Šta je novo?

Kineski tržni centar (Eurasia Trade Center) [ Tržni centar | 30 000m² ]

Igor

Administrator
Urednik
Učlanjen(a)
10.01.2007.
Poruke
18.650
Pohvaljen
37.331
Izvor: Beobuild.rs

Novi Kineski tržni centar nedaleko od starog

kineski-trzni-centar-eurasia-trade-center-02bm.jpg

Izgradnja novog Kineskog tržnog centra još uvek iščekuje građevinsku dozvolu, a prema urbanističkom projektu biće realizovan u dve faze. Lokacija se nalazi uz stambene blokove u Ulici Mileve Marić Ajnštajn na Novom Beogradu, na svega nekoliko kilometara od objekta koji su kineski trgovci koristili u bloku 70, a koji je izgoreo u požaru prošle godine. Prva faza novog tržnog centra koja bi trebala da počne do kraja godine, sastoji se iz 22.327m2 komercijalnog prostora, dok bi u drugoj fazi bio dograđen još jedan prodajni objekat ukupne površine skoro 8.000 m2. Kako je jedna od namena ovog centra da omogući kvalitetan poslovni prostor za male kineske trgovce i firme, ovaj moderni tržni centar imaće cak 360 lokala u prvoj fazi i još 116 u drugoj.

U prvoj fazi planirana je gradnja jednospratnog objekta četvorougaone osnove (Pr+1), dok se u drugoj fazi planira nešto viši dvospratni objekat (Pr+2), takođe isključivo komercijalne namene. Kako se u okviru parcele nalazi i zaštitni pojas dalekovoda, ovaj prostor je na tlu iskorišćen za veliki pristupni plato i parking između dva objekta. Prostrana površina između dva objekta širine 65 metara planirana je kao otvoreni parking sa 430 parking mesta. Prema planu, Ulica Jurija Gagarina biće produžena jugoistočnom stranom novog kineskog tržnog centra i povezana sa saobraćajnom vezom do Obilaznice, a u budućnosti tamo će biti i pozicija okretnice tramvaja, što će sve pomoći lakši pristup i saobraćajne veze.

Na uglu sa Ulicom Jurija Gagarina, objekat ima naglašen pešački ulaz, karakteristično oblikovan za ugaone objekte, uz formiran manji pešački plato ispred glavnog ulaza. U prizemlju objekta prve faze je smešteno 185 lokala, od kojih je 88 orjentisano tako da se ulazi spolja. Slično je zamišljen i objekat druge faze, koji će od 62 lokala u prizemlju imati 27 orijentisano tako da se ulazi direktno sa parterno uređene površine. U prizemlju objekta projektovano je termoizolujuće staklo u vidu izloga celom dužinom objekta. Za medjuspratno kretanje u objektu biće izgrađeno 5 stepenišnih jezgara, od kojih dva imaju teretne liftove, dok će se posetioci služiti i sa dva eskalatora u centralnom delu.

Investitor novog kineskog tržnog centra je kineska kompanija "Eurasia Trade Center", a autor idejnog rešenja je arhitektonski biro "Parallel Studio" iz Beograda.

kineski-trzni-centar-eurasia-trade-center-lokacija.jpg
 
Sve vreme se pitam - a gde će Kinezi da metnu one njihove bele kamionete u kojima drže priručna skladišta robe i koji su sada načičkani ispred TC u Bloku 70 i po okolnim parkinzima...
 
Kad se planira završetak radova?
Da li znate šta je u planu da se gradi iza naselja u Mileve Marić Ajnštajn? ka surčinu...
 
Стари је имао душу баш због своје отворености ка улици и гомиле кутака који су давали аутентичност, радње и у приземљу са сваке стране и на терасама а са зеленилом у малом центру

Ово је бездушна, затворена конзерва. Нема ама баш ништа што би се могло назвати архитектонски вредним ни рационалним, заузима парцелу свом ширином а (колико сам разумео) нит покрива подземни паркинг нит има соларне панеле на крову иако би читав соларни парк могао да стане. Фасада је достојна транспортног магацина а таква је и цела архитектура. Већ су нешто слично направили са "новим" кинеским ТЦ у блоку 70 који је изграђен поред старог и он је усисао живот непосредне околине, људи избегавају да пролазе поред њега а за стари ТЦ су ишли да се шетају и виде излоге у приземљу.

Тај део Београда је и био симпатичан баш по интелигентним решењима тржних центара са јако пуно комплексности и кутака који су створили читаве мале трговачке и занатлијске екосистеме налик малим коралним гребенима (почевши од Пирамиде) али је сваки следећи ТЦ који се градио био лошији од претходног да би на крају дошли до овог магацина.

1/10
 
@Kailan ne zaleći se :). Od 185 lokala u prizemlju, 88 ima ulaz sa ulice. TO je samo I faza. Nije baš kutija, mada ostale kritike stoje.
 
@Kailan ne zaleći se :). Od 185 lokala u prizemlju, 88 ima ulaz sa ulice. TO je samo I faza. Nije baš kutija, mada ostale kritike stoje.

....jao kad Kinez izgrade improvizovane tende između lokala i pored parkiranog belog kamioneta sa zalihama robe... kakav urbanizam :)
Šalim se ja malo, iskreno se nadam da će u novom objektu biti više reda i da će pravila morati da se poštuju.... nema improvizacija, tendi, užadi i kablova na sve strane, nema parkiranih kamiončića ispred.... prosto normalan TC....

I nadam se da će neko da čisti ogromne količine smeća od ambalaže koje ovakvi objekti generišu... to mi je možda i najbitnije od svega...
 
Pošto je ovaj stari izgoreli TC uglavnom u poslednjih 10 god postao centar trgovine na veliko (lokali sa robom su bili više usputni biznis) baš me zanima da li je investitor uvažio taj fenomen kada je projektovao objekat...

Takođe, nešto ne vidim da su se proslavili sa parkinzima... pošto će Kinezi većinu parkinga da zauzmu svojim privrednim vozilima, zanima me kako će se parkirati građani?

Lepo ovo izgleda na renderu ali kad bi živeli u drugačijem svetu... ne znam baš koliko je projekat prilagođen našim specifičnim uslovima.

Na kraju, šta će biti sa starim TC? Hoće li neko narediti postojećim zakupcima da se sele ili je sve i dalje slobodna volja?
Ovo sad je ludilo i katastrofa u B70... bilo bi dobro da se to skloni...
 
Valjda će, ruglo je preveliko, ali, treba se dogovoriti sa svim vlasnicima... To dosad kod nas nikad nije moglo.
 
Стари је имао душу баш због своје отворености ка улици и гомиле кутака који су давали аутентичност, радње и у приземљу са сваке стране и на терасама а са зеленилом у малом центру…

Тај део Београда је и био симпатичан баш по интелигентним решењима тржних центара са јако пуно комплексности и кутака који су створили читаве мале трговачке и занатлијске екосистеме налик малим коралним гребенима (почевши од Пирамиде) али је сваки следећи ТЦ који се градио био лошији од претходног да би на крају дошли до овог магацина.
Просто ти завидим, искрено и без сарказма, колико романтичну слику носиш о блоковским тржним центрима тог доба.

Мени су увек били симбол транзицијске агоније, стегнутог и стидљивог покушаја уласка у конзумерско друштво, али по идеји слободне трговине формираној на Комисион радњицама, набијеним сваштарама без реда и истинског избора - две тексас јакне, залутале мартинке, пет Касио сатова… више служећи да буду драгоцен одушак слободе, него место за куповину.

Ти инкубатори нове генерације приватника створени за гепек економију по природи ствари нису могли да надрасту скученост простора и избора, као и гужву недовољно упослених радника који су време и ходнике почели да испуњавају дуванским димом и све већим шољицама кафе. С временом су почели да личе више на сабирне центре људи изгубљених у неуспешним пословним концептима и промењеном времену у којем су фризери постајали једине преостале занатлије. Пегле и фенове више нико није поправљао већ су их људи узимали на трафикама, упаковане у најлон кесе женских часописа; ђонове на ципелама нико није крпио јер су нове гомиле стално стизале у цегерима из сегединских аутобуса.

Врло брзо смо и сами почели да се изражавамо у “чрвенима”, јер је и самоиронија прихватљивија од очајавања. Кинези су само дошли на већ постављену позорницу, јер су препознали и кулисе и текст и публику.

Прерано је говорити, али мислим да ће нови кинески центар покушати да пројектује једну битно другачију слику - гламур и моћ једне еманциповане економије и врло самосвесног конзумерског идентитета. Ја не очекујем да ту видим паркиране камионете и разапете шатре, јер тога све мање има и по тржним центрима кинеских метропола. Уосталом, живи били па видели.
 
Ењуб у 45ом, који је само копија овог из 70ог, је за мене доказ да такви тржни центри могу сасвим лепо да функционишу. Наравно зрео је за једно јако сређивање и чишћење.
А имам питање.
Зна ли неко како ће решити петрачки канал који тренутно сече парцелу будућег тржног центра. Хоће ли га коритити или некако градити преко њега.
 
Прерано је говорити, али мислим да ће нови кинески центар покушати да пројектује једну битно другачију слику - гламур и моћ једне еманциповане економије и врло самосвесног конзумерског идентитета. Ја не очекујем да ту видим паркиране камионете и разапете шатре, јер тога све мање има и по тржним центрима кинеских метропола. Уосталом, живи били па видели.
Pa u Kini nema 'kineskih radnji':)
 
Просто ти завидим, искрено и без сарказма, колико романтичну слику носиш о блоковским тржним центрима тог доба.

Мени су увек били симбол транзицијске агоније, стегнутог и стидљивог покушаја уласка у конзумерско друштво, али по идеји слободне трговине формираној на Комисион радњицама, набијеним сваштарама без реда и истинског избора - две тексас јакне, залутале мартинке, пет Касио сатова… више служећи да буду драгоцен одушак слободе, него место за куповину.

Ти инкубатори нове генерације приватника створени за гепек економију по природи ствари нису могли да надрасту скученост простора и избора, као и гужву недовољно упослених радника који су време и ходнике почели да испуњавају дуванским димом и све већим шољицама кафе. С временом су почели да личе више на сабирне центре људи изгубљених у неуспешним пословним концептима и промењеном времену у којем су фризери постајали једине преостале занатлије. Пегле и фенове више нико није поправљао већ су их људи узимали на трафикама, упаковане у најлон кесе женских часописа; ђонове на ципелама нико није крпио јер су нове гомиле стално стизале у цегерима из сегединских аутобуса.

Врло брзо смо и сами почели да се изражавамо у “чрвенима”, јер је и самоиронија прихватљивија од очајавања. Кинези су само дошли на већ постављену позорницу, јер су препознали и кулисе и текст и публику.

Прерано је говорити, али мислим да ће нови кинески центар покушати да пројектује једну битно другачију слику - гламур и моћ једне еманциповане економије и врло самосвесног конзумерског идентитета. Ја не очекујем да ту видим паркиране камионете и разапете шатре, јер тога све мање има и по тржним центрима кинеских метропола. Уосталом, живи били па видели.

Претпостављам да је то више до људи али мени је већа агонија да гледам 20 истих глобалних ланаца у разним пластичним кутијама од зграда које асиметричношћу покушавају да надокнаде цинизам саме архитектуре. Старији ТЦ су били (и понегде су још) препуни људи који се познају и друже и тргују, како је увек било кроз историју и у Арабији и Италији и Грчкој и Индији и Британији. Савремени амерички тип "шопинг молова" попут Галерије је изопачење таквог концепта и могао бих да се кладим у леву ногу да људи који тамо раде нису ни у лудилу срећнији од власника малих радњи по Пирамиди; напротив.

Зато и даље волим толико да се шетам грчким градовима и имам интеракцију са обичним људима који држе породичне радњице уместо стерилне бездушности празних улица БНВ које се надокнађују оближњом Галеријом и њеним покушајима да имитира праве улице града. Јако је жалосно што се прави дух Београда од раније није задржао у старим улицама ван сувог центра већ је принудно затрт накарадним урбанизмом али су транзициони ТЦ бар покушали да то надокнаде када је схваћена грешка. Шопинг молови попут предложеног су само последњи ексер у ковчегу икакве аутентичне локалне економије у Београду која није у власништву странаца и њихових корпорација
 
To Nokija moramo da pitamo, on je ekspert za te oblasti🤣
 
А имам питање.
Зна ли неко како ће решити петрачки канал који тренутно сече парцелу будућег тржног центра. Хоће ли га коритити или некако градити преко њега.
Тај канал који припада сливу канала „Петрац“ ће бити покривен, тј. како кажу у пројекту, биће цео зацевљен. Биће обезбеђена и дренажна функција на том делу зацевљене деонице, хидраулична и статичка пропусна моћ профила, а дефинисаће се и начин одржавања. Изнад тог дела канала ће бити паркинг. То је на цртежу „канал 20“ и биће зацевљен целом дужином од 73,20 метара и ширине 6,0 метара.

урбанистички пројекат_текс и цртежи_јпег_Page_034.jpg
 
Mislim da je očigledno da će da sve postojeće u Bloku 70 poruši i da će neko tipa vlasnika Škode graditi tu nove zgrade.
Власник Шкоде је Фолксваген;) , а инвеститир зграде "Шкодилак" је бизМисмен Стојановић тј. његов Ауто Центар Стојановић, овлашћени Шкодилак продавац и сервисер ових аутомобила.
Извини Дуле, али нисам одолео за ово "власник".
 
Takođe, nešto ne vidim da su se proslavili sa parkinzima... pošto će Kinezi većinu parkinga da zauzmu svojim privrednim vozilima, zanima me kako će se parkirati građani?
Што се паркинга тиче биће укупно 430 паркинг места и то ће бити паркинг за посетиоце и запослене. Од тога ће бити 23 паркинга (5%) за особе са инвалидитетом. Неће бити дозвољено паркирање доставних возила. Достављање робе ће бити са комбијима, а достава робе ће бити само ноћу тј. кад је тц затворен за посетиоце. Тада ће се сва роба смештати у одређене приручне магацине, који ће бити на другом спрату у објекту број 2. Одатле ће се роба преносити ручним колицима у локале.

Цртеж паркинг места са објектима 1 и 2.
цртеж паркинга.JPG
 
Што се паркинга тиче биће укупно 430 паркинг места и то ће бити паркинг за посетиоце и запослене. Од тога ће бити 23 паркинга (5%) за особе са инвалидитетом. Неће бити дозвољено паркирање доставних возила. Достављање робе ће бити са комбијима, а достава робе ће бити само ноћу тј. кад је тц затворен за посетиоце. Тада ће се сва роба смештати у одређене приручне магацине, који ће бити на другом спрату у објекту број 2. Одатле ће се роба преносити ручним колицима у локале.

Цртеж паркинг места са објектима 1 и 2.
Ako ovako zaista bude, onda je ovo sjajno.
Samo da se sprovede u praksi :)
Hvala na objašnjenju!

Hint za pozere koji se pretvaraju da su komunalna milicija: Zabraniti parkiranje belih kamioneta po okolnim livadama i prateće gomilanje smeća od ambalaže!
 
Vrh