то стајало ко пилету сисе.
 
Još kad je bio onaj čuveni konkurs za odabir kolor šeme, meni se bela boja sa plavom trakom činila kao jednostavno, a i dovoljno moderno rešenje. Bela boja stoji dobro većini modernih vozila, a i s vremenom se neće toliko primećivati gubitak sjaja, kao kod jako nezahvalne crvene. Vozila GSP-a svakodnevno prolaze kroz četke, i vrlo brzo se na crvenoj karoseriji vide krugovi i sama boja matira u jako kratkom vremenskom periodu. Vretena skupljaju prljavštinu, a i sama se ne menjaju niti održavaju redovno, a svakako da bi pomoglo puškiranje vozila pre prolaska kroz četke. No, od toga nema ništa u skorije vreme.
 
Pa originalna šema 201 i jeste bila crveno-bela. Ovakvi su bili 2003. kad su stigli.
ikarbus-ik-201-03.jpg

A Katice bih vratio u onu crveno belu šemu koja je bila 90ih. Doduše ne vidim razlog zašto bi jedna kolor šema morala da bude ista i za autobuse i za tramvaje i za trolejbuse. I Katice i Kafovi bi izgledali sasvim pristojno u potpuno crvenoj šemi, kao i u crveno-beloj.
 
То није био конкурс већ анкета да се бира између неколико насумичних монтажа Ик-112ЛЕ у различитим шемама. Бела јесте лепа али није практична због прљања.
Ова оригинална шема Икарбуса коју је Бендер окачио је по мом мишљењу најпогоднија за таква возила, као и орогинална слична за Катице. Ова скорашња зафарбавања немају везе са тим оригиналним фабричким. Бела на крову није извучена до крајева што јако ружно изгледа. Што се тиче трамваја, мени су катице јако деградирана овом црвено-плавом. Но то је све ствар укуса. КАФ је ок, а тролејбусима свима добро стоји скроз црвена, штета што и зглобни БКМ нису сви префарбани.
 
Jeste da se na beloj površini prljavština ističe, al opet vozila se peru svaki dan, a kad su kiše i snegovi, prljavština je tolika da se često i ne vidi koje boje je bus. Za crveno krem kombjnaciju kod Katica se apsolutno slažem. Meni, takođe, najlepša kolor šema za taj tip tramvaja, al mislim da je ona došla sa poslednjom serijom Katica iz 1997 godine. To je valjda bila osnovna kombinacija boja češke fabrike. Mislim, hoću reći da takva kolor šema nije bila tražena, ako se ne varam. Takođe, kombinacija boja dobro poznate serije 201-ica za Karaburmu, dobro je pogođena, al naravno da nije primenjiva na novijim vozilima. Danas je dizajn gradskih autobusa takav da je sve manje delova karoserije farban da tako kažem. Dizajnerska rešenja današnjice crnu boju ističu i znatno ispod linije stakala. Ostaju samo ivice krova u zavisnosti od modela, delimično ćoškovi na zadnjoj steni autobusa, i nešto manje napred. Zato mi se čini da bi bela boja mogla biti dobro rešenje. Tramvaji i trolejbusi, naravno, ne moraju pratiti kolor šemu autobusa. Čak bi možda bilo i bolje da ih krase neke druge boje.
 
Ideologija je cudo.

Zuto-plava je zamenjena samo zbog kolor seme jedne skoro pa vec bivse politicke partije. Nema tu nikakve filozofije. Izmisljena je nekakva anketa usred leta (po principu ankete za premestanje Starog savskog mosta), i naravno gle cuda odabrana je vec postojeca stara sema.

Crveno-crna-bez farba je vec bila spremna.
 
И увођење жуто-плаве шеме је било једнако дебилно.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560505#p560505:kvohocpj je napisao(la):
Дошљак » Пон Авг 20, 2018 12:42 am[/url]":kvohocpj]
file.php
Ево нешто модерно као предлог. :)
 
Da, i onda su GSP i DSovci to brže bolje iskoristili da uvedu novu ''limun, bundeva i paradajz'' kolor šemu za svoja vozila i prosuli priču kako je to ''u skladu sa Evropskim standardima''.

GSP je jedna tavka prostačka i prosJačka firma da kad bi joj neko sutra donirao 100 autobusa u plavoj boji, ona bi uz DJP preko noći donela odluku da je od sad pa nadalje to nova kolor šema, samo zato što bi bili preveliki klošari da plate farbanje tih 100 vozila. Toliki su bednici.
 
Ni ova siva nije baš nešto što je za oko mnogo lepše nego li sve druge. Problem je u tome što se prefarbavanje vozila radi i vezuje , već duže vreme, po principu boja vladajuće stranke. DS kolor šema zamenjena SNS šemom (na stranu što je ta kolor šema bila i za vreme komunista i kralja).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738586#p738586:nwwp75s5 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Maj 14, 2020 8:11 pm[/url]":nwwp75s5]Da, i onda su GSP i DSovci to brže bolje iskoristili da uvedu novu ''limun, bundeva i paradajz'' kolor šemu za svoja vozila i prosuli priču kako je to ''u skladu sa Evropskim standardima''.

GSP je jedna tavka prostačka i prosJačka firma da kad bi joj neko sutra donirao 100 autobusa u plavoj boji, ona bi uz DJP preko noći donela odluku da je od sad pa nadalje to nova kolor šema, samo zato što bi bili preveliki klošari da plate farbanje tih 100 vozila. Toliki su bednici.


GSP jeste sam po sebi nešto što bi trebalo izučavati u medicini. Medjutim, odluku grada da nove autobuse (i one pod garancijom) farba u crveno bih pre nazvao kretenskom nego puštanja u saobraćaj vozila koja nisu u standardnoj kolor šemi. Oni su farbali mahom nova i uredna vozila, a kante su ostavili onako štrokave i zardjale da voze u staroj kolor šemi, pa su i kante polako počeli da farbaju. Generalno, mi smo progutali svakakvu budalaštinu koja je servirana, dokle god to budemo radili ovi probisveti će raditi kako im se hoće, a ne kako razum nalaže.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=738586#p738586:2zq40r9g je napisao(la):
Bender Rodriguez » 14 Maj 2020 20:11[/url]":2zq40r9g]Da, i onda su GSP i DSovci to brže bolje iskoristili da uvedu novu ''limun, bundeva i paradajz'' kolor šemu za svoja vozila i prosuli priču kako je to ''u skladu sa Evropskim standardima''.

GSP je jedna tavka prostačka i prosJačka firma da kad bi joj neko sutra donirao 100 autobusa u plavoj boji, ona bi uz DJP preko noći donela odluku da je od sad pa nadalje to nova kolor šema, samo zato što bi bili preveliki klošari da plate farbanje tih 100 vozila. Toliki su bednici.
Ali kako je moguće biti klošar za 100 autobusa, a ne biti klošar za 600 drugih autobusa koje bi trebalo prefarbati u plavo.
 
Сарајевска шема коју МАНови и дан данас носе је небо и земља наспрам ГСПових креација свих нијанси жуте у комбинацији са свим нијансама плаве.
Eво мало модерно обојених Солариса :D

800px-Solaris_Urbino_18_n%C2%B0400_Strasbourg_boulevard_Wilson.jpg


6147283471_4f16eff998_b.jpg


И већ виђан код нас "1. мерцедес", где се јасно види много боље уклапање тамних и црних површина са сивом.

IK-112LE_Arriva.jpg


A oвај Бамиронов Волво са веома светлом нијансом сиве ми је био визуелно омиљени приватни аутобус.

H60fQ.png
 
Vrh