Nenade, meni uopšte ne smeta da ostaneš u zabludi da stanari
mogu nešto da učine i oni 'odobravaju projekat' i sl.
Ali, pošto si maj drug
, da pokušam drugim rečima da objasnim :
Nap. stanari hoće da prodaju pravo korišćenja svog tavana sa
saglasnosti da može da se dogradi samo još jedan sprat, tj. da
investitor može ( ako dobije sve dozvole, što on prvo proveri) da
umesto starog tavana dogradi jedan sprat i potkrovlje.
Kada nađu investitora pravi se kupo.-prodajni ugovor u kojem se navede
da on može da izgradi sprat i potkrovlje prema dobijenoj građ.dozvoli.
To je jedino što mogu stanari da se obezbede, da bude po g.dozvoli
a ne na divlje.
Oni ne mogu da 'odobravaju projekat' i izgled dograđenog, jer na to neće
pristati niko, niti to ima zakonske osnove jer Skupština nije stručna i
ovlašćena za takva 'odobrenja', već građ.odsek u opštini.
Šta ako bi odsek rekao 'može', a stanari 'ne može' .. ko je onda nadležan?!
Zna se po zakonu ko daje saglasnost na 'Idejni projekat', a to je Opština.
U trenutku potpisivanja Ugovora u sudu, Skupština prenosi sva prava na
investitora i on tek sa tim kupo.-prodajnim ugovorom može da podnese
zahtev za saglasnost na Idejni projekat, jer tek tada postaje vlasnik tavana.
Kad dobije saglasnost uradi Glavni projekat i dobije 'Odobranje za gradnju'.
Počne radove, ali i angažuje statičara da mu izračuna koliko ta zgrada može
da se ustvari dogradi,pa ako može, podnese zahtev za dopunu Glavnog projekta
na osnovu mišljenja ovlašćene firme koja je uradila statički proračun zgrade.
To je uobičajna procedura i opština mu dozvoli da izgradi još 2sprata,tj. ukupno 3+PTK.
Caka je u tome da kad Investitor traži dopunu projekta, on je tada vlasnik 100% tavana
i stanari mogu samo da gledaju šta se radi, a o nekom uticaju na estetiku nema ni govora.
Stvar je u tome da Skupštine 'same' prodaju 'zajedničke delove zgrade', a ne angažuju
ljude koji znaju kako se to radi .... pa dobiju manje novca, a više spratova.